Waarom kozen jullie voor die kleur?

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Johanna
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 12
Lid geworden op: 22/03/15 14:26

Waarom kozen jullie voor die kleur?

Ongelezen berichtdoor Johanna » 01/04/15 22:15

Wist niet goed hoe ik het formuleren moet maar waarom kozen jullie voor een bepaalde kleur, wist je het direct al voordat je überhaupt ging kijken of twijfelde je nog?

Vind het best lastig, wij willen na de zomervakantie graag een pup en zijn dus nu al wat aan het rondkijken hier op forum en al info ingewonnen bij diverse fokkers.
Zelf zei ik constant van ik wil graag een blonde, heb die voorkeur ook opgegeven bij de fokkers. Een blonde reu.
Vriend maakt de kleur niet zo veel uit, blond vind ie ook zeker wel leuk maar zwart zou het zo goed zijn. Dochter vind zwart het leukst en zoon van 4 die wil graag een blauwe :D .

Nu ga ik toch ook wel beetje twijfelen haha. Zwart vind ik ze ook wel koddig die beesten.
Zou er nu nog verschil in karakter zitten? Lees vaak dat bruine wat eigenwijzer zijn.
Hou wel van een mooie brede hond. Mooie brede kop enzo.
Zit daar ook nog verschil in dat de ene kleur mischien wat grover is?

ben benieuwd hoe jullie die keuze vonden. Wist je het gelijk al of meer spontaan voor bepaalde kleur gegaan?

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Waarom kozen jullie voor die kleur?

Ongelezen berichtdoor sbientje » 02/04/15 00:02

qua karakter ligt het volgens mij heel erg aan de lijn. Er zijn geloof ik wel wat bruine lijnen die wat 'lastiger' zijn dan gemiddeld, drukker vooral denk ik. Hier nu met de kleine Charlie erbij merk ik wel al verschil in karakter, hij is veel rustiger/beheerster dan Pom, die was echt wel een handenbinder als pup. Van Charlie heb je geen last. Maar goed, Pom is uitgegroeid tot een geweldige hond met wel een pittig karakter maar zeker wel te hanteren. Ik zou vooral goed kijken naar de ouderdieren en hoe die zijn qua karakter, dat zegt vaak wel wat (niet alles)

Ik had een aantal jaar geleden een gele teef, maar die is toen overleden. Om te voorkomen dat ik ging vergelijken, en omdat ik het eigenlijk de mooiste kleur voor een lab vind, ging ik toen voor een zwart teefje. Alleen in Pom's nest waren alle pups bruin dus ben ik alsnog geswitcht. Ik vind Pom een mooie hond maar over het algemeen vind ik bruin de lelijkste kleur :D Nu dan een zwarte erbij maar dat had ook wel geel kunnen worden (met een andere vader dan), dat had me weinig uitgemaakt.. zwart en geel vind ik even mooi, bruin vind ik minder :D
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Waarom kozen jullie voor die kleur?

Ongelezen berichtdoor Romke » 02/04/15 07:29

Ik heb zwart, vind ik mooi en anders echt heel donkerbruin.
Wat ik het nadeel bij bruin vind, dat als ze verharen ze soms zo'n lelijke gloed hebben, al is dat ook per hond weer verschillend.
Zodoende kwam er zwart, want de fokker waar ik haalde had geen geel.

Karakter, grote onzin, de kleur bepaalt niet het karakter. Wel in de tijd dat bruin werd doorgefokt om aan de vraag te kunnen voldoen.
Goed kijken naar de ouders, lijnen erachter.

Je kan een pittige bruine hebben, en een watje. En zo ook met geel en zwart

Marga/Noa
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 273
Lid geworden op: 02/04/13 15:53
Locatie: Overijssel

Re: Waarom kozen jullie voor die kleur?

Ongelezen berichtdoor Marga/Noa » 02/04/15 08:15

Wij hebben gekozen voor een blond teefje. Eigenlijk gewoon omdat blond ons het meeste aanspreekt. We hadden wel een hele duidelijke voorkeur voor een teefje....dat was nog belangrijker dan de kleur. Voor Noa hadden we ook een blond teefje, dat is ons zo goed bevallen dat het dus weer een blonde dame is geworden. Het vergelijken valt erg mee. Het is een hele andere hond met een eigen karakter.
Noa 09-09-2012

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Waarom kozen jullie voor die kleur?

Ongelezen berichtdoor sbientje » 02/04/15 09:35

oh ik probeerde trouwens niet te zeggen dat Pom uit een lastige bruine lijn komt haha, zo staat het er nu een beetje.. denk dat het gewoon individueel ook veel verschil is, meer dan per lijn
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Gebruikersavatar
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 528
Lid geworden op: 28/11/11 18:55

Re: Waarom kozen jullie voor die kleur?

