Loslopende honden in een woonwijk

Respecteer elkaars mening.
roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 22/05/12 11:38

ik ben een beetje een brave hendrik :D dus mag roef niet los in een woonwijk. het idee ook dat er ineens iets kan gebeuren en hij op een auto klapt is me het risico ook niet waard.
en € 100,- is veel geld en makkelijk in de pocket te houden door roef aan te lijnen :wink:

nu besef ik heel goed dat ik geen klagen heb,met een groot losloop gebied op 1 minuut van mijn huis.

ach ja en Hidde die zit nog in de doggyride en ook aan de riem :wink:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Ongelezen berichtdoor corretje » 22/05/12 21:12

Mijn honden lopen wel eens los in de buurt. Vooral Kira omdat ze zo sukkelt.( alhoewel ze de laatste tijd vast zit, omdat ze zo ziek is geweest omdat ze waarschijnlijk wat gevreten had.)

Op 30 sec van ons huis is er een klein parkje. Daar mogen ze niet los omdat het in de wijk is. Ik laat ze alleen los als er niemand loopt of als er bekende lopen die hun hond ook los heeft. Dan mag Diezel wel los. Als er oude mensen komen gaan ze aan de lijn, maar er wordt daar ook veel gefietst terwijll dat niet mag.

Als ik naar het losloop gebied ga zijn ze aangelijnd omdat ik een drukke straat moet oversteken. Als ik alleen met Diezel ben gaat ie vaak ook los mee, omdat ie dan netter loopt.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

Gebruikersavatar
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 513
Lid geworden op: 26/10/08 16:14
Locatie: Tienen

Ongelezen berichtdoor perelaar » 23/05/12 11:30

Harpo loopt wel eens los naast me op, in onze wijk. Allebei los lukt niet.

Losloopgebieden doen we niet aan mee, het enige losloopgebied in onze stad is een stukje omheind gras naast een drukke weg.
We gaan gewoon de natuur in (los!), net zoals de meeste hondenbezitters uit onze straat.
Niet aangelijnd betekent bij mij wel niet "los" - ze staan ten allen tijde onder controle!
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006


Terug naar “Discussiehoek”