we mogen marley 4 mei halen !

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
ingie11
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 32
Lid geworden op: 10/02/15 07:22

we mogen marley 4 mei halen !

Ongelezen berichtdoor ingie11 » 26/04/15 09:25

Gister weer op bezoek geweest bij de fokker en de datum van ophalen afgesproken maandag vier mei !

nu wordt ik ineens heel zenuwachtig hebben we alles ? wat moet ik nog meer doen hahahah
zal er wel bij horen !

maar zo leuk we hebben gister heerlijk geknuffeld en gespeeld

Ik ben nog aan het twijfelen over welke riem we hebben nu een flexi riem maar wellicht is vaste riem toch beter ?
verder weet ik nog niet zo goed waar ik haar snel een plasje kan laten doen we hebben voor de deur een strookje groen. maar dat om de speeltuin heen
dus niet in de speeltuin maar ervoor er spelen daar ook kinderen maar ja kleine plasjes kunnen geen kwaad ? en poepjes ruim ik dan op
het gaat mij alleen om het begin als je snel een plekje moet hebben wat vinden jullie ?

verder zit ik nog we hebben ook een kat en die loopt altijd door het hele huis maar hoe voorkom ik dat marley naar boven gaat ? als de tussendeur open is en dan gaat het niet over de eerste weken dan zijn wij thuis maar als we werken is die deur open zodat moos de kat overal heen kan
hetzelfde geld voor het eten van de kat de kat is gewend staat daar hele dag ik wil dat eigenlijk zo houden betekent dat marley meteen moet afleren niet voor jou maar hoe doe je dat ?
hhaha zo komen er toch ineens een hoop vragen

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: we mogen marley 4 mei halen !

Ongelezen berichtdoor Romke » 26/04/15 11:00

Gevaarlijke naam... Marley.... ;)

De meeste labradors zullen niet zomaar een steile trap opgaan. Als je zeker wil zijn, dan kan je een trap hekje plaatsen.
Maar je kan haar ook prima leren dat het gewoon niet mag. Ga je een bench oid gebruiken? Dan heb je dat probleem sowieso niet, als je niet thuis bent.
Vaste lijn zou ik zeker aanraden bij een pup, bij een flex kunnen ze voor je uitlopen, en die eerste tijd moet je juist besteden aan naast je lopen.

Kattenvoer... tsja... ik zou het niet laten staan. Zou er geen vertrouwen in hebben dat mijn lab dat zou laten staan.
Kan je het op een verhoging zetten? of boven?

Strookje voor de speeltuin vind ik niet de meest ideale plek, ook al ruim je de poep op.
Je wint er vaak geen sympathie mee van ouders. Is er nergens anders in de buurt een perkje oid?

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Re: we mogen marley 4 mei halen !

Ongelezen berichtdoor Nancy » 26/04/15 11:03

Een hoop vragen inderdaad! Fijn dat je haar bijna mag halen!!

Mijn pupsels heb ik geleerd op straat te plassen. Het nadeel van zo'n klein groenstrookje is dat daar ongetwijfeld veel meer honden hun behoefte doen en daar moet je pups een paar weken van weghouden omdat ze nog niet volledig ingeent zijn.
De straat is overal en zo heb je nooit een probleem met hoge nood. Mijn honden trekken me nog steeds naar de straatkant als ze eens hoge nood hebben.

Ik heb mijn pupsels snel nee aangeleerd. En dat zeg ik voor ze iets van plan zijn: zo heb ik een hoop voorkomen.
We hebben ze rare dingen aangeleerd:
Zo staat er een hekje in de tuin waar ze gemakkelijk overheen kunnen stappen (en alles daarachter is leuk), maar dat zullen ze niet doen.
Ze vragen om buiten te gaan als ze moeten braken, ook zoiets aparts. Hoe? We brachten ze gewoon steeds buiten als we merkten dat dat eraan kwam.
Ze wachten met eten tot wij zeggen dat het mag (misschien handig met het kattenvoer), eerst zitten, tandenkijken en dan pas eten. Als pup was dat meteen een mooi oefenmoment om de aandacht bij jou te houden. En ze mogen niets eten van de grond. Hun bak staat verhoogd op een standaard, de rest mag gewoon niet, dus ook niet buiten waar allerlei boeiends is (handig met rondgestrooid gif een paar maanden terug), maar ook als wij eten laten vallen zullen ze dat niet pakken.
Blaffen wordt niet goedgekeurd, niet om gelachen, helemaal niets. Ook geen correctie, want dan doe je mee: je blaft terug. Wij verzoeken ze vriendelijk in de bench te gaan en het is zover nu dat als Jonas een blaf voelt aankomen, hij voor de blaf al naar de bench loopt.

Eigenlijk bij alles hebben we dus niet gelet op wat ze doen, maar wat ze willen gaan doen. Ze zijn bijzonder goed af te lezen en je leert ze snel genoeg kennen. Niet wachten tot het gebeurt, maar voor zijn.

