Welke wordt onze Saartje??

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 152
Lid geworden op: 22/11/15 12:04

Re: Welke wordt onze Saartje??

Ongelezen berichtdoor Binkie » 20/12/15 18:54

Die laatste uren duren heel lang!
Sterkte met wachten en veel plezier morgen!
Hoe laat vertrekken jullie?
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Welke wordt onze Saartje??

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 20/12/15 18:54

Geniet nog maar van je nacht rust. En heel veel plezier met ophalen morgen. Kan je eindelijk lekker knuffelen.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 152
Lid geworden op: 22/11/15 12:04

Re: Welke wordt onze Saartje??

Ongelezen berichtdoor Binkie » 21/12/15 21:27

Hoe is het gegaan vandaag? Hebben jullie al lekker geknuffeld?
Veel succes met jullie eerste nacht!
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Welke wordt onze Saartje??

Ongelezen berichtdoor Carobella » 21/12/15 22:54

Nou ze is er. Alleen gaandeweg de middag werd haar ontlasting steeds dunner tot het er uit spoot. En nu ook twee keer overgegeven. We hadden gewoon eten gegeven om 13.30 (toen we thuis kwamen) en 18 uur en dat vrat ze gretig op. Maar er gaat iets toch niet helemaal goed.

Stress van alle veranderingen, misselijk van de auto - geen idee. Volgens mij had er nog een pup last van die vertrokken was een paar dagen geleden.

Wel tip gekregen om rijstewater bij eten te doen.

Maar afijn verder heeft is ze telkens hooguit een uurtje opgeweest (eerder misschien nog 45 minuten) en dan weer in de bench en dan weer slapen. Af en toe flink janken maar na 10 minuten werd dat minder en dan ging ze slapen. De nodige plasjes zijn wel buiten gelukt maar ja die diaree daar was even geen land tegen te bezeilen.

Ik ga me nu opmaken voor de eerste nacht. Morgenmiddag kennismaken met de dierenarts dus dat komt gelijk goed uit. Maar hopelijk blijft het hier bij.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Gebruikersavatar
blub
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 62
Lid geworden op: 16/10/15 18:13
Locatie: Malden

Re: Welke wordt onze Saartje??

Ongelezen berichtdoor blub » 22/12/15 07:30

Fijj dat saartje er is!
Hoe is het vannacht gegaan?
:zwartpootje: Maas (Diesel) 12 oktober 2015

NH83
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 42
Lid geworden op: 18/11/15 12:58

Re: Welke wordt onze Saartje??

Ongelezen berichtdoor NH83 » 22/12/15 08:18

Fijn dat ze er is!
Hier had Balou in het weekend dat we hem gehaald hebben ook wat diarree en 2 keer gebraakt. Denk ook stress, want dag erna was het al over.
Hopelijk gaat het nu met jullie Saartje ook weer beter!
BALOU

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Welke wordt onze Saartje??

Ongelezen berichtdoor Carobella » 22/12/15 11:07

NH83 schreef:Fijn dat ze er is!
Hier had Balou in het weekend dat we hem gehaald hebben ook wat diarree en 2 keer gebraakt. Denk ook stress, want dag erna was het al over.
Hopelijk gaat het nu met jullie Saartje ook weer beter!



Ik had aardig wat rondgelezen hier maar dat nog niet eerder tegengekomen, dacht dat heb ik weer maar het komt dus vaker voor. HEt was alleen niet wat diaree maar het spoot er op het laatst gewoon als bijna water uit. Nog net niet regelrecht tegen mijn bank aan :eusashhh:

Het gaat vandaag ook al beter, net twee keer buiten gepoept en dat was al dikker.

Om 23.30 nog even uitgelaten om 24 uur sliep ze. En om 2.30 zat ze rechtop in de bench en piepte ze. Ik ben haar toen gaan uitlaten en een plasje. Gelijk weer terug in de bench. Kreeg ik wel weer de gebruikelijk serenade in de bench, duurde 10 minuten en toen sliep ze tot 6 uur.

