Gen-testen en zwangerschap

Heb je vragen over het fokken? Wil je weten wanneer je wel en wanneer je zeker niet moet fokken met een Labrador?
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Gen-testen en zwangerschap

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 29/09/11 19:02

Inmiddels zijn ook de laatste twee gen-testen van Dazzle binnen. Ze is Optigen A en draagt geen bruin. Aangezien ze ook geen geel draagt, is ze dus homozygoot zwart. Nou ja, dat weten we dan.. van haar eventueel ooit, in de toekomst, alleen zwarte pupsels :)

En schoonzus Gerda, waar onze Hindi woont, denkt na twee weken toch wel al iets te merken. Zij belde vandaag om te vragen of ze nog wel met Hindi mag hardlopen. Dat doet ze altijd twee keer in de week. Wat vinden jullie? Ik heb gezegd dat het prima is, als ze het niet te gek maakt, gewoon een rustig stukje. Straks na de echo moet ze er maar mee stoppen.

Hanneke

mariska1972

Ongelezen berichtdoor mariska1972 » 30/09/11 09:51

gefeliciteerd meis met al het goede nieuws!!

ik zou ook gewoon hardlopen met haar tot de echo! wij hebben toen de dierenarts gebeld of angel wel mocht zwemen want die was pardoes met lijn en al het water in gesprongen
die zei ook dat dit gen kwaad kon!! wel de laatste paar weken van e zwangerschap niet meer doen zei die dus zijn we bij het water uit de buurt geblven hahahaah

Gebruikersavatar
speurneus carola
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31/01/03 20:48
Locatie: veldhoven

Ongelezen berichtdoor speurneus carola » 30/09/11 10:14

ik werkte met simply door tot ca 4 weken voor de bevalling, toen ging je pas merken dat het haar zwaarder begon te vallen, maar stoeien met de rest bleef ze nog gewoon doen tot een paar dagen voor de pups kwamen.

dus zou zeggen kijk naar je hondje, merk je dat het te veel wordt stoppen.
al me kinders uitgevlogen

Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 372
Lid geworden op: 06/09/11 09:21
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Dutchlabs » 30/09/11 21:10

Persoonlijk zou ik dat met dit weer niet doen.
Ten eerste is de innesteling nu, en als ze dan hard aan het rennen is met deze tempratuur kan er natuurlijk van alles mis gaan.
Maar dat is mijn mening aan de lijn wandelen oke, maar rennen....nee ik zou het niet doen.
Maar nogmaals dat is mijn mening.
Je wilt toch dat het goed in de baarmoeder innesteld.
Groetjes Saskia

Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.

Labradors are an addiction, you can´t have just one.

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 01/10/11 19:46

Bedankt voor de tip, Saskia, ik hou het goed in de gaten.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)

mariska1972

Ongelezen berichtdoor mariska1972 » 02/10/11 09:56

ik moet wel zeggen dat angel pas een week voor de echo in het water gesprongen was dus misschien was dit ook een ander tijdstip!!

en wat er gezegt word met deze hitte niet ik nam eigenlijk aan dat ze dat wel begrepen maar inderdaad met deze temperatuur ga je je hond niet laten inspannen hahaha

gr mariska


Terug naar “Fokken met Labradors”