Wat verwacht jij van je labrador buiten ?

Respecteer elkaars mening.
Desiree
Erelid
Erelid
Berichten: 4536
Lid geworden op: 22/08/04 11:14
Locatie: Leidschendam

Ongelezen berichtdoor Desiree » 04/09/13 21:13

Naast het lusteren en niet trekken aan de riem kan ik me ook storen aan geblaf. Gringo had daar een handje van. Heel irritant zo'n blafconcert tijdens een wandeling. Lara heeft dat gelukkig niet.
Groetjes,
Désirée

Afbeelding

Marga/Noa
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 273
Lid geworden op: 02/04/13 15:53
Locatie: Overijssel

Ongelezen berichtdoor Marga/Noa » 04/09/13 22:35

Aan de riem netjes naast lopen( werken we hard aan, gaat steeds beter:) ze mag best snuffelen, maar ook een beetje doorlopen. Als ze los is mag ze haar gang gaan, maar in de praktijk blijft ze aardig bij ons in de buurt.
Noa 09-09-2012

Gebruikersavatar
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1029
Lid geworden op: 24/02/12 19:24
Locatie: Elsloo
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor fieke » 05/09/13 13:05

Aan de riem mag hij niet trekken.
Als hij los is mag hij zijn gang gaan. Hij moet wel komen als het nodig is (daar werken we hard aan), hij moet me in de gaten houden. Ook mag hij niet als een gek op een hond af racen om te gaan spelen. Voor de rest mag hij snuffelen zo veel hij wil. Hier lopen ook weleens paadjes naast het wandelpad. Daar rent hij als een gek overheen om me vervolgens te zoeken :D
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012

Bert
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 85
Lid geworden op: 27/07/13 16:01
Locatie: Twente

Ongelezen berichtdoor Bert » 05/09/13 13:17

off topic:
Ik lees over niet trekken aan de riem. Hoe leer je ze dat af?

Gebruikersavatar
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 513
Lid geworden op: 26/10/08 16:14
Locatie: Tienen

Ongelezen berichtdoor perelaar » 05/09/13 14:03

wat ik verwacht, bij gewone wandeling: niet trekken aan de lijn, dicht bij mij blijven indien los, niets vreten, en (voor Harpo) niet te veel gedoe met poot opheffen.

Verwachtingen bij jacht: opletten, niet inspringen, niet bemoeien met andere honden/jagers, en boven alles zacht in de bek zijn.

Wat ik krijg: ... tja, meestal lukt het redelijk :oops:
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006

Gebruikersavatar
Lana
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 92
Lid geworden op: 07/04/13 12:17

Ongelezen berichtdoor Lana » 05/09/13 14:44

Inderdaad niet trekken.

Niet zomaar op andere mensen en honden afstieren.
Ze moet me eerst aankijken en dan zeg ik "ja ga maar" of "nee wacht" of ze wel of niet mag spelen.
(Dit heeft als reden dat ze meegaat met mij naar mijn werk en daar komen veel mensen en soms honden, en die vinden het echt niet allemaal grappig als ze ze even wild komt besnuffelen :twisted: )

Op momenten dat ik mijn trainings halfuurtje heb, verwacht ik dat ze alleen maar aandacht voor mij heeft en voor niks anders.

Op momenten dat we lekker aan het wandelen zijn mag ze in principe zo gek doen als ze zelf wil. Maar ook dan moet ze een commando gewoon opvolgen. (dus netjes stoppen, als ik stop roep voor het oversteken van een weg etc.) Maar ik denk dat dit voornamelijk voor dr eigen veiligheid is.
Afbeelding

AHofs
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 69
Lid geworden op: 13/09/13 07:42
Locatie: Leersum

Ongelezen berichtdoor AHofs » 16/12/13 11:45

Ook mag hij niet als een gek op een hond af racen om te gaan spelen


hoe leer je je hond dit? vaak wacht beer wel tot ik zeg 'ga maar' maar dit gaat helaas niet altijd op :(

