Waarom kozen jullie voor die kleur?

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Johanna
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 12
Lid geworden op: 22/03/15 14:26

Re: Waarom kozen jullie voor die kleur?

Ongelezen berichtdoor Johanna » 03/04/15 11:23

Bedankt voor jullie reacties, blijft idd een moeilijke keus vind ik. Is zoals ik hier lees ook erg persoonlijk.
Voorkeur gaat nog steeds licht uit naar blond maar zwart komt steeds dichterbij. Bruin vind ik zelf iets minder,maar als ik dan bijv pom van Sabine hier zie denk ik ja die is ook erg mooi. Of Bob heet ie volgens mij, die vind ik ook erg mooi.

Nu staan we wel op wachtlijst voor blonde reu, zou het raar zijn om te vragen of het ook voor een zwarte kan en dan ter plekke beslis is doen ze dat niet graag.

Zou ook wel eens naar een show willen om ze allemaal eens goed te bekijken. Nu zie ik bij shows hier niks staan maar weten jullie mischien nog een die binnenkort gehouden word?
Maar de voorpret. Is idd al heel erg leuk en hopen er rond die tijd ook zo een droppie te hebben lopen hier.

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Waarom kozen jullie voor die kleur?

Ongelezen berichtdoor sbientje » 03/04/15 14:01

Johanna schreef:Bedankt voor jullie reacties, blijft idd een moeilijke keus vind ik. Is zoals ik hier lees ook erg persoonlijk.
Voorkeur gaat nog steeds licht uit naar blond maar zwart komt steeds dichterbij. Bruin vind ik zelf iets minder,maar als ik dan bijv pom van Sabine hier zie denk ik ja die is ook erg mooi. Of Bob heet ie volgens mij, die vind ik ook erg mooi.

Nu staan we wel op wachtlijst voor blonde reu, zou het raar zijn om te vragen of het ook voor een zwarte kan en dan ter plekke beslis is doen ze dat niet graag.

Zou ook wel eens naar een show willen om ze allemaal eens goed te bekijken. Nu zie ik bij shows hier niks staan maar weten jullie mischien nog een die binnenkort gehouden word?
Maar de voorpret. Is idd al heel erg leuk en hopen er rond die tijd ook zo een droppie te hebben lopen hier.

19 april is de clubdag van de LKN, met een heleboel labradors (in Zeumeren), en 31 mei de clubmatch van de NLV, das in Bennekom :)

en Pom zegt bedankt :D
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1456
Lid geworden op: 24/09/09 12:26
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Waarom kozen jullie voor die kleur?

Ongelezen berichtdoor AnP » 03/04/15 19:50

Hier een blondje, wilde eigenlijk zwart maar die waren bezet. En ik moet zeggen ik vind geel ook erg leuk, vooral de expressie die je zo goed kan zien. De volgende weet ik nog welke kleur die wordt. Maar er komt eerst nog een wetterhoun bij.

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: Waarom kozen jullie voor die kleur?

Ongelezen berichtdoor corretje » 03/04/15 20:08

Wij hadden een Golden teef. Voor een reu vonden/vinden wij zwart mooi. Dus mocht ik ooit een teefje erbij krijgen dan het liefst blond, maar dan wel donker. Maar qua karakter weet ik het verschil niet hoor.

Diezel was echt zo'n ADHD geval. Wat een hoop energie had/heeft ie nog steeds. Maar je merkt goed dat ie ouder wordt.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

kristies
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6143
Lid geworden op: 12/10/06 17:04

Re: Waarom kozen jullie voor die kleur?

Ongelezen berichtdoor kristies » 04/04/15 00:31

tja ik kan me niet herinneren bewust voor een kleur te hebben gekozen. Zijn bij een fokker in de buurt wezen kijken en dat klikte. Zij had alleen zwarte en bruine labjes
Er kwam van de 15 labradors die op ons losgelaten werden 1 met haar kop op schoot liggen en zij bleek zwanger. We werden op de lijst geplaatst voor een teefje, maar die waren er niet voldoende er was nog wel een reu en dat werd hem.
Nu moet ik wel zeggen dat ik altijd gezegd heb dat ik een bruine labrador echt een klassieke hond vind ofzo. Dus als ik als kind een hond moest tekenen. Tekende ik een bruine hond labrador achtig...
Vind een teckel weinig honds eruit zien.. snap je wat ik bedoel? :oops:

Mocht er ooit nog een hond bijkomen heb ik geen idee. Omdat we erg veel vertrouwen hebben in de fokker waar Chester vandaan komt zou dat mijn eerste reactie zijn daar terug heen. En zij heeft dus alleen zwarte en bruine labjes dus dan zou het weer bruin worden.. of zwart :D

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Re: Waarom kozen jullie voor die kleur?

