uitlaatservice

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
jazz79

uitlaatservice

Ongelezen berichtdoor jazz79 » 30/06/14 19:33

Wij hopen over een paar maanden ons tweede labje in ons leven te mogen verwelkomen, na helaas onlangs afscheid te hebben moeten nemen van ons oudje. Nu ben ik me al volop aan het inlezen, want het is inmiddels alweer veertien jaar geleden dat ik voor het laatst een pup heb gehad. Onze thuissituatie is nu ook heel anders dan 14 jaar geleden, dus we zullen toch wat dingen anders moeten doen. Wij werken allebei parttime, wat inhoudt dat de hond uiteindelijk twee dagen per week alleen moet zijn (met vier katten). Onze vorige hond was al een stuk ouder (9) toen dit ging spelen en dat losten we op door extra vroeg op te staan en een lange wandeling voor en na werk te maken. Nu zit ik te denken aan een uitlaat service en wil graag horen wat anderen daarvan denken. Er zitten hier (in Zeist)meerdere services, maar een aantal lopen met enorme groepen dus die vallen af. Wij denken aan kleinschalig, hooguit vijf honden. Ze doen dit al vanaf 12 weken: heeft dat nut of toch eerst opvang zoeken en pas vanaf hogere leeftijd mee? En weet iemand wellicht goede opvang in Zeist?
Oké heel verhaal, maar zoals gezegd wil ik goed voorbereid zijn en alle opties afwegen.

Marga/Noa
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 273
Lid geworden op: 02/04/13 15:53
Locatie: Overijssel

Re: uitlaatservice

Ongelezen berichtdoor Marga/Noa » 30/06/14 21:25

Noa gaat 1x per week met de uitlaatservice mee, ong 6 honden. Ze is zeker 2 uur v huis( waarvan ze natuurlijk ook n deel in de auto zit om naar t water of t bos te gaan. ) Toen ze nog klein was, werd ze door de dame van de uitlaatservice een paar x per dag aan de riem uitgelaten en ging ze nog niet met de groep mee. Als wij s avonds thuiskomen is ze altijd lekker moe( en vies:))
Noa 09-09-2012

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Re: uitlaatservice

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 30/06/14 21:41

Een labradortje van 12 weken kan nog niet met een groep honden mee wandelen. Dat is niet goed voor zijn gewrichten. HD en ED kunnen mede ontstaan door te grote belasting van de gewrichten. Daarom is gedoseerde beweging tijdens de groei erg belangrijk voor een jonge labrador. Gedoseerde beweging wil zeggen: meerdere keren per dag kort wandelen en spelen in plaats van één of twee keer lang en uitputtend. Daarna voldoende rust. En vooral niet wild spelen met veel grotere en zwaardere honden waardoor hij onder de voet gelopen kan worden, met alle risico´s op blessures.

Dus als jullie pup twee dagen per week alleen thuis is, zou ik voor opvang kiezen. Ofwel particulier, misschien kan hij naar een vriendin, familie of buurvrouw. Ofwel in een professionele opvang, in een puppy daycare of bij een fokker, pension o.i.d. Maar dan wel een goede, waar ze de pup ook op een fijne manier opvoeden.

Als hij eenmaal is uitgegroeid, kan hij eventueel wel met de uitlaatservice mee.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)

jazz79

Re: uitlaatservice

Ongelezen berichtdoor jazz79 » 30/06/14 22:50

Ja dat dacht ik al. Vond het ook wel erg vroeg. De uitlaatservice die ik op t oog heb loopt ook individueel, dus dat is sowieso wel goed. En als ze eenmaal een half uur mm ag lopen kan het wel.
Dan toch maar mijn moed bij elkaar rapen en wat mensen gaan vragen of ze willen oppassen. Ik vind het wel belangrijk dat t beestje het goed krijgt en daarom gaan we ook niet over één nacht ijs. Als ik alleen mijn gevoel laat spreken is die pup er morgen al :D . En trouwens, de voorpret is ook al heel erg leuk.

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: uitlaatservice

Ongelezen berichtdoor Romke » 01/07/14 19:46

Ook als ze een half uur kan lopen, heeft ze nog niet de leeftijd om met een uitlaatservice mee te gaan.
En uitlaatservices die dit aanbieden voor pups vanaf 12 weken, zou ik direct de rug toekeren. Mits ze idd individueel met jouw pup lopen, die zijn er ook.
Ik hoop dat je een goede vind, ken daar alleen maar slechte uitlaatservices, die idd een bus open trekken waar allerlei soorten en maten honden uitrollen, die het vervolgens maar zelf moeten uitzoeken


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”