Onze nieuwe pup

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
claire81

Onze nieuwe pup

Ongelezen berichtdoor claire81 » 25/02/13 15:28

Hallo,

Zaterdag onze 8 weken oude bruine labrador pup opgehaald bij de fokker, meneer moest bijna huilen aangezien Bono de laatste was die het nest ging verlaten...

Eenmaal thuis kennis gemaakt met de kids Evy van bijna 4 en Kay van bijna 2 jaar, die hem alleen maar kuste en knuffelde, te lief! Etens bak knuffels en kussen in de bench gelegt, onze kleine spruit ging uit zich zelf in de bench slapen en spelen. We zijn echt al meteen verkocht aan Bono wat een schat! Hij eet en drinkt super goed. Poepen doet hij vrij wel alleen buiten en als hij moet plassen gaat hij of voor de deur staan of begint te piepen. Bijna geen ongelukjes! Wij zijn super trots!

Vandaag ter kennismaking bij de DA geweest, hij ziet er super gezond uit! Altijd leuk om te horen! Voor de zekerheid met de kinderen toch nog even een wormenkuur gedaan, je weet maar nooit en met 2 kleine kinderen kun je maar beter het zekere voor het onzekere nemen. Maandag terug komen voor de negen weken enting en kennelhoest(puppycursus).

Nu hebben we van de fokker euro premium brokken mee gekregen, maar dat kun je bijna nergens krijgen.

Iemand tips voor goed puppy voer? Zat zelf te denken aan Royal Canin. Maar tips zijn meer dan welkom!

Als Bono alle entingen heeft gehad gaan we jacht training doen, een neef van mijn man geeft deze cursus. Ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen. Heb er nu al zin in.

Kan je nu al beginnen met trainen? En hoe? Heb ook gelezen over zo'n klikker training en lees hier gemengde verhalen over. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes,

Claire,Jon Evy Kay en Bono :bruinpootje:

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Ongelezen berichtdoor laika » 25/02/13 17:18

gefeliciteerd met je pupje
wij gaven de puppen Hils brokken als je wilt over stappen doe dan de laatste week de voeren mengen zodat je steeds iets meer van het andere voer geeft zo dat het langzaam gebeurd anders kan je hondje aan de dunne gaan
er zijn natuurlijk merken genoeg maar Hils en royaal kanin zijn goede voeders tenzij je op vlees wilt gaan dan krijg je vast van anderen wel tips suc6
en at trainingen betreft daar verschillen de meningen natturlijk ieder ervaart het anders wij hebben het nooit gedaan maar veel gehoord dat het wel effect heeft zoek waar jeje prettig bij voelt
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

Gebruikersavatar
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1029
Lid geworden op: 24/02/12 19:24
Locatie: Elsloo
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor fieke » 25/02/13 20:32

Heel veel plezier met jullie pupje :)
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 25/02/13 20:42

Heel veel plezier en succes met je pup!

Vanaf dat je pup de entingen heeft gehad mag je in principe de trainingen gaan volgen. Spirit krijgt jachttraining vanaf dat hij 9 weken is. Tegelijkertijd deed ik een GH training met de clicker, dat is een goed hulpmiddel.

We voeren de honden Proplan sensitive zalm en ze doen het daar goed op. Maar dit zijn natuurlijk al volwassen honden.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

claire81

Ongelezen berichtdoor claire81 » 25/02/13 22:40

Hills heb ik wel is van gehoord ja, bestellen jullie dat via internet? Ik heb altijd begrepen dat vlees minder goed is? Kan dat ook verkeerd hebben... Ik doe de kennelhoest via neusdruppels, ook mensen met ervaring? Ga eerst maar kijken hoe de trainen gaat Miss dan wel klikker als hulpmiddel. Op zich klonk het mij wel als een effectief systeem als je er ook nog commando's bij gebruikt. Ik denk dat we dat maar even moeten ervaren of we het prettig vinden.

Nog een vraagje, uit speelsheid bijt hij een beetje bijv in de vingers van de kinderen of in de mouw. Hoe leer ik dat het beste af?

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 25/02/13 23:05

Er zijn hele goede boekjes te koop met allerlei tips over hoe en wat om te gaan met de pups. Bijvoorbeeld, Ha die pup van Peter Beekman.

Meestal is het handig dit soort informatie te lezen voordat de pup is huis is.
Afbeelding

Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 25/02/13 23:08

Dit is ook een heel handig en leerzaam boekje: http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php

claire81

Ongelezen berichtdoor claire81 » 26/02/13 08:28

Bedankt voor de tips! Vanmiddag even boek aanschaffen. Heb wel een boek over honden in huis gehaald maar er staat weinig in over dit onderwerp.

claire81

Ongelezen berichtdoor claire81 » 26/02/13 08:31

Net het boek besteld 'hij wil dat'

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 26/02/13 09:28

claire81 schreef:Net het boek besteld 'hij wil dat'
:klasse:

KellyA
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 28
Lid geworden op: 06/12/12 17:08

Ongelezen berichtdoor KellyA » 26/02/13 11:36

Ik heb een erg slechte ervaring met de neusenting voor kennelhoest. Onze pup is er behoorlijk ziek van geweest en heeft ook rimadyl moeten slikken ervoor. Ik zou het nooit meer doen als ik hetvan te voren had geweten!
Wij voeren vanuit de fokker Denkadog pup/junior, hij zit ontzettend mooi in zijn vacht. En de brokken zijn van hoogwaardige kwaliteit. Nadeel.. Ze zijn behoorlijk duur!

sambel
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 88
Lid geworden op: 23/10/12 19:41
Locatie: Oisterwijk

Ongelezen berichtdoor sambel » 27/02/13 12:52

Geniet van jullie kleine schat, voor je het weet is hij/zij groot.
Onze labrador van 18 weken krijgt geen brokken maar energique. Groeit ze goed op en ook haar vacht blijft prachtig.
A labrador is a miracle with paws

Nathalie81
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 23
Lid geworden op: 02/11/12 15:02
Locatie: Gelderland

Ongelezen berichtdoor Nathalie81 » 03/03/13 13:52

Gefeliciteerd :) leuke naam (onze bruine lab heet ook Bono).

Tilly
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8819
Lid geworden op: 29/12/05 20:56
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tilly » 07/03/13 21:49

gefeliciteerd :D
Groetjes Tilly
Pootje van Gina & Akka

*Er is op de wereld geen betere psychiatrie, dan een hond die je gezicht aflikt*


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”