Ook wij krijgen een labje....

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
psh74
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ook wij krijgen een labje....

Ongelezen berichtdoor psh74 » 25/04/15 14:23

Hallo,

Na jaren het over een hond gehad te hebben is het nu eindelijk zo ver...rond 20 mei komt er een bruine dame bij ons wonen :verliefd1: (ja ook onze keus is gevallen op de labrador )

Het is wel een lange weg geworden maar het zal het wachten hopelijk meer dan waard zijn!!

Na enig uitzoekwerk welke fokker etc...hadden we ons op een wachtlijst geplaatst bij een leuke fokker, dit is helaas niks geworden...wij willen graag een bruin teefje en in het nest wat uit bruin en zwart bestond waren maar 2 bruine dames en deze waren al voorzien!

Was even een teleurstelling voor ons...maar de pups zijn goed terecht bij hun baasjes en dat is toch het belangrijkste!!

Toen weer een opnieuw een zoektocht en jawel weer een leuke vriendelijke betrokken fokker gevonden!
Waar we inmiddels al langs zijn geweest en het voelde heel erg goed! Er is een bruine dame voor ons beschikbaar...het zijn er 2 en daar maakt de fokster in overleg met ons een keuze uit!
Dit vinden we zelf heel fijn....want hoe kun je nu kiezen tussen 9 van die mollige wollige pups....

We zijn er nu al klaar voor...riem hangt in de gang/bench staat in de woonkamer /etens en waterbak staan ook te pronken en speelgoed genoeg voor de eerst komende jaren! Las hier op het forum over een ehbokit...daar moet ik nog even voor op pad!
En als er nog handige suggesties zijn....altijd welkom :klasse:

Nu moeten we het de komende weken nog even doen met de voorpret....ik lees me suf :shock: en ook man en kids hebben er erg veel zin in!

8 mei mogen we weer naar de fokker ditmaal met kids en kunnen we alvast van het grut gaan genieten....ben erg benieuwd hoe ze gegroeid zijn.....

Nou het is een heel verhaal geworden.....

Oja...ze gaat Fenna heten.....

Groetjes,

Patricia

ingie11
Snuffelneus
Snuffelneus

Re: Ook wij krijgen een labje....

Ongelezen berichtdoor ingie11 » 26/04/15 09:07

gefeliciteerd leuke naam en leuk he al die voorbereidingen
wij hebben ook gezocht en gewacht en voor ons is het a.s. vier mei zover dat we haar mogen ophalen een zwart teefje genaamd marley !
veel plezier bij de voorbereidingen

ik word nu ineens heel zenuwachtig van heb ik alles ! hahaha

psh74
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen berichtdoor psh74 » 26/04/15 12:58

Bedankt....jij(jullie) ook!!
Marley is ook een erg leuke naam :verliefd1: ....hoop dat ze wat rustiger is dan de Marley in de film...lol....

Ja de voorbereiding is erg leuk( net als toen ik zwanger was van mn 2kids)....toen liep ik ook alles 100 keer na...van hebben we nu alles.....en zo te lezen ben jij er al helemaal klaar voor!!

4 mei dat begint lekker op te schieten.....dus geniet nu nog maar even van de voorpret.....en de rust straks mogen we ad bak :D

Groetjes

marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor marron » 26/04/15 20:30

:D heel veel voorpret gewenst alvast voor jullie.
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen berichtdoor rimanime » 28/04/15 15:21

Wat een fijn vooruitzicht. Ook wij keken altijd uit naar de bezoekjes aan onze pup :)
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

psh74
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen berichtdoor psh74 » 28/04/15 22:57

Zeker.....het forum helpt daar ook bij...er word met zoveel enthousiasme en passie over labjes geschreven, krijg er alleen maar nog meer zin in dus....Bedankt rimanime en marron :klasse:

En wat hebben jullie mooie labradors :verliefd1:

psh74
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen berichtdoor psh74 » 13/05/15 16:22

Afgelopen week wezen puppyknuffelen :verliefd1:

En we kregen te horen dat er een kans inzit dat onze bruine dame niet doorgaat maar dat het een zwarte dame gaat worden!
Dit omdat de fokker kijkt naar welke pup voor ons gezin het meest geschikt is......dus het word 20 mei echt een verrassing :D !

