een pup; het lijkt voor ons niet te lukken

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Gebruikersavatar
AngeliqueB
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 97
Lid geworden op: 19/07/13 21:07
Locatie: Linschoten

een pup; het lijkt voor ons niet te lukken

Ongelezen berichtdoor AngeliqueB » 25/11/13 15:53

Nadat we vorige week een goed kennismakingsgesprek hebben gehad met de fokker, gisteren een mailtje naar haar gedaan en vandaag niet zo'n leuk gesprek met haar gehad.
Het zat zo, fokker ent niet automatisch haar honden maar laat de honden titeren. Een mooi iets, nakijken of er voldoende antistoffen aanwezig zijn en alleen inenten als de waarden te laag zijn. Maar het riep bij ons wel wat vragen op, vragen die we hier op het forum hebben gesteld en waarop we, naar onze mening, goede en eerlijke antwoorden op hebben gekregen.
We hebben ons ook ingelezen in de materie en het verhaal van dierenarts Tannetje Koning ook beoordeeld. Maar we vinden het toch een lastige materie en aangezien onze zoon veel in contact komt met honden door zijn werk in een dierenhotel (en dus ook kans heeft om zo ziektes over te dragen) en we vlakbij de A2 voor hondenuitlaatplaats wonen, vonden en vinden we het toch een prettiger idee om de pup te laten vaccineren.
Dit was geen probleem had de fokker tijdens het gesprek aangegeven, als wij het zouden willen, dan zou ze het doen. Maar dat blijkt nu dus toch anders te liggen :confused:
Ze wilde weten bij wie ik advies had ingewonnen en toen ik o.a. het forum noemde leek het wel of ik gelijk was gezakt voor mijn as pupeigenaar diploma. Een forum, alsof daar mensen zitten die weten waar ze over praten, daar zitten mensen (variërend van broodfokker tot veredelde hondeneigenaar) die denken er verstand van te hebben, (haar woorden).
Ik kan me daar echt niet in vinden want ik heb de afgelopen tijd veel gelezen op het forum en er veel aan gehad.
Ze vond ook dat ik haar in diskrediet bracht (maar waarom kreeg ik bij haar niet duidelijk).
Maar goed, advies gekregen om eens bij andere fokkers te gaan kijken want zij ziet het feit dat wij de pup willen laten inenten als wantrouwen naar haar werkwijze.
Kortom, we hebben nu besloten om niet verder te gaan met deze fokker en weer bij 0 te starten. Maar leuk is echt anders, we keken echt al uit naar de komst van onze pup, het mag niet zo zijn :cry:
Groetjes, Wim en Angelique, Stephan en Rebecca
:zwartpootje: Ziggy (Laboriginals Oi Va Voi), 4-3-2014

Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 707
Lid geworden op: 04/06/13 09:43
Locatie: west vlaanderen

Ongelezen berichtdoor Kelsey en Lenka » 25/11/13 16:04

oei... Dat is niet fijn. Maar ooit kruist een heerlijke pup jullie pad!
:blondpootje: Kelsey (10-10-99 / 16-01-14 )
:bruinpootje: Lenka (Mika of purple heathmoor) 15/08/13
:zwartpootje: Bo (cavalier King Charles) 03/08/04
:zwartpootje: Luna 12/09/13

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 25/11/13 16:22

Heel vervelend. Maar ik ben blijven steken bij dat je naar Rijan Rangers zou gaan? En kan me absoluut niets voorstellen bij dat die fokker dit zou zeggen??
Ga naar een goede fokker, wacht desnoods tot het voorjaar, maar luister naar je gevoel! Even snel ergens een pup kopen is nergens voor nodig, je kunt er ruim 15 jaar van genieten dus waarom die haast? Echt, het komt goed maar neem de tijd. :)
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 25/11/13 16:22

jemig, dat is wel erg zuur zeg :(
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Gebruikersavatar
AngeliqueB
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 97
Lid geworden op: 19/07/13 21:07
Locatie: Linschoten

Ongelezen berichtdoor AngeliqueB » 25/11/13 16:31

Bij Rijan Rangers waren we vergeten een bevestiging te sturen van onze afspraak. Pup was toen vergeven, maar dat maakt nu ook niet uit.
We staan nog op een lijst bij een fokker en ik zag dat bij een andere fokker die ik volg ook een dekking plaats vind deze dagen. Dus gaan daar maar eens informeren.
We geven echt niet op, ergens is er een zwart labje voor ons ;-)
Groetjes, Wim en Angelique, Stephan en Rebecca
:zwartpootje: Ziggy (Laboriginals Oi Va Voi), 4-3-2014

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 25/11/13 16:43

Els schreef:Heel vervelend. Maar ik ben blijven steken bij dat je naar Rijan Rangers zou gaan? En kan me absoluut niets voorstellen bij dat die fokker dit zou zeggen??
Ga naar een goede fokker, wacht desnoods tot het voorjaar, maar luister naar je gevoel! Even snel ergens een pup kopen is nergens voor nodig, je kunt er ruim 15 jaar van genieten dus waarom die haast? Echt, het komt goed maar neem de tijd. :)


Oei, Els, was dat maar waar....

