Nog heel even ... en dan komt onze Bobbie!

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
roos040

Nog heel even ... en dan komt onze Bobbie!

Ongelezen berichtdoor roos040 » 20/07/13 18:28

Nog heel even aftellen en dan komt onze bruine pup Bobbie!
Alles is klaar en we zijn toch wel wat nerveus. Puppycursus start ook snel en hebben ons goed ingelezen, maar wat is het spannend!

Angelique
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 84
Lid geworden op: 06/02/13 17:33

Ongelezen berichtdoor Angelique » 20/07/13 20:54

Super leuk!! Tijd gaat sneller dan je denkt hoor :)
Wij hebben dr nu 5 weken, maar weet nog dat ik die laatste week voor ze kwam echt wel 'positief zenuwachtig' was ;) (kyra is trouwens ook bruin :) )

roos040

Ongelezen berichtdoor roos040 » 20/07/13 21:15

Hoe is het bij jullie gegaan de eerste weken, liep het volgens verwachting?
Het is onze eerste hond, dus dat is toch wel heel anders dan wanneer je ervaren bent denk ik.

-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 631
Lid geworden op: 26/06/13 17:41

Ongelezen berichtdoor -Marianne » 21/07/13 01:34

Wij hebben Balou sinds eind april dit jaar bij ons en zij is ook onze eerste hond. Het was allemaal erg spannend omdat je niet weet hoe het gaat, maar als je je goed in hebt gelezen, gaat alles haast als vanzelf en kan er weinig misgaan.
Veel sterkte nog met wachten!
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 21/07/13 11:26

succes met het wachten! :D
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 23/07/13 07:57

Leuk, succes met wachten!

Angelique
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 84
Lid geworden op: 06/02/13 17:33

Ongelezen berichtdoor Angelique » 23/07/13 08:16

Hoi, kyra is ook mijn eerste hond, dus ik vond het maar wat spannend! Ik moet zeggen dat we echt een lotje uit de loterij hebben, madameke was bijna direct zindelijk (ging uit zichzelf bij de duer zitten) en ook aan de lijn lopen ging heel goed.

Ik moet wel zeggen dat we de drie weken wel heel erg intensief met haar bezig zijn geweest. Steeds eruit als zij bij de deur ging zitten of er alleen al naar toe liep (dat is dus ongeveer elke anderhalf uur). Ook hebben we ruim 2,5 week beneden geslapen en haar er snachts ook heel vaak uit gedaan. Dat verminderde natuurlijk ook snel, maar ijv de eerste paar dagen ben ik er snachts wel 5 keer uit geweest. Maar we met gevolg dat ze amper (lees 3 x) een ongelukje heeft gehad in huis, voor de rest deed ze altijd alles buiten! Ook na een week deed ze het al niet meer in de tuin maar netjes er buiten. Alleen beneden slapen was wel lastig voor dr, maar dat hebben we dus opgelost door lang beneden te slapen en steeds verder van de bench te gaan liggen. Op gegeven moment lag ik in de gang met de tussendeur dicht, maar dan hoorde ze me wel nog omdraaien om mn slaapzak. Na 2,5 week sliep ze goed door en wij ook weer in ons egen bed ;) van 2,5 tot 4,5 week snachts wr 1 keer per nacht nog uit, nu oe dat niet en slaapt ze van elf uur tot 7 door :) trots! :)

Ik had me ingesteld op erg weinig slaap, veel 'lastig' pupgedrag en nouja, vanalles, maar dat is me juistheel erg mee gevallen!! Oke, ik had idd weinig slaap, maar dat voel ik nu meer dan de eerste paar weken (ik ben zo'n miep die eigenljk wel echt 8 maar liefst 9 uur slaap per nacht nodig heeft).

Wij proberen ons ook heel erg af te stellen op de hond. Natuurljk moet ze ons ritme volgen, maar daarom juist vind ik het belangrijk om haar goed e observeren om te weten wat ze nodig heeft en of he allemaal behabbaar is. Bijv slaap/rust tijd versus speeltijd. Kyra is echt een hele rustige pup, maar dat komt denk ik ook hoe wij haar benaderen, zelf oook heel kalm en gewoon rustig gaan zitten, evt o de grond zodat ze bij je kan komen als ze wil, en anders gewoon ergens anders kan gaan liggen.

We nemen haar ook bijna overal mee naar toe om haar te laten wennnen, dat gaa heel erg goed. Tja en dat je dan meer op je hmd moet letten dan op de omgeving/mensen waar je heen gaat, ach, dat hoort erbij en wordt ook steeds minder.

Een van de spannendste dingen vond ik om haar los te laten lopen (in het bos). Ik had het gelukje dat ik toen samen met een ander baasje en haar hond was, zodat zij me kon wijzen op de tegemoetkomende honden (en hun karakters) maar ik ben zo blij da ik het gedaan heb. Kyra heeft zoveel meer zelfvertrouwen nu ze af en toe los loopt en ze kan echt lekker in eigen tempo mee lopen. Ook merk ik dat het aan de lijn lopen veeel beter gaat nu ze ook los loopt. Misschien iets met dat zij leert "het baasje loopt door/loopt in dit tempo"? :)

Alleen blijven was lastig voor dr maar wij hebben niet gepusht en je merkt dat ze nu prima overdag enige tijd in de bench kan blijven. Ik oefen daar ook mee als ik naar boven ga om bijv de was te doen, dan gaat ze ook voor een half uur de bench in. Z voorkom ik ook kapotte meubels hanaha :)

Ik weet niet of jij al op pupcursus gaat, maar wij zijn vrij snel gegaan, de eerste zaterdag dat ze bij ons was (ze was toen ook al een weekje bij ons). Ik heb dit als erg prettig ervaren en zou iedereen aanraden op cursus te gaan. Gewoon super leuk en je hond maar vooral het baasje leert erg veel ;)

Een pup is mij echt meegevallen (gezien de dingen die ik van te voren dacht) maar het kost natiurlijk toch nog veel tijd en energie. Dat is normaal. Voor mij is ze die echt waard en zou niet meer zonder dr kunnen. :)

Ben erg benieuwd hoe het straks bij jou gaa, hou je ons up-to-date? Veel plezier met de voorbereidingen!! :D :D

Gebruikersavatar
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1029
Lid geworden op: 24/02/12 19:24
Locatie: Elsloo
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor fieke » 24/07/13 20:34

Succes met wachten en veel plezier :)
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012

ArjanK
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 136
Lid geworden op: 04/05/13 11:54
Locatie: Halsteren

Ongelezen berichtdoor ArjanK » 24/07/13 21:47

Succes met wachten, maar het is het waard als de pup eenmaal in huis rondloopt :D
Of Angels Fantasy Chippendale "Castor"


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”