Moeilijk uit elkaar te houden?

Respecteer elkaars mening.
Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 707
Lid geworden op: 04/06/13 09:43
Locatie: west vlaanderen

Moeilijk uit elkaar te houden?

Ongelezen berichtdoor Kelsey en Lenka » 12/09/13 12:51

Voor de mensen die 2 of meer labjes in hetzelfde kleur hebben... Hebben jullie het soms moeilijk om ze uit elkaar te houden?
Toen we op zoek gingen naar een pupje waren we op een plaats waar de toekomstige mama en haar moeder heel de tijd om ons heen draaiden en ik wist echt niet meer wie wie was. :D Ze leken echt heel hard op elkaar! Moeten jullie zelf ook wel eens 2 keer kijken voor je ziet wie wie is of houden jullie ze uit elkaar met 1 oogopslag? En waarin zit het verschil dan?

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 12/09/13 13:04

Ik heb nooit moeite om die drie zwartjes uit elkaar te houden, alleen mensen die ze niet goed kennen zien geen/weinig verschil.
Ik zie meteen wie wie is ook al zie ik alleen een kop, poot of staart of zelfs een stukje vacht. Ik hoor met mijn ogen dicht die wie er aan komt lopen of wie er naast me staat aan de manier van lopen of ademhalen. Ze ruiken zelfs alle drie anders.
Op afstand zie je aan de manier van bewegen welke van de drie het is.
Als het je eigen honden zijn ken je ze zo goed dat je echt geen moeite hebt om te uit elkaar te houden :wink:
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!

Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tammie » 12/09/13 13:16

Bij mijn eigen honden heb ik het nooit als probleem ervaren bij ons zelf.
Echter was het karakter Spike en Bo zo groot dat het voor anderen wel heel erg moeilijk was omdat hun niet konden zie wie wie was.
Bij Pepper en Indra zal er kleurverschil zijn waardoor niet weer in dit soort situaties terecht kunnen komen. Voor mij ook de reden om er kleurverschil in te willen blijven houden ondanks dat wij op langer termijn 2 labjes weer wilden :D
Dat is toevalligerwijs (ivm Pepper) dus ook gelukt ;)
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 12/09/13 13:47

nee daar heb ik nooit problemen mee gehad.
ook niet buiten waar nog een aantal gele reuen rondlopen. als het gele gevaar over het veld dendert haal ik mijn jongens er zo tussen uit :)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 12/09/13 14:12

ik heb dat ook nog nooit meegemaakt. Ik herken zelfs honden van anderen gemakkelijk, als ik ze een beetje ken. Ze zijn toch niet allemaal hetzelfde, behalve dat ze dezelfde kleur hebben?
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 707
Lid geworden op: 04/06/13 09:43
Locatie: west vlaanderen

niet altijd

Ongelezen berichtdoor Kelsey en Lenka » 12/09/13 14:16

sbientje schreef:ik heb dat ook nog nooit meegemaakt. Ik herken zelfs honden van anderen gemakkelijk, als ik ze een beetje ken. Ze zijn toch niet allemaal hetzelfde, behalve dat ze dezelfde kleur hebben?


Nu waren dat natuurlijk moeder en dochter, maar in die 2 zag ik echt geen verschil. Terwijl hun baasje direct zei wie wie was. Ik zou ze eerst eens goed hebben moeten bekijken :D
Fijn dat het toch makkelijker gaat dan het soms lijkt. :)

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 12/09/13 14:19

oh ja, je moet ze wel een beetje leren kennen, zeker met kids en ouders is het zo lastig. Bij de fokker van Pom haal ik hun 2 zwarte reuen ook altijd door elkaar, vader en zoon. Inmiddels gaat het wat beter maar nog zeker niet foutloos haha.. geen schande toch?
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 12/09/13 14:23

haha oh nu zit ik mezelf tegen te spreken. Met eigen honden heb ik nog nooit gehad dat ik ze er niet uit kon halen, met andere honden dus wel :D
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 707
Lid geworden op: 04/06/13 09:43
Locatie: west vlaanderen

