Bink

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 152
Lid geworden op: 22/11/15 12:04

Re: Bink

Ongelezen berichtdoor Binkie » 20/12/15 19:33

Vanmorgen om 11 uur hebben we Bink opgehaald. Het is maar 5 minuten in de auto, dus we waren zo weer thuis.
Thuis heeft Bink een poosje rondgelopen. De eerste paar minuten met z'n staart tussen z'n poten, maar al snel ging hij voorzichtig kwispelen.
Na een half uurtje had ik het idee dat hij moe werd. Ik heb Bink in de bench gezet en deze dicht gedaan. Wij zijn in de keuken wat gaan eten. Bink heeft 2 x van zich laten horen. Toen hij een poosje stil was ben ik bij hem gaan kijken en hij lag heerlijk te slapen!
Toen wij klaar waren met eten heb ik de deur van de bench open gezet. Hij sliep heerlijk door. Na een tijdje werd hij wakker. Hij kwam voorzichtig uit de bench. Hij heeft heerlijk met de kinderen gespeeld. Is best snel weer moe en kruipt dan uit zichzelf in de bench om weer te gaan slapen.

Hij vindt de poezen heel erg interessant. De poezen zijn nog best afwachtend en houden hem goed in de gaten. Bink ging er steeds naar toe en blafte er naar. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling is. Hij rende meteen terug naar z'n bench. Het voelt dus voor hem echt al een beetje aan als een veilige plek denk ik.

Verder heeft hij bijna alle plasjes nog in huis gemaakt. Als we hem buiten op het gras zetten gaat hij gewoon zitten of wat rond snuffelen, maar verder doet hij niets. Z'n poepie heeft hij wel keurig netjes op het gras gedaan!

Het is echt een heerlijk hondje! Volgens de fokker een enorme knuffelhond en dat kunnen we nu al merken!

Ik ben erg benieuwd hoe de nacht zal gaan.
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 152
Lid geworden op: 22/11/15 12:04

Re: Bink

Ongelezen berichtdoor Binkie » 20/12/15 19:46

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Bink

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 20/12/15 21:21

Binkie schreef:Vanmorgen om 11 uur hebben we Bink opgehaald. Het is maar 5 minuten in de auto, dus we waren zo weer thuis.
Thuis heeft Bink een poosje rondgelopen. De eerste paar minuten met z'n staart tussen z'n poten, maar al snel ging hij voorzichtig kwispelen.
Na een half uurtje had ik het idee dat hij moe werd. Ik heb Bink in de bench gezet en deze dicht gedaan. Wij zijn in de keuken wat gaan eten. Bink heeft 2 x van zich laten horen. Toen hij een poosje stil was ben ik bij hem gaan kijken en hij lag heerlijk te slapen!
Toen wij klaar waren met eten heb ik de deur van de bench open gezet. Hij sliep heerlijk door. Na een tijdje werd hij wakker. Hij kwam voorzichtig uit de bench. Hij heeft heerlijk met de kinderen gespeeld. Is best snel weer moe en kruipt dan uit zichzelf in de bench om weer te gaan slapen.

Hij vindt de poezen heel erg interessant. De poezen zijn nog best afwachtend en houden hem goed in de gaten. Bink ging er steeds naar toe en blafte er naar. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling is. Hij rende meteen terug naar z'n bench. Het voelt dus voor hem echt al een beetje aan als een veilige plek denk ik.

Verder heeft hij bijna alle plasjes nog in huis gemaakt. Als we hem buiten op het gras zetten gaat hij gewoon zitten of wat rond snuffelen, maar verder doet hij niets. Z'n poepie heeft hij wel keurig netjes op het gras gedaan!

Het is echt een heerlijk hondje! Volgens de fokker een enorme knuffelhond en dat kunnen we nu al merken!

Ik ben erg benieuwd hoe de nacht zal gaan.


