Eisen van de fokker

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Eisen van de fokker

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 15/01/16 15:53

vanmiddag zag ik op facebook bij de labrador pagina een leuke pup voorbij komen.
Door omstandigheden kwam hij weer vrij voor adoptie.

Hij gaat NIET naar mensen die werken staat er resoluut bij.
Dat begrijp ik wel, je wil als fokker natuurlijk je pups bij de meest ideale mensen plaatsen .

Ik zelf werk partime,4 uur per dag en 4 x per week.Van 10 tot 14 uur.

Voor die tijd heb ik al een 3 kwartier op de hei gelopen met de honden(daar kom ik met mn autootje die ik dankzij dat werk kan betalen)en smiddags om half 3 gooi ik ze weer in de auto en gaan we naar het strand of weer naar de hei.
In de tussen tijd liggen ze lekker te slapen ,of ze vermaken elkaar.

Ik ken mensen die niet werken ,en daar komt de hond de hele dag zowat niet buiten.Ik bedoel maar ,wat zijn dat voor eisen die een fokker heeft?
Of,ik kom bij de fokker,ik zeg dat ik de hele dag thuis ben en later blijkt dat ik wel werk,40 uur per week,wie controleert dat en wat kun jij als fokker daar dan tegen doen?

Lastig he? Ik zou die pup dus niet krijgen terwijl mn buurvrouw die niet werkt maar waar hij de hele dag niet uit zn mand (of nog erger,de bench)niet uitkomt hem wel mogen?
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

Gebruikersavatar
Stephan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 126
Lid geworden op: 16/04/15 16:55
Locatie: Puttershoek

Re: Eisen van de fokker

Ongelezen berichtdoor Stephan » 15/01/16 16:32

Ik ben deze eis ook een keer tegen gekomen in mijn zoektocht naar een fokker, en ik vond het ook al een rare eis.

Ik werk fulltime en mijn vriendin werkt parttime, maar ik kan toch wel garanderen dat Diesel minimaal 4x per dag uitgelaten wordt (en dat is geen blokje om 8) ), wil dit dan zeggen dat wij geen hond mogen?
:zwartkopje: Diesel (ferrero v. budilium hof) 02-03-2015

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Eisen van de fokker

Ongelezen berichtdoor Carobella » 15/01/16 22:54

Wij werken ook allebei en gaan er absoluut voor zorgen dat Saartje krijgt wat ze nodig heeft. Als we allebei niet zouden werken zouden we Saartje niet eens kunnen betalen 8)

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Eisen van de fokker

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 16/01/16 15:19

Beide niet fulltime werken begrijp ik maar tegenwoordig moet je vaak samen werken voor de centen dan is parttime werken toch prima met een hond erbij? Rare eis inderdaad.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Annamaria
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 992
Lid geworden op: 22/09/08 09:36
Locatie: Wijk bij Duurstede
Contacteer:

Re: Eisen van de fokker

Ongelezen berichtdoor Annamaria » 16/01/16 16:33

Wil enCo schreef:vanmiddag zag ik op facebook bij de labrador pagina een leuke pup voorbij komen.
Door omstandigheden kwam hij weer vrij voor adoptie.

Hij gaat NIET naar mensen die werken staat er resoluut bij.
Dat begrijp ik wel, je wil als fokker natuurlijk je pups bij de meest ideale mensen plaatsen .

Ik zelf werk partime,4 uur per dag en 4 x per week.Van 10 tot 14 uur.

Voor die tijd heb ik al een 3 kwartier op de hei gelopen met de honden(daar kom ik met mn autootje die ik dankzij dat werk kan betalen)en smiddags om half 3 gooi ik ze weer in de auto en gaan we naar het strand of weer naar de hei.
In de tussen tijd liggen ze lekker te slapen ,of ze vermaken elkaar.

Ik ken mensen die niet werken ,en daar komt de hond de hele dag zowat niet buiten.Ik bedoel maar ,wat zijn dat voor eisen die een fokker heeft?
Of,ik kom bij de fokker,ik zeg dat ik de hele dag thuis ben en later blijkt dat ik wel werk,40 uur per week,wie controleert dat en wat kun jij als fokker daar dan tegen doen?

Lastig he? Ik zou die pup dus niet krijgen terwijl mn buurvrouw die niet werkt maar waar hij de hele dag niet uit zn mand (of nog erger,de bench)niet uitkomt hem wel mogen?


