Labrador pups via marktplaats

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Manolito

Labrador pups via marktplaats

Ongelezen berichtdoor Manolito » 12/07/18 07:11

Onze Lab is 2 weken geleden overleden.
We missen hem enorm.
Hebben nog een Duitse Herder (bijna 7 jaar) die met hem opgegroeid is.
We twijfelen wat we zullen doen.
Wachten tot de Herder er niet meer is alvorens een nieuwe pup te zoeken ( het is wel een stuk praktischer nu in de vakantie periode).
Of straks na de zomer opzoek naar een pup.
Nou viel het mij op dat er veel pups met stamboom worden aangeboden op marktplaats.
Ik weet niet zo goed wat ik daar van moet denken.
Je zou toch denken dat een goede Fokker niet met zijn pups hoeft te leuren.
Ook staan er soms iets oudere pups die dan overblijven uit een nest.
Ik vraag me dan af of daar wat mis mee is.
Wat is jullie visie daarop?

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Labrador pups via marktplaats

Ongelezen berichtdoor Romke » 12/07/18 08:37

Ik vind het niet per definitie verkeerd als een fokker via marktplaats verkoopt, ik weet dat veel mensen er heel anders over denken.

Momenteel is er een overschot aan pups, en blijven er geregeld pups over in een nest die daardoor wat later weggaan.
Het is dus niet gelijk zo dat er iets met die pups is. Het is ook vakantie tijd, wat mensen belemmert nu een pup te kopen omdat ze bijv al een vakantie hebben geboekt.En natuurlijk zijn er ook mensen die juist in de vakantie periode een pup willen omdat ze dan meer tijd hebben
Als het niet via andere kanalen lukt, snap ik heel goed dat fokkers het via mp proberen, zelf meerdere pups aanhouden is gewoon geen optie. Zie mp niet als leuren maar als een verkoop kanaal

Je moet niet enkel naar een stamboom pup kijken, stamboom zegt enkel dat de ouders ook een stamboom hebben.
Je moet, waar je ook koopt, kijken of ze ook de minimale gezondheidsonderzoeken hebben gedaan die de rasverenigingen verplicht stellen.
Bij twijfel kan je altijd de rasvereniging contacten of de pup volgens de gezondheidseisen is gefokt

Er zijn dus stamboom pups op marktplaats die je echt niet moet kopen omdat er geen onderzoeken zijn gedaan en er zijn ook pups waarvan ik zou zeggen geen probleem om te kopen.

Manolito

Re: Labrador pups via marktplaats

Ongelezen berichtdoor Manolito » 12/07/18 12:41

Bedankt voor je reactie Romke.
Dat is zeker iets om te gaan bekijken.
Zelf denk ik dat we pas in het najaar op zn vroegst weer emotioneel rijp zijn voor een nieuw gezinslid.
De pijn is nu nog te heftig.
(Was ook zeer heftige euthanasie, niet iets wat je je trouwe vriend toe wenst)
Kan jij aangeven waar we dan precies op moeten letten of kan je fokkers aanbevelen?
Wij wonen in Friesland, maar willen best rijden voor een goed adres.
Alvast bedankt!


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”