Zilveren labradors

Respecteer elkaars mening.
Netty
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1498
Lid geworden op: 25/06/08 13:19
Locatie: Katwijk zh
Contacteer:

Re: Zilveren labradors

Ongelezen berichtdoor Netty » 20/04/15 15:03

Dora schreef::?:


snap jouw vraagteken niet. Of wil je antwoord hebben op de tekst die verwijderd is? Ik kan je die wel geven als je de website nog niet hebt gezien van Marron. La Paz is een chocolade bruine labrador en geen charcoal.
:blondpootje: Boyka ( 29-01-2008 - † 12-05-2018 )
:bruinpootje: Barry ( 15-02-2009 - † 09-05-2018 )
:zwartpootje: Bliss
:zwartpootje: Biezjoe

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Re: Zilveren labradors

Ongelezen berichtdoor marron » 20/04/15 17:34

Netty schreef:
Dora schreef::?:


snap jouw vraagteken niet. Of wil je antwoord hebben op de tekst die verwijderd is? Ik kan je die wel geven als je de website nog niet hebt gezien van Marron. La Paz is een chocolade bruine labrador en geen charcoal.

Heb ik iets gemist ?
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

Netty
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1498
Lid geworden op: 25/06/08 13:19
Locatie: Katwijk zh
Contacteer:

Re: Zilveren labradors

Ongelezen berichtdoor Netty » 20/04/15 19:33

marron schreef:
Netty schreef:
Dora schreef::?:


snap jouw vraagteken niet. Of wil je antwoord hebben op de tekst die verwijderd is? Ik kan je die wel geven als je de website nog niet hebt gezien van Marron. La Paz is een chocolade bruine labrador en geen charcoal.

Heb ik iets gemist ?


De to dacht aan je banner te zien dat La Paz mogelijk ook een charcoal was. toen ik daarop wilde antwoorden, was de reactie verwijderd en veranderd in een vraagteken.
:blondpootje: Boyka ( 29-01-2008 - † 12-05-2018 )
:bruinpootje: Barry ( 15-02-2009 - † 09-05-2018 )
:zwartpootje: Bliss
:zwartpootje: Biezjoe

Dora
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 55
Lid geworden op: 06/08/13 22:09
Locatie: Herenthout

Re: Zilveren labradors

Ongelezen berichtdoor Dora » 21/04/15 10:28

Netty schreef:
Dora schreef::?:


snap jouw vraagteken niet. Of wil je antwoord hebben op de tekst die verwijderd is? Ik kan je die wel geven als je de website nog niet hebt gezien van Marron. La Paz is een chocolade bruine labrador en geen charcoal.


Ik had idd mijn bericht aangepast; kreeg het niet verwijderd... Op je banner leek ze helemaal niet chocolade, maar ben ze gaan opzoeken en daar was ze wel bruin... Excuseer dat ik mijn bericht heb aangepast omdat ik mis was :wink:
:zwartkopje: Gitta (vom Elzenhof) 25-05-13

Dora
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 55
Lid geworden op: 06/08/13 22:09
Locatie: Herenthout

Re: Zilveren labradors

Ongelezen berichtdoor Dora » 21/04/15 10:35

Maar om even op mijn en jullie vraag terug te komen...
Als ik haar stamboom hier plaats, kunnen jullie dus uitzoeken waar ze vandaan komt?
Op welke manier doen jullie dat dan, als ik vragen mag?
Gewoon via internet alle voorouders gaan googelen? Of waar zoeken jullie dat uit?
:zwartkopje: Gitta (vom Elzenhof) 25-05-13

Labradorus
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 31
Lid geworden op: 16/01/15 12:36
Locatie: Groesbeek

Re: Zilveren labradors

Ongelezen berichtdoor Labradorus » 21/04/15 16:23

Labrador of niet, kijk eens naar de oogjes. (google afbeeldingen charcoal labrador) Dit zijn geen labrador-ogen! Ze zijn blauw of heel licht geel/bruin ipv mooi zacht hazelnoot....
Niet mijn smaak in ieder geval!
Afijn, waarom per se een stamboom als je een zilverkleurige hond wil? Ga je gang zou ik zeggen maar noem het geen labrador!