Ik ben het eens met wat jij zegt. Je kan wel de hele dag thuis zijn, maar als je hond dan weinig aandacht krijgt, schiet dat ook lekker op. Voor de eerste tijd met een pup moet je wel even flink tijd uittrekken, maar voor een herplaatser zou ik hem graag bij iemand als jij plaatsen.
:zwartkopje: Pippi ♀ (Doiridh of Molly's Mountain) 2-7-2007 (2-3-2017 overleden)
:zwartkopje: Zelda ♀ (Fairywood's Top of the Rock) 28-1-2009
:zwartkopje: Yoshi ♀ (Black Yoshi van Labradorestad) 26-2-2012
:blondkopje: Mika ♀(Fair-Court Whispering Star,oppashond is van zus) 3-3-2013
:blondkopje: Rosalina ♀(Yoshi's Rosalina v. Labradorestad) 5-9-2016

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Re: Eisen van de fokker

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 16/01/16 17:58

nou,dankjewel Annamaria,maar stel ,ik wil een pup! (voorlopig nog lang niet aan de orde hoor :wink: )
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Re: Eisen van de fokker

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 16/01/16 18:05

ons plan ,van vorig jaar,het was uiteindelijk niet nodig omdat Kyra opeens op ons pad kwam.(Kyra is een herplaatser,bij ons dankzij het labradorforum en facebook. :) )maar dan gaat het over een puppie dus.

Man neemt 3 weken vrij, daarna neem ik 3 weken vrij.Dan zijn we toch al 6 weken verder. Onze zoon loopt stage hier in Putten en is tussen de middag thuis (inmiddels al veranderd dus)
Hebben we nog een hele lieve buurman,gek van honden en op ons ,maar wel 84. Maar goed voor een puppieplasje tussen de middag.
Ik fiets hier weg om 9.40 uur en ben thuis om 14,30 uur.

Hallo ,en Co is er,de rust zelve en leermeester. Je kunt het als pup slechter treffen dacht ik :)
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Re: Eisen van de fokker

Ongelezen berichtdoor marron » 17/01/16 15:49

Wil enCo schreef:nou,dankjewel Annamaria,maar stel ,ik wil een pup! (voorlopig nog lang niet aan de orde hoor :wink: )

Dan kom je je pup maar bij mij halen hoor Wil :D
Ik vind deze eis ook te ver gaan, mijn ervaring is dat als mensen werken en ze een hond willen ze hier vaak al een hele planning voor klaar hebben liggen, kijk als mensen beiden fulltime werken en een hond zit 9 uur alleen dan verkoop ik ook geen pup, maar ook vaak werkt 1 dan parttime of ze hebben wisseldiensten al geregeld alles aangepast aan de toekomstige pup, dat zijn wel mensen die er goed over na hebben gedacht en hun verantwoording nemen deze hondjes krijgen het super bij hun nieuwe baasjes, wie moet er tegenwoordig niet werken? Er moeten toch hondenbrokjes verdiend worden denk ik dan maar. Mensen die werken en alles goed hebben geregeld en voldoende tijd hebben dan zie ik het niet in waarom geen pup.Ik heb zelf 8 honden hier moet ook worden gewerkt hoor voor de hondenbrokjes en ons speklapje op het bord, maar ook hier 2 a 3 per dag het bos in weer of geen weer, nu zelfs vaker omdat ik even zonder werk zit dus ik vermaak me wel,maar als er zich een baantje aandiend parttime dan ga ik ook weer aan het werk. ik wil wel graag voor een uitzendbureau omdat als ik een nestje heb ik daar graag de volle tijd aan wil besteden, en aan de pupkopers, dat is dan weer het voordeel van tijdelijk werk.
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

Annamaria
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 992
Lid geworden op: 22/09/08 09:36
Locatie: Wijk bij Duurstede
Contacteer:

Re: Eisen van de fokker

Ongelezen berichtdoor Annamaria » 18/01/16 08:11

Wil enCo schreef:ons plan ,van vorig jaar,het was uiteindelijk niet nodig omdat Kyra opeens op ons pad kwam.(Kyra is een herplaatser,bij ons dankzij het labradorforum en facebook. :) )maar dan gaat het over een puppie dus.

Man neemt 3 weken vrij, daarna neem ik 3 weken vrij.Dan zijn we toch al 6 weken verder. Onze zoon loopt stage hier in Putten en is tussen de middag thuis (inmiddels al veranderd dus)
Hebben we nog een hele lieve buurman,gek van honden en op ons ,maar wel 84. Maar goed voor een puppieplasje tussen de middag.
Ik fiets hier weg om 9.40 uur en ben thuis om 14,30 uur.

