Ervaring met fokker Waale-Hoeve in Weert?

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lien » 12/09/13 13:27

Ik val jou niet persoonlijk aan, maar het probleem met stamboomloze honden is dat er niets te controleren valt en dan met name het aantal nesten dat een teefje krijgt. Jouw hond kan best een gezonde lieve hond zijn, maar het risico op gezondheidsproblemen is groter uit dit soort nesten en bovendien zoals eerder gezegd je weet niet het hoeveelste nest dit van de moederhond is en hoeveel ze er nog gaat krijgen.

Broodfokkers stellen alles mooi voor, de pups spelen gezellig buiten in het zonnetje, prachtig mooie verhalen over hoe dit nestje tot stand is gekomen en je kunt natuurlijk altijd bellen als er wat is en de mensen houden zielsveel van hun geliefde labje.

Het gaat mij dus niet om de stamboom, maar het teefje achter de pup en de gezondheid van haar nakomelingen. En als je zo begaan bent met je honden waarom doe je het dan niet gewoon goed???
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 12/09/13 13:47

KimenBart schreef:Prima dat jij daar zo over denkt. Wij hebben onze research gedaan en echt niet alle fokkers op mp zijn broodfokkers. En onze bo komt niet van een broodfokker!
Ik voel mij aangevallen omdat er altijd slecht gedacht wordt over niet stamboomhonden, dan zou het meteen een broodfokker zijn. Dat vind ik jammer......



Mag ik vragen wat ze je voor deze pup hebben laten betalen?
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Lucky
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 117
Lid geworden op: 02/07/12 12:19
Locatie: Peel en Maas

Ongelezen berichtdoor Lucky » 12/09/13 14:19

Op MP staan niet alleen advertenties van "broodfokkers". Ook onze 'Devil" hebben we via MP. Hij komt wel van een NVL fokker en heeft een stamboom. Persoonlijk had dat voor ons niet perse gehoeven, het enige wat wij wilden (en hebben) is een gezonde pup die hopelijk nog heel veel jaren bij ons woont. Ondertussen is onze "pup"ruim 2 jaar en ben ik rond aan het kijken voor nog een "labje" erbij...
Over Waalehoeve weet ik verder niks, maar de Kraanhoeve... Doe het jezelf niet aan !!! (hoewel ik ook deze pups -of beter gezegd JUIST deze pups- een fijn leven toe wens) Ik heb mijn cursusleidster (die zelf andere rassen fokt, maar ook bekend is in het wereldje van de labradors) gevraagd of haar iets bekend was over de fokker waar we heen wilde gaan, voor ons 2e labje. Die man kende ze niet, maar de vader van de puppies "woont" op de Kraanhoeve en ook de moeder kwam daar vandaan. Ik kreeg het dringende advies er NIET te kopen !!! Heel veel HD problemen, het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat die puppies het ook hebben, maar het risico is erg groot :(

Groetjes Marion

-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 631
Lid geworden op: 26/06/13 17:41

Ongelezen berichtdoor -Marianne » 12/09/13 14:25

Lien schreef:
-Marianne schreef:
Lien schreef:
-Marianne schreef:Als je een fokker alleen op Marktplaats tegenkomt, zou ik er niet voor gaan.
Als ik jou was, zou ik de site van de NLV (Nederlandse Labrador Vereniging; www.nlv.nu) in de gaten houden voor nestjes. Zo weet je zeker dat je bij fokkers terechtkomt die hun nestje op een goede manier, volgens bepaalde richtlijnen en met gezonde ouderdieren hebben gefokt.


Dat klopt, maar op de pagina van Cor staan nog meer fokkers die lid zijn van de NLV en die dus ook volgens het fokregelement hun nestjes fokken.

Niet alle leden maken gebruik van de puplijst van de NLV maar hebben hun eigen wachtlijst. Dan is een vermelding op de site van de NLV niet nodig.

Dat wekt nog wel eens verwarring 8)

Wat ik me dan afvraag, als die fokkers lid zijn van de NLV, waarom staan ze daar niet op de lijst met pups of dekkingen? Is daar een speciale reden voor?


Dan hebben die fokkers die bemiddeling niet nodig en dat kan diverse redenen hebben. Bijvoorbeeld dat ze de pups op voorhand al kwijt zijn door een melding op hun eigen website.

