Stukje bij beetje

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Stukje bij beetje

Ongelezen berichtdoor Carobella » 15/08/15 12:15

Stukje bij beetje komt de aanschaf van een hond voor ons dichterbij. We zijn nu terug van de geplande vakantie naar Frankrijk. Dit jaar kon het voor ons niet kwa planning en de nodige andere zaken. Maar nu komt 2016 steeds dichterbij. De fokker waar we contact mee hebben hoopt dat een van haar honden eind dit jaar nog gedekt gaat worden en daar staan we voor op de lijst. Mocht dat op een of andere manier niet doorgaan dan helpt ze ons bemiddelen voor pup. Maar we hopen binnen een half jaar nu toch eindelijk wel een pup te gaan krijgen. De kinderen beginnen het wachten ook wel een beetje zat te worden.
De camping waar we dit jaar waren in de Dordogne, daar waren ook de nodige mensen met honden. Dus we hebben er we ideen over op gedaan voor over evt twee jaar.

Volgend jaar blijven we thuis en reserveren we vakantiedagen voor de pup (en klussen in huis).

wij zijn onderhand steeds meer klaar voor project pup.

gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

kristies
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6143
Lid geworden op: 12/10/06 17:04

Re: Stukje bij beetje

Ongelezen berichtdoor kristies » 16/08/15 00:16

leuk ! En spannend. Hopelijk komt er een popje dit jaar..

Igo
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 24
Lid geworden op: 20/01/15 08:18
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: Stukje bij beetje

Ongelezen berichtdoor Igo » 17/08/15 09:25

spannend hoor, hoop dat jullie er snel 1 krijgen want wij vonden het wachten ook erg lang duren.

Maar met kids zou ik toch proberen even op vakantie te gaan volgend jaar. Wij hebben ons ventje net voor de schoolvakanties op mogen halen, en zouden ook niet weg gaan.
Uiteindelijk toch weekje in Nederland geboekt. Pup deed het super, maar van de kinderen 6 weken thuis werden we helemaal dol.
:zwartkopje: Igo (Nora’s Knut van de Rashoeve ) - 2 Mei 2015

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Stukje bij beetje

Ongelezen berichtdoor Carobella » 19/08/15 22:03

Igo schreef:spannend hoor, hoop dat jullie er snel 1 krijgen want wij vonden het wachten ook erg lang duren.

Maar met kids zou ik toch proberen even op vakantie te gaan volgend jaar. Wij hebben ons ventje net voor de schoolvakanties op mogen halen, en zouden ook niet weg gaan.
Uiteindelijk toch weekje in Nederland geboekt. Pup deed het super, maar van de kinderen 6 weken thuis werden we helemaal dol.


We gaan ook wel proberen wat te doen hoor. In ieder geval 1 weekje samen vrij en dan last minute misschien toch iets van een huisje. Maar ik overweeg ook nog misschien een seizoensplek met een caravan ergens. Dus we gaan wel wat doen, maar in Nederland en kijken wat kan.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Stukje bij beetje

Ongelezen berichtdoor Carobella » 24/09/15 21:53

Ik werd gisteren ineens aangenaam verrast. Kreeg een mailtje van de fokster. Moederhond is gedekt en volgende week echo. Dat is ineens wel heel spannend. Dan natuurlijk nog flinke tijd wachten of er een reutje voor ons overblijft.


Maar het begin is er en dat is al heel wat. Mocht het allemaal goed gaan dan zouden we ergens in januari een pup hebben. Ineens wel heel spannend idee.

Ik heb de kinderen nog niets verteld. Die weten niet beter dat ws pas eind dit jaar wat bericht dus ik ga nu niet onnodig voor ongeduld zorgen.

