Geboortenieuws

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Gebruikersavatar
JongM
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 169
Lid geworden op: 11/02/13 17:14

Geboortenieuws

Ongelezen berichtdoor JongM » 11/03/13 14:49

Wat heb ik de laatste dagen overdreven vaak mijn mail gecheckt! We stonden op de wachtlijst voor een reu (3e keus) en de verwachtte bevalling zou vrijdag 8 maart al zijn. Donderdag kondigde zich echter nog niets aan en zaterdag in de middag mail.....nee nog niets geboren, maar mams was wel al begonnen met hijgen!
Hele zondag gewacht in grote spanning, kregen we s avonds telefoon. Helaas waren er eerst 2 reutjes geboren en toen 4 teefjes. Toen is de dierenarts eraan te pas gekomen en is er een dood reutje geboren mbv de arts en daarna nog een dood teefje. Zo zielig.
Dat was het dan...wij grijpen ernaast. Ze zei nog dat de moederhond wel weer was gaan hijgen, maar ze had ook iets gehad om de baarmoeder samen te laten trekken.
Krijgen we toch anderhalf uur later een telefoontje.............er is er toch nog 1 geboren en wel EEN REU!!!!
Wij helemaal blij, is het ons toch nog gegund.

Hoewel het al snel is na het overlijden van mn trouwe lieverd Ambor 30 januari, maar ik mis het ook heel erg om naar buiten te gaan en de stilte en leegte in huis vind ik maar niks. Ik ben een hondenmens!
We vergeten Ambor van zn leven niet en heb zoveel dierbare herinneringen.

Nu weer zachtjes aan vooruit kijken. Over anderhalve week zullen we waarschijnlijk wel keer mogen gaan kijken.

Ik heb nog wel een vraag:
Als je de puppycursus start, moet je dan altijd de kennelhoest enting geven? Ik kon het me niet meer herinneren en weet nog wel dat mijn hond met een maand of 8 de kennelhoest heeft gehad, maar dan van een hond uit ons dorp blijkbaar.
Ik hoor er verschillende verhalen over. Ook negatieve voor de hond, dat de enting vaak meer problemen geeft.

Tot snel.

Gebruikersavatar
FunnyNina
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2243
Lid geworden op: 28/03/10 13:30
Locatie: Maastricht

Ongelezen berichtdoor FunnyNina » 11/03/13 20:27

Dat is nog eens een leuke verrassing. :)
Wat betreft de inenting tegen kennelhoest hier in Maastricht moesten de pups die de cursus wilde volgen ingeent zijn.

Gebruikersavatar
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1029
Lid geworden op: 24/02/12 19:24
Locatie: Elsloo
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor fieke » 11/03/13 20:41

Wat een geweldige verrassing. Veel puppy plezier.
Toen wij met de cursus begonnen, moesten we Bruce ook inenten tegen kennelhoest.
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012

Charella

Ongelezen berichtdoor Charella » 12/03/13 10:55

Wat een verrassing zeg! Geniet van de voorpret :D

Gebruikersavatar
Anita74
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 353
Lid geworden op: 26/07/12 08:55

Ongelezen berichtdoor Anita74 » 12/03/13 19:00

Wat leuk zeg, ik ben zelf ook aan het wachten op mijn nieuwe pup. Shuka is 29 januari ingeslapen en als het goed is krijg ik mijn nieuwe pupperd in de week van 18 april. Dus ik snap helemaal dat je als hondenmens nu al weer een nieuwe hond wilt hoor. Iemand zei tegen mij.. je moet het niet zien als vervanging maar als invulling. En zo is het maar net. Vervangen kun je de oude hond nooit maar je kunt wel weer invulling geven aan de leegte en dan weer een band met je nieuwe hondenvriendje opbouwen. Heerlijk vooruitzicht hoor. Mag je ook regelmatig bij je nieuwe pup gaan kijken? Wij gaan om de week bij hem op bezoek, zoooooooo leuk.
Shuka ♂ 12 juli 2000 - 29 januari 2013
Taico ♂ 21 februari 2013

