Voor het eerst een eigen labrador

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1240
Lid geworden op: 07/12/10 12:12

Ongelezen berichtdoor M_n_q_e » 19/09/11 18:23

Patricia ter Veld schreef:26 september verwachten ze de puppies. Dus nog ffies wachten....
Ik ben zoooooo benieuwd :) :D


Oeh! Spannend!

Gebruikersavatar
Aldinne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 440
Lid geworden op: 16/11/09 18:50
Locatie: Noordbroek

Ongelezen berichtdoor Aldinne » 20/09/11 10:29

Dat gaat een super mooie combi worden.. Als ik de goede voor ogen hebt.. Het wordt een geel nest toch?? :verliefd1:
Succes met wachten.. :wink:
Groetjes Marloes, lebbers van Kai, Zepp, Jula & Pleun :bruinpootje: :zwartpootje: :bruinpootje: :zwartpootje:
Afbeelding

banjer

Ongelezen berichtdoor banjer » 20/09/11 11:05

Ik zou het niet doen na alles wat er nu op tv getoond is en over de labradors bekend is...ik zou de puppie gewoon weggeven aan ons omdat wij toch al de klos zijn omdat we een labrador hebben. dan hebben we 2 van die heerlijke sukkels :D :D :D


Geniet ervan!!!!!

Patricia ter Veld
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 166
Lid geworden op: 10/09/11 21:49
Locatie: Assen

Ongelezen berichtdoor Patricia ter Veld » 20/09/11 11:46

Aldinne schreef:Dat gaat een super mooie combi worden.. Als ik de goede voor ogen hebt.. Het wordt een geel nest toch?? :verliefd1:
Succes met wachten.. :wink:


Inderdaad, wordt een geel nest :verliefd1:
Nog een kleine week en dan worden ze geboren :applaus:

Patricia ter Veld
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 166
Lid geworden op: 10/09/11 21:49
Locatie: Assen

Ongelezen berichtdoor Patricia ter Veld » 20/09/11 11:46

@Banjer... hihihi thnx :wink:
Groetjes Patricia en een poot van Bink

daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04/01/11 16:40
Locatie: Wormerveer

Ongelezen berichtdoor daantjuh85 » 20/09/11 14:14

Patricia ter Veld schreef:Hallo,


Heel erg bedankt allemaal.

Ik heb ondertussen contact gehad met de fokker. Ze gaat idd naar het karakter kijken, dan zien we wel wat het wordt een reu of teef.

Het is wel fijn, ik heb maandag ook nog even contact met de fokker omdat ik nog wel meer vraagjes heb. Ze denkt super met ons mee.

De voorpret is ook super inderdaad. Ik lees me suf :) Wil goed voorbereid zijn.
Whaha het duurt alleen nog even, maar des te beter voorbereid :D

Groetjes
Patricia


een hondje bij van Bransjesland!, ook onze Tabor komt daar vandaan. Een super lieve fokster!
Ook voor ons was het onze eerste hond, we twijfelde ook over een reu of teef.. Veel mensen zeiden dat het bij je moet passen, je bent een reuen of teven mens.. Nagoed, geen idee en wij hadden geen voorkeur, en zijn na wat telefoontjes eens wezen kijken.. Tabor was een pup welke "over" was, dus geen keuze.. Hij was nl eigenlijk al "uitbesteed" maar omdat de fokster er geen goed gevoel over had is dit niet doorgegaan (zegt naar mijn mening ook weer wat over de fokster, geeft haar pupsels niet zomaar mee :wink: ) Maar het was voor ons gelijk het leukste pupje uit het nest! Ook bij ons klikte het gelijk al erg leuk met de fokster, het eerste contact via de telefoon.. Ja dan is het nog eens zien hoe het in "real life" verloopt, maar ook dat klikte idd gewoon..
En nadat we Tabor mee hebben gekregen hebben we ook nog regelmatig contact gehad voor leuke dingen, vragen etc. En nog steeds stuur ik af en toe wat fotos, vinden ze super leuk:)

Nog even in het kort, wij zijn dus super tevreden over deze fokster :klasse: Veel plezier met de voorpret alvast!!!!

Patricia ter Veld
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 166
Lid geworden op: 10/09/11 21:49
Locatie: Assen

Ongelezen berichtdoor Patricia ter Veld » 21/09/11 13:43

@daantjuh... Wat leuk te lezen nog een hond van van Bransjesland....

Nog een paar daagjes en dan weten we hoeveel pups er geboren zijn... :verliefd1:

Joyce
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8703
Lid geworden op: 13/12/02 16:14

Ongelezen berichtdoor Joyce » 21/09/11 22:47

Leuk die voorpret he!

