Aanschafprijs labrador ... Wat vinden jullie ervan ?

Respecteer elkaars mening.
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tammie » 03/09/13 16:03

Onze meiden hebben 950 euro (Indra) en 400 euro (Pepper) gekost.

Als ik kijk naar hoe het bij beide nestjes is gegaan dan vind ik van de prijs niet zo gek veel te zeggen.
Bij het red-foxnestje heeft moeder 4 pups geworpen, volgens mij maar dat weet ik niet 100% zeker meer, keizersnede gehad. Dan alle tijd, voer, warmtelamp bij de werpkist, etc. meegerekend houd je er niet zo gek veel aan over.
In het nestje van Indra was er sprake van keizersnede, bijvoeding (moeders ging melk geven op moment dat het niet meer nodig was), warmtelamp en alle tijd die er in gaat zitten. In dit nest zaten 9 pups.

Als ik kijk naar hoe serieus ze met het fokken bezig zijn, bereken cq weet hoeveel Buddy (Indra's vader) en ouders van Pepper hebben gekost incl. import naar Nederland (schrijf ik het goed, alle 3 komen ze dus uit Amerika) dan maak ik mijn borst wel nat. We hebben het dan niet over de kleine bedragen.
Maar ook buiten dat steeds maar weer met de honden bezig zijn, training zus/training zo, showtje hier en showtje daar.
Aan beide, Indra en Pepper ook goed te merken. Wereldhonden met een heel mooi karakter :)

Ook wij werden raar aangekeken toen we vertelden hoeveel wij voor Pepper hadden betaald, immers is Pepper een herplaatser. Maar ze was het dubbel en dwars waard.

Toch kan ik het mij wel voorstellen als mensen zeggen zodra een pup boven de 1000 euro komt dan weet ik niet meer of ik hier in meega.
Het zijn niet de kleine bedragen meer en ze lopen idd op.
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 03/09/13 16:23

Tammie schreef:Onze meiden hebben 950 euro (Indra) en 400 euro (Pepper) gekost.

Als ik kijk naar hoe het bij beide nestjes is gegaan dan vind ik van de prijs niet zo gek veel te zeggen.
Bij het red-foxnestje heeft moeder 4 pups geworpen, volgens mij maar dat weet ik niet 100% zeker meer, keizersnede gehad. Dan alle tijd, voer, warmtelamp bij de werpkist, etc. meegerekend houd je er niet zo gek veel aan over.
In het nestje van Indra was er sprake van keizersnede, bijvoeding (moeders ging melk geven op moment dat het niet meer nodig was), warmtelamp en alle tijd die er in gaat zitten. In dit nest zaten 9 pups.



Uhmmm, de fokker meld de prijs toch al voor dat de moederhond bevallen is ? Lijkt me stug dat de prijs zakt als bovenstaande allemaal niet gebeurd was 8)

En het gaat mij er niet om wat iemand er aan over houd, maar ik vraag me wel af waar we gaan eindigen als kopers alles maar gewoon betalen.

In eerste instantie dacht ik gister ook : Wtf ... Nu al rond de 1000 euro, hoeveel zal dat zijn als wij voor labje nummer 3 gaan!
Later dacht ik, uhmmm ik wil een hond van een bepaalde fokker en van een bepaalde hond, dus als die prijs zo is dan is dat zo en zal ik dat betalen

Maar kan me ook voorstellen dat voor sommige mensen een rashond aanschaffen steeds moeilijker zal worden .....
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tammie » 03/09/13 16:28

Die eerste zin snap ik niet.
Prijs zou dan juist moeten stijgen niet zakken volgens mij immers zijn de kosten ook onverwachts hoger.
Wat ik bedoelde dat ik het niet onredelijk vind omdat fokkers net zo goed tegenslagen kunnen hebben in nesten.
Prijs is dan al genoemd voor de pup ;)


Kay schreef:
Tammie schreef:Onze meiden hebben 950 euro (Indra) en 400 euro (Pepper) gekost.

Als ik kijk naar hoe het bij beide nestjes is gegaan dan vind ik van de prijs niet zo gek veel te zeggen.
Bij het red-foxnestje heeft moeder 4 pups geworpen, volgens mij maar dat weet ik niet 100% zeker meer, keizersnede gehad. Dan alle tijd, voer, warmtelamp bij de werpkist, etc. meegerekend houd je er niet zo gek veel aan over.
In het nestje van Indra was er sprake van keizersnede, bijvoeding (moeders ging melk geven op moment dat het niet meer nodig was), warmtelamp en alle tijd die er in gaat zitten. In dit nest zaten 9 pups.



