Dilemma

Respecteer elkaars mening.
*Remy*
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 81
Lid geworden op: 23/09/12 16:09

Ongelezen berichtdoor *Remy* » 26/10/12 06:07

Pandora schreef:Ik begrijp je punt en ik denk dat ik daar naar Ramses toe nogal eens tekort schiet omdat ik redeneer vanuit menselijk perspectief en daardoor vaak net iets te laat ben en hij het al aan het regelen is. Ik vond het mooi om te zien maar dacht zelf ook "gemiste kans voor mij".


Ik denk dat wanneer je consequent de honden laat merken wie wie beschermt, wie de controle houdt en het inititiatief heeft (of dit nu rustig voor je eigen hond staan is en de andere, vervelende honden blokkeren of wanneer je het los lopende "gevaarte" niet vertrouwt omdraaien en weglopen is) je zal zien dat Ramses een grote stap terug zal doen wanneer jij het (beschermen) voor hem gaat doen (al moet hij natuurlijk in zijn ogen wel jonge Pontus imponeren, maar daar zou ik niet in meegaan, aanegzien jij de "moeder" bent van en voor beide honden en Ramses niet de ""vader" zou moeten zijn). Neemt hij het dan toch nog een keer van je over dan heb je een goede reden om hem te corrigeren (want die reden heb je nu eigenlijk niet; hij doet wat hij denkt te moeten doen). Ik zou ook het markeergedrag ombuigen (in een paar plassen op de plekken die jij aangeeft) en andere simpele zaken die de honden duidelijk maken dat je weet waar je mee bezig bent - op het gebied van veiligheid, bescherming en zekerheid bedoel ik dan (bv in het bos af en toe eens een stuk vooruit lopen om een drukke zijweg te checken terwijl je honden blijven zitten - zij weten heel goed wat je aan het doen bent - vervolgens, als de kust veilig is, samen weer doorlopen en laten "werken"" (tijdens de wandeling), iets met jou laten doen, zodat de focus bij jou blijft en ze zich niet (zo zeer) bezig houden met de rest van de wereld (geuren, andere honden, mensen enz enz).

Misschien kan je hier iets mee?

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 28/10/12 11:26

Ja hoor!

Ben druk aan het werk met ze. Ik heb wat andere invalshoeken gekregen waar ik mee aan de slag ben/kan en ben benieuwd wat dit ons zal brengen. Met frisse moed er tegenaan!
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!

taggart

Ongelezen berichtdoor taggart » 14/11/12 19:23

Heel interessant topic, ik herken hier met Frost veel in
Zeker wat jij en Kim beschrijven in gedrag van Ramses en Bear

Ik heb eerlijk gezegd nooit aan implantaat om die reden gedacht, maar heb wel flink getraind met Frost en zorg nu zelf dat ik ogen overal heb, en probeer alles voor te zijn
En ik zorg er inderdaad voor dat ik hem nu bescherm tegen andere honden/situaties, dat regel ik voor hem
Ik merk nu dat hij daar ook steeds meer op vertrouwd en relaxter is, maar helemaal krijg ik het er niet uit. Soms is hij dan als ik hem aan de riem naast me heb en ik moet andere hond van kortbij passeren, helemaal gestressed en heeft heel hoge houding en gromt.
Ik probeer hem dan af te leiden en beloon hem als het goedgaat , als we langs zijn dan mag hij ook meteen van de riem af en stuur ik hem vooruit
Dan is het meestal effe schudden en plassen en is hij weer relaxt

taggart

Ongelezen berichtdoor taggart » 14/11/12 19:25

Frost is dus in verleden een aantal keren flink aangevallen/gebeten door andere honden
En is hier heel onzeker van geworden, en doet wel alsof hij heel stoer is bij vreemde reuen, aanval is de beste verdediging

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 14/11/12 19:51

Max is om medische redenen gecastreerd, maar vecht nog (weer) net zo erg als daarvoor. Toch word de eerstvolgende reu hier wel weer geholpen, hetzij door een implantaat, hetzij door een operatie. Ik heb aan Max gezien hoe veel last hij van zn hormonen had, dat was zo verschrikkelijk zielig. Klappertanden, letterlijk ziek, weglopen, niet meer willen eten.