Hallo ,en Co is er,de rust zelve en leermeester. Je kunt het als pup slechter treffen dacht ik :)


Bij mij zou je met deze regeling ook een pup kunnen halen. Als je 6 weken voor de pup hebt uit getrokken dan ben je al een heel eind op weg. En als je daarna 5 uur van huis bent en daarna weer aandacht voor hem hebt dan heeft hij niks te klagen.
:zwartkopje: Pippi ♀ (Doiridh of Molly's Mountain) 2-7-2007 (2-3-2017 overleden)
:zwartkopje: Zelda ♀ (Fairywood's Top of the Rock) 28-1-2009
:zwartkopje: Yoshi ♀ (Black Yoshi van Labradorestad) 26-2-2012
:blondkopje: Mika ♀(Fair-Court Whispering Star,oppashond is van zus) 3-3-2013
:blondkopje: Rosalina ♀(Yoshi's Rosalina v. Labradorestad) 5-9-2016

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Eisen van de fokker

Ongelezen berichtdoor Romke » 18/01/16 11:35

Denk dat je met wat jij verteld bij heel veel fokkers ver zal komen.
Ergens snap ik dat ze het opschrijven, de andere kant is dat mensen die toch echt willen dan wel een verhaaltje bedenken.
Zou dat eerder in een later gesprek eens bespreken.

Je wil nu geen pup, maar denk dat als je zou reageren met het hoe en wat je echt niet gelijk nuiten gesloten word.
Maar jij bent serieus, je hebt ervaring etc.
Veel mensen denken ach, kan er wel even bij. Ik neem vakantie, man neemt vakantie, dan ias de pup wel zindelijk genieg, en dat is vaak niet.
Maar als je dan een oplossing als jou hebt, is er volgens mij geen probleem

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: Eisen van de fokker

Ongelezen berichtdoor corretje » 19/01/16 22:10

Wij hebben dat ook gelezen en vonden het ook vreemd dat ze dat zo meldden. Het baasje van Diezel werkt hele dagen. Ik ben toen wij Diezel kregen minder gaan werken. En ze kwamen en hij komt nu niets te kort hoor!! Ik heb ook lieve buurtjes die hem woensdags en vrijdags uitlaten of meenemen naar het bos. En anders bel ik de uitlaatservice.

Maar wat jullie ook zeggen. Je kan de hele dag thuis zijn en niets met je hond doen. Dat hoor en zie je ook genoeg. En wat denk je wat je hond doet als je de hele dag thuis bent........SLAPEN!!!! Tenminste Diezel nu wel hoor. Dus ik vind het ook overdreven van zo'n fokker om dit te eisen.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Re: Eisen van de fokker

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 22/01/16 16:07

Ik vind het ook nogal een rigoreuze eis.
Je kunt beter kijken naar wat iemand voor zijn hond over heeft, ermee gaat doen en of diegene alles geregeld krijgt. Werken vind ik ook vrij normaal in deze tijd ;-)
Onze pup, nu 5 maanden, wordt nu 5 a 6 dagen per maand door mijn zus opgehaald, omdat ik dan langer dan 3 uur weg ben. Die tijd proberen we nog wat verder op te gaan rekken, maar als ik ooit langer van huis ben zal oppas nodig blijven. De ene hond is de ander ook niet. Keo was en is veel makkelijker in het alleen zijn dan Harvey. Met z'n tweeën gaat goed, maar ik moet niet al te lang met Keo wegblijven, want dan zet puppy het op een blaffen.
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

Gebruikersavatar
saskia burghout
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 758
Lid geworden op: 19/11/08 11:17
Locatie: brabant
Contacteer:

Re: Eisen van de fokker

Ongelezen berichtdoor saskia burghout » 10/02/16 11:55

ik vind deze eis te ver gaan. ik werk zelf ook parttime. Ben ik dan slecht voor me honden juist niet het is helemaal niet erg om honden een paar uur alleen te laten. wat ik zelf ook nooit eis als fokker is dat mijn honden naar jagers/wedstrijd mensen gaan. de helft van mij honden gaan de jacht in de andere helft naar sportieve huis gezinnen die veel van wandelen houden enz. jonge gezinnen geef ik wel aan dat mijn honden daar niet geschikt voor zijn. dat de energie behoeften te hoog is voor mijn type labrador om in een jong gezin te plaatsen.
Succes met je zoek tocht.

Pieter Klomp
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 27
Lid geworden op: 09/07/13 11:23
Locatie: Ulvenhout
Contacteer:

Re: Eisen van de fokker

Ongelezen berichtdoor Pieter Klomp » 14/06/16 11:14

Persoonlijk vind ik deze eis ook te ver gaan. Fokkers zien graag dat broodfokker helemaal uitgebannen worden. Echter dit soort eisen gaan stellen werkt de broodfokkers behoorlijk in de hand.

Mijn vriendin en ik werken allebei fulltime waarbij ik 1 dag in de week thuiswerk. Echter Tica komt gemiddeld 1,5 tot 2 uur per dag in het bos. Als ik dan op een vrijdag thuiswerk dan ligt Tica de gehele dag lui op haar rug op de bank te snurken. Verder heeft Tica er geen problemen mee als we naar werk gaan. Echter we hadden ons voorgenomen dat indien ze er problemen mee zou hebben om de hele dag thuis te zitten dat we dan een uitlaatservice zouden gaan regelen. Er zijn uitlaatservices bij ons in de buurt die een uur met je hond (samen met andere honden) gaan wandelen.


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”