Wijziging bij Proteq va 1april

Respecteer elkaars mening.
Lab-Bruno

Wijziging bij Proteq va 1april

Ongelezen berichtdoor Lab-Bruno » 07/02/12 17:18

We kregen net een brief vd Proteg met hierin dat je va 1 april alle rekeningen onder de 500,- zelf eerst (weer) betalen moet en dan kunt declareren.We hadden zo goed als zeker al besloten voor hun te gaan juist omdat alles rechtstreeks gaat,maar dit wijzigd dus...nu alles maar weer op een rijtje zetten..daarin tegen zit hd en ed wel weer in het pakket....lastig,lastig..

Becky&Nero
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 384
Lid geworden op: 25/07/10 21:42
Locatie: Eygelshoven (Kerkrade, limburg )
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Becky&Nero » 07/02/12 17:26

Ik wou er juist al een topic over openen. Ik ben dus wel verzekerd bij Proteq. Maar dit is iets waar ik niet mee akkoord ben gegaan toen ik het afsloot.
Mensen zitten toch juist bij Proteq omdat het allemaal zo automatisch gaat en dat je geen omkijken hebt naar hoe hoog de prijs bij de DA word.

Het zou dus vanaf 1 april zo gaan dat je nota's onder de 500 euro weer voor moet betalen bij de DA. Nota's boven de 500 hoeft dat niet en worden gewoon vergoed direct.

Fijn ook, als ik dus een DA rekening maak van 450 euro mag ik dus eerst zelf op gaan hoesten. Voordat ik uiteindelijk vergoed krijg.
Maargoed ook wat administratie betreft snap ik niet zo helemaal. Of nou de dierenarts de declaratie opstuurt of de klant zelf dat doet? Maakt dat echt een verschil in het werk en uitgave wat ze daar hebben???

Ik hoop maar dat het een slechte 1 april grap is. Als niet dan ben ik weg daar!
Groetjes Becky&Nero

Gebruikersavatar
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3249
Lid geworden op: 12/02/09 19:05
Locatie: Drenthe

Ongelezen berichtdoor Nino&Toosje » 07/02/12 17:31

Ik heb iemand van Protec gesproken een tijdje geleden op de beurs. Hij vertelde al , dat het blijkt dat de kosten enorm gestegen zijn sinds de invoer van het pasje. Blijkbaar worden er onderzoeken gedaan die niet echt nodig zijn en gedeclareerd. Want, zo denken misschien dierenartsen, het wordt toch wel betaald.
Als het verder zo door zou gaan , dus declaratie via de dierenarts zelf, zou het op den duur inhouden dat de premie fors omhoog zou gaan.Let wel, niet iedere dierenarts kun je over een kam scheren, maar er waren dierenartsen die dat blijkbaar wel hebben gedaan. En om te voorkomen dat straks de premie omhoog moet, heeft Protec ervoor gekozen om het nu zo te doen, en eerlijk gezegd, ben ik het met ze eens.

Lab-Bruno

Ongelezen berichtdoor Lab-Bruno » 07/02/12 17:53

We hebben een kleine berekening gemaakt tussen Proteq en Ohra.
Bij de Proteq zijn we ca 14,- p/mnd duurder uit ,maar ed en hd zit dan wel in het pakket.
Bij beiden moet je zelf dus voorschieten (bij Proteq onder de 500,- va april dus ook)
Bij Proteq dekking tot 5000,- p.j en bij de Ohra 2000,-
Bij de Ohra lijken me gebitsproblemen/behandelingen beter geregeld,bij de Proteq is dit volgens mij 1000,- p/5 jr en bij de Ohra 150,- voor bijv. een kies trekken PER behandeling,voor wortelkanaal 500,- PER behandeling etc. ongeacht hoe vaak per jaar oid.(tot die 2000,- uiteraard p/jr. denk ik?kan er niks over terug vinden namelijk)
Bij de Proteq betaal je 19 % en bij de Ohra 20 % zelf per declaratie.
Zo zijn er nog wel wat kleine dingetjes.
Wij twijfelen gewoon heel erg wat nu te doen...14,- p/mnd extra en dan oa ed en hd bij in 't pakket of toch de Ohra? We betalen voor onze Shi Tzu nu ca 17,- p/mnd ,maar moeten we opnieuw aanmelden betalen we nu al 23,- p/mnd..prijzen zijn aanzienlijk verhoogd met de tijd.

