We hebben een pup,alleen.......

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

We hebben een pup,alleen.......

Ongelezen berichtdoor Carobella » 31/10/15 22:38

van het andere geslacht dan eigenlijk gepland :D


Vandaag kwam het nieuws dat Cato Uit 't Labradorium was bevallen. 8 pups - 7 teefjes en1 reutje (1 reutje bleek overleden). Voor ons dus geen reutje maar wel een teefje als we dat wilden. Nou dat was even schakelen. Familieberaad gehouden. Voor- en tegens. Maar ook over 8 weken een pup of het het gebeuren weer overnieuw maar dan bij een andere fokker. En we hebben ook twee kinderen die erg naar een hond uitkijken.

In de loop van dag aangegeven dat we dan graag een van de teefjes willen. Dus volgens mij hebben we nu een pup :orange4:

Alleen nu willen we ons nog beraden op een andere naam. Een reutje hadden we Koda genoemd. Maar nu wil ik er even met een frisse blik naar kijken. Ik moet alleen morgen even navragen voor wanneer ze dan die naam moeten hebben.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Annamaria
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 992
Lid geworden op: 22/09/08 09:36
Locatie: Wijk bij Duurstede
Contacteer:

Re: We hebben een pup,alleen.......

Ongelezen berichtdoor Annamaria » 01/11/15 13:11

Gefeliciteerd. Cato is de volle nestzus van onze Zelda, worden vast hele lieve pups.
:zwartkopje: Pippi ♀ (Doiridh of Molly's Mountain) 2-7-2007 (2-3-2017 overleden)
:zwartkopje: Zelda ♀ (Fairywood's Top of the Rock) 28-1-2009
:zwartkopje: Yoshi ♀ (Black Yoshi van Labradorestad) 26-2-2012
:blondkopje: Mika ♀(Fair-Court Whispering Star,oppashond is van zus) 3-3-2013
:blondkopje: Rosalina ♀(Yoshi's Rosalina v. Labradorestad) 5-9-2016

Gebruikersavatar
charly
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 156
Lid geworden op: 09/08/11 10:44
Locatie: Wieringerwaard

Re: We hebben een pup,alleen.......

Ongelezen berichtdoor charly » 01/11/15 16:28

Koda kan toch ook voor een teefje, maak je er Coda van met een c. Blijft een leuke naam.
Gefeliciteerd.
Parel en Forrest, mijn twee lieve blondjes

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: We hebben een pup,alleen.......

Ongelezen berichtdoor Carobella » 01/11/15 19:23

Dus dan is Zelda een tante van onze pup :klasse:

Fokster zei ook gelijk, Koda kan ook voor een vrouwtje. Ze wist ook een vrouwtje van een bepaald ras dat zo heette. Maar het is voor ons wel goed om er even helemaal opnieuw over te denken. Even los te komen van idee reu.

Maar we hebben een naam d

ie we allevier leuk vinden. Ik zal die van de week voorleggen aan Fokster. Niet dat er nog eentje zo gaat heten want de naam wordt in de stamboomnaam verwerkt.

Ik raak steeds meer aan het idee gewend. Diverse hondenbezitsters in mijn omgeving denken dat het zelfs beter is om een vrouwtje te hebben daar mijn kids nog wat aan de jonge kan zijn 7,5 en bijna 10. En die van 10 zal soms ook alleen zijn met de hond op den duur. Buren hebben een witte (zwitserse) herderpup die nu 10 weken is. Ook een vrouwtje. Hun dochter is een jaar ouder dan mijn zoon maar gaat ook allerlei trainingen doen met hond. Kunnen we een beetje gelijk op gaan.

Iets heeft een vrouwtje op ons pad gebracht en wellicht had het ook zo moeten zijn :D

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: We hebben een pup,alleen.......

Ongelezen berichtdoor corretje » 02/11/15 19:42

Wij hebben een teefje gehad en we hebben nu nog een reu. Mocht ik weer een hond krijgen, dan wordt het een teef. Wat een zeikerd is Diezel zeg :D Komt ook omdat ie niet gecastreerd is. Alles besnuffelen echt niet normaal. En wat denk je als er loopse teefjes zijn....

Nee dan liever een teefje. Kira kon ook wel vaak een plasje doen en alles besnuffelen, maar niet zo obsessief. Maar een teefje kan ook erg dominant zijn hoor! Deze hoeven niet liever te zijn :)
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: We hebben een pup,alleen.......

Ongelezen berichtdoor Carobella » 02/11/15 20:22

Ik denk dat ik voorzichtig de naam wel kan zeggen.

Saartje :verliefd1:

Dan wordt het Cato's Saartje Uit 't Labradorium

We gaan nu een eerste kijkdatum plannen. En we hopen dat we onze pup halverwege de kerstvakantie mee naar huis te kunnen nemen. Hebben we nog een week dat we veelal met elkaar kunnen zijn. Ze mogen al iets eerder weg maar dat gaan we niet redden met ons werk. Daar hadden we nog geen rekening mee gehouden en niet de meeste handige periode om nog ineens vrij te krijgen.

Met ingang van januari krijg ik weer een nieuw rooster en dan zal het eerste kwartaal een puppenproof rooster worden.

Ik ga de BSO opzeggen voor zoon van bijna 10 per 1 januari. En diverse buren hebben al aangegeven best mijn zoontje te willen helpen met uitlaten na school/tussendoor. Maar dat is pas na een paar maanden als mijn vakantiedagen op beginnen te raken. Maar we hebben al drie aanbiedingen. En eentje hebben zelf ook een pup en een dochter iets ouder dan mijn zoon. Komt wel goed denk ik.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: We hebben een pup,alleen.......

