Toch een nieuwe lab?

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Jo-Ann

Toch een nieuwe lab?

Ongelezen berichtdoor Jo-Ann » 22/03/10 10:50

O wat is het moeilijk.
We kunnen gewoon niet zonder hond.
We willen heel graag snel weer een pup. Een blond of bruin teefje, geen zwart.
Eerst dacht ik, nee ik wil geen lab weer, maar bij nader inzien is het toch wel de hond voor ons, dat is me wel duidelijk.
Ik weet dat het ontzettend snel is, maar ik denk dat dat juist wel goed voor ons is. Geen enkele andere hond kan onze zaar vervangen, nooit, maar kan wel helpen om zarahs verlies te verwerken, en ons weer te focussen op iets nieuws. Zoals het nu met me gaat is het ook absoluut niet goed. Gisteravond zowat een paniekaanval om dit grote verlies, ik ben zo verdrietig ervan. Ga huilend slapen, droom over Zarah en word weer huilend wakker. Iedereen zegt probeer nog te genieten van je zwangerschap, maar dat lukt me niet.

Ik ben al aan het rondkijken of er ergens een pup beschikbaar is.
Op dit moment ben ik dus 37 weken zwanger. Als we een andere pup vinden hebben we nog even de tijd om die te laten wennen 's nachts en kunnen we een goede start maken met de opvoeding. Ik vind het heel erg belangrijk dat we veel tijd steken in een nieuw hondje, en ik heb er ook vertrouwen in dat dat wel goed komt. Ik ben sowieso tot half juli hele dagen thuis, daarna is het nog maar de vraag hoe snel ik weer een baan vind, maar nooit meer dan 3 dagen. De dagen dat ik ga werken zijn de kinderen en de hond bij mn ouders/schoonouders, net zoals met Zarah.

Het zal druk worden straks met 2 kinderen en een pup, maar ik wil er wel voor gaan. Het is te belangrijk voor ons om maanden of langer te wachten.

Ik begrijp dat niet iedereen het hier mee eens is, en ik kan me daar in vinden, maar dit is echt onze beslissing. Respecteer die alsjeblieft, het is al moeilijk genoeg.

molletje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19/11/06 00:00
Locatie: rotterdam

Ongelezen berichtdoor molletje » 22/03/10 10:55

oh, meid, wat moeilijk en verdrietig hè...
doe wat goed voor jou voelt, maar neem geen overhaaste beslissingen waar je later spijt van krijgt. Je hormonen zijn nu, naast al je verdriet, ook vreselijk met je aan de haal. Maar als het goed voelt om snel een nieuwe lab bij je te hebben, en je hebt alle voors en tegens in deze hectische tijd tegen elkaar afgewogen... waarom niet? :groteknuffel:

Jo-Ann

Ongelezen berichtdoor Jo-Ann » 22/03/10 11:00

Thnx
Ja, die hormonen, dat is de gein daarmee, zal ik inderdaad wel last van hebben, maar het is voor mezelf niet duidelijk in hoeverre....
Gelukkig heb ik een hele lieve man die zelf ook ontzettend verdrietig is, en me steunt. Wat dit betreft zitten we echt op 1 lijn. Wat alles betreft eigenlijk.

AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1456
Lid geworden op: 24/09/09 12:26
Locatie: Delft
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor AnP » 22/03/10 11:00

Hoi Jo Ann,
Verschikkelijk hoor zarah al zo snel te moeten missen. Ik snap het wel dat je ondanks dat het snel is & zwanger bent toch weer een hond wilt. Net wat molletje zegt, wel veel werk en een pup en een kindje erbij.

Wat ik heb gezien op het forum kan je misschien sascha (fan de aengwirderwei (ongetwijfeld niet goed gespeld pm-en) volgens mij was aygo loops/ moest loops worden?
Verder kan je smallville empress berichtje sturen? Die hebben 2 denkkingen gehad begin/ half februari. Wellicht dat er nog een plekje vrij is voor een pup? Verder zou je kunnen kijken of de nederlandse labrador vereniging website en labrador fokker startpagina.

Sterkte en succes met het zoeken naar een pupje.

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 22/03/10 11:12

Het is allemaal al moeilijk genoeg, 't zou heel jammer zijn als zelfs hierbij mensen met een oordeel of veroordeling zouden komen ('t lijkt wel of dat op internet zo makkelijk even getypt is, zonder te bedenken wat voor extra's je daarmee neerlegt bij degene die het al verdrietig genoeg heeft).

Volg jullie gevoel hierin, een ander voelt niet wat jullie doormaken en wat voor jullie het beste is om deze zware tijd door te komen.
Een nieuw labje zal een nieuw labje zijn en nooit een nieuwe Zarah, zij is onvervangbaar en heeft voor altijd een plek in jullie hart.
Nogmaals sterkte met dit grote verdriet.

AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1456
Lid geworden op: 24/09/09 12:26
Locatie: Delft
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor AnP » 22/03/10 11:15

Oh ik bedoelde het niet als kritiek bowie, sorry als het zo overkomt Jo ann

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 22/03/10 11:17

AnP schreef:Oh ik bedoelde het niet als kritiek bowie, sorry als het zo overkomt Jo ann


Sorry als je mijn stukje overkomt als reactie op jou, dat is het zeker niet.

Mijn eerste zin is een reactie op de laatste zin die Jo Ann schrijft.

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 22/03/10 11:31

:groteknuffel: ik snap je helemaal meid,idd zal het druk zijn straks maar je hebt al inzicht in hoeveel werk het is en dat komt dan niet als een verrassing.
het nieuwe labje zal geen vervanger zijn van zarah,maar weer een individu wat een plekje in je hart verovert.
sterkte :bloem:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 22/03/10 11:38

Ik kan je behoefte ook wel begrijpen!
Zeker ook om praktische redenen, zoals je al aangeeft heb je voorlopig de tijd om het pupje op te voeden. :)
Succes met de keuze die je maakt!
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

beau
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 642
Lid geworden op: 01/10/08 14:32
Locatie: Appingedam

Ongelezen berichtdoor beau » 22/03/10 12:29

Volg je gevoel....Ikzelf zou ook zo snel mogelijk een andere lab willen,zou niet zonder kunnen!
En een pup in huis halen betekend niet dat je zarah vergeten bent,die zit voor altijd in je hart.
Het zal wel lekker druk worden een baby en een lab-pup maar zal je ook een beetje afleiden van het verlies van Zaar en je helpen bij het verwerken. :groteknuffel:
groetjes janneke, pootje van Beau en Olan

:bruinpootje: Beau (Quinten Beau van het Oosterhuis 24-12-2001-15-09-2015)
:zwartpootje: Jip (Prosciutto Fan't Detica 20-9-2015)

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 22/03/10 12:38

Ik begrijp het helemaal; wat moet je het eenzaam voelen zonder hond, zelfs al heb je bijna 2 kids! Een lab is ook zoooo'n geweldig ras!!!

Hier kan je ook eens rondneuzen:

België:

Nesten:
http://www.blrc.be/index.php?option=com ... 79&lang=nl

Verwachte nesten:
http://www.blrc.be/index.php?option=com ... 77&lang=nl

Nederland:

Nesten & dekberichten:
http://www.nederlandselabradorverenigin ... php?id=189
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Jo-Ann

Ongelezen berichtdoor Jo-Ann » 22/03/10 12:41

Ik heb net een poosje aan de telefoon gehangen met Sophies Home. Ze heeft nog 2 bruine pupjes beschikbaar die eind volgende week/begin die week erop het nest mogen verlaten. Vanavond gaan we bij ze kijken. Ik hoop dat er een mooi meisje voor ons bij zit. Spannend weer hoor. Beginnen we weer van voren af aan.
De ouders zijn Mocca Moccachino van 't Chielewout en Huntmor Hunter Zepp.

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 22/03/10 12:45

Ow, keispannend, succes alvast!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Gebruikersavatar
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3249
Lid geworden op: 12/02/09 19:05
Locatie: Drenthe

Ongelezen berichtdoor Nino&Toosje » 22/03/10 12:46

Jo-Ann schreef:Ik heb net een poosje aan de telefoon gehangen met Sophies Home. Ze heeft nog 2 bruine pupjes beschikbaar die eind volgende week/begin die week erop het nest mogen verlaten. Vanavond gaan we bij ze kijken. Ik hoop dat er een mooi meisje voor ons bij zit. Spannend weer hoor. Beginnen we weer van voren af aan.
De ouders zijn Mocca Moccachino van 't Chielewout en Huntmor Hunter Zepp.
Dat is een hele mooie papa en mama. Maar , eerlijk gezegd, ik zou wachten tot een maand of drie na de bevalling, hoe zwaar het ook is.
Je krijgt een kindje, daar zal de komende tijd alle aandacht naar toe moeten.
Maar wat je ook beslist, het is jou keuze, en ik wens je heel veel succes bij het vinden van een labje.

Gebruikersavatar
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01/10/09 15:50
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor liesjeb » 22/03/10 12:50

Ik begrijp je keuze! En ik weet zeker dat je uiteindelijk echt je hart zult/kunt openstellen voor een nieuw maatje!
Het is vooral belangrijk je gevoel te volgen in deze situatie!


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”