Hij is het met 3 weken!

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Hij is het met 3 weken!

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 23/11/15 07:06

Goedemorgen allemaal,

18 December kunnen we dan na lang wachten eindelijk onze Lab pupje ophalen. Nu hebben we al vanaf de eerste keer dat we de pups zagen een goed gevoel bij 1 pup. Afgelopen Zaterdag mochten we deze pup voor de 2 keer vasthouden en alles viel op zijn plek. Hij is het gewoon. Dit gevoel had mijn man ook net als de kinderen.

Dit gevoel heeft de fokker ook. Nu ben ik zo bang dat het gevoel nog gaat veranderen.
Voor ons is hij echt onze Diego en hoort er nu al bij in ons gezin.

Wie herkend dit gevoel terwijl de pup net 3 en een halve week is?
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
blub
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 62
Lid geworden op: 16/10/15 18:13
Locatie: Malden

Re: Hij is het met 3 weken!

Ongelezen berichtdoor blub » 23/11/15 08:46

Wij hebben dit met Maas ook. Met 3 weken duidelijk onze favoriet. 2 weken later nog een keer wezen kijken en hij was het nog steeds. In overleg met de fokster besloten dat dit onze Maas wordt. Ik had misschien ook liever een weekje gewacht met kiezen, maar dat had denk ik weinig uitgemaakt. In mijn hoofd was maas met 3 weken al onze maas.
Donderdag gaan we weer kijken. Hij is dan 6.5 week en ik ga er niet vanuit dat dit gevoel opeens anders is. Maar het maakt het wel extra spannend.
Ik ga er maar vanuit dat het nog een heerlijk hondje is. Niet de brutaalste maar ook zeker niet de sloomste. En anders maakt het eigenlijk ook niet uit :wink:
:zwartpootje: Maas (Diesel) 12 oktober 2015

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Hij is het met 3 weken!

Ongelezen berichtdoor Carobella » 23/11/15 10:01

Wij zijn zaterdag geweest met pupppen van 3 1/2 week en ik heb niet eens de moeite gedaan om te kiezen. Volgens fokster zat er ook te weinig onderscheid in. Kids hebben vooral gekroeld en dat was goed zo.

Komende weken hopen we een onderscheid te zien kwa karaktertjes maar het hangt er ook vanaf wat je er mee wil doen. WIj nemen een pup uit een lijn waar met de ouders het jagen actief gehouden wordt. Wij willen ook actief aan de slag met de hond. Dus ik wil ook dat de fokster op die manier naar de puppen gaat kijken de komende tijd en zij zal dat ook doen.

Wij nemen dus nog even twee bezoeken de tijd om te gaan kiezen.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Hij is het met 3 weken!

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 23/11/15 10:12

blub schreef:Wij hebben dit met Maas ook. Met 3 weken duidelijk onze favoriet. 2 weken later nog een keer wezen kijken en hij was het nog steeds. In overleg met de fokster besloten dat dit onze Maas wordt. Ik had misschien ook liever een weekje gewacht met kiezen, maar dat had denk ik weinig uitgemaakt. In mijn hoofd was maas met 3 weken al onze maas.
Donderdag gaan we weer kijken. Hij is dan 6.5 week en ik ga er niet vanuit dat dit gevoel opeens anders is. Maar het maakt het wel extra spannend.
Ik ga er maar vanuit dat het nog een heerlijk hondje is. Niet de brutaalste maar ook zeker niet de sloomste. En anders maakt het eigenlijk ook niet uit :wink:



Wat leuk te lezen dat jij hetzelfde hebt als ik. Ben benieuwd laat je weten hoe het donderdag was?
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Hij is het met 3 weken!

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 23/11/15 10:16

Carobella schreef:Wij zijn zaterdag geweest met pupppen van 3 1/2 week en ik heb niet eens de moeite gedaan om te kiezen. Volgens fokster zat er ook te weinig onderscheid in. Kids hebben vooral gekroeld en dat was goed zo.