Netty
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1498
Lid geworden op: 25/06/08 13:19
Locatie: Katwijk zh
Contacteer:

Re: Zilveren labradors

Ongelezen berichtdoor Netty » 21/04/15 18:13

De TO heeft haar doel bereikt en dat is een bastaard, zo noem ik het toch, onder de aandacht te brengen.
:blondpootje: Boyka ( 29-01-2008 - † 12-05-2018 )
:bruinpootje: Barry ( 15-02-2009 - † 09-05-2018 )
:zwartpootje: Bliss
:zwartpootje: Biezjoe

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Zilveren labradors

Ongelezen berichtdoor sbientje » 21/04/15 21:43

Labradorus schreef:Labrador of niet, kijk eens naar de oogjes. (google afbeeldingen charcoal labrador) Dit zijn geen labrador-ogen! Ze zijn blauw of heel licht geel/bruin ipv mooi zacht hazelnoot....
Niet mijn smaak in ieder geval!
Afijn, waarom per se een stamboom als je een zilverkleurige hond wil? Ga je gang zou ik zeggen maar noem het geen labrador!

das natuurlijk onzin, die oogkleur hangt samen met de vachtkleur. Een muisgrijze hond zal nooit dezelfde kleur ogen ehbben als een bruine of een zwarte, dat kan gewoon niet.
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Re: Zilveren labradors

Ongelezen berichtdoor marron » 22/04/15 00:10

Dora schreef:Maar om even op mijn en jullie vraag terug te komen...
Als ik haar stamboom hier plaats, kunnen jullie dus uitzoeken waar ze vandaan komt?
Op welke manier doen jullie dat dan, als ik vragen mag?
Gewoon via internet alle voorouders gaan googelen? Of waar zoeken jullie dat uit?

@ Netty dank je wel voor je antwoord op TO.
@ Dora excuses aanvaard hoor, ik wil ook beslist je hond niet afkraken je houd van je hondje en ze is lief dat is het allerbelangrijkste.
Wat je vraag betreft je kan met het stamboomnummer en de naam van de kennel steeds verder naar haar voorouders kijken, je zoekt op stamboomnummers op show gegevens en zo kom je steeds verder. :)
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

Dora
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 55
Lid geworden op: 06/08/13 22:09
Locatie: Herenthout

Re: Zilveren labradors

Ongelezen berichtdoor Dora » 23/04/15 08:18

marron schreef:
Dora schreef:Maar om even op mijn en jullie vraag terug te komen...
Als ik haar stamboom hier plaats, kunnen jullie dus uitzoeken waar ze vandaan komt?
Op welke manier doen jullie dat dan, als ik vragen mag?
Gewoon via internet alle voorouders gaan googelen? Of waar zoeken jullie dat uit?

@ Netty dank je wel voor je antwoord op TO.
@ Dora excuses aanvaard hoor, ik wil ook beslist je hond niet afkraken je houd van je hondje en ze is lief dat is het allerbelangrijkste.
Wat je vraag betreft je kan met het stamboomnummer en de naam van de kennel steeds verder naar haar voorouders kijken, je zoekt op stamboomnummers op show gegevens en zo kom je steeds verder. :)


Bedankt voor je antwoord, dat apprecieer ik zeker... Maar tot in hoeverre moet je dan gaan terugkijken... Tot ik niks meer kan vinden of tot er bv een kruising met een ander ras in zou komen? Want ik veronderstel toch dat je niet alle gegevens van tientallen jaren terug zal terug vinden... Of wel? Zal me er dit weekend eens mee bezig houden :wink:
:zwartkopje: Gitta (vom Elzenhof) 25-05-13

diesel
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 44
Lid geworden op: 15/01/15 11:32

Re: Zilveren labradors

Ongelezen berichtdoor diesel » 23/04/15 11:28

Ik vind het jammer, dat er zo'n discussie is op het forum.
Of het nu wel of niet een ruiszuivere labrador is, het gaat om het beestje.
met wel of geen stamboom.
Dat maakt voor de hond en de liefde voor honden toch niet uit.
Ik ken ook iemand die een zilveren labrador heeft, en die is ook prachtig.

laten we het leuk houden aub met elkaar.

Ik hoop dat ik nu niet iemand boos maak met dit berichtje, maar vind jullie allemaal schatten
want we kunnen elkaar met alles helpen.

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Re: Zilveren labradors

Ongelezen berichtdoor marron » 23/04/15 13:37

@ Dora, gewoon kijken hoever je komt, dat alleen is al leuk om te doen hoor, succes!
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

Dora
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 55
Lid geworden op: 06/08/13 22:09
Locatie: Herenthout

Re: Zilveren labradors

Ongelezen berichtdoor Dora » 23/04/15 19:05

diesel schreef:Ik vind het jammer, dat er zo'n discussie is op het forum.
Of het nu wel of niet een ruiszuivere labrador is, het gaat om het beestje.
met wel of geen stamboom.
Dat maakt voor de hond en de liefde voor honden toch niet uit.
Ik ken ook iemand die een zilveren labrador heeft, en die is ook prachtig.

laten we het leuk houden aub met elkaar.