Gebruikersavatar
JongM
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 169
Lid geworden op: 11/02/13 17:14

Ongelezen berichtdoor JongM » 12/03/13 22:11

@Anita; Ik had het al gelezen van jou, had ook gereageerd op je post over je nieuwe pup. Omdat ik het zo toevallig vond toen ik jou verhaal las en Ambor net een dag na jou Sjuka is ingeslapen.
Wij zijn nog niet wezen kijken. De pups zijn nu 2 dagen oud en ze wil de moeder en pups de eerste week rust geven! Dus even een week geduld hebben....waaaah. |
Net wel de 1e fotootjes binnen, prachtig hoor!
Ze wonen erg dichtbij, nog geen 5km. Dus als het geen probleem is dat we eens om een hoekje kijken na de 1e weken, zullen we dat zeker doen. Maar ja, dat is ook iets van de wens van de fokker denk ik?!

Ben erg blij toch ook wel weer, wat hebben we geluk dat er toch nog een laatste reutje is geboren! Echt een wonder!
Het verdriet om Ambor is er niet minder om, het verzacht wel. Ik gun een pup ook weer een super leven bij ons! Hihi.

Ik hou jullie wel op de hoogte en bij een geschikte foto zal ik deze wel plaatsen.

Gebruikersavatar
Sigrid-75
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 175
Lid geworden op: 17/02/13 19:03
Locatie: Noord-Brabant

Ongelezen berichtdoor Sigrid-75 » 12/03/13 22:47

Oh wat een spanning :confused: en ook verdriet om die twee pups :(
en wat een verrassing voor jullie dat er toch nog een reutje kwam!
gefeliciteerd!
Afbeelding
My sunshine doesn't come from the skies,
it comes from the love in my dog's eyes...

Marloes
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 301
Lid geworden op: 23/07/05 12:41
Locatie: De Meern

Ongelezen berichtdoor Marloes » 13/03/13 10:48

Gefeliciteerd :D !
En zo te zien was jullie Ambor een broer van onze lieve Bo! Helaas ook niet meer bij ons, maar echt zo'n geweldige hond aan gehad :verliefd1: !
Heel veel succes en plezier met alle voorbereidingen!
Groeten van Marloes en Mats

Gebruikersavatar
JongM
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 169
Lid geworden op: 11/02/13 17:14

Ongelezen berichtdoor JongM » 13/03/13 14:37

@Marloes; Jaaaah dat moet wel! Zijn vader is/was? Dirk ofwel top secret of the dutch highlands. Ze zaten in Meerkerk, maar zijn er mee gestopt al jaren geleden! Ik kan niet zien van welk jaar Bo was. Ambor zijn moeder was Melitta Britta!
Oh, wat leuk zeg! Ik heb er ook zo'n top hond aan gehad! Echt een super makkelijke goedzak en vriend. Gek op kinderen.

Ik zit te zoeken hoe ik hier een foto moet plaatsen, maar daar moet ik me nog in verdiepen!

Het was inderdaad wel verdrietig, dat er dan toch 2 pups dood geboren worden zeg!
Maar dat er dan toch nog een reutje geboren wordt.......dat zie ik maar als het moest zo zijn!!!

Aidualc85
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 270
Lid geworden op: 24/07/12 15:06
Locatie: Stevensweert (LB)

Ongelezen berichtdoor Aidualc85 » 13/03/13 15:04

Wauw! Lijkt inderdaad wel een 'meant te be' verhaal.
Gefeliciteerd en alvast heel veel plezier met de voorpret en het aftellen!
:blondpootje: Mika (Reagis Star Trooper) 17-01-2013

Marloes
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 301
Lid geworden op: 23/07/05 12:41
Locatie: De Meern

Ongelezen berichtdoor Marloes » 13/03/13 15:29

JongM schreef:@Marloes; Jaaaah dat moet wel! Zijn vader is/was? Dirk ofwel top secret of the dutch highlands. Ze zaten in Meerkerk, maar zijn er mee gestopt al jaren geleden! Ik kan niet zien van welk jaar Bo was. Ambor zijn moeder was Melitta Britta!
Oh, wat leuk zeg! Ik heb er ook zo'n top hond aan gehad! Echt een super makkelijke goedzak en vriend. Gek op kinderen.