Ongelezen berichtdoor sbientje » 04/11/15 23:33

teefjes zijn ook leuk hoor :D Al vind ik mijn reu toch ook wel een lekkere lummel. Ach het heeft allebei wel wat en je gaat er hoe dan ook toch van houden ;) Saartje is een schattige naam!
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Gebruikersavatar
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 528
Lid geworden op: 28/11/11 18:55

Re: We hebben een pup,alleen.......

Ongelezen berichtdoor marie » 05/11/15 07:59

Reuen zijn over het algemeen aanhankelijker. Bij mij thuis zijn de reuen erg op mij gericht, de teefjes ook wel maar toch anders.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Re: We hebben een pup,alleen.......

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 05/11/15 18:21

Gefeliciteerd met Saartje! Veel voorpret :-)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

Gebruikersavatar
x-YaraYoup-x
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 333
Lid geworden op: 23/11/13 16:28
Locatie: Zuid-Holland

Re: We hebben een pup,alleen.......

Ongelezen berichtdoor x-YaraYoup-x » 05/11/15 20:22

Ik vind zeker met jonge kinderen een teefje een betere keuze omdat reuen toch wel een stuk zwaarder en sterker zijn. Wij hebben zelf een teef & een reu, het is allebei hartstikke leuk. Youp is alleen een stuk sterker en lomper(een kind kan hem niet uitlaten) maar hij is ook een schat van een hond :verliefd1:

Wij wilden trouwens graag een teefje erbij als tweede labrador maar er was maar 1 teefje en die hield de fokker zelf! :D Uiteindelijk hadden wij toch voor een van de reutjes gekozen. We hebben er absoluut geen spijt van maar ik ben meer een teefjes-mens haha

Dus ik zou voor het teefje gaan, hier krijgen jullie vast geen spijt van hoor!! & Saartje is trouwens een hele leuke naam! :)
Groetjes,
Laura, Youp & Yara

Afbeelding

Bedankt Monika voor de banner & avatar !

:bruinkopje: Yara ♀ 15-10-2007
:blondkopje: Youp ♂ (Riverflow To Be A Star) 21-08-2013

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: We hebben een pup,alleen.......

Ongelezen berichtdoor Carobella » 05/11/15 21:58

Tot nu toe veel positieve reacties op de naam Saartje. Behalve mijn moeder - maar ja we zijn nu eenmaal heel verschillend 8)

We krijgen elke dag meerdere foto's en/of filmpjes via what's app. Echt heel leuk. Je ziet ze bijna groeien :D

Vandaag moest ik verplicht thuisblijven ivm zieke zoon. Ik dacht wat zal ik eens gaan doen :ffdenken: Nou toen ben ik maar begonnen met wat dingen omzetten in de huiskamer. Bepaald speelgoed gaat naar boven. Speelgoed in van die opbergkratten naar de andere kant van de kamer want dat stond op de plek waar ik de bench wilde hebben.

Bench van mijn zusje (wat kleiner formaat dan die voor grote hond) uitgevouwen en gekeken of het paste en werkte. Kleedje gekocht voor erin. En we zijn weer een stap verder.

Er moet nog wel wat dingen weg hoor hier uit huis of uit huiskamer.

En vandaag kwamen we op kerst en toen bedacht ik me geen kerstboom dit jaar. Die staat hier normaal tot ergens in nieuwjaar. Nu geen plek voor en niet handig met hond. Misschien een heel kleintje voor op de tafel. Vraagt mijn dochter: maar waar moeten de kadootjes dan liggen. Nou ja je krijgt al een hond :wink: Dat viel niet helemaal in goede aarde :lol:

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: We hebben een pup,alleen.......

Ongelezen berichtdoor Carobella » 05/11/15 22:02

Mijn zoon van bijna 10 kan nu heel goed overweg met een 12 jarig mannetje lab - die wij soms als logee hebben. Maar ik weet nog wel toen die een jaar of 2 was :shock:

Nou gaan wij onze hond wel wat strenger opvoeden en meer trainen denk ik - maar ik kan me zijn energie nog goed herinneren.
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: We hebben een pup,alleen.......

Ongelezen berichtdoor Carobella » 06/11/15 20:48

Zaterdag 21 november gaan we kijken :applaus:

:orange3: Dat wordt een paar keer een flink autoritje (2 uur heen en 2 uur terug) maar we hebben er zin in.

De komende twee weken doen we het nog maar met de dagelijkse foto's en filmpjes.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Joyce
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8703
Lid geworden op: 13/12/02 16:14

Re: We hebben een pup,alleen.......

Ongelezen berichtdoor Joyce » 08/11/15 16:56

marie schreef:Reuen zijn over het algemeen aanhankelijker. Bij mij thuis zijn de reuen erg op mij gericht, de teefjes ook wel maar toch anders.


Zo waar,had 4 zwarte reuen,heb er nog 2

Maar de jongste Bandit komt zoveel bij je knuffelen,niet normaal,zo lieff :verliefd1: :verliefd1:

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: We hebben een pup,alleen.......

Ongelezen berichtdoor Carobella » 08/11/15 20:56

Het gaat denk ik ook niet alleen om het afhankelijke maar ook of een kind van 10 een mannetje kan houden in zijn enthousiasme en zeker de eerste jaren.

Hoe dan ook - het lot heeft anders bepaald. Het wordt een teefje en we gaan het meemaken.

En over 5 jaar zijn de kinderen ouder en sterker - bestellen we gewoon alsnog een mannetje 8)

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”