informatie labrador

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Cetjeee

informatie labrador

Ongelezen berichtdoor Cetjeee » 11/03/10 19:15

Hey beste mensen :) ,

Ik ben Cédric, een jongen van 15 jaar die graag een labrador zou aanschaffen. Ik heb nu een aantal vragen die ik graag zou willen stellen aan jullie!

1. Waar kan ik mijn labrador pup aankopen en hoeveel zal dit ongeveer kosten? (kennen jullie een 'verkoper' met site?)

2. Is er veel verschil van karakter tussen reu en teef?

3. Is het voldoende(als mijn hond geen pup meer is) als ik om 7 uur een wandeling van tien minuten maak met mijn hond, om 13 uur tien minuten en om 17uur een wandeling van dertig minuten, of is dit te weinig? Hoe is jullie wandel 'schema'?

4. Moet ik met mijn hond naar de school gaan als pup? Later zou ik mijn hond ook willen laten apporteren, is hier hondenschool voor nodig? wat is jullie advies?

Dit zijn zo ongeveer mijn vragen, ik ga er ook van uit dat de pup verkoper wat meer uitleg zal geven over de hond?

Mvg,
Cédric 8)

Hjalmar

Ongelezen berichtdoor Hjalmar » 11/03/10 19:24

Cedric,

ga jij hem zelf opvoeden of samen met je ouders? Ik denk dat je nog niet weet waaraan je begint... Daarbij zit je nog op school dat lijkt me voor de pup geen goede oplossing! Ik zou zeggen, wacht tot je 21 bent.

Anjess

Ongelezen berichtdoor Anjess » 11/03/10 19:31

Hoi Cedric,
Ik sluit me helemaal bij Hjalmar aan.Een pup opvoeden is niet niks en er komt ontzettend veel bij kijken.Ook heb je er veel tijd voor nodig.Het grootste gedeelte zal vanwege je school toch op je ouders terecht komen.Jullie moeten er dus allemaal 100% voor gaan anders wordt het echt lastig en vervelend voor de hond.Denk er dus heel goed over na en overleg alles thuis heel goed!!

Cetjeee

Ongelezen berichtdoor Cetjeee » 11/03/10 19:46

Beste mensen,

Ik zou de hond zelf opvoeden. Ik zou naar de hondenschool gaan maar dat is waarschijnlijk maar een steun bij de opvoeding. Ik zou de pup wel aankopen in het begin van de grote vakantie, zodanig dat ik twee maanden tijd heb om de pup al een deel op te voeden. De hond zou van 8 uur 's morgens tot 13 uur 's middags alleen zitten. Dat is 5 uur dat de hond alleen is.

Mvg,
Cédric

Gebruikersavatar
Gerritte
Erelid
Erelid
Berichten: 15528
Lid geworden op: 03/01/03 09:12
Locatie: zoetermeer

Ongelezen berichtdoor Gerritte » 11/03/10 20:06

Een pup kost ongeveer 800 euro.

Op de site www.nederlandselabradorvereniging.nl kan je kijken welke fokkers er zijn en die kun je bellen of je op een wachtlijst kan komen te staan.

Smorgens en smiddags 10 minuten vind ik persoonlijk te weinig.Vooral als je hond ouder is dan een jaar dan hebben ze toch echt mee nodig!

Hondenschool is zeker aan te raden.

Persoonlijk denk ik dat je beter kan wachten totdat je ouder bent, vooral als het opvoeden van de pup alleen op jou aankomt.
groetjes gerritte
Afbeelding
bedankt monika!

:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)

Cetjeee

Ongelezen berichtdoor Cetjeee » 11/03/10 20:22

Hey,

Ik zou natuurlijk op woensdagmiddagen wandelingen van 1,5 uur maken en op zaterdagen in de bossen gaan wandelen! Ik wil zo graag een hond en ik denk er al zo lang over na en ik zou niet inzien waarom ik geen lab zou kopen, ik wil echt niet wachten tot 21 :cry: . Ik wil echt graag een hond die mijn beste maat wordt! Ik zou er heel veel aandacht aan besteden ook als we niet gaan wandelen...

