Opzoek naar een fokker

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Kim87

Opzoek naar een fokker

Ongelezen berichtdoor Kim87 » 09/10/12 20:39

Hallo allemaal,

Ik heb mezelf vorige week aangemeld voor dit forum en ben nu dan ook daadwerkelijk toegelaten. Vorige week heb ik mezelf ook voorgesteld in daarvoor bestemde topic en ondertussen heb ik natuurlijk ook veel gelezen. In het kort komt het erop neer dat wij graag over ongeveer 1,5 jaar een labrador in ons gezin willen verwelkomen. Dit willen we uiteraard wel goed doordacht en voorbereid doen.
Een van de eerste stappen is voor ons het zoeken van een aantal fokkers, zodat wij hier kennis mee kunnen maken e.d. Wat we vooral belangrijk vinden bij de fok van de labrador is gezondheid en karakter.

Wie oh wie weet hoe we hiermee een goede start kunnen maken? Waar moeten we bijvoorbeeld op letten? Alle tips zijn welkom. :applaus:

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 09/10/12 21:21

je kan eens op de site van cor kijken http://labrador-fokkers.startpagina.nl/ voor fokkers bij je in de buurt. Wat ook een goede tip is is eens op een hondenshow kijken wat voor type je aanspreekt. Iedereen heeft een nummer op in de ring, dus kan je in het boekje kijken van welke fokker de hond komt. Eventueel kan je ook een praatje maken met verschillende mensen op show, al ben ik daar zelf nooit zo vlot mee :D

En als je wat fokkers hebt waarvan de honden je aanspreken, stuur ze een email of bel ze op. Ik ben toevallig ook net dit jaar op zoek geweest naar een fokker, en ik ben alleen maar heel vriendelijk te woord gestaan. De meeste fokkers praten met liefde over hun ideeen en honden!

Succes!

edit - gezondheidsuitslagen zijn ook belangrijk (heupen, ellebogen en ogen). Op de site van de nlv, http://www.nlv.nu kan je ook info vinden over waar je op moet letten :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

R en F

Ongelezen berichtdoor R en F » 11/10/12 11:20

Wij hebben onze pup 2 weken geleden opgehaald bij kennel/fokker v. Odijkershof. We zijn erg tevreden met haar. Ze is nu 13 weken en ze is al zo goed als zindelijk. Met alle vragen kunnen we terecht bij de fokker. Op haar puppystreken na doet ze het erg goed :) En ze is ook nog erg mooi

Gebruikersavatar
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 513
Lid geworden op: 26/10/08 16:14
Locatie: Tienen

Ongelezen berichtdoor perelaar » 11/10/12 14:30

Waarschijnlijk te ver weg voor jullie, maar hier komt ie toch: Eyes of the River, in Kortenaken (Vl. Brabant/Limburg in België).

Zéér tevreden van! We hebben nog geregeld contact, en gaan af en toe samen trainen met Harpo...
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006

Kim87

Ongelezen berichtdoor Kim87 » 12/10/12 15:53

Afstand maakt op zich niet zoveel uit hoor, vind het alleen moeilijk om te bepalen wat wij belangrijk vinden. Wij willen gaan BARFen, het zou fijn zijn als de fokker hier ook ervaring mee had. Verder vinden wij karakter en gezondheid belangrijker dan showkwaliteiten, dus we zijn al een heel eind. We hebben nu een fokker op het oog waar we allebei een goed gevoel bij hebben. :D

Gebruikersavatar
Yoran99
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12363
Lid geworden op: 12/12/02 19:41
Locatie: Heers, Belgisch Limburg
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Yoran99 » 13/10/12 07:48

Hier kan je ook de Belgische fokkers vinden http://www.blrc.be/
Yoran 24/10/1999~26/07/2011
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Tyson (Precious For Eternity Vast Pretender 15/07/2009
Djedda (Smallville's Empress Just Say Yes) 24/04/2010
Haylee (Smallville's Empress Love Affair) 14/05/2011
Dawn (Of Emperor's Pride Legacy) 04/09/2012
Dusty (Black Sea Sykstus) 13/03/2013
Ocean (Flanders Pride Ocean Diva) 19/01/2015

Gebruikersavatar
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 490
Lid geworden op: 26/08/10 09:22
Locatie: Eke
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor RaymondC » 15/10/12 08:48

Ik zou eerst voor jezelf bepalen wat wil je met de hond gaan doen.

Als je een hond vanuit een werklijn neemt, maak hiervan geen huishond.
Want deze hond zal gefrustreerd komen.
Ook zal de fokker dit meestal niet accepteren, er moet gewerkt worden met deze honden.
En of dat nu gehoorzaamheid is of jacht, of welke vorm van sport maakt niet uit.

Showlijnen dit zijn vaak de wat grover gebouwde honden.
Vaak wat kalmer (schiet me niet af, want dat is wat ik gezien en mee gemaakt heb van de showlijnen).

Dual purpose, en nu komen we in een grijs gebied.
Vaak een combinatie van werklijn en showlijn.
Maar zeer moeilijk om dat te bepalen (in ieder geval dat vind ik).

Ik zelf zou als je nog niet weet uit welke lijn je hond moet komen eens gaan kijken op:

Shows
Working test of werkproeven

Zo krijg je een goed beeld van de verschillende soorten lijnen binnen de Labrador wereld.

deruiter5
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 9
Lid geworden op: 28/12/13 17:44

Ongelezen berichtdoor deruiter5 » 30/12/13 09:30

Ook wij hebben onze pup van Odijkershof.. zeer mooie pup

Gebruikersavatar
x-YaraYoup-x
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 333
Lid geworden op: 23/11/13 16:28
Locatie: Zuid-Holland

Ongelezen berichtdoor x-YaraYoup-x » 30/12/13 11:22

Wij hebben Youp van Riverflow labradors in Apeldoorn, ook een top fokker :klasse:
Groetjes,
Laura, Youp & Yara

Afbeelding

Bedankt Monika voor de banner & avatar !

:bruinkopje: Yara ♀ 15-10-2007
:blondkopje: Youp ♂ (Riverflow To Be A Star) 21-08-2013


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”