Mochten we geen geluk hebben. Hond niet zwanger of geen pup voor ons, dan gaan we overleggen hoe verder. Fokster zou dan met ons op zoek gaan naar geschikte pup. Hoe dan ook is het proces begonnen. Spannend.

gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Re: Stukje bij beetje

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 25/09/15 09:40

Spannende en leuke tijden!!! Hopelijk is moeders zwanger van jullie pupje!! :klasse:
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Stukje bij beetje

Ongelezen berichtdoor Milou » 25/09/15 14:50

Wat spannend!!! Heel veel succes met wachten. :duimen:
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Stukje bij beetje

Ongelezen berichtdoor Carobella » 05/10/15 21:03

Hond is in ieder geval zwanger, nu een week of 5 wachten of er een reutje voor ons bij zit. :schreeuw:

Maar ondertussen wel al stapjes aan het maken richting voorbereiding. Kids worden groter en er kan wel wat spul weg om ruimte te maken voor hond. Of dingen die meer uit zicht moeten gaan liggen. Mochten we niet direct nu een pup krijgen dan is dat alvast gedaan 8) En gaan we op zoek naar plan B.

Maar voorlopig duimen we voor plan A :duimen: :duimen:
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Stukje bij beetje

Ongelezen berichtdoor Carobella » 14/10/15 12:40

Nog een week of drie wachten en dan hopelijk goed nieuws. Oh oh wat is dat spannend en is wachten zo niet leuk :verdriet:

Maar afijn ik ben lekker aan het lezen (geweldig boek van Cesar Millan over opvoeden van puppen, heb nu ook Hij wil dat in huis en in het boek van de NLV staat ook een hoop nuttigheid), denk na over wat we nodig hebben, kijk op MP of ik iets voorbij zie komen, doe al wat aanpassingen aan het huis (er mag wel wat speelgoed weg of naar boven). Ondertussen vervelen we ons ook niet in ons dagelijks leven maar irritant is het wel.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Re: Stukje bij beetje

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 14/10/15 22:56

Spannend! Ik ben benieuwd :-)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Stukje bij beetje

Ongelezen berichtdoor Carobella » 22/10/15 13:03

Weer een week voorbij :orange4:

Ik zal blij zijn als het volgende week is en we dag bij dag kunnen gaan afstrepen.

De buren hebben nu hun witte herderpup en daar staan wij als gezin nu soms meewarig bij te kwijlen. WIJ WILLEN OOK.....

En samen met de buurvrouw en buurmeisje natuurlijk wel al gedagdroomd over het samenspelen van de pups en het elkaar helpen met uitlaten als het zo uitkomt. Maar voor ons blijft het nog even bij dagdromen :giechel:

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Gebruikersavatar
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 528
Lid geworden op: 28/11/11 18:55

Re: Stukje bij beetje

Ongelezen berichtdoor marie » 22/10/15 15:49

Samenzpelen van pups zou ik persoonlijk niet doen. Pas ermee op, dit doet meer kwaad dan goed.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Stukje bij beetje

Ongelezen berichtdoor Carobella » 22/10/15 21:49

Ik schreef en dacht hier ga ik vast commentaar op krijgnen :wink:

Weet ik maar het is hoe dan ook fijn om samen een beetje op te trekken in de zorg voor en uit te kunnen wisselen. En dat ze wel met elkaar op kunnen groeien. Ook voor mijn zoontje om het deels samen te doen met buurmeisje. Maar het spelen zullen we goed in de gaten houden en met mate.
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Stukje bij beetje

Ongelezen berichtdoor Carobella » 28/10/15 18:03

Bijna weer een week verder. Bericht gehad dat er volgens de rontgen foto wellicht wel iets van 9 puppen zouden zijn. Dus als alles goed gaat en de natuur de buit een beetje goed verdeeld qua mannetjes en vrouwtjes moet het goed komen met onze wens.

Ws worden de pups komend weekend geboren. We worden dan gebeld. Ik heb en op familiebezoek met de kids maar ik zal niet van mijn telefoon wijken :wave: En nee wij stuiteren onderhand helemaal niet van de spanning.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”