Vloer vraag

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Vloer vraag

Ongelezen berichtdoor Carobella » 29/01/15 19:44

Hallo,

Wij zijn ons in ons gezin aan het orienteren op aanschaf van een labrador pup - wel pas volgend jaar. Maar zo links en rechts lees ik eens wat. Nu las ik ergens dat je geen gladde vloer mag hebben. Kleden moet neerleggen en geen stukje vrij mag laten.

Tja wij hebben dus laminaat liggen over de hele beneden verdieping.

Ik vroeg me af hoe jullie dat doen met jullie vloeren? Ik zie me niet echt bekleding of kleedjes neerleggen over de hele beneden verdieping.

Ik moest wel denken aan anti slip slofjes - net als bij de kinderen 8)

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Vloer vraag

Ongelezen berichtdoor Milou » 29/01/15 23:40

Wij hebben ook laminaat beneden. Om het gladde vloeren probleem een soort van op te lossen hebben wij een extra vloerkleed op de grond gelegd. Dit kleed lag voor zijn bench. Hierdoor kon hij goed op zijn pootjes staan en stabiel worden in zijn stappen, voordat hij de 'gladde' vloer op kwam. Op die kleed hebben wij met hem getraind en gespeeld. Als je rustig aan doet gaat het goed op een gladde vloer. Vooral niet achter de pup aan gaan rennen enzo.
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Vloer vraag

Ongelezen berichtdoor Carobella » 30/01/15 09:41

Ik had ook al iets gelezen dat mensen een anti slip matje voor voerbak deden en een kleedje voor bench is misschien ook wel handig/speelkleedje. Net een buurvrouw gesproken die sinds kort een frans bull dogje hebben en die zei ook van kids geleerd niet binnen met bal met hond en niet gaan lopen rennen/dollen.

Dit zijn wel handvatten waar ik iets mee kan.

Bedankt voor de tip in ieder geval.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Gebruikersavatar
Terra5
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3392
Lid geworden op: 27/05/06 11:52
Locatie: Dieren

Re: Vloer vraag

Ongelezen berichtdoor Terra5 » 30/01/15 10:38

Ik bedek zelf het eerste jaar wel het grootste deel van de vloer met vloerbedekking. Niet geheel en hier bijvoorbeeld in de gang niets. Ze moeten wel een beetje leren om ook op gladde vloeren te lopen.

Maar een labrador is nu eenmaal een ras dat gevoelig is voor gewrichtsaandoeningen. Je kunt niet alles voorkomen, maar je kunt wel je best doen om erger te voorkomen. Mijn visie is dat die lompe labjes van nature al gek genoeg doen. Sanna sprong als kleine pup bijvoorbeeld echt vol op een knuffel af en die knuffel lag gewoon stil. Maar toch met een bokkensprong erop! :D Ik moet er niet aan denken als ze dat soort acties continue zouden doen op een gladde vloer.

Ik ben geen totale neuroot als het gaat om voorzichtig zijn, maar de vloer voor een (groot) deel bedekken heb ik dus wel gedaan. Een kleine moeite, ook al verlang ik al bijna een jaar wel naar mijn mooie laminaat-vloer :D
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Re: Vloer vraag

Ongelezen berichtdoor Nancy » 30/01/15 12:37

Ik denk dat het ook verschil maakt wat voor vloer.
De honden kunnen hier prima lopen op de vloer, hij is wel glad, maar het gaat ze goed af, ook als pup. Er ligt al een gewoon kleed, dus wij hebben verder niets extra's neergelegd. Ze kwamen allebei van een tegelvloer, dus waren een gladde vloer wel gewend.

