De reis naar huis

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Anreb86
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 38
Lid geworden op: 13/03/14 20:53
Locatie: Heerhugowaard

De reis naar huis

Ongelezen berichtdoor Anreb86 » 14/03/14 10:17

Hallo allemaal,

Wij gaan 29 maart kijken bij een pup, helemaal leuk natuurlijk! :D We weten verder nog helemaal niet of het deze pup wel wordt. Maar we willen gewoon alles goed weten.
Voor mij de eerste keer dat ik een pup ga opvoeden, mijn vriend heeft dit al vaker gedaan. Alleen nooit zelf een pup opgehaald.

Stel dus dat het deze pup wordt hoe neem je de pup mee naar huis in de auto?

(En misschien is het al eens eerder gevraagd in het forum.. Maar heb het een beetje doorgelezen alleen kon het zo gauw niet vinden.)

Doe je dit met de pup op schoot, in een bench of aan een hondenautogordel.
Dat eerste lijkt mij persoonlijk voor de pup en ons het prettigste zo kan de pup natuurlijk ook een klein beetje aan ons wennen.
Ga er niet van uit dat er onderweg iets gebeurd, alleen je weet maar nooit..

Hoe hebben jullie dit gedaan?

Groetjes

Gebruikersavatar
michelle1301
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 191
Lid geworden op: 13/06/13 11:24
Locatie: Vlakbij Hoogeveen

Re: De reis naar huis

Ongelezen berichtdoor michelle1301 » 14/03/14 10:23

Ik heb Blaz mee genomen op schoot. En lekker tegen mij aangehouden. Hele weg niet gehoord, totdat we een stop maakte bij de mac donalds. Meneer was er niet mee eens dat we stil stonden. We hebben een uur en kwartier gereden. Maar alleen de laatste kwartier viel hij in slaap. Heeft rest van de rit hele tijd naar buiten gekeken. En hij is nog steeds gek op auto rijden.

Gebruikersavatar
Wimbo
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 28/01/14 12:07

Re: De reis naar huis

Ongelezen berichtdoor Wimbo » 14/03/14 10:42

Bij onze eerste hond precies hetzelfde gedaan: op schoot op een deken. Niets gehoord, beetje kijken en dat was het. Thuisgekomen nooit moeite gehad de hond te vervoeren in de auto, alleen werd zij in het begin een beetje wagenziek: overgeven op de achterbank. Was eenmalig. (Je hebt er trouwens pilletjes voor)
La, la, la, Labrador!!

Gebruikersavatar
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1029
Lid geworden op: 24/02/12 19:24
Locatie: Elsloo
Contacteer:

Re: De reis naar huis

Ongelezen berichtdoor fieke » 14/03/14 10:50

Ik heb Bruce ook op schoot genomen. Op een badhanddoek. Na 5 minuten viel hij in slaap en de laatste 5 minuten was hij wakker en keek hij om zich heen. Ook de keren erna als we weggingen, lekker op schoot. Tot het moment dat hij begon te spoken op schoot. We hebben toen een tuigje gekocht en hem op de achterbank neergezet.
Nu nog vind hij het geweldig in de auto :)
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Re: De reis naar huis

Ongelezen berichtdoor -kim- » 14/03/14 11:31

Ik had een kleine bench op de achterbank gezet en ben er zelf naast gaan zitten, zo kon ze kiezen tussen mijn schoot en de bench.

Ze heeft de 1,5uur die de terugreis duurde heerlijk geslapen, afgewisseld op de schoot en in de bench.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

Gebruikersavatar
FunnyNina
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2243
Lid geworden op: 28/03/10 13:30
Locatie: Maastricht

Re: De reis naar huis

Ongelezen berichtdoor FunnyNina » 14/03/14 12:01

Zoals de andere ook hebben geschreven heb ik Senna bij mij op schoot gehouden, onze rit naar huis duurde maar 10minuten dus niet erg lang.

