Verstandige Keuze, of toch niet

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Thonie
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 4
Lid geworden op: 20/01/14 15:06

Verstandige Keuze, of toch niet

Ongelezen berichtdoor Thonie » 06/02/14 04:14

Hallo allemaal,

We hebben ons ingeschreven voor een pup bij
JoJaMaCo uit Opijnen.
Ondanks dat we denken dat we een goede keuze hebben gemaakt, beginnen we een beetje te twijfelen.
De reden is geen negatieve berichten oid, maar het feit dat we bijna niks tegenkomen over deze fokker zelf. (positief/negatief)
Het gros van de berichten op dit Forum over deze fokker gaat over "Stamboomlijnen"

Wie heeft er ervaring met JoJaMaCo

Je kunt me ook PM'men natuurlijk als je liever je mening niet publiekelijk wilt geven.

Alvast bedankt

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Re: Verstandige Keuze, of toch niet

Ongelezen berichtdoor HennyH » 06/02/14 07:44

Ik heb zelf geen ervaring met deze kennel. Dus ik heb geen idee waar de pups opgroeien en hoe de ouderdieren zijn. Maar als ik de site lees dan zie ik wel dat ze streven naar een stevig gebouwde hond, een knuffelbeer met een lief karakter. Ik lees niets over een vrolijke, actieve hond met een jachtinstinct.

De labrador is natuurlijk wel een jachthond en daarvoor moeten ze toch ook behendig zijn en vooral doorzettingsvermogen hebbben. Dat strookt niet altijd met een lief karakter want dat zie ik als meegaand en honden met doorzettingsvermogen kunnen soms ook heel koppig en dwars zijn.

Ik weet niet wat jij met je labje wilt gaan ondernemen maar dat kan een aandachtspuntje zijn. Wij hebben een keer een vooral lief labje gehad en ik je zeggen, ze was me heel lief maar er zat weinig uitdaging in een hond die na 3x apporteren er genoeg van heeft.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2930
Lid geworden op: 25/02/08 10:26
Locatie: Amersfoort

Re: Verstandige Keuze, of toch niet

Ongelezen berichtdoor Bommel Achter 't Dijkje » 06/02/14 08:03

Ik zeg bij twijfel niet doen, je moet een goed gevoel hebben. Kijk verder en meld je af. Ik ken de fokker niet maar als ik twijfels heb doe ik het niet.
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014

Gebruikersavatar
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1029
Lid geworden op: 24/02/12 19:24
Locatie: Elsloo
Contacteer:

Re: Verstandige Keuze, of toch niet

Ongelezen berichtdoor fieke » 06/02/14 13:46

Ik zou het niet doen bij twijfel, dan kun je beter opzoek gaan naar een andere fokker.
Verder ken ik deze fokker niet.
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Re: Verstandige Keuze, of toch niet

Ongelezen berichtdoor Kay » 06/02/14 14:15

HennyH schreef:Ik heb zelf geen ervaring met deze kennel. Dus ik heb geen idee waar de pups opgroeien en hoe de ouderdieren zijn. Maar als ik de site lees dan zie ik wel dat ze streven naar een stevig gebouwde hond, een knuffelbeer met een lief karakter. Ik lees niets over een vrolijke, actieve hond met een jachtinstinct.

De labrador is natuurlijk wel een jachthond en daarvoor moeten ze toch ook behendig zijn en vooral doorzettingsvermogen hebbben. Dat strookt niet altijd met een lief karakter want dat zie ik als meegaand en honden met doorzettingsvermogen kunnen soms ook heel koppig en dwars zijn.

Ik weet niet wat jij met je labje wilt gaan ondernemen maar dat kan een aandachtspuntje zijn. Wij hebben een keer een vooral lief labje gehad en ik je zeggen, ze was me heel lief maar er zat weinig uitdaging in een hond die na 3x apporteren er genoeg van heeft.


Mwah, ik vind dat persoonlijk nou niet een punt waar ik op af zou haken als het niet op de site staat.
Als ik de gemiddelde hond daar op de site zie ik ook geen stevig gebouwde honden (ken een hoop stevigere labjes :D )

Ik zou gewoon eens gaan kijken en dan eens kennis maken met hun, dan kan je altijd nog beslissen of je ervoor gaat of niet (tijdens zo'n gesprek komen werklust en karakter als het goed is ook naar voren)

Maar goed, ik ben persoonlijk niet iemand die gaat/afhaakt op een website :)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: Verstandige Keuze, of toch niet

Ongelezen berichtdoor corretje » 06/02/14 21:19

Het zijn wel mooie honden om te zien. En ik zou gewoon een gesprek aangaan en dan kun je altijd nog beslissen. Maar ik vind dat ze wel veel honden hebben daar hoor!!
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

Gebruikersavatar
Wimbo
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 28/01/14 12:07

Re: Verstandige Keuze, of toch niet

Ongelezen berichtdoor Wimbo » 06/02/14 21:26

Misschien zijn er ook wel mensen die een Labrador leuk vinden maar niet het overenthousiasme waarderen. Die inderdaad liever een knuffelhond hebben. En die kan gewoon een goed karakter hebben hoor... Alles kan, alles mag als je er maar goed voor zorgt en er tevreden mee bent. Ieder zijn meug toch?
La, la, la, Labrador!!