Ongelezen berichtdoor Kelsey en Lenka » 12/09/13 14:23

sbientje schreef:oh ja, je moet ze wel een beetje leren kennen, zeker met kids en ouders is het zo lastig. Bij de fokker van Pom haal ik hun 2 zwarte reuen ook altijd door elkaar, vader en zoon. Inmiddels gaat het wat beter maar nog zeker niet foutloos haha.. geen schande toch?


nee tuurlijk niet, maar als het goed gaat willen we ook nog een bruin pupje bij en ik zou niet willen dat ik mijn eigen honden niet of moeilijk uit elkaar kan houden. Dat zou wel een schande zijn! :D

Gebruikersavatar
Henny--Joy
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1180
Lid geworden op: 16/08/05 08:59
Locatie: labjesdorp

Ongelezen berichtdoor Henny--Joy » 12/09/13 14:27

Ik heb twee volle zusjes hier met twee jaar leeftijdsverschil, en houd ze heel goed uit elkaar.
Anderen hebben er heel erg vaak moeite mee, zeker nu ze allebei ook nog slagen op de rug hebben. Ze zijn ook nog eens even zwaar.
Al het goud ter wereld bevind zich in de blik van de hond voor haar baasjes.

Gebruikersavatar
Henny--Joy
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1180
Lid geworden op: 16/08/05 08:59
Locatie: labjesdorp

Ongelezen berichtdoor Henny--Joy » 12/09/13 14:28

dubbele post :? .
Al het goud ter wereld bevind zich in de blik van de hond voor haar baasjes.

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 12/09/13 14:29

Kelsey en Lenka schreef:
sbientje schreef:oh ja, je moet ze wel een beetje leren kennen, zeker met kids en ouders is het zo lastig. Bij de fokker van Pom haal ik hun 2 zwarte reuen ook altijd door elkaar, vader en zoon. Inmiddels gaat het wat beter maar nog zeker niet foutloos haha.. geen schande toch?


nee tuurlijk niet, maar als het goed gaat willen we ook nog een bruin pupje bij en ik zou niet willen dat ik mijn eigen honden niet of moeilijk uit elkaar kan houden. Dat zou wel een schande zijn! :D
je kan ze altijd nog allebei dezelfde naam geven ;)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 707
Lid geworden op: 04/06/13 09:43
Locatie: west vlaanderen

Dat is dé oplossing!

Ongelezen berichtdoor Kelsey en Lenka » 12/09/13 14:31

sbientje schreef:
Kelsey en Lenka schreef:
sbientje schreef:oh ja, je moet ze wel een beetje leren kennen, zeker met kids en ouders is het zo lastig. Bij de fokker van Pom haal ik hun 2 zwarte reuen ook altijd door elkaar, vader en zoon. Inmiddels gaat het wat beter maar nog zeker niet foutloos haha.. geen schande toch?


nee tuurlijk niet, maar als het goed gaat willen we ook nog een bruin pupje bij en ik zou niet willen dat ik mijn eigen honden niet of moeilijk uit elkaar kan houden. Dat zou wel een schande zijn! :D
je kan ze altijd nog allebei dezelfde naam geven ;)



:klasse: :giechel:

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 12/09/13 16:28

Hier zien we ook heel snel wie wie is, zoals Miranda al aangeeft.... Al loopt er een hele groep blondies, die van mij pik ik er zo uit

Het enige waar ik iets langer moet kijken is als Daan met zijn broer op pad is, die 2 lijken echt heel erg op elkaar en dan moeten we ons even concentreren, herkennen Daan wel, maar niet in 1 oogopslag zeg maar :D
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

roelien

Ongelezen berichtdoor roelien » 12/09/13 18:25

Nooit last van gehad, en ik snap ook niet dat mensen in het bos hun eigen hond ergens niet kunnen uitpikken.
Had iemand die nb mijn hond wou aanlijnen, nou.... als je je hond een beetje bekijkt zie je toch echt wel verschillen met andere honden, zelfs als het broertjes en zusjes zouden zijn.


Terug naar “Discussiehoek”