Wat vragen over het zoeken naar fokker.

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Johanna
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 12
Lid geworden op: 22/03/15 14:26

Wat vragen over het zoeken naar fokker.

Ongelezen berichtdoor Johanna » 23/03/15 11:00

Goedenmorgen allemaal. Ik ben nieuw hier en mij gister voorgesteld. Wij zouden graag vanaf begin augustus een pup willen verwelkomen in ons gezin. Vanaf begin aug omdat wij dan terug zijn van vakantie en we dan goed de tijd hebben om ons goed in te lezen en helemaal voorbereid te zijn.

We zijn een gezin met 2 kinderen van 9 en bij a 5.
Onze voorkeur gaat uit naar een gele reu.
We willen graag een vrolijke ,gezellige, speelse hond. Maar vooral kindvriendelijkheid staat voorop,aangezien wij een vreselijk, nare ervaring hebben gehad met onze vorige hond een Cairn terrier.

Nu ben ik mij dus vooral aan het oriënteren op fokkers die dus ook echt de pups in huis grootbrengen.
Maar zie echt door de bomen het bos niet meer.ben gaan kijken op de startpagina en dan gaan zoeken op provincie , toen gekeken waar er ook blonde pups zijn.
Maar hoe lang neem je nou van te voren contact op, vanaf begin augustus zou een pup welkom zijn. Maar dat zou dan betekenen dat we de laatste 2 weken niet zouden kunnen komen kijken. Dus iets later mischien beter.
Kan ik dus nu al fokkers benaderen? Zou natuurlijk ook fijn zijn om alvast kennis te maken.
En is het normaal om je bij meerdere fokkers aan te melden. Aangezien je niet weet of er wel blonde pups tussenzitten en of je hoog genoeg op de wacht lijst staat.

De voorpret alleen is al heel leuk trouwens haha
Hopelijk kunnen jullie mij hier wat tips in geven

Gebruikersavatar
Terra5
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3392
Lid geworden op: 27/05/06 11:52
Locatie: Dieren

Re: Wat vragen over het zoeken naar fokker.

Ongelezen berichtdoor Terra5 » 23/03/15 12:24

Ik zou zeker van tevoren kennis gaan maken. De meeste fokkers stellen dat ook wel op prijs ;-) Dan kan je rustig met elkaar praten, je ziet de moederhond in haar normale doen. Niemand is dan anders of afgeleid doordat er schattige pups rondhobbelen 8)

Het is ook wel handig, zeker als dit je eerste labrador wordt, om bij verschillende fokkers te gaan kijken. Dan krijg je ook een beter beeld van wat voor type fokker, labrador, je aanspreekt.

Het verschilt per fokker of ze het ok vinden dat je op meerdere lijsten zou staan. Ik zou vooral eerlijk zijn richting de fokkers en dat ook aangeven en zodra je iets weet, dat ook aan de andere fokkers doorgeven.

Veel plezier met de voorpret! :D
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Wat vragen over het zoeken naar fokker.

Ongelezen berichtdoor Romke » 25/03/15 12:58

Ik zou wat verschillende fokkers contacten, vragen of ze nest plannen hebben. En dat kan je gerust nu al doen.
Want dan word de hond rond een maand ook al gedekt.
Niet elke fokker wil van tevoren al mensen op bezoek dat is verschillend.

Meerdere wachtlijsten zie ik nooit als zo'n groot probleem, mits je hier maar eerlijk over bent, en het gelijk meld als je elders een pup gaat kopen.

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Re: Wat vragen over het zoeken naar fokker.

Ongelezen berichtdoor Kay » 25/03/15 13:35

Wat leuk dat jullie voor een labrador gaan !!
Hoe snel van tevoren je contact opneemt met fokkers is afhankelijk van jezelf denk ik ....
Wij hebben nu 3 labradors.
Bij de fokker van de 1e labrador kwamen wij via de fokker die helaas geen plek meer had voor ons op de wachtlijst
Bij de fokker van de 2e labrador hadden wij al ruim 2 jaar voor zijn geboorte contact met de fokker
Bij de fokker van de 3e labrador hadden wij al ruim een jaar voor zijn geboorte contact met de fokker

Voor ons is een van de belangrijkste redenen dat wij een klik hebben met de fokker van onze hond, en dat zij ook nog interesse hebben in de hond als die bij ons is.
Sommige fokkers hebben te vaak nestjes, waardoor er (logisch) geen tijd meer is om contact te houden met alle pupkopers

Tevens zit er veel verschil in bouw van labradors, de ene fokker fokt met name jachtlijnen, en de andere fokker fokt met name showlijnen
Verschillend type, maar allemaal labrador :)

Wij hebben trouwens nooit op meerdere wachtlijsten gestaan, maar wij zoeken gewoon wat meer/langer omdat wij zelf wat eisen hebben voor de fokker en de honden, en wij willen daar altijd graag op wachten (ook al duurt dat soms langer dan een jaar)
Het is maar wat je eisen zijn denk ik :oops:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”