Kayja

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Gebruikersavatar
Toby
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 28
Lid geworden op: 14/05/12 11:18
Locatie: Herkenbosch

Kayja

Ongelezen berichtdoor Toby » 15/06/16 08:42

Ik zit met een dilemma

Gisteren kwam ik op het werk en toen kreeg ik te horen dat de hond van een collega weg moet aangezien dat de relatie is beeindigd. Het gaat om een kruising rottweiler en jack russel. Het beestje is 6 maanden oud en heeft alle inentingen gehad.

Heel erg natuurlijk dat de relatie over is, maar of wij de hond wilden hebben.

Wij hebben zelf een labrador van iets meer dan een jaar oud. Ik heb er aan gedacht om Baco ( zo heet de hond van mijn collega ) in huis te nemen. Alleen nu komt de vraag.

Kayja is nog heel erg druk ( alles is leuk buiten ), onstuimig en en ontzettende knuffelhond. Wij hebben aldoor gezegd dat wij Kayja eind dit jaar( in januari wordt hij 2 ) begin volgend jaar als dekreu willen aanbieden en dat wij dan een pup uit het nest willen houden.

Ik ben heel erg bang dat ik Kayja tekort ga doen. Gisteren heb ik de hele dag nagedacht. Hoe gaat het met wandelen ( kayja trekt nog regelmatig ), is Baco helemaal gezond ( heupjes etc. ), gaat het goed rottweiler/jack russel en Kayja, etc etc...
Ik wordt er gewoon :cry: van.

Ik weet niet meer wat wijsheid is. Ik denk dat ik mijn collega morgen maar ga aangeven dat ik het helaas niet ga doen, hoe zielig ook. Zou iemand mij hier mee kunnen helpen, is het verstandig om een wildvreemde hond in huis te halen of is het idee om Kayja als dekreu aan te bieden beter.....help.....

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Kayja

Ongelezen berichtdoor Carobella » 15/06/16 10:55

Het lijkt mij heftig een hond van net een jaar (als ik zie hoe Saartje nu is met zeven maanden pfff) en dan een hond van 6 maanden erbij. En dan de combi Rottweiler/jack Russell. dat moet ook maar je ding zijn. Ik snap dat je misschien graag wil helpen maar gezond verstand is hier wel nodig denk ik :ffdenken:

En kunnen die lui zelf niet co-ouderschap gaan doen....
Als twee mensen uit elkaar gaan doen ze hun kinderen toch ook niet zomaar weg aan een derde.... Maar dat zal wel te simpel gedacht zijn van mij :oops:

Aan de andere kant is de hond nog zo jong dat ie wellicht makkelijk herplaats kan worden en een heel fijn huis kan vinden.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Gebruikersavatar
Toby
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 28
Lid geworden op: 14/05/12 11:18
Locatie: Herkenbosch

Re: Kayja

Ongelezen berichtdoor Toby » 15/06/16 11:43

Carobella schreef:Het lijkt mij heftig een hond van net een jaar (als ik zie hoe Saartje nu is met zeven maanden pfff) en dan een hond van 6 maanden erbij. En dan de combi Rottweiler/jack Russell. dat moet ook maar je ding zijn. Ik snap dat je misschien graag wil helpen maar gezond verstand is hier wel nodig denk ik :ffdenken:

En kunnen die lui zelf niet co-ouderschap gaan doen....
Als twee mensen uit elkaar gaan doen ze hun kinderen toch ook niet zomaar weg aan een derde.... Maar dat zal wel te simpel gedacht zijn van mij :oops:

Aan de andere kant is de hond nog zo jong dat ie wellicht makkelijk herplaats kan worden en een heel fijn huis kan vinden.

Gr Caroline



Dat is nou net mijn punt...ik wil zo graag helpen. Ik kan er gewoon niet tegen dat het beestje hier de dupe van is.

Heb net met mijn man overlegd en wij hebben besloten het niet te doen. Hoe vervelend ook. Wij wachten nog even en gaan dan toch voor een nestje van Kayja.

Als twee mensen uit elkaar gaan doen ze hun kinderen toch ook niet zomaar weg aan een derde.... Maar dat zal wel te simpel gedacht zijn van mij :oops: ik dacht precies hetzelfde gisteren.

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: Kayja

Ongelezen berichtdoor corretje » 16/06/16 20:28

Ik zou het ook niet doen. Dan doe je zeker je eigen hond te kort. Omdat hij nog veel moet leren.

Het is heel erg sneu voor de hond van je collega, maar ik vind ook dat hun verantwoording hebben over de hond. Ik en mijn ex gaan ook uit elkaar en wij doen co-ouderschap met Diezel. Hoe precies weet ik nog niet maar dat wordt wel geregeld.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”