De opvoeding komt voornaamlijk van mij. Ik ga er mee naar de hondenschool gaan alleen zal mijn moeder er 's middags eens mee gaan wandelen in mijn plaats! En alvast bedankt allemaal voor de informatie

Mvg,
Cédric

Hjalmar

Ongelezen berichtdoor Hjalmar » 11/03/10 21:14

Hallo Cedric,

ik kan je natuurlijk niet tegen houden maar ik raad je het echt af. Koop anders een DS of een Nintendo en koop Nintendodogs, daar kun je zoveel honden opvoeden zoals je wil ;)! (Grapje!) het is natuurlijk niet te vergelijken met een echte hond!!
Denk er goed over na!

Cetjeee

Ongelezen berichtdoor Cetjeee » 11/03/10 21:19

Maar ik had ook tussen haakjes gezet dat ik pas zo lang zal lopen als mijn hond geen pup meer is. Ik vind de vergelijking met nintendo een jammere vergelijking, want dit is helemaal niet hetzelfde. Ik heb jullie mening gevraagd, maar die zijn echt ontmoedigend. Is er dan niemand van mijn leeftijd die zijn of haar hond zelf opvoed?

Mvg
Laatst gewijzigd door Cetjeee op 11/03/10 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Hjalmar

Ongelezen berichtdoor Hjalmar » 11/03/10 21:23

Ik zeg ook dat het een grapje was en daarbij dat je het ook niet kunt vergelijken. Het was ook een persoonlijke mening.
Kijk wat je zelf wilt. Denk er goed over na.

Cetjeee

Ongelezen berichtdoor Cetjeee » 11/03/10 21:25

Oké,

Als de pup 2 maanden bij mij is thuis gebleven, kan ik hem dan na twee maanden 5 uur alleen laten? Dan is de pup ongeveer 4 maanden oud, denk ik? Of kan de hond op die leeftijd nog niet alleen blijven van 8u tot 13 uur?

Mvg

AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1456
Lid geworden op: 24/09/09 12:26
Locatie: Delft
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor AnP » 11/03/10 21:28

hoi cetje

ik wilde niks liever een hond toen ik op school zat/ studeerde...maar het was helaas geen reele optie.
Ik heb toen ik een paar jaar een baan had een hond genomen, en blij toe, want huisdieren zijn duur en kosten veel geld. Had ik dit als scholier/ student gedaan dan was het een lading stress geweest.

Weees verstandig, 10 minuten is niet genoeg, geen geld hebben is niet genoeg etc

Wees verstandig, als je een pup neemt ben dan ook voorbereid op dagelijks leven en ed/hd

Cetjeee

Ongelezen berichtdoor Cetjeee » 11/03/10 21:40

Omdat iedereen hier zo inzit met die 10 minuten, zou ik even mijn schema weergeven, hoe ik het ongeveer zou doen?
voor als mijn hond geen pup meer is

Maandag:
's Morgens: 7u : 10minuten
's Middags: 13u: 15minuten
's Avonds: 17u: 30 minuten
's Avonds: veel mee spelen en wat in de tuin crossen.

Dinsdag:
's Morgens: 7u : 10minuten
's Middags: 13u: 15minuten
's Avonds: 17u: 30 minuten
's Avonds: veel mee spelen en wat in de tuin crossen.

Woensdag:
's Morgens: 7u : 10 minuten
's Middags: 13u : 30 minuten
's Avonds: 19u : 30 minuten
's Avonds: veel mee spelen en wat in de tuin crossen.

Donderdag:
's Morgens: 7u : 10minuten
's Middags: 13u: 15minuten
's Avonds: 17u: 30 minuten
's Avonds: veel mee spelen en wat in de tuin crossen.

Vrijdag:
's Morgens: 7u : 10 minuten
's Middags: 13u: 15 minuten
's Avonds: 30 minuten
's Avonds: veel mee spelen en wat in de tuin crossen

Zaterdag:
's Morgens: 11u : 30 minuten
's Middags rond 14u: Een wandeling in het bos maken +- 1 uur
's Avonds: 18u : 30 minuten
's Avonds: slapen na al dat wandelen?

