Hoe kom je op de naam van je hond?

Respecteer elkaars mening.
vanhaut
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 824
Lid geworden op: 12/04/05 16:55
Locatie: Rutten
Contacteer:

Re: Hoe kom je op de naam van je hond?

Ongelezen berichtdoor vanhaut » 10/04/14 15:58

Nee.. Aan livv nog niet gedacht . We denken aan lizzy :)
:zwartpootje: Bo, Rinkling Twinkling Energetic Bo. Voor altijd in ons hart. * 14-07-2005 † 01-06-2012
:bruinpootje: Yara, Rinkling Twinkling Just Love. 24-09-2011
:bruinpootje: Lizzy , Rinkling Twinkling liason of life. 12-04-2014

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Re: Hoe kom je op de naam van je hond?

Ongelezen berichtdoor roef » 10/04/14 17:04

wij houden van stoere korte namen zowel voor de kinderen als voor onze dieren.
onze katten heetten dan ook Bram,Limpy(ze had 3 pootjes :wink: ),Diede en Douwe.

voor de honden heb ik de namen uitgezocht,bij Roef(betekend edele wolf) won ik het van banjer,bikkel en bink.mijn vader trok de namen die we op briefjes in een doosje hadden gedaan.
en daar ben ik zoooo blij mee want er wonen hier in de buurt 4 banjers 2 bikkels en een bink.
Roef hoor je niet veel.

James heette Jamie en wij vonden James toch wat stoerder.

Hidde stond op mijn namen lijstje voor een zoon,maar kind 2 was een meisje :D
maar de naam vonden we zo mooi dat we hem dus nu aan Hidde hebben gegeven :)
ook Hidde hoor je niet veel als naam voor een hond,wel voor een aantal jongens hier in de buurt dus dat is af en toe erg grappig als ik meneertje roep in het park......wie roept mij?? :confused: en dan staat er een knulletje voor je neus :lol:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Gebruikersavatar
Terra5
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3392
Lid geworden op: 27/05/06 11:52
Locatie: Dieren

Re: Hoe kom je op de naam van je hond?

Ongelezen berichtdoor Terra5 » 10/04/14 17:48

Terra was ook een naam die je niet veel tegenkomt bij honden. Mijn moeder kwam met die suggestie en ik vond het een mooie naam, met mooie betekenis: aarde.

Danouk daar kwam mijn vader mee, "fan" van Anouk :D Maar Anouk vond ik net te gewoon, dus is het Danouk geworden. Stamboomnaam moest met een i beginnen, dus Idanouk. Die naam willen we nog wel eens voluit gebruiken als ze niet luistert 8)

Bij onze laatste aanwinst wilde ik graag dat de naam/stamboomnaam iets met zon zou hebben. Een symbolische verwijzing; aarde (Terra) draait om de zon. We kwamen toen Drisana tegen, dat betekent dochter van de zon. We noemen haar Sanna, wat je overigens meer uitspreekt als Zanna, als een Duitse S ;-)
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014

Gebruikersavatar
Captain Jack
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 127
Lid geworden op: 01/04/14 16:33

Re: Hoe kom je op de naam van je hond?

Ongelezen berichtdoor Captain Jack » 10/04/14 19:31

Ik probeer er toch een sport van te maken zo origineel mogelijk uit de hoek te komen :D

Mijn eerste labrador was Holmes (naar Sherlock holmes) en ik ben nooit een andere hond met dezelfde naam tegen gekomen. Ons 2de labje noemde Shaggy (naar de zanger :D) en ook dat heb ik niet nog is gehoord en ons 3de labje zal Captain Jack noemen (naar Captain Jack Sparrow en Captain Jack Harkness) en de roepnaam zal Captain worden, dus ik hoop ook nu weer, niet nog een Captain tegen te komen, want ik ben wel zo graag origineel. :D
Groetjes, An en Captain Jack
Afbeelding

Netty
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1498
Lid geworden op: 25/06/08 13:19
Locatie: Katwijk zh
Contacteer:

Re: Hoe kom je op de naam van je hond?