miran&joost
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 235
Lid geworden op: 02/08/10 15:36

Ongelezen berichtdoor miran&joost » 07/02/12 21:31

@ Becky : Het is volgens mij sinds een jaar zo, dat het rechtstreeks gaat, dus denk dat je daarvoor ook al zelf eerst moest betalen en daarna declareren.
Zoals ik het begrijp zit het probleem voornamelijk in het gedeelte dat je zelf moet betalen (ongeveer 20%) deze moet Proteq nu weer achteraf bij de klant gaan halen en op het moment dat de klant zelf de declaratie moet doen wordt deze er automatisch vanaf gehaald.
Ze hebben nu dus maar 1 administratieve handeling en anders meerdere omdat ze eerst de rekening van de DA moeten behandelen en dan jouw weer een rekening sturen voor die 20%.
Dan zijn er ook nog eens mensen die slecht betalen ......
M.a.w. ik snap het wel !

groeten,

Joost
Niets, maar dan ook niets, komt vrolijker op je afgelopen dan een kletsnatte lab met baggerpootjes !

Marcail
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12114
Lid geworden op: 13/05/04 20:20
Locatie: Enschede
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Marcail » 07/02/12 21:47

Even een aanvulling op het geheel wat Proteq nu doet.
Als de DA de nota declareerd krijg je vanzelf de acceptgiro thuis van een bedrijf genaamd FA-Med, die verwerken namelijk de afhandeling van de eigen bijdrage.
Dus ik denk eerder dat het komt dat de FA-med organisatie teveel kosten maakt om de kleinere bedragen te moeten declareren.

Ik kreeg b.v van de baarmoederoperatie van onze Floor in juni 2011, de nota van de eigen bijdrage pas in december 2011 :shock:
Dus vanuit de redenering van Proteq vangen ze eerder het geld als ze het gaan doen zoals nu dan in die brief hebben verteld.
Lovely Marcail van 't Chielewout ( 29-01-2008 )
Nixies Canberra van 't Chielewout ( 04-06-2008)
Moonlight Fia of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Moonlight May of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Mignon Bonnie of Marcail Highlands ( 11-02-2011)
Glorious Adin of Marcail Highlands (04-06-2012)
Kayby, Max, Beau. ( de bejaardenclub)
Floor 15-10-2002 / 04-01-2012
Enjoy 16-09-2000 / 27-04-2012

royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1591
Lid geworden op: 01/03/10 15:39
Locatie: Kerkrade

Ongelezen berichtdoor royenmarjolein » 07/02/12 22:22

Wij hebben ook de brief ontvangen van Proteq. Ik heb er geen moeite mee. Ik heb pas eenmaal gebruik gemaakt van het automatische proces, omdat wij anders per nota 1,75 extra moesten betalen (als de DA het zou regelen).
Daarnaast staat er in de brief dat men ook gebruik kan maken van een extra service bij rekeningen tussen de 250 en 500; je krijgt dan binnen 5 werkdagen het geld terug.
Dus geen problemen mee. Eerder een complimentje voor Proteq voor de heldere en eerlijke communicatie en de tot nu toe perfecte service en snelle afhandeling van onze declaraties :klasse:
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.

royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1591
Lid geworden op: 01/03/10 15:39
Locatie: Kerkrade

Ongelezen berichtdoor royenmarjolein » 07/02/12 22:26

Lab-Bruno schreef:We hebben een kleine berekening gemaakt tussen Proteq en Ohra.
Bij de Proteq zijn we ca 14,- p/mnd duurder uit ,maar ed en hd zit dan wel in het pakket.
Bij beiden moet je zelf dus voorschieten (bij Proteq onder de 500,- va april dus ook)
Bij Proteq dekking tot 5000,- p.j en bij de Ohra 2000,-
Bij de Ohra lijken me gebitsproblemen/behandelingen beter geregeld,bij de Proteq is dit volgens mij 1000,- p/5 jr en bij de Ohra 150,- voor bijv. een kies trekken PER behandeling,voor wortelkanaal 500,- PER behandeling etc. ongeacht hoe vaak per jaar oid.(tot die 2000,- uiteraard p/jr. denk ik?kan er niks over terug vinden namelijk)
Bij de Proteq betaal je 19 % en bij de Ohra 20 % zelf per declaratie.
Zo zijn er nog wel wat kleine dingetjes.
Wij twijfelen gewoon heel erg wat nu te doen...14,- p/mnd extra en dan oa ed en hd bij in 't pakket of toch de Ohra? We betalen voor onze Shi Tzu nu ca 17,- p/mnd ,maar moeten we opnieuw aanmelden betalen we nu al 23,- p/mnd..prijzen zijn aanzienlijk verhoogd met de tijd.