Nu zijn ze 2 en 4 en waren we afgelopen kerst in een vakantiehuisje, daar lag een ander soort vloer en deden geen stap tenzij het echt noodzakelijk was. Jonas is zelfs flink onderuit gegaan toen hij het even vergeten was en een run nam naar de deur omdat hij de riem hoorde rammelen. :(

Gebruikersavatar
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 528
Lid geworden op: 28/11/11 18:55

Re: Vloer vraag

Ongelezen berichtdoor marie » 30/01/15 12:55

Gewoon bij de kwantum bv een goedkoop stuk vloerbedekking leggen en ik zou dus wel alles met vloerbedekking doen. Dan maar een jaartje niet lekker je eigen vloer. Maar ik wil toch wel alle mogelijke risico's uitsluiten. Heb al zoveel ellende gehad met labradors. Zou het mezelf altijd kwalijk nemen als ik niet alles had gedaan om problemen aan poten te voorkomen.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Vloer vraag

Ongelezen berichtdoor Romke » 30/01/15 13:47

Ik ben absoluut voorstander van (tijdelijk) vloerbedekking leggen.
Liever dan overal losse kleden, want dan heb je ook weer glij ruimte er tussen.

Het gaat er niet zozeer om dat ze er niet op kunnen lopen, natuurlijk kan een hond over een gladde vloer lopen.
Het gaat om de onbewaakte ogenblikken, een gekke bui, en met een glijder in een hoek uitkomen, (stiekem) op de bank springen en bij in willen grijpen er zelf even af jumpen en doorglijden. Zo zijn er talloze dingen te bedenken.

Voorkomen is beter dan genezen, een fokker doet zijn best vrije honden te fokken, als pupkoper moet je vervolgens je best doen om het stukje 'omgevingsproblemen' zoveel mogelijk te voorkomen.

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Re: Vloer vraag

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 30/01/15 14:52

Ik heb nu een vinyl vloer (ideaaaaal met honden maar dat terzijde) maar toen Co nog pup was een laminaat vloer.
Wij hebben toen ook bij Leen Bakker voor 12 euro ofzo een lap van de goedkoopste vloerbedekking genomen en dat hebben we zeker 6 maanden gehad over de gladde vloer.
Mooi was anders maar ja, alles voor je puppie he!
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Vloer vraag

Ongelezen berichtdoor Carobella » 30/01/15 16:19

Nou ik ga er nog eens rustig over nadenken. Het gaat me niet zozeer om mijn eigen lekkere vloer maar meer het gedoe van wat je dan neer gaat leggen.

We hebben op zich geen heel groot huis maar toch een huiskamer van vijf bij vijf met keuken eraan vast en dan nog de gang.

Ik laat het even bezinken en ik heb nog tijd genoeg om evt ergens iets op de kop te tikken

Zei voor de gein van we leggen gewoon onze camping vloerkleed neer... :wink: Dat is ongeveer zo groot als onze kamer Maar ruikt volgens mij ondertussen best wel naar camping :eusashhh:

Ik ga het hier eens in de groep gooien

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: Vloer vraag

Ongelezen berichtdoor Lien » 30/01/15 19:24

Ik leg zeil met een ruwe structuur van de kwantum neer. Werkt perfect tegen uitglijden en is goed schoon te houden.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Vloer vraag

Ongelezen berichtdoor Carobella » 30/01/15 19:53

Iets wat handig is met schoon maken is ook wel fijn ja. Laminaat was ook erg handig met kleine kids. Die wordt wel steeds groter maar toch. En dan nog een hond erbij. Ruw zeil we gaan hem onthouden.
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Marga/Noa
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 273
Lid geworden op: 02/04/13 15:53
Locatie: Overijssel

Re: Vloer vraag

Ongelezen berichtdoor Marga/Noa » 03/02/15 11:21

We hebben een laminaat vloer, met bij t zitgedeelte een lekker groot kleed. We hebben de rest vd vloer niet afgedekt ( niet voor Noa en ook niet voor onze vorige hond) we doen geen gooi spelletjes in huis,...dat is voor buiten. Ik heb niet de indruk dat ze last heeft vd gladde vloer
Noa 09-09-2012


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”