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Re: Verstandige Keuze, of toch niet

Ongelezen berichtdoor rimanime » 06/02/14 22:37

@Wimbo.....Overenthousiasme heeft niets te maken met het karakter van een labrador welke van oorsprong een werkhond is (retriever). Dus enige mate van werklust mag je van de labrador verwachten. Dat wil niet zeggen dat het geen heerlijke knuffelkonten zijn :)
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Re: Verstandige Keuze, of toch niet

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 07/02/14 07:48

Maar ben je er nog niet geweest om te kijken dan,VOOR je je inschreef?
Het zijn wel prachtige honden op de site!
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

deborah_lab
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 25
Lid geworden op: 13/10/13 17:43
Locatie: Gorinchem

Re: Verstandige Keuze, of toch niet

Ongelezen berichtdoor deborah_lab » 07/02/14 08:33

De vader van onze Bennett is Winnie die in deze kennel woont. In onze speurtocht naar een pup was dit de eerste fokker waar we zijn gaan kijken. Hele aardige mensen, alles is heel schoon, maar wat mij tegenhield was dat de pups niet echt in huis opgroeien. De eerste drie weken zitten de pups in de kennel buiten (een grote houten blokhut, heel netjes), daarna gaan ze naar de bijkeuken. Ik vind dat de pups dan niet echt wennen aan alles wat er in huis gebeurt. Ze hebben mooie honden, maar het was voor mij meer een fabriek met zoveel honden (ze werken overigens samen met de Peppelenbosch). De wachtlijst voor Jojamaco is wel erg lang, ben je al zeker van een pup van hun? Even kennismaken kan overigens geen kwaad, goed voor je orientatie over wat je wel of juist niet wilt.
:bruinpootje: Bennett (Moonraker of Hunters Pleasure) geboren 21 november 2013
:blondpootje: Joey (mis je nog steeds lieve Huf) 19/08/2002 - 31/09/2013
:zwartpootje: Chico 1995 - 2002

Thonie
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 4
Lid geworden op: 20/01/14 15:06

Re: Verstandige Keuze, of toch niet

Ongelezen berichtdoor Thonie » 07/02/14 22:10

We zijn er letterlijk langs geweest, echter niet naar binnen.
Ben zelf iemand die nogal van Internet Research is.

Hebben wel telefonisch contact gehad met ze.

En echt het zijn hele aardige mensen die de tijd voor je nemen.
Er is ons bevestigd door de fam. dat we een pup hebben uit het komend nest.

Gr. uit Terneuzen

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Verstandige Keuze, of toch niet

Ongelezen berichtdoor Milou » 09/02/14 15:43

Als ik jullie was zou ik bij twijfel onverwacht of met een afspraak langs gaan.
Gewoon zelf ervaren hoe het er is, hoe alles eruit ziet en hoe zij op dat moment met de honden om gaan.
Dan kan je, denk ik, zelf een goede beslissing maken of het de juiste plek voor jullie is.
Succes met het maken van de beslissing!
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

BenenTom
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 1
Lid geworden op: 25/11/15 12:34

Re: Verstandige Keuze, of toch niet

Ongelezen berichtdoor BenenTom » 26/11/15 09:47

Ik zou een bezoekje brengen bij deze fokker.
Wij waren 2.5 jaar geleden op zoek naar een fokker. Na diverse fokkers gebeld te hebben om een intake gesprek te houden( het is geen pakje boter). Bij veel fokkers kon dit niet. Tot ik deze fokker belde. We zijn langs geweest en het is er heel schoon en de mensen vriendelijk.
We mochten bij de honden kijken. We hebben uiteindelijk daar ook onze Ben vandaan .. We zijn zo tevreden over deze fokker dat we zaterdag onze andere pup Tom ook daar gaan ophalen. De fokker staat altijd voor ons klaar als we vragen hebben. En als er wat is dan staat hij ook klaar voor ons.
Wij zijn fan van deze fokker en ik zou iedereen aanraden hier naar toe te gaan.

Maar nogmaals bel de fokker even op en maak een afspraak en beslis dan. Iedereen heeft andere normen en waarde waar ze aan hechten bij een fokker en je moet zelf bepalen wat voor jouw/jullie belangrijk is.


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”