Wat goed dat je dit allemaal goed hebt uitgezocht.
Ik heb geen ervaringen met Ohra, maar ik ben super tevreden over Proteq. Inmiddels zijn wij twee jaar klant en nog nooit problemen met nota's of anders zaken. Ik kan Proteq echt aanraden. In het begin leek er wel weinig vergoed te worden, maar nu ik zelf bij een zorgverzekering werk, begrijp ik het systeem beter :oops:
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.

Gebruikersavatar
Ollie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1557
Lid geworden op: 03/01/08 10:05
Locatie: Utrecht

Ongelezen berichtdoor Ollie » 08/02/12 12:06

royenmarjolein schreef:Wij hebben ook de brief ontvangen van Proteq. Ik heb er geen moeite mee. Ik heb pas eenmaal gebruik gemaakt van het automatische proces, omdat wij anders per nota 1,75 extra moesten betalen (als de DA het zou regelen).
Daarnaast staat er in de brief dat men ook gebruik kan maken van een extra service bij rekeningen tussen de 250 en 500; je krijgt dan binnen 5 werkdagen het geld terug.
Dus geen problemen mee. Eerder een complimentje voor Proteq voor de heldere en eerlijke communicatie en de tot nu toe perfecte service en snelle afhandeling van onze declaraties :klasse:


Mee eens. Beter dit dan de premie omhoog. En ze hebbe ook nog de snel service voor bedragen tussen 250-500. Ik vind dit netjes.
Groetjes Saskia & Ollie
Afbeelding
Een Monika orginal!!

Gebruikersavatar
jessica
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4979
Lid geworden op: 03/09/06 15:24
Locatie: hazerswoude
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor jessica » 08/02/12 12:54

Ollie schreef:
royenmarjolein schreef:Wij hebben ook de brief ontvangen van Proteq. Ik heb er geen moeite mee. Ik heb pas eenmaal gebruik gemaakt van het automatische proces, omdat wij anders per nota 1,75 extra moesten betalen (als de DA het zou regelen).
Daarnaast staat er in de brief dat men ook gebruik kan maken van een extra service bij rekeningen tussen de 250 en 500; je krijgt dan binnen 5 werkdagen het geld terug.
Dus geen problemen mee. Eerder een complimentje voor Proteq voor de heldere en eerlijke communicatie en de tot nu toe perfecte service en snelle afhandeling van onze declaraties :klasse:


Mee eens. Beter dit dan de premie omhoog. En ze hebbe ook nog de snel service voor bedragen tussen 250-500. Ik vind dit netjes.
Was het voordat het werd voorgeschoten niet zo dat er voor behandelingen boven de 300e ook toestemming gevraagd moest worden en je de rekening rechtstreeks kon laten sturen naar Proteq?

Het is goed dat er iets veranderd. Wij zijn met Buudje nu een aantal keren kort na elkaar bij de DA geweest en elke keer krijg je nota's ed. Dat kost toch bergen geld aan administratieve afhandeling!
Wat mij niet duidelijk is geworden hoe lang je nu op je geld moet wachten als je een bedrag <250 declareert....
Afbeelding
©Monika

Gebruikersavatar
Ollie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1557
Lid geworden op: 03/01/08 10:05
Locatie: Utrecht

Ongelezen berichtdoor Ollie » 08/02/12 13:08

jessica schreef:
Ollie schreef:
royenmarjolein schreef:Wij hebben ook de brief ontvangen van Proteq. Ik heb er geen moeite mee. Ik heb pas eenmaal gebruik gemaakt van het automatische proces, omdat wij anders per nota 1,75 extra moesten betalen (als de DA het zou regelen).
Daarnaast staat er in de brief dat men ook gebruik kan maken van een extra service bij rekeningen tussen de 250 en 500; je krijgt dan binnen 5 werkdagen het geld terug.
Dus geen problemen mee. Eerder een complimentje voor Proteq voor de heldere en eerlijke communicatie en de tot nu toe perfecte service en snelle afhandeling van onze declaraties :klasse:


Mee eens. Beter dit dan de premie omhoog. En ze hebbe ook nog de snel service voor bedragen tussen 250-500. Ik vind dit netjes.
Was het voordat het werd voorgeschoten niet zo dat er voor behandelingen boven de 300e ook toestemming gevraagd moest worden en je de rekening rechtstreeks kon laten sturen naar Proteq?