Ongelezen berichtdoor Netty » 11/04/14 11:03

Wij wisten de naam al voordat we een hond hadden en als er een hond kwam en het moest een reutje zijn, moest hij Boyka heten. Een naam die je niet echt veel hoort. Alleen toen wij hem opgehaald hadden en ik liet hem uit, kwam er een man aangelopen met een gele labrador en hij riep: Boyka hierrrrrr :shock: Dus 2 Boyka's bij ons in de wijk :D Toen we weer een labje wilden, mochten de kinderen een naam verzinnen en mijn zoon kwam met Barry. De baasjes van die andere Boyka hadden daarvoor een golden retriever en die heette heel toevallig Barry, nooit geweten tot we ze tegen kwamen en Barry ten sprake kwam.
En bij Bliss hadden we het wel in de groep gegooid om een mooie naam te verzinnen en het liefst met de letter B beginnen ik vond de naam Bliss erg mooi, al hebben we de kinderen ook namen laten verzinnen. Bliss betekent Vreugde en dat komt echt helemaal ten goede.
:blondpootje: Boyka ( 29-01-2008 - † 12-05-2018 )
:bruinpootje: Barry ( 15-02-2009 - † 09-05-2018 )
:zwartpootje: Bliss
:zwartpootje: Biezjoe

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Re: Hoe kom je op de naam van je hond?

Ongelezen berichtdoor -kim- » 11/04/14 12:00

Tarzan schreef:Op zich is het leuk als je hond een originele naam heeft.
Maar wat is het probleem als dat niet zo is? De hond heeft daar geen last van. Het zal wel heel toevallig zijn als er bijvoorbeeld een heel veld vol is met loslopende Tarzans...


Ik vind het vooral voor de training heel irritant, niet handig als er meerdere honden zijn met zelfde naam :)
En ik vind het gewoon echt niet leuk om mijn hond een naam te geven die je overal hoort :oops:
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

Gebruikersavatar
Lunisy
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 23
Lid geworden op: 15/02/14 09:59
Locatie: Zwolle

Re: Hoe kom je op de naam van je hond?

Ongelezen berichtdoor Lunisy » 11/04/14 12:26

Onze hond heet Binky, deze heeft het vorige baasje bedacht en wij hebben het maar zo gelaten. Verder nog een drietal katten met de namen Isis, Luna en Flynn. :)

ober
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 168
Lid geworden op: 01/11/12 17:56
Locatie: den haag/saint agnan

Re: Hoe kom je op de naam van je hond?

Ongelezen berichtdoor ober » 11/04/14 14:06

Ook wel eens een vergissing gemaakt met het geven van een naam:
Ik woonde in Engeland (was 18 jaar) kreeg een boxerpup, een reu die ik de naam mister had gegeven.
Niet bij nagedacht dat wanneer ik de hond riep de mannen dachten dat ik hen riep................
groetjes,
Thea Ober

Truffel (Firwood Never ending love 19-11-2010)

Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Re: Hoe kom je op de naam van je hond?

Ongelezen berichtdoor Tammie » 14/04/14 21:21

Pepper heette al Pepper toen ze hier kwam wonen :)
Haar naam, betekenis peperplant, vind ik totaal niet bij d'r passen. Kijk ik naar d'r kleur dan past hij weer totaal wel bij d'r.
Ze heeft gewoon lekker haar naam gehouden.
Voor een herplaatser verandert er al best wel veel, een nieuw huis, nieuwe baasjes, misschien wel nieuwe regels, in Peppers geval vanuit een grote roedel waar ze altijd heeft gewoond bij d'r paps en mams naar een bestaan met de eerste 3 weken alleen-hond en daarna met een pup.
Een naamsverandering is mijn persoonlijke mening dat je dat gewoon voor de hond zelf niet moet doen :)

Indra hebben we wel zelf zo genoemd.
Helemaal blij dat ze van d'r stamboom naam toevallig Mary Poppins heet omdat mijn schoonmoeders roepnaam Mary is :)
Indra komt af van het feit dat ik weer naast onze 2 katten, Ra en Thor, een godennaam wilde.
Indra's betekenis is god van de natuurkrachten.
Ze is ons zonnestraaltje in en om het huis, met haar enthousiasme, een dondertje als het om haar streken gaat (ze kan echt de clown uithangen, ondeugend op een manier die niet vervelend maar eigenlijk grappig is).....Haar gedrag is als een regenboog, zo in 1x keer kan ze de clown uithangen. Een schoonheid van binnen en buiten :)
Absoluut geen spijt van haar naam dus :)
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
samantha
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5312
Lid geworden op: 04/05/07 21:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Hoe kom je op de naam van je hond?

