Welke wordt onze Saartje??

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Welke wordt onze Saartje??

Ongelezen berichtdoor Carobella » 23/12/15 08:03

Gisteravond om 23.30 gaan slapen en om 4 uur wakker en toen tegen 7 uur. Dus dat was al beter dan nacht 1.

Ik zit nu op mijn werk en mijn man mag de boel runnen. Ik merkte net wel al dat ze wat vrijer wordt en baldadiger. Gisteren vonden we het happen en in tenen hangen ed nog mee vallen maar ja ze is denk ik ook nog niet op voele toeren 8)

Ik ben benieuwd hoe we haar steeds meer gaan leren kennen als ze steeds vertrouwder bij ons raakt.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

maartenslab
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 31
Lid geworden op: 26/10/15 20:37

Re: Welke wordt onze Saartje??

Ongelezen berichtdoor maartenslab » 23/12/15 09:03

Heel veel succes met Saartje.
Is de diarree nu helemaal over ?

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Welke wordt onze Saartje??

Ongelezen berichtdoor Carobella » 23/12/15 09:24

Diarree als in spuit eruit is wel over maar het is nog behoorlijk smeuiig. Wat niet meevalt om de hoopjes op te ruimen van het gras in de buurt. We gaan er maar met een emmer water overheen om goed weg te spoelen. We willen de buren natuurlijk wel te vriend houden :D

eerste avond ook twee keer overgegeven maar gisteren helemaal niet. Volgens mij gaat het op zich wel goed met haar.
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Welke wordt onze Saartje??

Ongelezen berichtdoor Carobella » 27/12/15 23:58

Morgen is Saartje een week bij ons. Het was een intensieve week maar we zijn ook al een heel eind gekomen. Vandaag voor het eerst geen enkel ongelukje binnen. En ze is al wat groter geworden en we hebben de buurt al verkend.

De afgelopen week hebben we omstebeurt beneden geslapen in de buurt van de bench. Ik vind het nu wel tijd om eens te proberen o boven te gaan slapen en zij alleen beneden. Ik heb een lamp aangelaten in de gang en alle deuren open. Tot nu toe kwam ze rond 3 uur in de nacht dus ik wil haar wel kunnen horen.

Ben benieuwd
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

beau
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 642
Lid geworden op: 01/10/08 14:32
Locatie: Appingedam

Re: Welke wordt onze Saartje??

Ongelezen berichtdoor beau » 28/12/15 11:15

Hoe is het gegaan vannacht? Ik heb de eerste week ook beneden in de buurt van de bench geslapen(op de bank). Ging eigenlijk direct goed toen ik besloot te verhuizen naar mijn bed.Ik vond de eerste week ook heel intensief. Mede door slaapgebrek :D.

Jip is inmiddels 14 weken en al 3 weken helemaal zindelijk. Ze slaapt de hele nacht lekker door van 23.00 tot 6.30.
groetjes janneke, pootje van Beau en Olan

:bruinpootje: Beau (Quinten Beau van het Oosterhuis 24-12-2001-15-09-2015)
:zwartpootje: Jip (Prosciutto Fan't Detica 20-9-2015)

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Welke wordt onze Saartje??

Ongelezen berichtdoor Carobella » 28/12/15 11:52

Het is goed gegaan. Ik hoorde haar om 6.15 en ben er toen uitgegaan. Ze heeft toen gepoept en gepiest en ik ben weer naar binnen gegaan. Toen heeft ze vervolgens vlak erna en achter elkaar binnen geplast. Ik vind het wandelen met haar buiten nog niet echt een succes en een hoop getreuzel en gedoe maar als ze de hele nacht niet is geweest is 1 plasje misschien te weinig. Dus zal ik toch langer met haar buiten moeten blijven na de nacht.

Al doende leert men.....

Op een gegeven moment was ze om 10 uur weer wakker en ik met haar buiten, ook wat gewandeld met zoontje erbij. Eenmaal weer thuis moest ik met hem aan zijn spreekbeurt werken. Nou dat ging dus niet met een loslopende pup en een dochter die er dwars doorheen dingen aan het doen was. Rond 10.30 heb ik haar in de bench gezet zo van dit kan even niet anders. Tot nu toe alleen als ze moest slapen maar nu ging ze ook slapen. Dat was wel fijn.

Rond avond etenstijd is het tot nu toe ook vaak gedoe en kan je de pup er eigenlijk niet bij hebben. Ik denk dat we haar dan ook in de bench moeten zetten, slaaptijd of niet. Dan blijft iedereen een stuk minder gestresst. Dus dat gaan we vanavond eens uitproberen.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

beau
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 642
Lid geworden op: 01/10/08 14:32
Locatie: Appingedam

Re: Welke wordt onze Saartje??

Ongelezen berichtdoor beau » 28/12/15 13:09

Hier gaat Jip ook in de bench als ik aan het koken ben en als we gaan eten. Anders is het bijna niet te doen, ze wil namelijk overal bij zijn :lol:. Heel gezellig hoor, maar niet tijdens het koken en eten.
Er moet hier ook nog vaak geplast worden,soms ieder half uur, vooral in de avond. Gelukkig geeft ze het wel iedere keer netjes aan.
Het is errug leuk zo'n pup . Maar ook errug druk en bewerkelijk :D .
groetjes janneke, pootje van Beau en Olan

:bruinpootje: Beau (Quinten Beau van het Oosterhuis 24-12-2001-15-09-2015)
:zwartpootje: Jip (Prosciutto Fan't Detica 20-9-2015)

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Welke wordt onze Saartje??

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 28/12/15 19:23

Diego zit ook in de bench al ik eten kook en als we eten. En met die plasjes herken ik heel goed. Zo frustrerend hahaha
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”