Wat goed te lezen zeg. En ook herkenbaar. Diego slaapt ook erg veel. Na 20 minuten uit de bench is het weer slapen. Hij deed tot vanavond alles mooie buiten op zijn plek maar nu gaat hij er steeds liggen slapen en binnen wil hij toch weer wat doen. Ik hoop dat jullie een goede nacht hebben.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 152
Lid geworden op: 22/11/15 12:04

Re: Bink

Ongelezen berichtdoor Binkie » 21/12/15 21:01

Onze nacht is super goed gegaan. Om 23.00 uur hebben we Bink nog even een plasje laten doen. Daarna is hij lekker in de bench gaan slapen.
Om 5 uur ging de wekker (die gaat bij ons altijd erg vroeg) en Bink lag nog lekker te slapen! We deden de bench open en hij kwam er kwispelend uit, draaide zich vervolgens om en ging nog even lekker liggen in zijn bench.
Vanmorgen wilde hij niet buiten plassen. Toen hij binnen kwam ging hij vrijwel meteen plassen. Dus snel weer buiten gezet en toen kwam er een poepie. Heel knap! De rest van de dag heeft hij binnen niets meer gedaan.

De kinderen zijn er nog steeds wel een beetje hyper van. Als ik het niet in de gaten houd, kan Bink geen stap verzetten. Gelukkig vindt hij de kinderen ook wel erg leuk.

We zijn aan het oefenen om Bink aan de lijn te laten lopen. Hij weigert absoluut. Hij gaat zitten en verzet absoluut geen stap. Nu langzaamaan binnen laten wennen aan de lijn. Binnen wil hij wel lopen. Buiten komt dat vast ook nog wel.
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
blub
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 62
Lid geworden op: 16/10/15 18:13
Locatie: Malden

Re: Bink

Ongelezen berichtdoor blub » 22/12/15 07:34

Wat klinkt het goed! Vannacht weer zo'n fijne nacht gehad?
Maas beloonde ik bijna iedere 2 stappen de eerste keten aan de lijn. Nu nog regelmatig. Hij loopt nu meestal netjes mee en houdt mij goed in de gaten. (Nu 10 weken oud)
Dit is wel aan de halsband. Tuigje vindt hij verschrikkelijk, dan werken zelfs stukjes gekookte kip nier. En daar doet hij normaal alles voor!
:zwartpootje: Maas (Diesel) 12 oktober 2015

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Bink

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 22/12/15 09:51

Binkie schreef:Onze nacht is super goed gegaan. Om 23.00 uur hebben we Bink nog even een plasje laten doen. Daarna is hij lekker in de bench gaan slapen.
Om 5 uur ging de wekker (die gaat bij ons altijd erg vroeg) en Bink lag nog lekker te slapen! We deden de bench open en hij kwam er kwispelend uit, draaide zich vervolgens om en ging nog even lekker liggen in zijn bench.
Vanmorgen wilde hij niet buiten plassen. Toen hij binnen kwam ging hij vrijwel meteen plassen. Dus snel weer buiten gezet en toen kwam er een poepie. Heel knap! De rest van de dag heeft hij binnen niets meer gedaan.

De kinderen zijn er nog steeds wel een beetje hyper van. Als ik het niet in de gaten houd, kan Bink geen stap verzetten. Gelukkig vindt hij de kinderen ook wel erg leuk.

We zijn aan het oefenen om Bink aan de lijn te laten lopen. Hij weigert absoluut. Hij gaat zitten en verzet absoluut geen stap. Nu langzaamaan binnen laten wennen aan de lijn. Binnen wil hij wel lopen. Buiten komt dat vast ook nog wel.


Wat goed zeg dat hij het zolang vol houd in de nacht. Diego om de 3 uur wakker hoor. Hahahaha maar ach dat is 2 keer eruit vind ik nog top.

Aan de lijn lopen doet hij super. Leuk om die verschillen te lezen
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”