Het is goed dat er iets veranderd. Wij zijn met Buudje nu een aantal keren kort na elkaar bij de DA geweest en elke keer krijg je nota's ed. Dat kost toch bergen geld aan administratieve afhandeling!
Wat mij niet duidelijk is geworden hoe lang je nu op je geld moet wachten als je een bedrag <250 declareert....


Nee dat stond idd niet in de brief. Gokje, gewoon zoals het nu ook is, vaak eigenlijk best snel (week of 2, soms ook wel sneller).
Groetjes Saskia & Ollie

Afbeelding

Een Monika orginal!!

Gebruikersavatar
jessica
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4979
Lid geworden op: 03/09/06 15:24
Locatie: hazerswoude
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor jessica » 08/02/12 13:38

Ollie schreef:
jessica schreef:
Ollie schreef:
royenmarjolein schreef:Wij hebben ook de brief ontvangen van Proteq. Ik heb er geen moeite mee. Ik heb pas eenmaal gebruik gemaakt van het automatische proces, omdat wij anders per nota 1,75 extra moesten betalen (als de DA het zou regelen).
Daarnaast staat er in de brief dat men ook gebruik kan maken van een extra service bij rekeningen tussen de 250 en 500; je krijgt dan binnen 5 werkdagen het geld terug.
Dus geen problemen mee. Eerder een complimentje voor Proteq voor de heldere en eerlijke communicatie en de tot nu toe perfecte service en snelle afhandeling van onze declaraties :klasse:


Mee eens. Beter dit dan de premie omhoog. En ze hebbe ook nog de snel service voor bedragen tussen 250-500. Ik vind dit netjes.
Was het voordat het werd voorgeschoten niet zo dat er voor behandelingen boven de 300e ook toestemming gevraagd moest worden en je de rekening rechtstreeks kon laten sturen naar Proteq?

Het is goed dat er iets veranderd. Wij zijn met Buudje nu een aantal keren kort na elkaar bij de DA geweest en elke keer krijg je nota's ed. Dat kost toch bergen geld aan administratieve afhandeling!
Wat mij niet duidelijk is geworden hoe lang je nu op je geld moet wachten als je een bedrag <250 declareert....


Nee dat stond idd niet in de brief. Gokje, gewoon zoals het nu ook is, vaak eigenlijk best snel (week of 2, soms ook wel sneller).

de keren dat ik het nodig heb gehad (was maar 2x) duurde het 6wk :? ...zou mooi zijn 2wk, we gaan het ervaren. :)
Afbeelding

©Monika

royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1591
Lid geworden op: 01/03/10 15:39
Locatie: Kerkrade

Ongelezen berichtdoor royenmarjolein » 08/02/12 20:57

Dat geld heb ik altijd vrij snel terug. Na het versturen van de nota heb ik binnen twee weken al een reactie en een bedrag op mijn rekening staan. Snelle en goede afhandeling; ik heb ze nog niet kunnen betrappen op foutjes.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.

Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2930
Lid geworden op: 25/02/08 10:26
Locatie: Amersfoort

Ongelezen berichtdoor Bommel Achter 't Dijkje » 08/02/12 21:12

Toch jammer, ik vond het erg handig maar begrijpelijk. Ik heb voor Proteq gekozen vanwege het rechtstreeks declareren maar ook vanwege ed/hd dus
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014

Gebruikersavatar
margreet
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 947
Lid geworden op: 04/10/05 20:50
Locatie: vlaardingen

Ongelezen berichtdoor margreet » 09/02/12 17:36

Ik vond het rechtstreeks ook fijn,maar kan hun ook begrijpen.
Ik denk ook dat er nu veel makkelijker naar een d.a. gegaan wordt omdat ze toch zelf niets hoeven voor te schieten.
Daarbuiten denk ik dat mensen voorheen nog wel eens vergaten hun declaratie in te dienen 8)
Afbeelding
Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je vijanden geloven je toch niet


Terug naar “Discussiehoek”