Hij is het met 3 weken!

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Hij is het met 3 weken!

Ongelezen berichtdoor Carobella » 19/12/15 10:34

Veel plezier vandaag en succes met opstarten thuis. Bij ons gaan vandaag de eerste het nest uit. Ik kruip naar maandag toe, maar gelukkig een paar late diensten om me bezig te houden.

Ben benieuwd naar je eerste ervaringen thuis.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Hij is het met 3 weken!

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 19/12/15 19:17

Diego is nu al een aantal uren bij ons thuis. Ik geef een korte update want ik moet met de kids naar een verjaardag. Mijn man blijft thuis bij Diego.

De rit naar huis ging perfect. De eerste keer inde bench ook. Even hard protesteren maar met negeren viel hij in slaap. Hij plast en poept op zijn plek buiten. Spelen en eten gaat ook prima. Nu de nacht. Nog;-)
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 152
Lid geworden op: 22/11/15 12:04

Re: Hij is het met 3 weken!

Ongelezen berichtdoor Binkie » 19/12/15 19:40

Wat leuk dat je nog even tijd hebt kunnen vinden voor een berichtje! Fijn dat alles goed is gegaan. En al heerlijk in de bench geslapen.

De kinderen hebben vast geen zin om mee te gaan op verjaardag. Wij hebben dat morgen ook. Om 11 uur gaan we Bink ophalen en 's middags moeten we op verjaardag.

Succes met de nacht! Voor ons het laatste nachtje zonder Bink.
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 152
Lid geworden op: 22/11/15 12:04

Re: Hij is het met 3 weken!

Ongelezen berichtdoor Binkie » 20/12/15 15:50

Hoe is jullie nacht gegaan? Hoe hebben jullie het gedaan?
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Hij is het met 3 weken!

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 20/12/15 18:53

Hey. De nacht was een ramp. Onze zoon met autisme was erg overdonderd door de komst van Diego. Ondanks de weken aan voorbereiding. Dus die was erg druk en kon niet slapen. Hierdoor was Diego denk ik ook wel onrustig, buiten het feit om dat hij zonder zijn broertjes en zusje was. Dus gevolg. Ik op bed met Diego naast me in de bench en aan de andere kant naast me mijn zoon die huilde omdat hij niet kan slapen. Diego was aan het janken en piepen niet normaal. Dus hem in de bench beneden gedaan. Bij mijn man die ging maar op de bank slapen. Maar helaas heeft hij tot half 2 alleen maar geblaft en gejankt. Toen was het ineens klaar. Overdag gaat in de bench goed maar zodra de avond valt protesteert hij enorm in de bench. We negeren het wel en uiteindelijk is hij stil maar ik ben erg bang voor weer een nieuwe slapeloze nacht. Hopen maar dat dit niet al te lang duurt.

Hoe gaat het bij jullie?
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 152
Lid geworden op: 22/11/15 12:04

Re: Hij is het met 3 weken!

Ongelezen berichtdoor Binkie » 20/12/15 19:40

Wat vervelend dat jullie zo'n nacht gehad hebben! Hoe gaat het nu met je zoon? Het is ook best spannend allemaal. Mijn zoon heeft dan geen autisme (waarschijnlijk ADD), maar is ook echt een enorme stuiterbal.
Een nacht kan lang duren als hij zo aan het blaffen en janken is. Hebben jullie buren die er last van zouden kunnen hebben? Daar zou ik me ook wel een beetje druk om maken. Onze buurman heeft zich al erg boos gemaakt toen hij hoorde dat er bij ons weer een hond zou komen.

Ik hoop dat jullie deze nacht een betere nacht gaan hebben! Hebben jullie Diego ook nog buiten laten plassen? En dan alleen als hij het zelf aangeeft of zet je dan een wekker?

Bij ons gaat het tot nu toe best goed (ik heb net een verslagje in het andere topic gezet). Alleen het buiten plassen wil nog niet echt lukken.
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Hij is het met 3 weken!

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 20/12/15 21:28

Mijn zoon is vandaag heerlijk naar de zorgboerderij geweest en is super moe dus die slaapt al even. Hij vind Diego wel super lief. Speelt er graag mee. Die kinderen vinden het speels bijten helemaal niet eng. Knap hoor. Ze leiden hem mooi af met speeltjes.