Wij hebben tijdens de wandeling overal ogen nodig, zijn steeds als een waakhond aan het opletten. Het tovermiddel is hier een tennisbal, maar als we ook maar een seconde te laat zijn is het al mis.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor -kim- » 15/11/12 06:35

Els schreef:Max is om medische redenen gecastreerd, maar vecht nog (weer) net zo erg als daarvoor. Toch word de eerstvolgende reu hier wel weer geholpen, hetzij door een implantaat, hetzij door een operatie. Ik heb aan Max gezien hoe veel last hij van zn hormonen had, dat was zo verschrikkelijk zielig. Klappertanden, letterlijk ziek, weglopen, niet meer willen eten.



Maar iedere reu is daar anders in. Mexx is om een medische reden gecastreerd, maar die had ook niet veel last van zijn hormonen.

En Bear is wat lastiger te bereiken voor mij en snuffelt dan veel, als er teven in de buurt loops zij , maar hij loop niet weg, eet gewoon en is blij. Vorige week nog getraind bij een trainer die een teef op het hoogtepunt had en dan kan ik gewoon met hem trainen. Buiten zijn onzekerheid waarvoor een castratie fout kan uitpakken, hoef ik hem sowieso niet te laten castreren.

@ Elke: ik heb er ook flink op getraind, en zonder spanning dicht langs een onbekende hond zit er niet in bij Bear, maar heb het bluffen toch redelijk eruit gekregen .
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

Legend Hessel
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3554
Lid geworden op: 13/08/06 19:02
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Legend Hessel » 15/11/12 18:05

Els schreef:Max is om medische redenen gecastreerd, maar vecht nog (weer) net zo erg als daarvoor. Toch word de eerstvolgende reu hier wel weer geholpen, hetzij door een implantaat, hetzij door een operatie. Ik heb aan Max gezien hoe veel last hij van zn hormonen had, dat was zo verschrikkelijk zielig. Klappertanden, letterlijk ziek, weglopen, niet meer willen eten.

Wij hebben tijdens de wandeling overal ogen nodig, zijn steeds als een waakhond aan het opletten. Het tovermiddel is hier een tennisbal, maar als we ook maar een seconde te laat zijn is het al mis.


maar dit is toch niet bij iedere reu zo? wij hebben vroeger van huis uit, altijd alleen reuen gehad, maar nooit problemen met de hormonen.
Groetjes Bert en Marjolein

taggart

Ongelezen berichtdoor taggart » 20/11/12 14:18

-kim- schreef:
Els schreef:Max is om medische redenen gecastreerd, maar vecht nog (weer) net zo erg als daarvoor. Toch word de eerstvolgende reu hier wel weer geholpen, hetzij door een implantaat, hetzij door een operatie. Ik heb aan Max gezien hoe veel last hij van zn hormonen had, dat was zo verschrikkelijk zielig. Klappertanden, letterlijk ziek, weglopen, niet meer willen eten.



Maar iedere reu is daar anders in. Mexx is om een medische reden gecastreerd, maar die had ook niet veel last van zijn hormonen.

En Bear is wat lastiger te bereiken voor mij en snuffelt dan veel, als er teven in de buurt loops zij , maar hij loop niet weg, eet gewoon en is blij. Vorige week nog getraind bij een trainer die een teef op het hoogtepunt had en dan kan ik gewoon met hem trainen. Buiten zijn onzekerheid waarvoor een castratie fout kan uitpakken, hoef ik hem sowieso niet te laten castreren.

@ Elke: ik heb er ook flink op getraind, en zonder spanning dicht langs een onbekende hond zit er niet in bij Bear, maar heb het bluffen toch redelijk eruit gekregen .


ja dat is hier hetzelfde hoor, zonder spanning dicht erlangs gaat hier ook niet, maar goed het is nu zo goed te doen, gewoon goed opletten, het voor zijn of ergens aan de kant gaan.


Terug naar “Discussiehoek”