Ah zo. Fokkers kunnen alleen erg makkelijk claimen dat zij lid zijn van de NLV en volgens die reglementen fokken terwijl dat helemaal niet zo is, of zijn alle fokkers op die site ook echt gecontroleerd o.i.d.?

Juul
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 13
Lid geworden op: 29/08/13 08:56

Ongelezen berichtdoor Juul » 12/09/13 14:28

Nee precies, als beide honden van de kraanhoeve vandaan komen is dat wsl alleen maar vragen voor problemen. Tuurlijk zou je niks liever willen dan de pupjes redden uit zo'n situatie maar wat krijg je dan hè?
Nee we zijn rond aan het vragen voor een herplaatser (bedankt voor de tips!!!) en kijken daarnaast rond op MP of we een erkende fokker of gelegenheids nestje kunnen vinden.
Dank jullie wel!

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lien » 12/09/13 14:34

-Marianne schreef:
Lien schreef:
-Marianne schreef:
Lien schreef:
-Marianne schreef:Als je een fokker alleen op Marktplaats tegenkomt, zou ik er niet voor gaan.
Als ik jou was, zou ik de site van de NLV (Nederlandse Labrador Vereniging; www.nlv.nu) in de gaten houden voor nestjes. Zo weet je zeker dat je bij fokkers terechtkomt die hun nestje op een goede manier, volgens bepaalde richtlijnen en met gezonde ouderdieren hebben gefokt.


Dat klopt, maar op de pagina van Cor staan nog meer fokkers die lid zijn van de NLV en die dus ook volgens het fokregelement hun nestjes fokken.

Niet alle leden maken gebruik van de puplijst van de NLV maar hebben hun eigen wachtlijst. Dan is een vermelding op de site van de NLV niet nodig.

Dat wekt nog wel eens verwarring 8)

Wat ik me dan afvraag, als die fokkers lid zijn van de NLV, waarom staan ze daar niet op de lijst met pups of dekkingen? Is daar een speciale reden voor?


Dan hebben die fokkers die bemiddeling niet nodig en dat kan diverse redenen hebben. Bijvoorbeeld dat ze de pups op voorhand al kwijt zijn door een melding op hun eigen website.

Ah zo. Fokkers kunnen alleen erg makkelijk claimen dat zij lid zijn van de NLV en volgens die reglementen fokken terwijl dat helemaal niet zo is, of zijn alle fokkers op die site ook echt gecontroleerd o.i.d.?


Ja, Cor houdt deze site bij en controleert eerst alle gegevens alvorens tot plaatsing over te gaan. Verder kun je het lidmaatschapsnummer opvragen bij de fokker en checken bij de NLV.

Een fokker hóeft natuurlijk geen lid te zijn van de NLV en kunnen ze toch nog steeds verantwoord fokken, dus met stamboom en de bijbehorende gezondheidsuitslagen. Ook die fokkers staan op de site van Cor (startpagina). Die uitslagen kun je weer checken bij de NLV adhv het chip- en NHSBnummer van de ouderdieren.
Laatst gewijzigd door Lien op 12/09/13 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lien » 12/09/13 14:36

Juul schreef:Nee precies, als beide honden van de kraanhoeve vandaan komen is dat wsl alleen maar vragen voor problemen. Tuurlijk zou je niks liever willen dan de pupjes redden uit zo'n situatie maar wat krijg je dan hè?
Nee we zijn rond aan het vragen voor een herplaatser (bedankt voor de tips!!!) en kijken daarnaast rond op MP of we een erkende fokker of gelegenheids nestje kunnen vinden.
Dank jullie wel!


Een gewaarschuwd mens telt voor twee! 8)
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 12/09/13 14:44

Lien schreef:
Juul schreef:Nee precies, als beide honden van de kraanhoeve vandaan komen is dat wsl alleen maar vragen voor problemen. Tuurlijk zou je niks liever willen dan de pupjes redden uit zo'n situatie maar wat krijg je dan hè?
Nee we zijn rond aan het vragen voor een herplaatser (bedankt voor de tips!!!) en kijken daarnaast rond op MP of we een erkende fokker of gelegenheids nestje kunnen vinden.
Dank jullie wel!