Ongelezen berichtdoor marron » 08/04/15 23:49

Wil enCo schreef:De gele en de zwarte zijn rustiger en die valt meer te leren.En heb jij wel eens een bruine blinde geleide hond gezien? :)
Dat zijn niet mijn woorden hoor,maar van een goeie hondenkenner.Maar eh ..tja in ons geval gaat dat wel op :wink:

Ga ik het toch even voor Kyra en mijn Mizz Poezz opnemen hoor Wil :D hun enigste nestbroertje is zelfs op wat latere leeftijd de opleiding in gegaan als hulphond voor zijn vrouwtje en daar met vlag en wimpel geslaagd, en hij doet zijn taak nog steeds naar behoren :klasse: niet als blinde geleide hond hoor, maar hij helpt zijn vrouwtje op een andere manier.Dus onderschat de bruintjes niet :D En bovendien als ik mijn haar paars verf verander ik toch ook niet van karakter :D zeg dat maar tegen die goeie hondenkenner :D
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Waarom kozen jullie voor die kleur?

Ongelezen berichtdoor sbientje » 09/04/15 00:31

Ami was toch geleidehond? die was alvast bruin..
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Re: Waarom kozen jullie voor die kleur?

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 09/04/15 19:36

Oh Anita is beledigd :D nou dan wat goed nieuws:Kyra heeft inmiddels geleerd om ook te helpen met de boodschappen .ze kan al macaronimix en pakjes soep ed dergelijke naar binnen brengen en in de keuken leggen! heeft ze toch zelf geleerd,afgekeken van Co.


Ik geloof ook niet dat het van de kleur afhangt hoor. Nou,weer goed? :knuffel:
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

aht
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 104
Lid geworden op: 18/07/13 09:59
Locatie: Drongen (Gent)

Re: Waarom kozen jullie voor die kleur?

Ongelezen berichtdoor aht » 09/04/15 20:29

Wij hebben gekozen voor zwart en chocolade bruin, aan beige hebben we eigenlijk nooit gedacht. Weet ook niet hoe dat komt. Wie weet dat dit het volgende kleur kan worden.
:zwartkopje: Zwarte hond Deepfleet Genie °12/06/2001 - † 05/04/2016
:zwartkopje: Zwarte hond Scapa °15/04/2003 - † 19/10/2004
:bruinkopje: Bruine hond Dina van 't Maneschijnhof °25/08/2004 - † 4/03/2016
:zwartkopje: zwarte hond Pearl des Quatre Cyprès °29/02/2016

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Re: Waarom kozen jullie voor die kleur?

Ongelezen berichtdoor marron » 09/04/15 21:16

Wil enCo schreef:Oh Anita is beledigd :D nou dan wat goed nieuws:Kyra heeft inmiddels geleerd om ook te helpen met de boodschappen .ze kan al macaronimix en pakjes soep ed dergelijke naar binnen brengen en in de keuken leggen! heeft ze toch zelf geleerd,afgekeken van Co.


Ik geloof ook niet dat het van de kleur afhangt hoor. Nou,weer goed? :knuffel:

Helemaal goed hoor, en wat een knapperd is Kyra, doet mijn moederhart weer helemaal groeien van trots :D :D
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Waarom kozen jullie voor die kleur?

Ongelezen berichtdoor Carobella » 10/04/15 10:54

marron schreef:En bovendien als ik mijn haar paars verf verander ik toch ook niet van karakter :D zeg dat maar tegen die goeie hondenkenner :D


Maar je bent niet met paars haar geboren. Mensen die met rood haar geboren zijn schijnen ook wat andere kenmerken te hebben dan mensen die geen rood haar hebben 8)

En ik begreep van de fokker waar ik was geweest dat het ook met er eea is gebeurt met het doorfokken van de bruine labs nadat ze zo populair geworden zijn. Maar ik weet verder niet of dit waar is.

Het kan volgens mij aan meerdere dingen liggen en volgens mij moet je een totaler plaatje pakken van welke hond je zou willen en bij welke fokker vandaan. Hoe de ouderdieren zijn en wat voor lijnen er bij de fokker lopen. En waar jij je goed bij voelt.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Waarom kozen jullie voor die kleur?

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 20/11/15 00:23

Je kiest een hond op karakter en niet op kleur lijkt me. Zo doen wij het wel. Wil graag een lieve werkende lab kleur maakt me niet uit.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Re: Waarom kozen jullie voor die kleur?

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 20/11/15 17:55

De eerste is zwart. Mijn favoriete kleur en het voordeel van zwart is dat hij altijd blinkt als een spiegeltje :-) De tweede geel, vind ik ook een mooie kleur en geeft weer een andere uitstraling. Leuke aan geel is dat je meer details aan de hond kunt zien.
Maar zwart of geel is voor mij gelijk. Heb alleen met bruin wat minder. Maar uiteindelijk is die kleur niet zo belangrijk, maar het karakter en gezondheid van de hond des te meer.
Zwart heeft overigens wel het voordeel dat ik er het minste van terugzie op mijn (overwegend) donkere kleding en donkere vloer :D
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”