De meeste labjes worden geen 15 jaar hoor.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

toscak
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2564
Lid geworden op: 14/05/09 19:13
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor toscak » 25/11/13 17:30

Oh das wel zuur hoor, al ben ik het wel extreem :D met de werkwijze rondom enten met de fokker eens. En misschien, als ik zelf zou fokken, zou ik een hondje niet verkopen aan mensen die het niet eens zijn met mijn titerbeleid, maar het komt nu wel op een heel rot moment.

En je komt uiteraard wel het labje tegen die wel bij jullie past, gelukkig worden er genoeg labjes geboren :wink: . Gewoon door blijven zoeken en voor je het weet zou je willen dat je er nooit aan begonnen was :lol: :twisted:
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013

roelien

Ongelezen berichtdoor roelien » 25/11/13 18:03

Vervelend, maar wel begrijpelijk.

Van beide kanten moet er volledig vertrouwen zijn, en er zijn zoveel fokkers, en komen zoveel nesten elke keer weer bij.
Zoek gewoon verder tot er een goed wederzijds vertrouwen is.

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 25/11/13 18:16

Even diep ademhalen en weer verder gaan, al kan ik mij je teleurstelling wel voorstellen :bloem:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

Gebruikersavatar
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1432
Lid geworden op: 30/08/10 23:18
Locatie: eindhoven

Ongelezen berichtdoor jeltje » 25/11/13 19:56

Ik dacht dat een pup altijd het eerste jaar alle entingen moet krijgen en dat je evt daarna voor titeren kiest, kan dat echt al dat je gaat titeren vanaf de geboorte? En wat als de pupeigenaar met het hondje naar een cursus wil of dat de hond tijdens vakantie naar een pension gaat, dan moet de pup geënt zijn toch, ook al sta je niet negatief tegenover titeren, dan heb je geen keus lijkt me. Kan een fokker dit dan bepalen voor een pupkoper?

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 25/11/13 20:08

HennyH schreef:
Els schreef:Heel vervelend. Maar ik ben blijven steken bij dat je naar Rijan Rangers zou gaan? En kan me absoluut niets voorstellen bij dat die fokker dit zou zeggen??
Ga naar een goede fokker, wacht desnoods tot het voorjaar, maar luister naar je gevoel! Even snel ergens een pup kopen is nergens voor nodig, je kunt er ruim 15 jaar van genieten dus waarom die haast? Echt, het komt goed maar neem de tijd. :)


Oei, Els, was dat maar waar....

De meeste labjes worden geen 15 jaar hoor.


Nee meis helaas niet, maar als het goed is kan je nog heel lang van je hond genieten.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 25/11/13 20:08

Hé bah, da's niet zo'n leuk nieuws! Succes met het verwerken van deze bittere pil! http://www.vandeflorettyhof.nl/ verwacht ook nog zwarte en blonde puppy's begin december. Misschien een tip.
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Gebruikersavatar
AngeliqueB
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 97
Lid geworden op: 19/07/13 21:07
Locatie: Linschoten

Ongelezen berichtdoor AngeliqueB » 25/11/13 20:26

We staan nog op de lijst voor een pup dat voorjaar 2014 geboren gaat worden.
En vandaag ook informatie gevraagd bij een fokker waar de dekking een dezer dagen te gebeuren staat.
Het vertrouwen tussen fokker en nieuwe eigenaar moet goed zijn en de handelswijze moet ook een goed gevoel geven.
Er waren gewoon te veel onduidelijkheden en irritaties en dat is niet de juiste manier.

We hebben geduld en blijven hopen op een lieve, mooie zwarte pup.

Rustig aan en zoals Els al zegt, we hebben geen haast en het gevoel moet goed zijn!
Groetjes, Wim en Angelique, Stephan en Rebecca
:zwartpootje: Ziggy (Laboriginals Oi Va Voi), 4-3-2014

Marcail
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12114
Lid geworden op: 13/05/04 20:20
Locatie: Enschede
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Marcail » 25/11/13 22:14

jeltje schreef:Ik dacht dat een pup altijd het eerste jaar alle entingen moet krijgen en dat je evt daarna voor titeren kiest, kan dat echt al dat je gaat titeren vanaf de geboorte? En wat als de pupeigenaar met het hondje naar een cursus wil of dat de hond tijdens vakantie naar een pension gaat, dan moet de pup geënt zijn toch, ook al sta je niet negatief tegenover titeren, dan heb je geen keus lijkt me. Kan een fokker dit dan bepalen voor een pupkoper?


Naar mijn informatie is dat ook zo, de eerste entingen moeten gegeven worden voor de antistoffen.
Dus de 6, 9 en 12 weken enting en daarna pas gaan titteren.

Maar jammer dat het hierop is stukgelopen bij deze fokker.
Succes met de verdere zoektocht er komt zeker een lief pupje op jullie pad.
Lovely Marcail van 't Chielewout ( 29-01-2008 )
Nixies Canberra van 't Chielewout ( 04-06-2008)
Moonlight Fia of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Moonlight May of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Mignon Bonnie of Marcail Highlands ( 11-02-2011)
Glorious Adin of Marcail Highlands (04-06-2012)
Kayby, Max, Beau. ( de bejaardenclub)
Floor 15-10-2002 / 04-01-2012
Enjoy 16-09-2000 / 27-04-2012

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor -kim- » 27/11/13 09:29

Dat is vervelend !!

Gelukkig hebben jullie wel nog alternatieve, succes met het wachten op de voor jullie geschikte pup.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”