Zondag:
's Morgens: 11u : 30 minuten
's Middags: 14u : 30 minuten
's Avonds: 18u : 30 minuten

Gebruikersavatar
Cor
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3572
Lid geworden op: 15/08/04 17:56
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Cor » 11/03/10 21:54

Cetjeee schreef:Beste mensen,

Ik zou de hond zelf opvoeden. Ik zou naar de hondenschool gaan maar dat is waarschijnlijk maar een steun bij de opvoeding. Ik zou de pup wel aankopen in het begin van de grote vakantie, zodanig dat ik twee maanden tijd heb om de pup al een deel op te voeden. De hond zou van 8 uur 's morgens tot 13 uur 's middags alleen zitten. Dat is 5 uur dat de hond alleen is.

Mvg,
Cédric

Cédric,
Je zegt hier een aantal verstandige dingen. Ik denk inderdaad dat je zeker de eerste twee maanden bij je pup moet zijn, om hem voldoende eerste opvoeidng te geven. Een hondenschool kan je daarbij goed helpen.

Wat ik denk, dat je zou moeten doen, is vragen hoe je moeder er tegenover staat. Want een hond hebben is geweldig, zeker in het begin. Ik heb een dochter in jouw leeftijd (jaja, ouwe man :D ), en ik weet dat sommige dingen heel snel kunnen vervelen op die leeftijd. Straks komt er uitgaan, een vriendinnetje en wie weet wat nog meer je aandacht gaat opeisen. En dan moet er nog steeds iemand zijn, die jouw hondje wil blijven opvoeden (dat is een levenslange taak, lees het forum maar).
En misschien wat dichterbij in de tijd: als je na de vakantie weer op school zit, kan en wil je moeder je hondje dan tijd en aandacht geven (en da's meer dan een kwartiertje uitlaten)?

Is het overigens jullie eerste hond, of hebben jullie al erder honden gehad?

Je klinkt als een redelijk verstandige knul, maar ik zou er niet aan beginnen, als je er echt helemaal alleen voor staat. Ik heb het mijn moeder ook altijd heel kwalijk genomen, dat ik als kind geen hondje mocht. Ik begrijp nu pas waarom het niet kon: ze stond er niet achter...

Neem geen overhaaste beslissingen, overleg goed met je moeder!
Succes met je beslissing,

Cor
:!:
Labrador Startpagina, alles op een rijtje!

Gebruikersavatar
Cor
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3572
Lid geworden op: 15/08/04 17:56
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Cor » 11/03/10 21:56

Oh ja, een pup aanschaffen is rond de 800 a 900 euro, maar daarmee ben je er nog niet. Speeltjes, een riem, een mand, eten, dierenarts. En dat zo'n 10-15 jaar lang. Zou je dat allemaal kunnen betalen?

Groeten,

Cor
:!:

Labrador Startpagina, alles op een rijtje!

Gebruikersavatar
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 504
Lid geworden op: 26/02/10 22:44
Locatie: Breukelen

Ongelezen berichtdoor dinodap » 11/03/10 22:15

Ook ik sluit me aan bij Cor hierboven, ondanks dat het superleuk is een labrador!
Buiten de aanschaf, speeltjes, riem, mand, eten, curussen, regenkleding, extra winterbestendige kleding en dat onze hond met 3,5 maand al ziek werd en flinke diaree kreeg, waardoor er bij de dierenarts diverse bezoeken, pillen, spuiten, rontgenfoto, aan het infuus vanwege uitdrogingsverschijnselen en nog net een echo werd voorkomen omdat hij na ruim 1,5 week gelukkig toch weer opknapte maar toch al in de honderden euro's extra kostte.
Dan heeft hij (toen hij gelukkig niet meer ziek was!) de nodige kleding stuk gebeten, aan de tafelpoten geknaagt, hij kwam met hele staande lampen aan slepen en allerlei spullen stuk gemaakt en op gevreten.
Wij zijn stapelgek op onze zeer ondeugende 'terrorlab' maar kost buiten veel tijd ook veel geld.
En qua uitlaten red je het niet met 3x op een dag, daar heeft je hond niet genoeg aan.
Hoop dat je iets hebt aan deze welgemeende informatie en wens je succes met het nemen van de verstandigste beslissing hierin.
Vr.gr.
Daphne


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”