Wat zou je doen als?

Respecteer elkaars mening.
floor
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 287
Lid geworden op: 10/08/10 06:44
Locatie: Beilen

Ongelezen berichtdoor floor » 01/09/13 21:26

Wanneer mijn hond dat zou doen, zou ik hem van de andere hond afhalen en de komende tijd hem niet meer los laten lopen.

Wat zou je doen, wanneer je hond in de stinkende smurrie heeft liggen woelen. Een klein probleem, je moet nog een eindje rijden,voor je thuis bent.
Afbeelding
:bruinpootje: Floor 05 09 2003......10 11 2014
:zwartpootje: Tosca 31 01 2013

Gebruikersavatar
Tarzan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 195
Lid geworden op: 06/05/13 16:22
Locatie: Zeewolde

Ongelezen berichtdoor Tarzan » 01/09/13 21:45

De lijn vastmaken aan de trekhaak van de auto en hem zo meenemen. :D Grapje.
Ik zou kijken of er water in de buurt is waarin hij even kan zwemmen. Zodat het ergste vuil er af is.

Wat zou je doen als je labrador regelmatig 's nachts blaft?

dosperros

Ongelezen berichtdoor dosperros » 01/09/13 22:06

Als het af en toe zou zijn, niets. Als het te erg zou worden zou ik er aan gaan werken om het af te leren. Nachtje opblijven en kijken waarom die blaft.

Zou je een niet-rashond nemen puur uit financiele overwegingen?

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 01/09/13 22:48

Nee, wel uit andere overwegingen :wink:
Heerlijk zeg dat jij hebt gesteld dat er geen discussie mag volgen over de antwoorden, kun je zo van alles neer plempen :)

Wat doe je als je hond wat flappert met de oren, eerst een huismiddeltje of direct naar de da?

floor
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 287
Lid geworden op: 10/08/10 06:44
Locatie: Beilen

Ongelezen berichtdoor floor » 02/09/13 09:40

Dat geeft aan dat de hond oorpijn heeft. Meestal hangt het zere oor ook meer langs de kop en hij voelt zeer warm aan. Bij deze waarnemingen geef ik een oorcleaner.

Wat doe je wanneer je hondje (pup) vanalles sloopt?
Afbeelding
:bruinpootje: Floor 05 09 2003......10 11 2014
:zwartpootje: Tosca 31 01 2013

Gebruikersavatar
Daphne
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 39
Lid geworden op: 09/06/13 13:12

Ongelezen berichtdoor Daphne » 02/09/13 10:00

Zorgen dat al mijn dierbare spullen buiten bereik zijn en voor de rest corrigeren als ze sloop gedrag vertoont. Tevens genoeg alternatieven aanbieden, speeltjes, oefeningen doen etc

Wat doe je als je hond niet welkom is bij vrienden/familie waar je op bezoek wilt?
Afbeelding

dosperros

Ongelezen berichtdoor dosperros » 02/09/13 10:05

Dan neem ik ze niet mee, niet iedereen is hondenfan. Als ze naar mij thuis komen is het een ander verhaal.

Wat zou je doen als je een hond los ziet lopen in het bos en er is geen baasje te bekennen?

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 02/09/13 15:38

Die probeer ik aan te lijnen, neem ik mee en schakel dan de instanties in. Er van uitgaande dat hij vriendelijk is anders bel ik bij het bos de dierenambulance of politie (hier is geen dierenambulance).

Wat doe je (of liever zeg je) als de politie jou aanhoudt in een gebied waar eigenlijk aanlijnplicht is maar waar verders geen levende ziel te bekennen is in de winter?

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 02/09/13 15:50

schouders ophalen, boete betalen en weer doorgaan met adem halen.

Wat zou jij doen als je s zomers eerst 30 minuten in de auto moet stappen voor het dichtst bijzijnde losloopgebied?
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

Saskialappie

Ongelezen berichtdoor Saskialappie » 02/09/13 16:21

Proberen om samen met iemand anders af te spreken om te gaan wandelen met de honden. Dan kan er onderweg al gekletst worden en is die 30 minuten zo om... Wij hebben airco in de auto dus de warmte is geen probleem 8)

Wat zou je doen als je pup achter 1 van de katten aan blijft zitten?

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 02/09/13 18:35

Hem leren dat het niet de bedoeling is :D
(Wij hebben Daan het afgeleerd door hem in het begin aan de lijn te houden, en hem alleen maar laten kijken naar de katten en veel spelletjes met hem te doen als de katten hoog zaten toe te kijken ... Toen de katten niet meer boeiend waren heb ik hem losgelaten, en heeeeeeel soms denkt die ineens dat hij er mee kan spelen en springt die in speelhouding, maar 9 vd 10 keer negeert hij ze nu :klasse:

Wat zou je doen als je hoort dat er een aantal broertjes/zusjes van je hond een bepaalde ziekte hebben (bv epilepsie) en je hebt dit via de eigenaren en niet van de fokker ?
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

floor
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 287
Lid geworden op: 10/08/10 06:44
Locatie: Beilen

Ongelezen berichtdoor floor » 02/09/13 18:55

Dat is heel moeilijk. Zou hopen dat het mijn huisje voorbij gaat.
De hond weg doen is geen optie. Je bent zo aan je hond gehecht.
Zou de fokker wel op aanspreken. Verder zou ik bij de dierenarts informeren of er een bloedonderzoek mogelijk waar uit blijkt of mijne hond het ook heeft.

Wat zou je doen wanneer je van de buren hoort dat je hond bij afwezigheid van jouw veel blaft.
Afbeelding
:bruinpootje: Floor 05 09 2003......10 11 2014
:zwartpootje: Tosca 31 01 2013

Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tammie » 02/09/13 19:24

webcam neerhangen en kijken of het klopt. Klopt het dan zou ik het alleen zijn opnieuw opbouwen. Waarschijnlijk is daar dan toch wat mis gegaan?

KVV of NRV/Barf of brokken en waarom?
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 02/09/13 19:25

Vers, ik geloof niet in brok. Heb je ooit een wolf met een pannetje in de natuur zien rennen om brok te maken?

Wat zou je doen als iemand je pup stelselmatig te dik noemt?
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

Saskialappie

Ongelezen berichtdoor Saskialappie » 02/09/13 19:39

Negeren. Ik ben tevreden en mijn dierenarts vind haar ook mooi op gewicht en gezond. Wat een ander er dan van vind is niet belangrijk. Het is alleen wel heel irritant!

Halsband of tuig? En waarom?


Terug naar “Discussiehoek”