Ongelezen berichtdoor marie » 02/04/15 09:41

Kleur maakt mij ook niet uit. Maar na zoveel labradors gehad te hebben in de kleur zwart en bruin zijn wij nu wel gezwicht voor geel. Ik moet wel zeggen dat je deze lichte haren overal ziet. Ons huis en kleding is meer donker en daar zie je de dondere haren ook minder op.
Karakter en kleur vind ik grote onzin. Ik heb ook super lieve en rustige bruintjes gehad. Ligt gewoon aan de lijn waar ze uitkomen en de opvoeding.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014

Gebruikersavatar
Tarzan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 195
Lid geworden op: 06/05/13 16:22
Locatie: Zeewolde

Re: Waarom kozen jullie voor die kleur?

Ongelezen berichtdoor Tarzan » 02/04/15 11:10

Tarzan hebben we marktplaats geplukt. En hij was toevallig zwart.
Honden lachen met hun staart.

:zwartpootje: Tarzan (29-02-2012)

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Re: Waarom kozen jullie voor die kleur?

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 02/04/15 15:13

Co is mijn derde gele reu. Ik ben namelijk dol op gele reuen! Kyra was een kadootje en een bruine teef maar ook heel erg leuk hoor!
Maar de volgende (brr moet er nog niet aan denken maar ok) zal toch weer een gele reu zijn .Waarom weet ik niet eigenlijk.
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Re: Waarom kozen jullie voor die kleur?

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 02/04/15 16:10

De gele en de zwarte zijn rustiger en die valt meer te leren.En heb jij wel eens een bruine blinde geleide hond gezien? :)
Dat zijn niet mijn woorden hoor,maar van een goeie hondenkenner.Maar eh ..tja in ons geval gaat dat wel op :wink:
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Re: Waarom kozen jullie voor die kleur?

Ongelezen berichtdoor roef » 02/04/15 17:13

Geel is onze favoriete kleur voor een labje en dan het liefst zo donker mogelijk.
Roef was in zijn jonge jaren bijna foxred maar nu wordt hij bijna wit :D
James was standaard geel zeg maar en mijn grote wens,een foxred is met Hidde uitgekomen :)

karakter heeft volgens mij alles met lijnen te maken,Roef was en is een pittig hondje terwijl James en Hidde enorme goedsullen waren/zijn
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Re: Waarom kozen jullie voor die kleur?

Ongelezen berichtdoor Kay » 02/04/15 20:57

Wij vallen bij labjes absoluut op geel !
We hebben hier een hele lichte, en een donkerdere ....
De 3e zal weer wat lichter zijn

Geel vinden we gewoon net wat meer expressie hebben :)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Waarom kozen jullie voor die kleur?

Ongelezen berichtdoor Carobella » 03/04/15 01:07

Wij gaan voor zwart. Dat vinden wij gewoon mooier. Fokster zei bij ons ook dat geel en zwart vaak wat intelligenter is dan bruin. Wij willen er eentje uit een lijn waar het helpen bij de jacht nog in stand gehouden is en voorouders daar diploma's in hebben. Dat is onze voorkeur voor wat wij met de hond willen gaan doen.

Maar als je zelden of nooit een bruine blinden geleide hond zou zien is het wel raar dat ze juist zo populair geworden zijn door een reclame om geld te geven voor blinde geleiden honden. Daarna zag je overal schattige bruine pups. :ffdenken:

gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Waarom kozen jullie voor die kleur?

Ongelezen berichtdoor Romke » 03/04/15 07:43

Wil enCo schreef:De gele en de zwarte zijn rustiger en die valt meer te leren.En heb jij wel eens een bruine blinde geleide hond gezien? :)
Dat zijn niet mijn woorden hoor,maar van een goeie hondenkenner.Maar eh ..tja in ons geval gaat dat wel op :wink:


Dat zit bij de blinde geleidehondenscholen inmiddels ook tussen de oren.
Zo jammer dat dit zo blijft door sudderen. Kijk naar de lijnen waar je hond uitkomt. Naar de werklust.

Gebruikersavatar
Martineke
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 67
Lid geworden op: 23/02/15 22:05

Re: Waarom kozen jullie voor die kleur?

Ongelezen berichtdoor Martineke » 03/04/15 09:06

wij stonden op de lijst voor een gele en choco reu maar gaan naar huis met een zwarte reu :verliefd1: uiteindelijk maakt het niet uit welke kleur het beestje heeft als het maar een labrador is :verliefd1: :verliefd1: :verliefd1: en dat is het! een hele mooie lieve kleine :verliefd1: :verliefd1: :verliefd1: je ziet.... ik ben verliefd :)
My kids, My husband,My life, My everything.

en niet te vergeten onze :zwartkopje: Sumo en :blondkopje: Diesel, Wimmie (huiskat) en al onze aagjes :)

Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Re: Waarom kozen jullie voor die kleur?

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 03/04/15 09:45

Wij vallen op GVR's.......
Grote Vriendelijke Reu(z)en!! :D Er moet een heerlijke kop opzitten en het karakter moet met de onze matchen. Verder geen voorkeur voor kleur. :wink:
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”