Ik hoop dat ik nu niet iemand boos maak met dit berichtje, maar vind jullie allemaal schatten
want we kunnen elkaar met alles helpen.


Hé,
Ik vind dat je volkomen gelijk hebt... maar mijn reactie komt ook niet uit het niets...
Ik wil de discussie helemaal niet opwakkeren, ik ga gewoon even kijken hoever ik kom met het stamboom-onderzoek (want ze heeft er wel degelijk eentje!)...

Het jammere is gewoon als je hier op het forum begint over een charcoal of silver labrador, dat je dan meteen met de vinger gewezen wordt omdat je voor 'een modeverschijnsel' kiest en dat ze helemaal niet bestaan. Wat me dan ook boos en gefrustreerd maakt is dat ik wel degelijk een charcoal labrador heb, met perfect gezonde en geteste ouders, met een Duitse stamboom, ik mail nog maandelijks met de fokster, we zijn er een maand terug nog langs geweest...
Helemaal geen broodfok of kruisingen die er aan te pas komen (op dit moment toch niet)...

Het zou kunnen dat er ooit een Weimaraner ingefokt is en dat zo de silver/charcoal labrador ontstaan is, maar anderzijds bestaat ook de kans dat er wel een verdunningsgen aanwezig is en dat ze daardoor de lichte kleur verder geven aan hun puppy's...

Ik weet zelf ook niet hoe ze ontstaan zijn, maar ik weet dus net zoveel als een andere labradorliefhebber hier... Feit blijft gewoon dat ik een meisje met een stamboom heb, dat ze een (in Duitsland en Amerika dan toch) erkende kleur heeft en dat die ook duidelijk vermeld staat op haar stamboom... Wie weet ben ik wel in de fout, maar ik vind het gewoon jammer dat ik door het hele forum zelf als 'de foute' wordt aangewezen, terwijl er eigenlijk totaal geen bewijzen zijn of ze nu al dan niet met een Weimaraner gekruist zijn. Ik wil gewoon zeggen: ik kan in fout zijn, maar jullie even goed...

Laten we het hier maar gewoon bij houden, ik ga verder op zoek naar de stambomen dit weekend... Misschien dat ik nog wel eens een foto post met de vraag wat jullie juist labrador of weim vinden... Antwoorden staat vrij, ik wil er geen discussie mee aangaan, gewoon jullie mening interesseert me!

En ook met dit bericht, no hard feelings hé, we zien ons eigen beestje allemaal even graag :klasse:
:zwartkopje: Gitta (vom Elzenhof) 25-05-13

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Re: Zilveren labradors

Ongelezen berichtdoor marron » 24/04/15 02:26

@ dora, ik ben ook even gaan rondneuzen op de naam die je onder je banner hebt staan, tja ik ben een aagje, wat mij opvalt aan de site is dat je geen nsbh nummers ziet ook niet van duitsland nog van amerika, ik heb wel op de naam beavercreek gegoogled, want 1 reu zat vol met die voorouders, en daar kwamen bruintjes en gele uit in eerste instantie, maar toen ging ik dieper en vond ik dit artikel, het is echt lang om te lezen en in engels, maar google translate kan er wat van tegenwoordig, ook in dit artikel word de naam beavercreek weer gegeven vrij onderaan dus echt even lang lezen. :) Verder is alles behoorlijk afgeschermd op de stambomen van het elzenhof waar jouw hondje weg komt, wel jammer nu kost het extra moeite om alles uit te zoeken :) maar dat komt wel goed :D op naam kan je ook erg veel vinden hoor :wink: Ik zet hier de link neer van het artikel wat ik heb gevonden, ik vind het zelf echt leerzaam.
http://www.blueknightlabs.com/content/view/70/109/
En dan heb ik nog 1 vraag, je zegt dat je hondje een duitse stamboom heeft, ik vind er veel amerika in bij deze fokster uit België, heeft zij ouderdieren geimporteerd? :)
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Re: Zilveren labradors

Ongelezen berichtdoor marron » 24/04/15 03:00

:) ow ik zie het al ze is van Duitsland naar België verhuisd, komt wel de volgende vraag in mij op was zij in duitsland aangesloten bij een rasvereniging ? , want die zijn reuze streng en daar mag je zo maar niet fokken. Sorry Dora ik ben nu eenmaal een aagje en wil graag alles weten :D
Maar misschien mag ik je ook Doris noemen? :wink:
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)


Terug naar “Discussiehoek”