Gebruikersavatar
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1029
Lid geworden op: 24/02/12 19:24
Locatie: Elsloo
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor fieke » 16/12/13 20:34

AHofs schreef:
Ook mag hij niet als een gek op een hond af racen om te gaan spelen


hoe leer je je hond dit? vaak wacht beer wel tot ik zeg 'ga maar' maar dit gaat helaas niet altijd op :(


Als pup deed Bruce dit ook, dat leverde bijna altijd een snauw op. Ik ben toen aan de riem gaan oefenen. Als ik honden tegen kwam, moest hij gaan zitten en wachten tot ik goedkeuring gaf. Vervolgens liep ik met de riem erheen, liep hij te snel gaf ik commando rustig. Als ik kortbij was klikte ik hem los en mocht hij spelen. Dit ging steeds beter, ook als hij los is. Nu nog steeds krijgt hij het af en toe in zijn bol en dan hoef ik maar rustig te roepen en hij remt af. Heel soms racet hij als een gek erop af, meestal honden wat hij goed kent.

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor Muiske » 23/12/13 14:08

Buiten aan de lijn:
- Niet trekken (logisch denk ik)
- snuffelen mag, maar als ik zeg dat het genoeg is moet hij ook op houden
- geen snuffelcontact met andere honden
- absoluut niet spelen met andere honden
- niet bij andere mensen schooien om knuffeltjes (hij blijft er soms echt voor stil staan)

Als hij los loopt is er maar 1 regel en dat is mee komen als ik roep. voor de rest mag hij snuffelen en spelen zoveel hij wilt. hij blijft overigens ook altijd in de buurt. kijkt ook regelmatig even om om te checken of ik niet weer achter een boom sta :D
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Gebruikersavatar
Gerritte
Erelid
Erelid
Berichten: 15528
Lid geworden op: 03/01/03 09:12
Locatie: zoetermeer

Ongelezen berichtdoor Gerritte » 23/12/13 20:20

ik verwacht ... minstens een modderbad :D . Voor de rest lekker uit haar dakkie gaan, alleen als ik fluit wil ik dan ook dat ze komt! En dat gebeurt ook. Zowiezo negeert ze andere honden, ze doet altijd lekker haar eigen ding.
groetjes gerritte
Afbeelding
bedankt monika!

:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)

Gebruikersavatar
Terra5
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3392
Lid geworden op: 27/05/06 11:52
Locatie: Dieren

Ongelezen berichtdoor Terra5 » 24/12/13 12:41

Van beide verwacht ik dat ze niet trekken aan de lijn, maar dat spreekt redelijk voor zich.
Als Danouk een andere hond aan de riem ziet, verwacht ik dat ze naar mij kijkt en geen aandacht voor de andere hond heeft, zodat we rustig kunnen passeren. Dit gaat soms beter dan andere keren ;-)

Los moeten ze beiden direct komen als ik roep of fluit. Terra gaat vooral haar eigen ding, negeert sowieso uit zichzelf alles en iedereen. Dame wordt wel wat hardhorend ;-)

Danouk moet daarnaast ook naast me zitten als er een fietser, wandelaar, jogger, etc aankomt en wachten op commando dat ze weer vrij is. Verder mag ze los gewoon haar gang gaan. Uiteraard mensen negeren en luisteren als ik haar roep. En ik verwacht wel een modderbad inderdaad :D
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014

Gebruikersavatar
anneke
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 5
Lid geworden op: 17/12/13 23:58
Locatie: westendorp

Ongelezen berichtdoor anneke » 26/12/13 11:54

Het belangrijkste voor mij, is vooral plezier maken, ze zien genieten als ze met zn 2 door het water rennen, bovenop mekaar duiken en heerlijk spelen. Even die energie eruit gooien.
In het bos verstoppertje spelen met ze, dit is tevens een oefening, dat ze op mij moeten letten, werkt erg goed. Trekken aan de lijn doen ze geen van beide, veel trainen en herhalen. Een fijne wandeling is voor mij als ik lachend door het bos ga, om al hun fratsen


Terug naar “Discussiehoek”