Komende weken hopen we een onderscheid te zien kwa karaktertjes maar het hangt er ook vanaf wat je er mee wil doen. WIj nemen een pup uit een lijn waar met de ouders het jagen actief gehouden wordt. Wij willen ook actief aan de slag met de hond. Dus ik wil ook dat de fokster op die manier naar de puppen gaat kijken de komende tijd en zij zal dat ook doen.

Wij nemen dus nog even twee bezoeken de tijd om te gaan kiezen.

Gr Caroline


Je hoeft ook niet de moeite te doen,als het goed is is de klik er gewoon. Er zit wel degelijk wat onderscheid hoor op die leeftijd. Je kan echt wel karakter herkennen die van vader of moeder is. Wij gaan ook actief aan de slag met de hond . Daar kijken wij en de fokker juist naar en dat hondje zit er gewoon tussen. Uiteraard kan karakter nog een andere kant op gaan juist omdat ze zo klein zijn. Vandaar ook mijn vraag. Maar het kan juist ook dat wat we nu in de pup zien alleen maar meer word bevestigd.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Re: Hij is het met 3 weken!

Ongelezen berichtdoor Bowie » 23/11/15 18:28

Met 3 weken en 2 dagen was 't voor mij duidelijk dat het niet die ene gele reu werd, maar die ene van de 3 zwarte meisjes.
Ze was het gewoon meteen.
Inmiddels is ze 10½ maand, fijner had ik het niet kunnen treffen.
't Klopt gewoon tussen haar en mij.

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Hij is het met 3 weken!

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 23/11/15 19:26

Bowie schreef:Met 3 weken en 2 dagen was 't voor mij duidelijk dat het niet die ene gele reu werd, maar die ene van de 3 zwarte meisjes.
Ze was het gewoon meteen.
Inmiddels is ze 10½ maand, fijner had ik het niet kunnen treffen.
't Klopt gewoon tussen haar en mij.


Wat ontzettend fijn dit te lezen. Ik ben er nog meer van overtuigd dat de onderstaande man op de foto bij ons komt wonen. :verliefd1:
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Re: Hij is het met 3 weken!

Ongelezen berichtdoor Bowie » 23/11/15 20:59

Chantal76 schreef:
Bowie schreef:Met 3 weken en 2 dagen was 't voor mij duidelijk dat het niet die ene gele reu werd, maar die ene van de 3 zwarte meisjes.
Ze was het gewoon meteen.
Inmiddels is ze 10½ maand, fijner had ik het niet kunnen treffen.
't Klopt gewoon tussen haar en mij.


Wat ontzettend fijn dit te lezen. Ik ben er nog meer van overtuigd dat de onderstaande man op de foto bij ons komt wonen. :verliefd1:


Deze foto is van mijn 2-de bezoek met 4 weken, 't voelde precies als toen ik haar met 3 weken zag.
Net voor mijn 3-de bezoek, toen de pups 5 weken waren, hoorde ik dat zij ook echt mijn meisje mocht worden. :verliefd1:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Hij is het met 3 weken!

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 23/11/15 21:39

Ow wat een schatje zeg. Je zult wel enorm genieten van haar.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Re: Hij is het met 3 weken!

Ongelezen berichtdoor Bowie » 23/11/15 21:58

Ik hoop dat het voor jullie net zo mag voelen, gewoon dat het helemaal klopt en zo bedoeld is.

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Hij is het met 3 weken!

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 23/11/15 22:27

Woensdag gaan we er weer naar toe. We gaan 2 keer in de week. Ik hoop dat het woensdag nog steeds zo voelt. De kinderen hebben al foto's van hem opgehangen :verliefd1:

Gisteren een filmpje gekregen van de pups en weer sprong hij er uit. Was de enige die wilde spelen met zijn broers en zus. :D
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Hij is het met 3 weken!