Uhmmm, de fokker meld de prijs toch al voor dat de moederhond bevallen is ? Lijkt me stug dat de prijs zakt als bovenstaande allemaal niet gebeurd was 8)

En het gaat mij er niet om wat iemand er aan over houd, maar ik vraag me wel af waar we gaan eindigen als kopers alles maar gewoon betalen.

In eerste instantie dacht ik gister ook : Wtf ... Nu al rond de 1000 euro, hoeveel zal dat zijn als wij voor labje nummer 3 gaan!
Later dacht ik, uhmmm ik wil een hond van een bepaalde fokker en van een bepaalde hond, dus als die prijs zo is dan is dat zo en zal ik dat betalen

Maar kan me ook voorstellen dat voor sommige mensen een rashond aanschaffen steeds moeilijker zal worden .....
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 03/09/13 16:30

Kay schreef:
In eerste instantie dacht ik gister ook : Wtf ... Nu al rond de 1000 euro, hoeveel zal dat zijn als wij voor labje nummer 3 gaan!
Later dacht ik, uhmmm ik wil een hond van een bepaalde fokker en van een bepaalde hond, dus als die prijs zo is dan is dat zo en zal ik dat betalen

Maar kan me ook voorstellen dat voor sommige mensen een rashond aanschaffen steeds moeilijker zal worden .....


Helaas is dat de reden dat de pups op Marktplaats goed verkopen. Een labrador pup zonder stamboom kost dan slechts € 350,-
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 03/09/13 16:39

Ik begreep jouw stukje in de zin van dat je snapte dat de prijs 950 euro was gezien alle kosten die de fokker er aan heeft gehad
Maar als de fokker deze kosten niet had gehad, was de prijs toch niet gedaald ? Zo bedoel ik het :)


Tammie schreef:Die eerste zin snap ik niet.
Prijs zou dan juist moeten stijgen niet zakken volgens mij immers zijn de kosten ook onverwachts hoger.
Wat ik bedoelde dat ik het niet onredelijk vind omdat fokkers net zo goed tegenslagen kunnen hebben in nesten.
Prijs is dan al genoemd voor de pup ;)


Kay schreef:
Tammie schreef:Onze meiden hebben 950 euro (Indra) en 400 euro (Pepper) gekost.

Als ik kijk naar hoe het bij beide nestjes is gegaan dan vind ik van de prijs niet zo gek veel te zeggen.
Bij het red-foxnestje heeft moeder 4 pups geworpen, volgens mij maar dat weet ik niet 100% zeker meer, keizersnede gehad. Dan alle tijd, voer, warmtelamp bij de werpkist, etc. meegerekend houd je er niet zo gek veel aan over.
In het nestje van Indra was er sprake van keizersnede, bijvoeding (moeders ging melk geven op moment dat het niet meer nodig was), warmtelamp en alle tijd die er in gaat zitten. In dit nest zaten 9 pups.



Uhmmm, de fokker meld de prijs toch al voor dat de moederhond bevallen is ? Lijkt me stug dat de prijs zakt als bovenstaande allemaal niet gebeurd was 8)

En het gaat mij er niet om wat iemand er aan over houd, maar ik vraag me wel af waar we gaan eindigen als kopers alles maar gewoon betalen.

In eerste instantie dacht ik gister ook : Wtf ... Nu al rond de 1000 euro, hoeveel zal dat zijn als wij voor labje nummer 3 gaan!
Later dacht ik, uhmmm ik wil een hond van een bepaalde fokker en van een bepaalde hond, dus als die prijs zo is dan is dat zo en zal ik dat betalen

Maar kan me ook voorstellen dat voor sommige mensen een rashond aanschaffen steeds moeilijker zal worden .....
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tammie » 03/09/13 17:38

Nu snap ik jou ook weer :)
Nee, net zo als ik dit soort dingen uit zakelijk oogpunt bekijk.
Eventjes een ander oogpunt dan pup maar ik denk/hoop dat mijn gedachten dan wel concreet zijn:
Pepper is een herplaatser, rechtstreeks van de fokker.
Fijn dat beide ouders uit Amerika komen. Wist ik in 1e instantie niet, ik ben op Pepper gevallen om haar karakter niet om haar ouders (al zijn dat ook kanjers). Zakelijk oogpunt, ik vind het prima dat mijn fokker daar kosten voor maakt, heeft gemaakt in Peppers eerste ruim anderhalf jaar maar dan noch vind ik niet dat Pepper net zoveel mag kosten als een pup. Immers loop ik ook het 1 en ander mis, waaronder haar puppytijd.
Ook met Pepper wilde ik alles heel goed geregeld hebben, contract is nu net pas klaar doordat wij samen op 1 lijn wilden zitten. Dat heeft dus de nodige tijd gekost.