We zitten nu op ongeveer iets meer dan een uur slapen elke keer en iets minder dan een uur uit de bench. Per keer ongeveer twee keer buiten en vrijwel alles vandaag buiten. Op een plasje na net maar toen liep er even van alles door elkaar en raakte ik het even kwijt. Nou ja, klein plasje. Ze ligt nu weer te slapen. Mijn zoontje is even bij de bench gaan zitten met zijn tablet, Saartje even jodelen en nu is het stil. Volgens mij gaat het best goed voor dag 2.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 152
Lid geworden op: 22/11/15 12:04

Re: Welke wordt onze Saartje??

Ongelezen berichtdoor Binkie » 22/12/15 19:45

Fijn dat het al beter gaat met de diarree. Dat is toch even vervelend. Hoe was het bij de dierenarts vandaag?
De nacht is ook best keurig gegaan. En de plasjes al zo goed vanaf het begin meteen buiten. Echt knap hoor!
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

NH83
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 42
Lid geworden op: 18/11/15 12:58

Re: Welke wordt onze Saartje??

Ongelezen berichtdoor NH83 » 22/12/15 20:44

Hopelijk is de diarree voorbij nu? Dan zal het vast van de stress zijn geweest..
En de nacht is keurig! Hopelijk wordt het zoals wij met Balou hebben. Die sliep vanaf de 2e nacht door! Eerste paar nachten om 4:00 wekker gezet, maar dan keek hij ons aan van "wat kom je doen" :D
Plassen ook super netjes zeg!! Hier is Balou nu bijna 12 weken en plast nog regelmatig een keertje binnen. We proberen elk half uur naar buiten te gaan en zowieso na elke activiteit zoals eten, slapen etc. Hoe doen jullie dat?
BALOU

Gebruikersavatar
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 528
Lid geworden op: 28/11/11 18:55

Re: Welke wordt onze Saartje??

Ongelezen berichtdoor marie » 22/12/15 21:17

Mijn regel was altijd als een pup niet eet, speelt of slaapt meteen naar buiten!
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Welke wordt onze Saartje??

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 22/12/15 22:09

marie schreef:Mijn regel was altijd als een pup niet eet, speelt of slaapt meteen naar buiten!


Dat doe ik ook maar Diego werkt niet mee. :D hij gaat liggen op zijn uitlaat plek. Doe ik hem na een aantal minuten weer naar binnen gaat ie gelijk plassen. :shock:
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

NH83
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 42
Lid geworden op: 18/11/15 12:58

Re: Welke wordt onze Saartje??

Ongelezen berichtdoor NH83 » 22/12/15 22:42

:tranenlach: Haha dat herken ik ook van de eerste paar dagen. Nu snapt hij inmiddels wel dat hij op die plek moet plassen. Dat doet hij dan ook. Maar vervolgens binnen de rest :tranenlach:
BALOU

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Welke wordt onze Saartje??

Ongelezen berichtdoor Carobella » 22/12/15 23:29

Het leek vandaag overdag leuk te gaan maar in de avond waren we even helemaal de weg kwijt en is er menig plasje gevloeid binnen.

Poep is nog best wel smeuiig en fokster zegt ook dat het af en aan nog wel dun kan blijven vooral ook omdat ze allerlei andere dingetjes van straat gaan eten en bijv plasjes drinken ed.

Ik had wel het idee dat ze in de loop van de dag steeds meer ging slapen. Dat ze zich daar wat meer aan overgaf. Maar ja met twee kids thuis in kerstvakantie is het natuurlijk ook wel snel onrustig en dan wordt ze ook sneller wakker.

Dus dat slapen is nog wel een beetje zoeken.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Welke wordt onze Saartje??

Ongelezen berichtdoor Carobella » 22/12/15 23:32

De boom in grasstrook voor de deur is al tot heilige plasplek geworden. Dat gaat op zich heel goed als het goed gaat 8)
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

NH83
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 42
Lid geworden op: 18/11/15 12:58

Re: Welke wordt onze Saartje??

Ongelezen berichtdoor NH83 » 23/12/15 07:58

Wel knap van haar dat ze al goed door heeft dat er daar geplast kan worden. Nu nog doorkrijgen dat het binnen niet de bedoeling is :wink:
Heb ook geen idee wanneer we dat kunnen verwachten van een pup. Balou is nu bijna 12 weken en heeft nog steeds ongelukjes in huis.

Wat slapen betreft; de eerste paar dagen werd hij wel eens wakker van onze kids ( 3 en 6), maar nu snurkt hij heerlijk door alles heen. :verliefd1:
BALOU


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”