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 26/11/15 10:08

Nou gisteren weer bij de pups geweest. En ik heb er weer een aantal vast gehad maar zodra ik " ons " pupje pakte was het gevoel zo sterk weer. Hij keek me zo aan en bleef heerlijk bij me liggen. We hebben echt wel 15 minuten samen geknuffeld. De andere pups zijn ook mooi en lief hoor maar dit is hem gewoon. :verliefd1:

Minn dochter heeft op de grond gezeten en gespeeld met alle pups en vond ook nog steeds Diego zoals ze hem al noemt, nog de allerliefste :wink: zaterdag ga ik weer dus dan mag ik weer lekker knuffelen en dan over 23 nachtjes halen we hem op.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
blub
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 62
Lid geworden op: 16/10/15 18:13
Locatie: Malden

Re: Hij is het met 3 weken!

Ongelezen berichtdoor blub » 26/11/15 15:53

Wij zijn er vandaag voor het eerst met het hele gezin geweest. Het hele zooitje was in de tuin aan het spelen. Maas kwam meteen op ons af. Ik kreeg een lik in mijn gezicht en hij ging weer verder spelen. De jongens waren meteen weg van hem.
Daarna lekker naar binnen met de pups en lekker gekroeld en gespeeld. Maas stak er voor ons echt uit. Lekker aan het stoeien met zijn broers en zussen en kwam steeds weer even bij ons snuffelen en knuffelen. Hij is lekker nieuwsgierig en een bijdehandje volgens de fokster. En een ontzettende knuffelkont.

We gaan hem zondag 6 dec al ophalen! Een dagje eerder dan gepland :D vorige keer waren we op een maandag kijken en het was toen erg druk op de weg. Ik heb er een beetje angst voor dat we met pup vast komen te staan. Dus nu een dagje eerder en dat vinden wij helemaal niet erg :orange4:

Fijn dat het bij jullie gisteren ook nog zo goed voelde. Heel bijzonder hoe gek je al op zo'n beestje kan zijn!
:zwartpootje: Maas (Diesel) 12 oktober 2015

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Hij is het met 3 weken!

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 26/11/15 16:03

Wat heerlijk om dit zo te lezen. De ervaringen samen delen in deze tijd is echt super leuk. Helemaal als je echt gelijkenis leest zoals jullie nu al voorkeur voor een pup en bij ons.

Dus Maas al al 6 weken nu? Ben jaloers hoor Diego is pas 4 weken. Ik hoop voor jullie dat het snel 6 december is dan hoef ik ook nog maar 12 dagen te wachten hahahaha. :D

het is echt heel bijzonder dat je al helemaal houd van een pup die nog niet eens bij je woont. Maar dat vind ik ook een zeer groot voordeel dat je zoals in ons geval al vanaf week 1 betrokken bent. Je leert ze echt wel kennen zo. Wij gaan zoals ik al zei 2 keer in de week dus we zien ze veranderen. Heerlijk. Maar het blijft altijd wel weer moeilijk om weer weg te gaan. Nog even doorbijten. Gaan jullie er jog heen voor dat het 6 december is?
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Re: Hij is het met 3 weken!

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 26/11/15 18:01

nou dat moet hem dan gewoon worden hoor!Leuke naam ook Diego!

Bij de fokker van Co zag ik hem ook meteen(eigenlijk wilde ik wel eens een zwart teefje na 2 gele reuen) maar Co zn gele smoel keek me aan en ja hoor :verliefd1:
DAT is hem riep ik naar de fokster.Hoho zei ze ,daar moet ik eerst even overleggen met mijn man want dit is geen makkelijk mannetje volgens de puppie test zei ze. :)

Maar aangezien ik dus al 2 reuen was gewend ,kregen wij toch Co toegewezen.En ik wilde ook geen andere uit dat nest.Dan was ik echt elders gaan kijken,als koper mag je toch ook wel aangeven wie je wilt of niet dan.

Maandag 23 -11 is Co 10 jaar geworden in goede gezondheid! :)
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”