Ik ben een reuen mens,vind ze ook mooier,lekker robuust en met een grote kop.
loopsheid trekt me niet (oke puspiemel ook niet :roll: maar daar hebben we vit C voor :D )
Dit is onze 3e zwarte reu en weeeeeeeeeeer een hele goedzak

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 22/09/11 10:52

Hier een tevenmens dus............... gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde. :)

Spannend he, nog maar een dag of wat. :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Josje

Ongelezen berichtdoor Josje » 22/09/11 12:08

Mij maakt het niet uit.....reu of teef.....Karakter bepaald de hond en niet het geslacht. Ik heb voor de pup gekozen waar ik het meeste 'klik' mee had.....

Meestal zijn mannetjes....zachter en vrouwtjes wat pittiger. Maar ze zijn allebei super lief....

Dus...........ga voor de 'klik'..........zou ik zeggen!

Gr. Josje

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor -kim- » 22/09/11 15:46

Veel plezier met de voorpret!

Als alles goed gaat krijgen jullie een half broer of zusje van mijn Bear, en dat is echt een ontzettende lieverd ! :wink:
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

Patricia ter Veld
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 166
Lid geworden op: 10/09/11 21:49
Locatie: Assen

Ongelezen berichtdoor Patricia ter Veld » 22/09/11 16:11

Josje schreef:Mij maakt het niet uit.....reu of teef.....Karakter bepaald de hond en niet het geslacht. Ik heb voor de pup gekozen waar ik het meeste 'klik' mee had.....

Meestal zijn mannetjes....zachter en vrouwtjes wat pittiger. Maar ze zijn allebei super lief....

Dus...........ga voor de 'klik'..........zou ik zeggen!

Gr. Josje


@Josje, weet je ook waar dat zich in uit het "pittiger" zijn?

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 22/09/11 17:22

Patricia ter Veld schreef:
Josje schreef:Mij maakt het niet uit.....reu of teef.....Karakter bepaald de hond en niet het geslacht. Ik heb voor de pup gekozen waar ik het meeste 'klik' mee had.....

Meestal zijn mannetjes....zachter en vrouwtjes wat pittiger. Maar ze zijn allebei super lief....

Dus...........ga voor de 'klik'..........zou ik zeggen!

Gr. Josje


@Josje, weet je ook waar dat zich in uit het "pittiger" zijn?


Mijn ervaring is niet dat teven veel pittiger zijn dan reuen. Hier een hele zachte teef en 1 wat pittiger exemplaar. Er zijn hele zachte reuen, maar ook exemplaren die staart omhoog elke andere reu benaderen..........

Je moet naar het individu kijken dus. En reu of teef hebben beiden hun plus en min punten zal ik maar zeggen. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 627
Lid geworden op: 19/09/11 12:58
Locatie: geldrop

Ongelezen berichtdoor ilseF » 23/09/11 23:04

Joyce schreef:Leuk die voorpret he!

Ik ben een reuen mens,vind ze ook mooier,lekker robuust en met een grote kop.
loopsheid trekt me niet (oke puspiemel ook niet :roll: maar daar hebben we vit C voor :D )Dit is onze 3e zwarte reu en weeeeeeeeeeer een hele goedzak


hahaha...klinkt lekker!
onze sam had ook doorlopend van die groene klodders hangen (en sam niet alleen, alles op 1,50m hoogte!)
en ook een lieve goedzak, maar dan in het bruin

Josje

Ongelezen berichtdoor Josje » 24/09/11 08:53

Met de honden (reuen en teven) die ik tot nu toe heb gehad zijn de vrouwtjes de pittigsten....wat ik hiermee bedoel is dat ze wat feller zijn in hun doen en laten....natuurlijk kun je dit corrigeren. Dit is niet nadelig maar wel mijn ervaring met teven.

Natuurlijk is dit MIJN ervaring.....zo zal iedereen zijn eigen verhaal hebben hierin.

Als je een pup kiest.....kun je vanaf 4/5 weken zien (beginnen ze met lopen) of het een haantje de voorste is. Moeilijk is om het karaktertje dan al te bepalen. Dit zie je meer met 7/8 weken samen met zijn/haar broertjes en zusjes (met het ravotten).....hoe ze zijn in het nest met elkaar. Ook of ze naar je toe komen en wie de eerste is......en het gevoel als de pup op je schoot zit. Het klik gevoel.

Ik ben meerdere keren naar de fokker geweest om te kijken.....voordat ik een keus liet vallen.....en oooooooo wat was dat moeilijk. Eigenlijk ben ik gegaan voor het 'klik' gevoel......mijn pup die ik gekozen heb keek ook heel wijs....voordat hij in actie kwam...nam hij rustig de tijd hiervoor...en stormde niet overal gelijk op af............zoals de anderen wel deden uit het nest.

Misschien kun je hier iets mee? :)

Groetjes,

Josje


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”