Zo kijk ik er dus ook tegen aan bij een pup.
Heel zakelijk misschien maar voor mij geld ook met een heel groot stukje gevoel (Stefan heeft met de fokker dus ook de papieren voor Pepper geregeld omdat bij mij het gevoel ging overheersen en dit het contact niet ten goede zou komen) zowel bij pup als ook zeker in het geval bij Pepper.

En dan vind ik het geen probleem om de genoemde prijs te betalen :)


Kay schreef:Ik begreep jouw stukje in de zin van dat je snapte dat de prijs 950 euro was gezien alle kosten die de fokker er aan heeft gehad
Maar als de fokker deze kosten niet had gehad, was de prijs toch niet gedaald ? Zo bedoel ik het :)


Tammie schreef:Die eerste zin snap ik niet.
Prijs zou dan juist moeten stijgen niet zakken volgens mij immers zijn de kosten ook onverwachts hoger.
Wat ik bedoelde dat ik het niet onredelijk vind omdat fokkers net zo goed tegenslagen kunnen hebben in nesten.
Prijs is dan al genoemd voor de pup ;)


Kay schreef:
Tammie schreef:Onze meiden hebben 950 euro (Indra) en 400 euro (Pepper) gekost.

Als ik kijk naar hoe het bij beide nestjes is gegaan dan vind ik van de prijs niet zo gek veel te zeggen.
Bij het red-foxnestje heeft moeder 4 pups geworpen, volgens mij maar dat weet ik niet 100% zeker meer, keizersnede gehad. Dan alle tijd, voer, warmtelamp bij de werpkist, etc. meegerekend houd je er niet zo gek veel aan over.
In het nestje van Indra was er sprake van keizersnede, bijvoeding (moeders ging melk geven op moment dat het niet meer nodig was), warmtelamp en alle tijd die er in gaat zitten. In dit nest zaten 9 pups.



Uhmmm, de fokker meld de prijs toch al voor dat de moederhond bevallen is ? Lijkt me stug dat de prijs zakt als bovenstaande allemaal niet gebeurd was 8)

En het gaat mij er niet om wat iemand er aan over houd, maar ik vraag me wel af waar we gaan eindigen als kopers alles maar gewoon betalen.

In eerste instantie dacht ik gister ook : Wtf ... Nu al rond de 1000 euro, hoeveel zal dat zijn als wij voor labje nummer 3 gaan!
Later dacht ik, uhmmm ik wil een hond van een bepaalde fokker en van een bepaalde hond, dus als die prijs zo is dan is dat zo en zal ik dat betalen

Maar kan me ook voorstellen dat voor sommige mensen een rashond aanschaffen steeds moeilijker zal worden .....
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding

Karlien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4238
Lid geworden op: 15/03/05 16:08
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Karlien » 03/09/13 19:21

Kay schreef:Voor de mensen die er niets van vinden :
Wat zou voor jullie een maximaal bedrag zijn wat jullie voor een labradorpup zouden betalen dan ? :D


Sjah, mee met wat er gevraagd wordt zeker ... wat is het alternatief?
Eentje uit de broodfok halen ... nee, dan liever 100 euro meer voor mij.
Voor een herplaatser gaan ... die kosten tegenwoordig ook al gemiddeld 300 euro in het asiel. Da's ook meer dan vroeger. En de kans dat je kosten hebt qua gezondheid of voor gedragstherapeut ... dan kom je al gauw ook op hogere bedragen uit.
:blondpootje: Quan en Rumi
:zwartpootje: Caillou en Roeba
:pootje: Skye, Phlyn, Rhuna en Ramses

sannie77
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 157
Lid geworden op: 04/05/13 21:24
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sannie77 » 03/09/13 19:59

Onze pup gaat ook 900 euro kosten!
Bo(Tropical Taste of Bransjesland)15-12-2013

Gebruikersavatar
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 513
Lid geworden op: 26/10/08 16:14
Locatie: Tienen

Ongelezen berichtdoor perelaar » 04/09/13 11:50

Ik vind 1000 - 1500 € voor een pup van een kweker die verantwoord bezig is heel normaal. Zelfs het dubbele is nog redelijk, puur economisch bekeken.

Als je die aanschafprijs bekijkt op de gemiddelde levensduur van een labrador kom je op wat - 100 €/jaar? Dus nog geen 10€ / maand. Zet daar alle plezier dat je beleeft met je hond tegenover. Denk aan de onkosten die de kweker heeft, en vergeet de tijd die hij/zij in de honden steekt niet. Houd in je achterhoofd dat niet elk nest 9 pups heeft - 1 of 2 kan ook. Waar klagen jullie dan nog over?

