En ja hoor, weer een zieke pup

Post hier ervaringen met fokkers.
Gebruikersavatar
Marga
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 590
Lid geworden op: 07/05/09 22:56
Contacteer:

En ja hoor, weer een zieke pup

Ongelezen berichtdoor Marga » 10/09/11 00:34

Gekocht voor 500 euro bij een "fokker?"in Brabant. Beestje is nu 7 mnd en heeft problemen met beide ellebogen en heupen. Operatie's zijn noodzakelijk.
Weet nog niet om welke "fokker"het gaat. Eigenaar heeft het gemeld en het antwoord was, de andere puppen hebben nergens last van.
Wat me gigantisch aan het hart gaat is het verdriet van deze mensen. Zijn ze dom geweest? Ik zal er geen oordeel over vellen. Imo gewoon onwetendheid en te goed van vertrouwen.
Eigenaar heeft MS, weinig inkomen en onvoorwaardelijke liefde voor de pup.
Dat "fokkers" dit op hun geweten willen hebben. Wat een verdriet.

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 11/09/11 09:46

Afschuwelijk, dit gaat veel verdriet voor beiden geven :(

Gebruikersavatar
jolandatb
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 324
Lid geworden op: 06/03/11 15:40

Ongelezen berichtdoor jolandatb » 11/09/11 10:23

Jakkes.
Dit doet zo zeer....

Wel herkenbaar, ik heb ook MS.
Onze fokker zei ook andere pups hebben niks

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 11/09/11 10:57

:( Het lijkt wel alsof er steeds vaker ED/HD geconstateerd word bij labradors tegenwoordig.Ik dacht dat HD er aardig uitgefokt was, mar lees het nu wel erg vaak.

En helaas is het voor veel mensen die hiermee te maken hebben (gehad) een vaak gehoorde opmerking : "jullie hond is de enige met klachten, want van de rest van het nest heb ik niets gehoord"......
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 11/09/11 11:35

Kay schreef::( Het lijkt wel alsof er steeds vaker ED/HD geconstateerd word bij labradors tegenwoordig.Ik dacht dat HD er aardig uitgefokt was, mar lees het nu wel erg vaak.

En helaas is het voor veel mensen die hiermee te maken hebben (gehad) een vaak gehoorde opmerking : "jullie hond is de enige met klachten, want van de rest van het nest heb ik niets gehoord"......


Ik heb het hier wel eens met mijn dierenarts over gehad. Ik zei dat HD in het ras niet meer zo´n groot probleem was, waarop hij antwoordde: Ja misschien voor de stamboomhonden niet, maar wij zien hier in de praktijk toch heel wat ellende langskomen.
En dat wil ik best geloven, helaas.

Hanneke

chrissy
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1524
Lid geworden op: 18/08/07 22:19
Locatie: Rotterdam

Ongelezen berichtdoor chrissy » 11/09/11 15:50

Laboriginals schreef:
Kay schreef::( Het lijkt wel alsof er steeds vaker ED/HD geconstateerd word bij labradors tegenwoordig.Ik dacht dat HD er aardig uitgefokt was, mar lees het nu wel erg vaak.

En helaas is het voor veel mensen die hiermee te maken hebben (gehad) een vaak gehoorde opmerking : "jullie hond is de enige met klachten, want van de rest van het nest heb ik niets gehoord"......


Ik heb het hier wel eens met mijn dierenarts over gehad. Ik zei dat HD in het ras niet meer zo´n groot probleem was, waarop hij antwoordde: Ja misschien voor de stamboomhonden niet, maar wij zien hier in de praktijk toch heel wat ellende langskomen.
En dat wil ik best geloven, helaas.

Hanneke


HD wil ik wel geloven , jammer dat het bij ED niet het geval is :(

remember the lab's

Ongelezen berichtdoor remember the lab's » 26/08/12 15:29

hoi en wat doen die mensen nu kunnen ze de operatie doen of is het hondje opgeschreven

Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 372
Lid geworden op: 06/09/11 09:21
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Dutchlabs » 28/08/12 22:53

Maar sorry Marga ben waarschijnlijk weer blond....waarom weer eentje, en 500 euro.....is er ook niet een fout van de eigenaar die zich niet goed verdiept heeft.
Wil absoluut niet dat men denkt dat ik de vinger naar de eigenaar wijs, maar ......je snapt vast wel wat ik bedoel of bedoel je het andersom de eigenaars.
Groetjes Saskia

Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.

Labradors are an addiction, you can´t have just one.

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lien » 28/08/12 23:54

dit topic is een jaar oud ....... :?
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 372
Lid geworden op: 06/09/11 09:21
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Dutchlabs » 29/08/12 08:47

Lien schreef:dit topic is een jaar oud ....... :?


hahahahaha.....zo wakker was ik niet om daar na te kijken.... :oops:
Groetjes Saskia



Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.



Labradors are an addiction, you can´t have just one.

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lien » 29/08/12 11:16

Dutchlabs schreef:
Lien schreef:dit topic is een jaar oud ....... :?


hahahahaha.....zo wakker was ik niet om daar na te kijken.... :oops:
:)
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

Bommie
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 9
Lid geworden op: 03/05/16 14:50

Re: En ja hoor, weer een zieke pup

Ongelezen berichtdoor Bommie » 10/05/16 23:04

Bekijk ook dit filmpe van een fokker die is aangesloten bij de NLV en desondanks een zieke pup heeft verkocht. Hoop ellende voor de hond zelf en voor de eigenaar:

[Filmpje verwijderd, eenmaal plaatsen is genoeg! Knutsel]

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: En ja hoor, weer een zieke pup

Ongelezen berichtdoor Lien » 11/05/16 09:55

Dit topic is 5 jaar oud! En de laatste update van de site van de Emkeshoeve is van 2009. Als je een pup koopt verdiep je eerst goed in het ras. Ben het ook niet eens met de tekst onder het filmpje, dat je beter geen rashond van een fokker moet kopen. We kennen het verhaal van deze hond niet dus is een oordeel niet op zijn plaats. En deze hond heeft geen leven, die moet je laten gaan.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Re: En ja hoor, weer een zieke pup

Ongelezen berichtdoor laika » 11/05/16 13:12

Lien schreef:Dit topic is 5 jaar oud! En de laatste update van de site van de Emkeshoeve is van 2009. Als je een pup koopt verdiep je eerst goed in het ras. Ben het ook niet eens met de tekst onder het filmpje, dat je beter geen rashond van een fokker moet kopen. We kennen het verhaal van deze hond niet dus is een oordeel niet op zijn plaats. En deze hond heeft geen leven, die moet je laten gaan.


helemaal mee eens Lien
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: En ja hoor, weer een zieke pup

Ongelezen berichtdoor Romke » 11/05/16 13:17

Hond laten gaan volledig mee eens, heb ik ook in haar 'eigen' geopende topic gezet


Terug naar “Fokkers”