Volgende week pup uitkiezen.

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Johanna
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 12
Lid geworden op: 22/03/15 14:26

Volgende week pup uitkiezen.

Ongelezen berichtdoor Johanna » 09/06/15 21:55

Kan niet wachten tot de 20e want dan mogen we uit 4 kereltjes onze pup uitzoeken.
Ze zijn dan net 4 weken. We hebben eerste keus uit de blonde reutjes. Hoop echt dat er een uitspringt qua karakter of uiterlijk want lijkt mij zo moeilijk.
Hoe hebben jullie dat gedaan? Is het waar dat je het meteen ziet welke het moet worden zoals vele zeggen?
En zou er al wat van het karakter te zien zijn? Qua kleur zijn ze zo goed als hetzelfde. Houden allebei wel van beetje grove kop enzo.
Het kijken welke als eerste naar je toe komt schijnt niet zo veel te zeggen las ik.
Wil wel graag dat ie niet bangig is want lijkt mij met 2 kinderen niet handig. Of hebben pups van die leeftijd dat nog niet. Ze groeien in huis op bij een hele lieve betrokken fokker maar er zijn daar geen kleine kinderen in huis .

Dus tips zijn welkom

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Volgende week pup uitkiezen.

Ongelezen berichtdoor Romke » 09/06/15 22:27

Ik zou de fokker vragen wat ze er van vind.
Met 4 weken een pup uitkiezen is op karakter vrijwel niet te doen.
Die karakters beginnen zich dan met de dag beter te vormen, de fokker ziet ze de hele dag door. Kent jou en je gezin(als het goed is) inmiddels een beetje en zal dan een betere ischatting kunnen maken.

Een hele vrije pup kan met bange kinderen ook lastig zijn

Ik heb niet zelf gekozen, de fokker heeft de pups verdeeld.
Dat doet ze altijd, mocht je een sterke voorkeur hebben kan je dit wel aangeven, en vaak word dat in het nest ook heel duidelijk
Er is nog nooit een mis match geweest

*Remy*
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 81
Lid geworden op: 23/09/12 16:09

Re: Volgende week pup uitkiezen.

Ongelezen berichtdoor *Remy* » 10/06/15 05:58

Wanneer wij de keuze hebben dan zullen wij altijd voor de "middelste" gaan, dus niet de pup die er op 1 of andere manier uitspringt, niet haantje de voorste en ook niet de meest schuchtere, maar de pup die wat gedragen houding betreft daar tussen in zit.

Gebruikersavatar
AngeliqueB
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 97
Lid geworden op: 19/07/13 21:07
Locatie: Linschoten

Re: Volgende week pup uitkiezen.

Ongelezen berichtdoor AngeliqueB » 11/06/15 22:55

Bij ons heeft de fokker de keus gemaakt en wij zijn daar heel blij mee. Wij vonden het zelf ook heel lastig om aan te geven welke van de 2 zwarte reutjes het zou moeten worden. Hanneke heeft voor ons gekozen en vond dat Ziggy qua karakter en persoonlijkheid (en die heeft hij :wink:) het beste bij ons zou passen. Zij zag de pups iedere dag en heeft een goede keuze gemaakt. We zijn echt super blij met onze Ziggy. :klasse:
Binnenkort hebben we een nestreünie en we zijn best wel benieuwd wat er van het andere zwarte reutje is geworden. :zwartkopje:
Groetjes, Wim en Angelique, Stephan en Rebecca
:zwartpootje: Ziggy (Laboriginals Oi Va Voi), 4-3-2014

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Re: Volgende week pup uitkiezen.

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 12/06/15 22:01

AngeliqueB schreef:Bij ons heeft de fokker de keus gemaakt en wij zijn daar heel blij mee. Wij vonden het zelf ook heel lastig om aan te geven welke van de 2 zwarte reutjes het zou moeten worden. Hanneke heeft voor ons gekozen en vond dat Ziggy qua karakter en persoonlijkheid (en die heeft hij :wink:) het beste bij ons zou passen. Zij zag de pups iedere dag en heeft een goede keuze gemaakt. We zijn echt super blij met onze Ziggy. :klasse:
Binnenkort hebben we een nestreünie en we zijn best wel benieuwd wat er van het andere zwarte reutje is geworden. :zwartkopje:


Haha... dat andere zwarte ´reutje´ (Boris) is een reus van een kerel geworden met een boterzacht karakter. Letterlijk en figuurlijk ´een grote lieverd´.
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)

Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Re: Volgende week pup uitkiezen.

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 28/08/15 15:18

Ahhhhhhh, ik hou van GVR's.. (grote vriendelijke reuzen) Zowel bij paarden als bij labradors... :verliefd1:
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”