Pup is leuk. Groter ook? Afgekeurd misschien...?

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Gebruikersavatar
Wimbo
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 28/01/14 12:07

Pup is leuk. Groter ook? Afgekeurd misschien...?

Ongelezen berichtdoor Wimbo » 24/02/14 12:09

Ik hoor wel eens van mensen die een "afgekeurde" hond kopen/krijgen die niet geheel is goedgekeurd om begeleidings- of blindenhond te kunnen worden en zodoende de training niet afmaakt. Deze worden uit de training gehaald en gaan dan, tja, waar naartoe? Is dit iets waarvan je zegt: zeker, ik heb er ook een. Zo ja, hoe kom je er aan? Ik bedoel; die kun je niet bij een fokker kopen natuurlijk... Maar, kun je er dan nog wat mee; kun je ze dan nog normaal opvoeden?
Niet dat we ineens geen puppie meer willen, ik ben meer benieuwd naar hoe, wat een waar. Wie?
La, la, la, Labrador!!

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Re: Pup is leuk. Groter ook? Afgekeurd misschien...?

Ongelezen berichtdoor Bowie » 24/02/14 12:26

Dat zijn over het algemeen keurig opgevoede honden, die net niet geschikt zijn om de verantwoordelijke taak van geleidehond aan te kunnen.
Heel vaak gaan die terug naar 't gastgezin dat ze hun eerste jaar heeft opgevoed in voorbereiding op de werkelijke opleiding tot geleidehond.
Soms kan dat niet (bv. omdat deze gezinnen er opnieuw voor kiezen een jaar gastgezin voor een pup voor de school te zijn) en dan wordt er door de school een geschikt gezin voor de hond gezocht.
Meestal hebben de scholen wachtlijsten met mensen die voor zo'n hond in aanmerking willen komen, zo'n hond gaat dan ook niet zomaar naar de eerste de beste, er wordt echt gezocht naar een goede match.

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Re: Pup is leuk. Groter ook? Afgekeurd misschien...?

Ongelezen berichtdoor Miske » 24/02/14 20:12

Mijn geleidehondschool opteert er voor de afgekeurde blindengeleidehonden als eerste plaats een ander sociaal doel te geven b.v. als rusthuishond. Soms gaan ze ook naar een ander pleeggezin die op de wachtlijst staan. Je kan je hier aanmelden:
http://www.geleidehond.be/index.php?opt ... &Itemid=82
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Karlien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4238
Lid geworden op: 15/03/05 16:08
Contacteer:

Re: Pup is leuk. Groter ook? Afgekeurd misschien...?

Ongelezen berichtdoor Karlien » 07/03/14 19:33

Afgekeurd ook :D
Of met pensioen ... :verliefd1:
Alleen vaak lange wachtlijsten.

Hier op het forum zijn verschillende members met een hondje dat de eindmeet niet gehaald heeft.
:blondpootje: Quan en Rumi
:zwartpootje: Caillou en Roeba
:pootje: Skye, Phlyn, Rhuna en Ramses


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”