Hoe reageren op aankoop broodfokpup?

Respecteer elkaars mening.
Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 26/01/13 17:00

hahahaha, ja ooit 1 keer gedaan. Op een verjaardag ,met alle familie erbij.
gewoon eerlijk gezegd wat ik er van vond .
Het ging over een Tekkel uit een broodfok kennel uit Erp,

Antwoord van de familie: Wil krijgt geeen witte wijn meer! :)
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 26/01/13 17:47

Wil enCo schreef:hahahaha, ja ooit 1 keer gedaan. Op een verjaardag ,met alle familie erbij.
gewoon eerlijk gezegd wat ik er van vond .
Het ging over een Tekkel uit een broodfok kennel uit Erp,

Antwoord van de familie: Wil krijgt geeen witte wijn meer! :)


:twisted: :D :lol: nou jaaaa zeg!!
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Gebruikersavatar
Caya
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1617
Lid geworden op: 16/11/05 11:05
Locatie: Nagyvisnyó Hongarije

Ongelezen berichtdoor Caya » 26/01/13 20:24

Hoe meer mensen een hond uit Hongarije of Slowakije kopen hoe meer teefjes er gedekt worden. De mensen die hun teefje laten dekken zijn vaak heel arm en ze krijgen voor een pup een in hun ogen hoog bedrag. Er komt na 5 of 6 weken een bestelbus langs bij ze om de pups op te halen. Ik hoef niet uit te leggen hoe vreselijk dat is. De enige methode om dit tij te keren is een algeheel uitvoerverbod of invoerverbod in b.v. Duitsland, Nederland, Belgie etc. En 'uiteraard' wordt elk betreffend teefje bij elke loopsheid gedekt. Gelukkig ken ik zelf geen mensen die deze handel bedrijven maar ik heb genoeg verhalen gehoord dat het zo werkt. Ook kijken de mensen ons hier raar aan dat wij Hongaarse honden hebben die verantwoord gefokt zijn, met stamboom en alle gezondheidskeuringen vooraf. Als ze de prijs voor een pup horen (want dat willen ze altijd heel graag weten) dan vallen ze bijkans achterover. Dat is meer dan een maandsalaris voor de meeste mensen hier. Moraal van het verhaal: zolang mensen een goedkope pup kopen van het internet of via broodfokkers blijft deze handel in stand.
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!
Afbeelding
:zwartpootje: Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
:bruinpootje: Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
:bruinpootje: Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
:zwartpootje: Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
:zwartpootje: Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
:bruinpootje: Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
:bruinpootje: Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13

Gebruikersavatar
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2880
Lid geworden op: 28/10/06 15:05
Locatie: Hengelo Ov

Ongelezen berichtdoor ElisabethErnstDave » 27/01/13 02:04

Word er eerlijk gezegd zo langzamerhand wel moe van dat ze een pup kopen via via en dan na een poosje hier zeggen dat hij of zij een weet niet wat mankeert......... duh
Afbeelding
Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding

Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 437
Lid geworden op: 23/12/11 11:50
Locatie: Scheemda

Ongelezen berichtdoor Noah/Bruce » 27/01/13 09:42

ElisabethErnstDave schreef:Word er eerlijk gezegd zo langzamerhand wel moe van dat ze een pup kopen via via .......



Soms gebeurt dat(via via), wij hadden na lang wikken en wegen besloten om een tweede lab te willen, echt op een zondag waren we hierover bezig toen we de knoop doorhakten, besloten om eens rustig rond te kijken, Noah komt uit Aduard en we waren van plan ook daar weer eens te gaan kijken, al was het alleen al uit nieuwsgierigheid hoe het met Wouter en Nina(ouders van Noah) gegaan was , plotseling was ik aan het surfen op Mp, daar stond Bruce een pup van 9 weken en de mensen hadden zich vergist in het werk die een pup met zich meebrengt,(waren ze na 1 week achter) wij waren wel benieuwd naar de achtergrond van deze mensen en zijn gaan kijken, je raadt het al we konden het niet over onze harten verkrijgen om Bruce(toen nog Tom) daar achter te laten, dus op die zondagmiddag besloten om voor een tweede pup te gaan , en nog geen twee uur later liep Bruce hier over de vloer, of het verstandig is om het zo te doen, weet wel cker van niet, maar het is ons op deze manier overkomen, heb nog wel een mail gestuurd naar de fokkers van Bruce maar die hebben nooit meer gereageerd, ook de mensen waar Bruce eerst was hebben niets meer van zich laten horen, en we hebben nog wel zo'n leuk fotoboekje naar hun gestuurd.

Wij zijn blij met hem en het bruist hier al een jaar van labradorgeluk, alhoewel we heel goed weten dat het verkeerd zou kunnen(en nog wel kan natuurlijk)aflopen, zou ik het zo weer doen, al was het alleen maar omdat we dan weten dat de beestjes goed worden opgevangen( al zeggen we dat zelf)
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN

sedeka

Ongelezen berichtdoor sedeka » 27/01/13 12:21

Ja broodfokkers,het blijft een moeilijk verhaal.
Ook onze Kaya kwam bij een beruchte broodfokker uit lunteren vandaan.
dit wisten wij nog niet toen ze bij ons kwam,ze kwam om 2 weken te logeren,maar is nooit meer weggegaan.
Iedereen heeft hier een mening over,dus helemaal worden we het toch nooit eens,denk ik.
Gr Sas en een poot van Kane

Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 437
Lid geworden op: 23/12/11 11:50
Locatie: Scheemda

Ongelezen berichtdoor Noah/Bruce » 27/01/13 12:29

Ik denk dat we het wel eens zijn, maar soms komen er hondjes op je pad waaraan je geen weerstand kunt bieden, en dan verliest je verstand het van je gevoel.
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN

Gerdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/11/11 17:20
Locatie: Putten

Ongelezen berichtdoor Gerdien » 31/01/13 22:42

Noah/Bruce schreef:Ik denk dat we het wel eens zijn, maar soms komen er hondjes op je pad waaraan je geen weerstand kunt bieden, en dan verliest je verstand het van je gevoel.


Inderdaad dat denk ik ook. En als iedereen respect heeft voor elkaars keuzes is dat helemaal mooi! :) :klasse:


Terug naar “Discussiehoek”