Ongelezen berichtdoor samantha » 18/04/14 19:38

Macho was een watje, vandaar de naam Macho :lol:
DJ hebben mijn ouders verzonnen en toen er eentje bijkwam werd dat dus Tiesto.
Jack heb ik verzonnen, dat vond ik een stoere naam voor een zwarte reu.
Jones heb ik zo genoemd omdat het leuk past bij Jack.
Afbeelding

:bruinpootje: Macho
:zwartpootje: DJ
:zwartpootje: Jack
:blondpootje: Tiesto
:zwartpootje: Jones
:blondpootje: Fudge

In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000 / 07-11-2011 en Babs 20-12-2005 / 18-10-2012

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Re: Hoe kom je op de naam van je hond?

Ongelezen berichtdoor Muiske » 21/04/14 11:31

Bob zou eigenlijk Joris heetten.. alleen toen kwamen we erachter dat de buurjongen zo heet, niet zo handig als je in de tuin staat te roepen. Dus toen moesten we een nieuwe naam bedenken. Bob vind ik een beetje een sullige naam, en die paste ook goed bij de pup die we voor ogen hadden, was een sulletje eerste klas. En dat is onze Bob nog steeds :D.

voor onze tweede hond hebben we de naam ook al.. Dribbel. Daar was vroeger een leuk tekenfilmpje van. Een naam die je bijna niet hoort, en ik vind hem zo leuk.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Gebruikersavatar
saskia burghout
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 758
Lid geworden op: 19/11/08 11:17
Locatie: brabant
Contacteer:

Re: Hoe kom je op de naam van je hond?

Ongelezen berichtdoor saskia burghout » 21/04/14 11:47

ik heb namen gekozen die niet veel voor kwamen en het moest ook engelse namen zijn.
ondertussen hoor je bepaalde namen iets vaker dan toen wij ze bedacht hadden.

onze reuen heten:
FLOW
HAGGIS
RUFF

onze teven heten:
ACE
ALICE
BEE

Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Re: Hoe kom je op de naam van je hond?

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 21/04/14 14:39

Onze Lex heette al Lex, dus dat hebben we maar zo gelaten. Hij luisterde ook redelijk goed naar zijn naam en ik vond het een beetje zielig om na 5 jaar zijn naam naar Mika te switchen... Dus dat hebben we maar niet gedaan!
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012

Gebruikersavatar
Sas14
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 44
Lid geworden op: 14/08/12 16:16
Locatie: Groningen

Re: Hoe kom je op de naam van je hond?

Ongelezen berichtdoor Sas14 » 21/04/14 18:43

In de Happinez las ik iets over de Veda's, die naam is blijven hangen maar voelde toch niet helemaal oké. Een vriend van mij deed veel met graffiti vroeger en gebruikt daarbij vaak de letters MEDA in willekeurige volgorde omdat hij ze mooi vond om te maken. Toen kwam hij met Meda (spreek uit: Medda) en die naam is blijven hangen. Omdat het op een 'a' eindigt klinkt het voor sommige mensen wat vrouwelijk maar Meda is een echte reu :-) De naam heb ik nog nooit eerder gehoord.
:blondkopje: Meda (Iron Achter 't Dijkje) 24-02-2012

Gebruikersavatar
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1432
Lid geworden op: 30/08/10 23:18
Locatie: eindhoven

Re: Hoe kom je op de naam van je hond?

Ongelezen berichtdoor jeltje » 03/05/14 12:16

Zyva is genoemd naar de stoere NCIS vrouw Ziva. We zochten een stoere meidennaam, ik vond heel veel namen leuk maar dat waren allemaal reuennamen. Mijn man kwam met Zyva, met een y om er een eigen touch aan te geven. Nooit eerder bij een hond gehoord, toen bleek er ook een Ziva hier op het forum te zitten. Laatst heb ik een fotoreportage van Zyva laten maken en de hond van de fotografe (een Engelse springer) heet ook Zyva, ook met een y. Twee weken terug fietste ik met Zyva door het natuurgebied bij ons achter toen mensen ineens 'Zyva hier!' riepen. Zyva rukt zich los, ik kon me net staande houden, hadden die mensen een bruine labradorpup van 5 maanden die ook Zyva heette! We dachten dus een originele hondennamen te hebben gekozen 4 jaar geleden, maar helaas! Wel vind ik het nog steeds een prachtige stoere tevennaam, hoewel onze Zyva een echt watje is. Vrienden van ons wilden hun hondje (Jack Russel) Buurman noemen, maar hebben dat toch maar niet gedaan. Sta je in je tuin en roep je 'Buurman, kom hier' 'Buurman niet doen', 'Buurman blijf af'! Je zou er burenruzie van krijgen haha!


Terug naar “Discussiehoek”