Eerlijk gezegd interesseren de buren me niet;-) aan de ene kant hebben ze 2 honden die ook wel eens blaffen maar die zijn verder relaxed. Aan de andere kant hebben we buren met ook 2 honden waar we veel last van hebben gehad. 1 blafte uren als ze weg waren. En ze laten de honden in de tuin uit en ruimen het niet op ook in de zomer niet. En die buren maken enorm veel ruzie ook in de nacht dus hebben ze pech dat onze pup blaft;-)

Vind het wel vervelend waar de kindjes van de eerste buren die slapen maar ik weet niet of ze wakker worden. De mijne niet gelukkig. Diego heeft van half 2 tot half 7 geslapen dus toen pas weer plassen. We zetten geen wekker.

Jullie succes vannacht.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 152
Lid geworden op: 22/11/15 12:04

Re: Hij is het met 3 weken!

Ongelezen berichtdoor Binkie » 21/12/15 20:55

Hoi, hoe is jullie nacht gegaan? En alle plasjes buiten gedaan?
Fijn dat je zoon niet bang is van Diego. Dat komt dan wel goed.
Slaapt Diego ook zo veel?
Hier speelt Bink even en kruipt dan zelf weer de bench in. Ik hou ook wel in de gaten dat hij genoeg rust krijgt, maar hij zorgt er dus zelf ook voor.
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
blub
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 62
Lid geworden op: 16/10/15 18:13
Locatie: Malden

Re: Hij is het met 3 weken!

Ongelezen berichtdoor blub » 22/12/15 07:41

Fijn dat Bink er is. Hoe gaat het nu? En met jullie zoon?
:zwartpootje: Maas (Diesel) 12 oktober 2015

Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 152
Lid geworden op: 22/11/15 12:04

Re: Hij is het met 3 weken!

Ongelezen berichtdoor Binkie » 27/12/15 10:51

Hoe gaat het met Diego? Is je zoon al helemaal gewend? Hij is nog maar een week bij jullie. Wij hebben het gevoel dat Bink al veel langer bij ons is. Hebben jullie dat ook?
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Hij is het met 3 weken!

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 28/12/15 19:30

Hoi hoi.

Met Diego gaat het goed. Hij groeit top. Wandelen gaat goed.
Plassen en poepen ging ook beter zelfs op commanda maar vandaag gaat hij weer liggen buiten op zijn plekje. En ga je weer naar binnen.... Tja dan laat hij het gaan zelfs in de bench.

iedereen in ons gezin is al gewend aan Diego. we kunnen hem niet meer missen.

Hoe gaat het met Bink?
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 152
Lid geworden op: 22/11/15 12:04

Re: Hij is het met 3 weken!

Ongelezen berichtdoor Binkie » 30/12/15 19:58

Fijn dat Diego al zo goed gewend is. Hier gaat dat ook goed. De kinderen zijn helemaal weg van Bink. Ik moet goed in de gaten houden dat Bink aan z'n rust toe komt, want anders zouden ze de hele tijd met hem spelen.
We zijn al een beetje aan het oefenen met het zitten op commando. Ook heeft hij geleerd dat hij, wanneer hij eten krijgt, netjes moet zitten en wachten tot wij zeggen dat hij mag gaan eten. 5 januari gaan we beginnen met de cursus. Daar hebben we veel zin in!

Het grootste deel van de plasjes doet Bink buiten, maar het komt toch ook nog wel regelmatig voor dat hij een plasje in huis maakt.
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Hij is het met 3 weken!

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 31/12/15 07:48

Binkie schreef:Fijn dat Diego al zo goed gewend is. Hier gaat dat ook goed. De kinderen zijn helemaal weg van Bink. Ik moet goed in de gaten houden dat Bink aan z'n rust toe komt, want anders zouden ze de hele tijd met hem spelen.
We zijn al een beetje aan het oefenen met het zitten op commando. Ook heeft hij geleerd dat hij, wanneer hij eten krijgt, netjes moet zitten en wachten tot wij zeggen dat hij mag gaan eten. 5 januari gaan we beginnen met de cursus. Daar hebben we veel zin in!

Het grootste deel van de plasjes doet Bink buiten, maar het komt toch ook nog wel regelmatig voor dat hij een plasje in huis maakt.


Wat goed te lezen. Vind het nu wel steeds leuker worden. Nu we onze draai hebben gevonden. En trainen vind ik ok zo leuk om te doen.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 152
Lid geworden op: 22/11/15 12:04

Re: Hij is het met 3 weken!

Ongelezen berichtdoor Binkie » 31/12/15 09:41

Leuk he, dat trainen! En als hij iets begint te snappen ben ik zo trots op hem :)
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Hij is het met 3 weken!

Ongelezen berichtdoor Romke » 02/01/16 18:45

Leuk dat jullie er zo'n plezier in hebben


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”