Doen ze toch iets wat niet mag, volgt hier een krachtig foei (behalve bij blaffen dan). Niet iedere opvoeder is daar een voorstander van, maar voor ons werkte het prima. Ik vind het belangrijk dat ze leren wat niet mag.
En ze zijn echt niet perfect hoor: we hebben echt wel wat steken laten vallen hier en daar. Maar in de basis is het bijzonder prettig leven met die 2 :)

Veel plezier met de voorpret!

Gebruikersavatar
Martineke
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 67
Lid geworden op: 23/02/15 22:05

Re: we mogen marley 4 mei halen !

Ongelezen berichtdoor Martineke » 30/04/15 14:02

Wat geweldig, 4 mei al :)

Heel veel plezier gewenst met Marley!

Ik heb een vaste lijn voor Sumo gehaald. Voor een pup heb ik me wijs laten maken was een lijn van 1 mtr al genoeg, ook ivm puppycursus.
My kids, My husband,My life, My everything.

en niet te vergeten onze :zwartkopje: Sumo en :blondkopje: Diesel, Wimmie (huiskat) en al onze aagjes :)

Gebruikersavatar
Martineke
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 67
Lid geworden op: 23/02/15 22:05

Re: we mogen marley 4 mei halen !

Ongelezen berichtdoor Martineke » 10/05/15 00:57

En hoe gaat het met Marley?
My kids, My husband,My life, My everything.

en niet te vergeten onze :zwartkopje: Sumo en :blondkopje: Diesel, Wimmie (huiskat) en al onze aagjes :)

ingie11
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 32
Lid geworden op: 10/02/15 07:22

Re: we mogen marley 4 mei halen !

Ongelezen berichtdoor ingie11 » 10/05/15 23:23

Hoi hoi
het gaat heel goed wel druk hoor zo pup in huis
maar we mogen niet klagen de nachten gaan goed ze slaapt door
ze doet bijna alles al buiten op enkel ongelukje na
en ze kan zelfs al op commando zitten zo schattig
het enige waar we nu last van hebben is het normale puppy bijtgedrag maar wat dochterlief echt heel eng vind
soms gaat marley ook echt zo aanval spelletje doen dus dat is echt wel lastig voor haar
we proberen het te voorkomen door op tijd te stoppen met spelen etc
maar alsnog is dat het lastigste
maar verder echt ze doet het zo goed zijn heel blij en trots met haar !

ingie11
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 32
Lid geworden op: 10/02/15 07:22

Re: we mogen marley 4 mei halen !

Ongelezen berichtdoor ingie11 » 10/05/15 23:53

Afbeelding

ingie11
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 32
Lid geworden op: 10/02/15 07:22

Re: we mogen marley 4 mei halen !

Ongelezen berichtdoor ingie11 » 10/05/15 23:55

het is gelukt een foto wel mini maar als je erop klikt kom je bij image shack nou ja ze is echt een dotje

Gebruikersavatar
Martineke
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 67
Lid geworden op: 23/02/15 22:05

Re: we mogen marley 4 mei halen !

Ongelezen berichtdoor Martineke » 11/05/15 00:04

Wat een scheetje zeg.

Foto is best klein ja, maar zie wel dat ze kaaaaaileuk is :)
My kids, My husband,My life, My everything.

en niet te vergeten onze :zwartkopje: Sumo en :blondkopje: Diesel, Wimmie (huiskat) en al onze aagjes :)

Gebruikersavatar
Stephan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 126
Lid geworden op: 16/04/15 16:55
Locatie: Puttershoek

Re: we mogen marley 4 mei halen !

Ongelezen berichtdoor Stephan » 11/05/15 22:01

Nancy schreef:Ze wachten met eten tot wij zeggen dat het mag (misschien handig met het kattenvoer), eerst zitten, tandenkijken en dan pas eten. Als pup was dat meteen een mooi oefenmoment om de aandacht bij jou te houden. En ze mogen niets eten van de grond. Hun bak staat verhoogd op een standaard, de rest mag gewoon niet, dus ook niet buiten waar allerlei boeiends is (handig met rondgestrooid gif een paar maanden terug), maar ook als wij eten laten vallen zullen ze dat niet pakken.


Ik ben wel nieuwsgierig hoe jullie dit hebben geleerd, aangezien onze puppy alles wil opeten wat los en vast zit.
En als we in de buurt van zijn tanden komen dan begint hij te happen.
:zwartkopje: Diesel (ferrero v. budilium hof) 02-03-2015

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Re: we mogen marley 4 mei halen !

Ongelezen berichtdoor Nancy » 12/05/15 07:09

Gewoon aanwennen eigenlijk: voor het eten eerst zitten en dan tandjes kijken. Nog even geduldig wachten en dan als wij het zeggen gaan eten.

Komen ze buiten iets tegen wat ze willen gaan eten (hier zijn lange tijd konijnenkeutels favoriet geweest) afleiden of een ferme nee als je net te laat bent. En consequent volhouden. Bijvoorbeeld ook met blaadjes in de herfst die zo leuk zijn om achteraan te jagen en te vangen.

psh74
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 92
Lid geworden op: 24/04/15 13:19

Re: we mogen marley 4 mei halen !

Ongelezen berichtdoor psh74 » 13/05/15 13:40

Wat een snoepie......


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”