Stamboom

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Hans

Stamboom

Ongelezen berichtdoor Hans » 18/01/13 17:36

Wij hebben onze pup Kees nu ruim twee en halve maand in huis, hij is dus bijna 5 maanden oud. Wanneer kan ik zijn stamboom verwachten? Is dat een reguliere gang van zaken dat dat zo lang duurt?

grt, Hans

Marcail
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12114
Lid geworden op: 13/05/04 20:20
Locatie: Enschede
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Marcail » 18/01/13 19:03

Even contact opnemen met de fokker van je hondje.
Daar worden de stambomen naar toe gezonden en Hij/Zij zorgt voor verdere verzending, per post of persoonlijk.
Lovely Marcail van 't Chielewout ( 29-01-2008 )
Nixies Canberra van 't Chielewout ( 04-06-2008)
Moonlight Fia of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Moonlight May of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Mignon Bonnie of Marcail Highlands ( 11-02-2011)
Glorious Adin of Marcail Highlands (04-06-2012)
Kayby, Max, Beau. ( de bejaardenclub)
Floor 15-10-2002 / 04-01-2012
Enjoy 16-09-2000 / 27-04-2012

Gebruikersavatar
speurneus carola
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31/01/03 20:48
Locatie: veldhoven

Ongelezen berichtdoor speurneus carola » 18/01/13 20:04

als je fokker alles op tijd doet, dan kan de stamboom er al bijna zijn op moment dat de pups de deur uit gaan zelfs.

heb je wel een eigendoms- registratiebewijs van de raad van beheer?

daar staat de fokker als gergistreerde eigenaar en is eronder ruimte om

bij wisseling van eigenaar, de nieuwe eigenaar te laten registreren? wanneer je dat geregeld hebt dan zijn de stambomen er zelfs ws al, als fokker alles netjes gelijk betaald heeft dan worden ze gelijk opgestuurd door de raad
al me kinders uitgevlogen

Gebruikersavatar
Naomie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1215
Lid geworden op: 18/04/06 10:37
Locatie: Nieuwe Pekela
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Naomie » 18/01/13 20:58

speurneus carola schreef:als je fokker alles op tijd doet, dan kan de stamboom er al bijna zijn op moment dat de pups de deur uit gaan zelfs.

heb je wel een eigendoms- registratiebewijs van de raad van beheer?

daar staat de fokker als gergistreerde eigenaar en is eronder ruimte om

bij wisseling van eigenaar, de nieuwe eigenaar te laten registreren? wanneer je dat geregeld hebt dan zijn de stambomen er zelfs ws al, als fokker alles netjes gelijk betaald heeft dan worden ze gelijk opgestuurd door de raad


Soms worden ze later verstuurd. Ook al betaal je als fokker netjes alles op tijd. Meestal hebben wij de stambomen wel binnen als de pups 12 weken zijn.
Afbeelding

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 19/01/13 10:46

Wij gaan de stambomen altijd zelf brengen, omdat we het prettig vinden om de pups na een paar maanden in hun nieuwe omgeving te zien. Wij waarschuwen de mensen wel altijd van tevoren, dat we niet meteen komen, want dan zijn de pups nog nauwelijks veranderd. En ook waarschuwen we, dat het weleens een tijd kan duren voordat ze aan de beurt zijn. Vooral als de pups over heel Nederland zijn uitgevlogen, duurt het soms wel een paar maanden voordat we bij iedereen zijn geweest. Eén bezoekje kost ons vaak een hele dag i.v.m. flinke reistijd en we hebben ook wel eens wat anders te doen in de weekenden :wink: Daarom doseren wij het een beetje. Als we de eerste wegbrengen als de pups vier maanden zijn, is de laatste pup soms al wel tien maanden voordat hij aan de beurt is. Maar dat weten de puppymensen van tevoren. Mocht iemand er een probleem mee hebben, dan komen we eerder, of we sturen hem op.

Ik zou in jouw geval gewoon eens even bellen of mailen.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)

Hans

Ongelezen berichtdoor Hans » 19/01/13 16:10

Dank voor het meedenken allemaal.
Ik heb het registratiebewijs al een tijdje in huis en het staat ook op mijn naam. Ik zal de fokker eens mailen.
grt, Hans

Gebruikersavatar
Ilse
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 40
Lid geworden op: 30/07/12 15:19

Ongelezen berichtdoor Ilse » 29/01/13 12:24

wij hebben Lara ook al enkele maanden, de registratiepapieren hebben we wel, maar de stamboom en DNA bewijzen nog niet. De kweker mailde een tijd geleden zelf om te melden dat ze de DNA papieren zelf nog niet hadden.


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”