Ben er gewoon zenuwachtig van....hahaha

kristies
Speurneus
Speurneus

Ongelezen berichtdoor kristies » 13/05/15 23:37

Spannend veel voorpret !

marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor marron » 15/05/15 00:45

:D ach wat is een kleurtje, als het verder een schatje is en perfect bij jullie past de komende 15 jaar is dat veel belangrijker, lekker genieten hoor :klasse: :D Was het leuk bij de fokster, heb je al mogen knuffelen?
En bedankt voor je lieve compliment over mijn labradors :oops:
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

psh74
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen berichtdoor psh74 » 15/05/15 09:50

In eerste instantie wilde we echt alleen een bruine! Maar na hier rondgeneusd te hebben op het forum.
En verschillende boeken gelezen te hebben!en het fijne gesprek wat we hebben gehad met onze fokker,maakt het ons idd niet meer uit!

We kunnen beter een pup/hond krijgen die in ons drukke gezinsleven past.....dan dat we de "goede" kleur krijgen!

En anders hadden we op zoek moeten gaan naar een fokker met een nest met alleen maar bruine puppies!
We hebben ze nog niet mogen knuffelen wel aaien :verliefd1: zaten in een puppyren......ze waren nog niet geent!

Dat was voor de kinderen wat minder leuk....maar ze hebben evengoed genoten vh stel.....ze hadden net getankt ad melkbar.... dus ze lagen heerlijk te slapen! Maar ze konden het niet weerstaan om even bij ons te komen kijken! Heerlijk die slaperige koppies!

En @marron graag gedaan......mijn ega ziet de bui al hangen dat er over een aantal jaar nog een labje bijkomt...haha...ik laat hem geregeld banners zien met meerdere labs :verliefd1:

Maar voor nu....eerst fenna. :wink:

Wil enCo
Speurneus
Speurneus

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 15/05/15 20:10

Ah ja, wat is een kleur nu helemaal? Ik riep altijd "Ik mot geen teefjes en al helemaal geen bruine!" en ahum, wie kwam er vorig jaar onze familie versterken? Kyra, 5 jaar ,BRUIN :shock: en ook nog eens een teef :shock: maar He! het valt allemaal reuze mee!Lees:gewoon geweldig goed, leuk en ik moet zeggen; kwa modder zie je er weinig op .
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen berichtdoor Romke » 15/05/15 20:31

Altijd leuk die voorpret, hoe oud zijn ze nu, en waar gaan jullie er eentje kopen?

psh74
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen berichtdoor psh74 » 16/05/15 09:15

@wil en co.....haha snap het helemaal....soms stel je je mening bij! Leuke naam ook kyra!

@romke ja voorpret is super.....al slaat de spanning nu wel toe...van hebben we alles? Ik lijk wel ad laatste loodjes van mn zwangerschap begonnen te zijn! Toen was ik ook zo.....check en check....hahaha....maar conclusie alles is er...en wat eventueel nog nodig blijkt te zijn,is zo gehaald!

We krijgen een farbourne meisje (rockanje) ze zijn nu 6 weken en een paar dagen! We krijgen fenna als ze 7weken is! Alleen nog even spannend welke vd meiden het gaat worden......

Wil enCo
Speurneus
Speurneus

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 16/05/15 11:11

psh74 schreef:@wil en co.....haha snap het helemaal....soms stel je je mening bij! Leuke naam ook kyra!

@romke ja voorpret is super.....al slaat de spanning nu wel toe...van hebben we alles? Ik lijk wel ad laatste loodjes van mn zwangerschap begonnen te zijn! Toen was ik ook zo.....check en check....hahaha....maar conclusie alles is er...en wat eventueel nog nodig blijkt te zijn,is zo gehaald!

We krijgen een farbourne meisje (rockanje) ze zijn nu 6 weken en een paar dagen! We krijgen fenna als ze 7weken is! Alleen nog even spannend welke vd meiden het gaat worden......

aah "nesteldrang"ja? :D geniet nog maar even van de rust aanstaande lab moeder!
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

Netty
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Netty » 17/05/15 11:06

psh74 schreef:We hebben ze nog niet mogen knuffelen wel aaien :verliefd1: zaten in een puppyren......ze waren nog niet geent!

Dat was voor de kinderen wat minder leuk....maar ze hebben evengoed genoten vh stel.....ze hadden net getankt ad melkbar.... dus ze lagen heerlijk te slapen! Maar ze konden het niet weerstaan om even bij ons te komen kijken! Heerlijk die slaperige koppies!

Idd een beetje sneu dat jullie de pups niet even vast konden houden. Iedere fokker doet het op zijn eigen manier, maar mijn eigen ervaring is dat we met 6 weken tussen de pups in de ren zaten.
Maar over een weekje komt jullie Fenna thuis en dan kunnen jullie onbeperkt met haar knuffelen. Heel veel geluk met jullie meisje
Afbeelding
:blondpootje: Boyka
:bruinpootje: Barry
:zwartpootje: Bliss
:zwartpootje: Biezjoe

Terug naar “Aanschaf van een Labrador”