De meeste mensen kopen elke paar jaar een flatscreen van 1000 €, en om de 4 à 5 jaar moet er een nieuwe wagen komen. Om nog niet te spreken over merkkledij, elektronische gadgets en verre reizen :twisted:
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 04/09/13 13:04

perelaar schreef:Ik vind 1000 - 1500 € voor een pup van een kweker die verantwoord bezig is heel normaal. Zelfs het dubbele is nog redelijk, puur economisch bekeken.

Als je die aanschafprijs bekijkt op de gemiddelde levensduur van een labrador kom je op wat - 100 €/jaar? Dus nog geen 10€ / maand. Zet daar alle plezier dat je beleeft met je hond tegenover. Denk aan de onkosten die de kweker heeft, en vergeet de tijd die hij/zij in de honden steekt niet. Houd in je achterhoofd dat niet elk nest 9 pups heeft - 1 of 2 kan ook. Waar klagen jullie dan nog over?

De meeste mensen kopen elke paar jaar een flatscreen van 1000 €, en om de 4 à 5 jaar moet er een nieuwe wagen komen. Om nog niet te spreken over merkkledij, elektronische gadgets en verre reizen :twisted:


Van welke planeet kom jij? Ik denk toch echt niet dat de meeste mensen elk jaar al die dingen kunnen aanschaffen waar jij het over hebt. En hoe bereken je die gemiddelde levensduur van een hond? Mijn Pagan overleed net een jaar oud, dus die vlieger gaat lang niet altijd op...
Afbeelding

Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 04/09/13 13:24

perelaar schreef:Ik vind 1000 - 1500 € voor een pup van een kweker die verantwoord bezig is heel normaal. Zelfs het dubbele is nog redelijk, puur economisch bekeken.

Als je die aanschafprijs bekijkt op de gemiddelde levensduur van een labrador kom je op wat - 100 €/jaar? Dus nog geen 10€ / maand. Zet daar alle plezier dat je beleeft met je hond tegenover. Denk aan de onkosten die de kweker heeft, en vergeet de tijd die hij/zij in de honden steekt niet. Houd in je achterhoofd dat niet elk nest 9 pups heeft - 1 of 2 kan ook. Waar klagen jullie dan nog over?

De meeste mensen kopen elke paar jaar een flatscreen van 1000 €, en om de 4 à 5 jaar moet er een nieuwe wagen komen. Om nog niet te spreken over merkkledij, elektronische gadgets en verre reizen :twisted:


Klagen ? Als nadenken over de aanschafprijs van iets in jouw idee klagen is, nou dan klaagt de mens wat af tegenwoordig ....
Zo denk ik ook na hoeveel geld ik over heb voor een nieuwe auto, alleen is dit een hondenforum dus niet echt relevant

Oh, en misschien kan jij dan in je achterhoofd houden dat niet elke hond 10 zal worden, niet elke hond gezond is/zal blijven en ook regelmatig nestjes van 10 of meer voorkomen 8)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

Gebruikersavatar
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 513
Lid geworden op: 26/10/08 16:14
Locatie: Tienen

Ongelezen berichtdoor perelaar » 04/09/13 14:41

Gemiddelde leeftijd: gewoon even gegoogeld.

Jullie moeten je overigens niet onmiddellijk zo aangevallen voelen: ik spreek in algemene termen, over consumptiegedrag zoals ik het zie.

Overigens ter info: aanschafprijs van Harpo, 5 jaar geleden, was denk ik 800 €. Kweker vertelde me dat het nu rond de 1000€ zou liggen.
Flora was gratis (van bij de kweker!), herplaatser met een rugzak aan medische problemen waarover de kweker van in het begin heel eerlijk en correct was.
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006

Joyce
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8703
Lid geworden op: 13/12/02 16:14

Ongelezen berichtdoor Joyce » 08/09/13 21:44

Onze 1e lab in 1995 1000 GULDEN
De 2e lab in 2002 750 euro
En in 2003 800 euro

Nu zitten ze idd tussen de 900 en 1000 euro

aht
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 104
Lid geworden op: 18/07/13 09:59
Locatie: Drongen (Gent)

Ongelezen berichtdoor aht » 09/09/13 15:22

Genie : 1200 £ (= +/- 1400 € als ik goed gerekend heb)
Scapa : 500 €
Dina : 850 €

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 09/09/13 15:32

aht schreef:Genie : 1200 £ (= +/- 1400 € als ik goed gerekend heb)
Scapa : 500 €
Dina : 850 €
nu wel 1400 euro, maar jaaaren terug was de pond toch wel een hoop meer waard als de gulden dus kan goed meer geweest zijn denk ik..
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)


Terug naar “Discussiehoek”