Gebruikersavatar
H!lde
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 113
Lid geworden op: 07/04/12 22:15
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: De reis naar huis

Ongelezen berichtdoor H!lde » 14/03/14 12:43

Sam zat lekker bij mij op schoot, mijn man reedt. Sam zat keurig op schoot lekker rond te kijken.
:blondkopje: Sam (Indy) van Achter 't Dijkje (20-04-2012)

Anreb86
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 38
Lid geworden op: 13/03/14 20:53
Locatie: Heerhugowaard

Re: De reis naar huis

Ongelezen berichtdoor Anreb86 » 15/03/14 00:15

Bedankt voor jullie berichtjes. Hier kan ik wat mee

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Re: De reis naar huis

Ongelezen berichtdoor Nancy » 15/03/14 09:19

Ik heb ze allebei bij mijn voeten gehad. Op schoot vind ik persoonlijk gevaarlijk omdat we airbags hebben, gebeurt er iets, dan zit het puppie klem tussen mij en de airbag :(
Op het kleed wat nog even in het nest gelegen had, met de knuffel die ik even over mama heen had gehaald. Voor beide honden was het 2 uur rijden, dus daar hebben we een tussenstopje ingelast. :)

Gebruikersavatar
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 237
Lid geworden op: 24/11/13 21:25
Locatie: Zuid West Friesland

Re: De reis naar huis

Ongelezen berichtdoor flamingo » 15/03/14 09:34

Hier hem achterin in de benche gehad, maar dit aangezien ik hem in mijn eentje op heb moeten halen en het maar een klein stukje reiden was (20 minuten rijden) Maar ik had dan wel 1 deel van de bank plat dat we toch contact konden hebben met elkaar.
:zwartpootje: Billy 22-06-2013

Gebruikersavatar
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 528
Lid geworden op: 28/11/11 18:55

Re: De reis naar huis

Ongelezen berichtdoor marie » 15/03/14 15:32

Lekker op schoot, gaat prima zo.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014

LSNNE
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 72
Lid geworden op: 02/02/14 20:15
Locatie: Limburg

Re: De reis naar huis

Ongelezen berichtdoor LSNNE » 18/03/14 21:57

Ook op schoot. Hij begon alleen ontzettend te piepen en te bewegen onderweg van angst. Toen heb ik hem tussen mijn benen gelegd op de grond voorin en binnen 2 seconden was hij in dromenland. Ritje duurde ongeveer 30 minuten.
Max 23-02-2013 :blondpootje:

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: De reis naar huis

Ongelezen berichtdoor Milou » 21/03/14 14:07

Wij hebben Youp woensdag opgehaald en hij zat bij ons op het schoot.
De rit duurde een half uur en het eerste kwartier was hij vooral druk met snuffelen en ontdekken waar hij was beland.
Daarna begon hij te janken en spartelen. Waar we nu wel achter zijn is dat het niet echt een hond is die lekker bij je op het schoot komt zitten knuffelen, daar heeft hij de rust niet voor. Dus misschien dat hij daarom jankte. Maar op het schoot ging prima.
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

Lientje01
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 132
Lid geworden op: 31/03/13 21:48
Locatie: vlakbij de zee :-)

Re: De reis naar huis

Ongelezen berichtdoor Lientje01 » 24/03/14 16:44

Ook op schoot. Ik reed, mijn man op de achterbank met de hond. Ze heeft anderhalf uur gepiept en was bang, het laatste kwartier was ze stil omdat ze eindelijk sliep. Is echter dol op autorijden, zit in een tuigje op de achterbank en de achterportieren zijn aan de binnenkant dan ook niet om aan te zien van de modder en kwijlvlekken. Eigenlijk zou ik eens foto's moeten maken van alle houdingen die ze kan aannemen om vooral maar niets te missen.
Overigens was ze nooit een knuffelhondje maar is dat de laatste 4 maanden wel veranderd, altijd op onze voeten liggen, liefst op bed tussen ons in en komt regelmatig knuffels halen.

Esther_H1991

Re: De reis naar huis

Ongelezen berichtdoor Esther_H1991 » 25/03/14 12:42

Bij ons ook gwn op de schoot ..
Hij was wel wat stil , miste zen broertjes en zusjes wrs :)
Nu is hij nog ni zot vn auto rijden , maar we steunen hem 100% :)


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”