Aanschafprijs labrador ... Wat vinden jullie ervan ?

Respecteer elkaars mening.
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tammie » 28/09/13 17:00

Ik blijf het onderscheid in kleur en daar al dan niet een bijpassende vraag voor vragen een moeilijke kwestie als ik eerlijk ben :D

Bij bruin ben ik er heel snel uit, vind ik gewoon persoonlijk fout.
Grote verschillen ben ik ook al heel snel uit.

Laten we de red fox nemen (sorry, heb nu eenmaal een rode).
Er is vraag naar. Er is heel weinig aanbod na, ik ben momenteel 3 red fox labrador fokkers tegen gekomen die vanuit de rasstandaard fokken. Ongetwijfeld zullen er meer zijn maar het woordje broodfok/niet fokken volgens rasstandaard/gezondheidsuitlsagen doet hier ook wat.
Doordat de spoeling veel dunner is om mee te fokken zal er ook meer geïnvesteerd moeten worden.
Zal er ook geïnvesteerd moeten worden in "vernieuwing" en dus verbetering. Zal onze kleine Indra een nestje krijgen op den duur dan is de kans groot dat hier al weer red-fox pups in zullen zitten. Maar is hier ook al weer naar gefokt, generaties lang voordat Indra deze kleur kan gaan doorgeven (Indra's overgrootmoeder was echt blond, de blond die ik niet mooi vind, sorry :oops: )
Gaan we nog langer in de tijd terug dan was de lichtblonde labrador er helemaal niet want van origina schijnen ze donkerder te zijn geweest. Echter vond men lichter mooier dus zijn lichtblond gaan fokken.
Daarnaast in de jaren 70 (uit mijn hoofd) was de red-fox labrador gevoeliger voor epilepsie. Vervelend en absoluut onwenselijk wat er dus ook bewust uitgefokt moest worden.

http://penara.com/foxred.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Labrador_Retriever

En tja, ons gouden meiske daar had ik echt wel iets meer geld voor over gehad, het hoefde niet maar dat is weer een ander verhaal :D
Alleen al omdat een labrador deze kleur van origina moet hebben gehad :)
Immers zeg ik niet voor niets dat Indra wel goud lijkt wb vachtje :) En nu weet ik iedereen blij en happy is met zijn hond maar in het geval van de originele kleur weer proberen terug te krijgen wat niet het gemakkelijkste van het gemakkelijkste moet zijn wil je blijven kijken naar rasverbetering dan vind ik iets meer vragen ook zo gek nog niet :D
Zelfde als dus iets meer vragen als het om een kleur van de labrador gaat die niet alledaags is maar zeker van origina er wel is geweest, al was het maar om te voorkomen dat de redfox niet onderhevig gaat worden aan zo zeldzaam worden dat deze variant van kleur op uitsterven gaat worden, zou zonde zijn (wat anders is dan toen de hype Zilver, die kleur komt niet voor bij de labrador en is dus ook absoluut onwenselijk wat mij betreft).
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 28/09/13 17:31

Ik betaal met liefde meer voor een goed gefokte hond, maar nooit voor een kleur.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)


Terug naar “Discussiehoek”