Vader klopt inderdaad. Moeder heette volgens mij Maritta Britta v/h Notenbos. Maar we zullen dezelfde bedoelen, de geboortedatum komt overeen :). Wat karakter betreft een superhond aan gehad! Zo trouw en lief! Helaas wat gezondheid betreft niet... Maar goed, hij is 11 1/2 jaar geworden, afgelopen augustus hebben we hem in moeten laten slapen.

En ik geef je groot gelijk. Ook hier wandelt weer een vrolijk labje rond van bijna 6 maanden oud. En geloof me...die heb je voor je het weet weer in je hart gesloten :verliefd1:.
Groeten van Marloes en Mats

Gebruikersavatar
JongM
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 169
Lid geworden op: 11/02/13 17:14

Ongelezen berichtdoor JongM » 13/03/13 15:58

Wauw een volle broer van mn Ambor!!!! Idd Maritta (ipv Melitta) Geboortedatum is voor mij altijd ietwat vaag geweest. Zij heeft altijd gezegd dat ze 14 februari geboren zijn, staat ook op zijn dierenpaspoort. Maar op zijn stamboom staat 12 februari?! Ik heb het altijd op de 14e gehouden...valentijnsdag! :wink:
Ook hier behoorlijk vaak naar de dierenartsen geweest ivm gezondheid. Niet ernstig altijd, maar al vroeg ED geconstateerd. Hij was echter een met een zeer hoge pijngrens, heb hem weinig pijn zien hebben. Tot op het laatst....ook ernstige HD laatste jaar en toen zijn rug. (vernauwing heiligbeen) Op 2 weken na is hij bijna 12 geworden.

Op het moment dat ik deze fokker gevonden had was dit nest van 13!!! al geboren. Was er 1 van 7 reutjes.

Ik ga er weer voor en ik geloof je meteen als je zegt dat je hem binnen no time weer in je hartje hebt gesloten hoor!

Marloes
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 301
Lid geworden op: 23/07/05 12:41
Locatie: De Meern

Ongelezen berichtdoor Marloes » 13/03/13 18:35

Heel herkenbaar je verhaal rond de geboortedatum :roll:. Was bij ons ook net zo...en ik vond 14 februari ook zo speciaal :) .
Bo heeft nooit last gehad van HD/ED e.d. Hij heeft meerdere tumoren gehad en was allergisch voor van alles en nog wat. Zo zie je maar wat er binnen een nest allemaal aan het licht komt. Ik heb overigens altijd gedacht dat het een nest van 12 was (en vond dat al erg veel :wink: ).
Hoe dan ook...wat karakter betreft leken de twee broers blijkbaar veel op elkaar! Enorme goedzakken allebei dus :verliefd1: !
Groeten van Marloes en Mats

Gebruikersavatar
JongM
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 169
Lid geworden op: 11/02/13 17:14

Ongelezen berichtdoor JongM » 16/03/13 01:08

Niet te geloven. .... onze droom houdt op! We werden vanmorgen gebeld dat het reutje is overleden! NEEEEEEE! Hij ging slechter groeien en ze ging hem bijvoeren, maar vanmorgen lag hij dood.
We zijn even uit het veld geslagen! :cry:

MargaB
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 37
Lid geworden op: 07/03/12 13:42

Ongelezen berichtdoor MargaB » 16/03/13 11:26

Ohhhh, verschrikkelijk zeg!!!!


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”