Tweede lab, Waar rekening mee te houden?

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Pieter Klomp
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 27
Lid geworden op: 09/07/13 11:23
Locatie: Ulvenhout
Contacteer:

Tweede lab, Waar rekening mee te houden?

Ongelezen berichtdoor Pieter Klomp » 14/06/16 15:50

Beste labrador liefhebbers,

Mijn vriendin en ik hebben nu 3 jaar een lief Labrador teefje genaamd Tica. Toen we Tica kochten hadden we altijd al het plan om een tweede erbij te nemen alleen wilde we wachten tot Tica een redelijke opvoeding had en ook 3 jaar was. Intussen is Tica vorige week 3 jaar geworden en is ze het laatste jaar een stukje rustiger geworden en merken we ook tijdens het uitlaten dat ze voorzichtig is geworden met puppies. In het begin was ze daar nog een beetje wild mee. Mooi moment om te gaan kijken voor een tweede labrador.

Bij aanschaf van Tica hebben we ons goed ingelezen op het ras echter hebben we ons minder verdiept in de aanschaf bij de fokker waardoor we een pup hebben gekocht hebben bij waarschijnlijk een broodfokker (De Hurkse Hoeve). Dit keer willen we het goed doen en staan we op de wachtlijst bij een erkende fokker.

Het is voor ons de eerste keer dat we twee honden gaan hebben. We zijn dus op zoek naar praktische tips om hoe hier mee om te gaan. Het gaat ons vooral om tips die betrekking hebben op als je al een hond hebt en er een pup bij neemt.

paar dingen bijvoorbeeld:

- uitlaten (een pup mag veel korter lopen dan een volwassen hond. Hoe kan je hier het meest praktische mee om gaan?)
- Eten, tegelijk laten eten of na elkaar?
enz enz.

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: Tweede lab, Waar rekening mee te houden?

Ongelezen berichtdoor corretje » 16/06/16 20:39

Wij hebben ook twee honden gehad waarvan 1 is overleden en volgende week komt er een 2e bij. Snap je het nog. hihi.

Ik ga om en om met de honden lopen en soms samen. Voordeel van alleen met pup lopen is dat je de pup nog het een en ander kan leren. En ze mogen inderdaad nog niet lang lopen. Maar als ik bv naar de trein ga, of naar school loop, dan neem ik Diezel wel mee. Die is namelijk wel rustig en dat kan de pup dan weer zien en overnemen dat het niet erg is. Mijn ex heeft een fiets/loopkar aangeschaft, zodat ik met de pup in de kar en met Diezel kan gaan lopen. Ook wel handig. Kan je ook een keer verder dan alleen het veldje oid.

Eten doen ze tegelijk 's morgens en 's avonds sowieso. Diezel in de keuken en de kleine in de kamer. Zo deden we dat ook toen Kira nog leefde. Zij at toen in de keuken. En toen zij overleed ging Diezel naar de keuken.

Verder moeten we Diezel een beetje beschermen tegen de pup, dat ie niet te wild doet. Diezel heeft artrose en als hij te gek gaat doen dan heeft ie weer veel pijn.

Verder zien we het wel
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”