Moeilijk uit elkaar te houden?

Respecteer elkaars mening.
Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 12/09/13 19:13

nou..ik heb ooit op het hondenstrand in zeewolde andermans gele labrador aangelijnd en mee naar onze plek genomen.
Onze labrador Buster was toen mee.1 jaar oud.
Een ongelooflijke puber ,en slecht luisteren, je kent het wel

Ik riep BUS! Hier! en ja hij kwam ook nog ,in 1 keer zelfs,wat een geluk!
Komt er een man aan ,en hij wilde weten waarom zijn labrador BAS bij mij aan de riem zat :D :D

Nog hartelijk gelachen met zn allen hoor daarna, maar ja "ut ken dus wel es gebeuren "
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 12/09/13 21:36

Jawel hoor, ik moet regelmatig goed kijken wie wie is. Niet bij de geeltjes, die lijken niet op elkaar. Maar moeder en dochter Gimmick en Dazzle gaan steeds meer op elkaar lijken. Ik vergis me regelmatig.

Ik kan me herinneren dat we een keer bij een bevriende fokster op bezoek waren om naar een nest pups te kijken. Zij vond het tijd dat moedertje bij haar pups in de werpkist ging, maar moedertje wilde niet. Enfin, strenge woorden en uiteindelijk lag het teefje bij de pups, nogal ongelukkig kijkend. Totdat ineens het echte moedertje kwam aangelopen. Bleek ze oma naar de pups te hebben gestuurd :D Die leken ook zo enorm op elkaar :)

Hanneke

Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 707
Lid geworden op: 04/06/13 09:43
Locatie: west vlaanderen

Ongelezen berichtdoor Kelsey en Lenka » 13/09/13 09:47

Haha... Dus het kan toch wel eens voor problemen zorgen! Hilarisch! Nu... Als we beslissen om er nog een 4de bij te nemen, dan zal het een andere familie zijn en hopelijk kan ik ze wel makkelijk uit elkaar houden.
:blondpootje: Kelsey (10-10-99 / 16-01-14 )
:bruinpootje: Lenka (Mika of purple heathmoor) 15/08/13
:zwartpootje: Bo (cavalier King Charles) 03/08/04
:zwartpootje: Luna 12/09/13

Gebruikersavatar
Terra5
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3392
Lid geworden op: 27/05/06 11:52
Locatie: Dieren

Ongelezen berichtdoor Terra5 » 13/09/13 10:05

Ondanks dat ze hier echt niet op elkaar lijken, Terra is wat breder gebouwd en belangrijkste verschil; oud en erg grijs :D Moet ik hier 's avonds soms toch ook even kijken als ze opgerold liggen te slapen ;-)


Maar je eigen honden houd je echt wel uit elkaar, ze zien er anders uit, maar hebben ook hun eigen maniertjes en gewoontes die specifiek bij ze horen. Die van mij heb ik een groep honden er ook altijd zo uit kunnen halen ;-) Natuurlijk kan het soms, als je snel iets wil, nog niet helemaal wakker bent en je bent niet echt aan het opletten, dat je de "verkeerde" iets laat doen ofzo, maar dat merk je dan snel genoeg..

Overigens kan dit ook met andere dingen gebeuren. Zo kwam een vriendin van mij erachter dat ze twee totaal verschillende schoenen aan had, toen ze al in de trein zat onderweg naar haar werk :D
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 13/09/13 12:28

O & X hebben een verschillende vacht: O heeft heel veel welving en een langere vacht. X heeft een heel korte vacht, en totaal geen welving. Ik kan ze dus goed uit elkaar houden!

Wel moet ik af en toe checken dat ik de juiste hond heb ingetuigd; het is me ooit 1x overkomen dat O in het tuig van X was gesprongen terwijl zij op pensioen is, hihi. Gelukkig had ik dat al door toen ik nog in de gang was :).
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 14/09/13 17:22

:D :D ja ,bij jou mag dat wel eens gebeuren hoor !
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008


Terug naar “Discussiehoek”