Een gewaarschuwd mens telt voor twee! 8)


mensen die ik goed ken dachten ook een leuk labje te kopen via een gelegenheidsnestje, nou die hond is uitgegroeid tot alles behalve een lab zullen we maar zeggen :D
paps is een duitse staander draadhaar,niet te zien toen de pups jong waren,maar silke heeft nu een trotse baard en de meest fijne eigenschappen van de lab en staander vereenigd in 1 hond..... :shock: :eusashhh:

het kan goed gaan,maar waarom het risico nemen?
deze mensen hebben echt spijt van hun hond,en ik snap hun heel erg goed het is een complete neuroot :eusashhh: en heb diep medelijden met het beestje :(
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 631
Lid geworden op: 26/06/13 17:41

Ongelezen berichtdoor -Marianne » 12/09/13 15:12

Lien schreef:
-Marianne schreef:
Lien schreef:
-Marianne schreef:
Lien schreef:
-Marianne schreef:Als je een fokker alleen op Marktplaats tegenkomt, zou ik er niet voor gaan.
Als ik jou was, zou ik de site van de NLV (Nederlandse Labrador Vereniging; www.nlv.nu) in de gaten houden voor nestjes. Zo weet je zeker dat je bij fokkers terechtkomt die hun nestje op een goede manier, volgens bepaalde richtlijnen en met gezonde ouderdieren hebben gefokt.


Dat klopt, maar op de pagina van Cor staan nog meer fokkers die lid zijn van de NLV en die dus ook volgens het fokregelement hun nestjes fokken.

Niet alle leden maken gebruik van de puplijst van de NLV maar hebben hun eigen wachtlijst. Dan is een vermelding op de site van de NLV niet nodig.

Dat wekt nog wel eens verwarring 8)

Wat ik me dan afvraag, als die fokkers lid zijn van de NLV, waarom staan ze daar niet op de lijst met pups of dekkingen? Is daar een speciale reden voor?


Dan hebben die fokkers die bemiddeling niet nodig en dat kan diverse redenen hebben. Bijvoorbeeld dat ze de pups op voorhand al kwijt zijn door een melding op hun eigen website.

Ah zo. Fokkers kunnen alleen erg makkelijk claimen dat zij lid zijn van de NLV en volgens die reglementen fokken terwijl dat helemaal niet zo is, of zijn alle fokkers op die site ook echt gecontroleerd o.i.d.?


Ja, Cor houdt deze site bij en controleert eerst alle gegevens alvorens tot plaatsing over te gaan. Verder kun je het lidmaatschapsnummer opvragen bij de fokker en checken bij de NLV.

Een fokker hóeft natuurlijk geen lid te zijn van de NLV en kunnen ze toch nog steeds verantwoord fokken, dus met stamboom en de bijbehorende gezondheidsuitslagen. Ook die fokkers staan op de site van Cor (startpagina). Die uitslagen kun je weer checken bij de NLV adhv het chip- en NHSBnummer van de ouderdieren.

Ik snap het, dan zit dat dus ook goed. :)

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 12/09/13 16:29

Juul schreef:Nee precies, als beide honden van de kraanhoeve vandaan komen is dat wsl alleen maar vragen voor problemen. Tuurlijk zou je niks liever willen dan de pupjes redden uit zo'n situatie maar wat krijg je dan hè?
Nee we zijn rond aan het vragen voor een herplaatser (bedankt voor de tips!!!) en kijken daarnaast rond op MP of we een erkende fokker of gelegenheids nestje kunnen vinden.
Dank jullie wel!



Hoe ga je dat controleren ?

Je kan op labrador startpagina ook een oproep doen voor een herplaatser. Je weet maar nooit. Wij hebben Cooper ook via die site.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor -kim- » 15/09/13 13:56

Er staat nu een herplaatser op de site van Cor
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 15/09/13 14:52

Ja, een leuke hond!! Het is dat Flow nog zo klein is en we onze handjes nog vol hebben..
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

Gebruikersavatar
Annette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3127
Lid geworden op: 13/02/05 20:42
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Annette » 15/09/13 17:22

Inderdaad, op de Startpagina van Cor staat een mooie bruine reu van bijna 3 jaar.
Een verdrietige reden waarom ze hem weg moet doen, maar lijkt me wel een geschikte hond.
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007

sannie77
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 157
Lid geworden op: 04/05/13 21:24
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sannie77 » 15/09/13 17:29

Wij staan ingeschreven voor een bruine pup bij vanbransjesland voor precies 900.Inschrijven kan nog voor een zwarte reu.Ik zou ook zeker op de lijst kijken van de erkende fokkers.Sucses!!
Bo(Tropical Taste of Bransjesland)15-12-2013


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”