van de Floretty hof

Post hier ervaringen met fokkers.
ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 627
Lid geworden op: 19/09/11 12:58
Locatie: geldrop

Ongelezen berichtdoor ilseF » 14/10/11 21:49

en ze zijn zooooo leuk,lief, schattig en mooi om te zien.... :verliefd1: :verliefd1:
nou wil ik eigenlijk niet meer wachten tot februari..kan me al helemaal voorstellen hoe daar dan straks een pupje van ons ligt.... :verliefd1:
We hebben hier nu al een pittige discussie over de naam....tot nu toe hebben er twee de voorkeur: Hunter en Nikan....
Lijkt me heel wonderlijk Helga, om de zus van Whoopi met een nestje te zien...ben je 'life' wezen kijken?
groetjes, Ilse en een lik van Qajo

banjer

Ongelezen berichtdoor banjer » 15/10/11 13:17

HUNTERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR das een mooie naam ilse

ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 627
Lid geworden op: 19/09/11 12:58
Locatie: geldrop

Ongelezen berichtdoor ilseF » 15/10/11 16:49

banjer schreef:HUNTERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR das een mooie naam ilse


ben je fan van Schalke '04? :D :D :D
of van het nederlands elftal? :lol: :lol: :lol:
groetjes, Ilse en een lik van Qajo

Gebruikersavatar
helga hendriks
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2053
Lid geworden op: 20/10/06 18:33
Locatie: Weert
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor helga hendriks » 18/10/11 08:03

ilseF schreef:en ze zijn zooooo leuk,lief, schattig en mooi om te zien.... :verliefd1: :verliefd1:
nou wil ik eigenlijk niet meer wachten tot februari..kan me al helemaal voorstellen hoe daar dan straks een pupje van ons ligt.... :verliefd1:
We hebben hier nu al een pittige discussie over de naam....tot nu toe hebben er twee de voorkeur: Hunter en Nikan....
Lijkt me heel wonderlijk Helga, om de zus van Whoopi met een nestje te zien...ben je 'life' wezen kijken?


Ik ben nog niet live gaan kijken want ze zijn nu nog te jong maar ga het waarschijnlijk wel even doen :)

Ik zou ook voor Hunter gaan :D
Groetjes Helga en een poot van Kaja en Whoopi

Afbeelding

ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 627
Lid geworden op: 19/09/11 12:58
Locatie: geldrop

Ongelezen berichtdoor ilseF » 18/10/11 10:55

helga hendriks schreef:
ilseF schreef:en ze zijn zooooo leuk,lief, schattig en mooi om te zien.... :verliefd1: :verliefd1:
nou wil ik eigenlijk niet meer wachten tot februari..kan me al helemaal voorstellen hoe daar dan straks een pupje van ons ligt.... :verliefd1:
We hebben hier nu al een pittige discussie over de naam....tot nu toe hebben er twee de voorkeur: Hunter en Nikan....
Lijkt me heel wonderlijk Helga, om de zus van Whoopi met een nestje te zien...ben je 'life' wezen kijken?


Ik ben nog niet live gaan kijken want ze zijn nu nog te jong maar ga het waarschijnlijk wel even doen :)

Ik zou ook voor Hunter gaan :D


OOoh, wat leuk! ik moet dat gewoon niet gaan doen he...ze hebben nog een paar teefjes 'over' , ik weet zeker dat er dan eentje mee naar huis gaat :oops: :oops: ....wil je Ellen de groeten van me doen, ik durf bijna niet meer te mailen, ze zal wel knettergek van me worden! :?
Hunter is wel mooi he! is de voorkeur van de voetbalgekken hier (van Huntelaar hahaha) ik heb meer met Nikan, een indiaanse naam die 'onze vriend' betekend, ben wel van de namen met een diepere betekenis!

groetjes!
groetjes, Ilse en een lik van Qajo

Karlien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4238
Lid geworden op: 15/03/05 16:08
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Karlien » 18/10/11 10:58

Ik ga toch ook wel een keertje knuffelen geloof ik ... :verliefd1:
Enneuh, een teefje is ook leuk hoor Ilse!! :D
:blondpootje: Quan en Rumi
:zwartpootje: Caillou en Roeba
:pootje: Skye, Phlyn, Rhuna en Ramses

ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 627
Lid geworden op: 19/09/11 12:58
Locatie: geldrop

Ongelezen berichtdoor ilseF » 18/10/11 13:07

Karlien schreef:Ik ga toch ook wel een keertje knuffelen geloof ik ... :verliefd1:
Enneuh, een teefje is ook leuk hoor Ilse!! :D


ooohhh....nog zo'n gelukspoeperd :D :D
weet ik...teefje zijn net zo leuk waarschijnlijk, maar ik ben toch meer van de reutjes 8) ....en als ik heel verstandig ben, wacht ik gewoon tot februari...komt met werk, sociale verplichtingen en zo beter uit...maar mijn hart roept!!! zucht... :?
karlien, komen jouw honden ook van de florettyhof?
groetjes, Ilse en een lik van Qajo

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 18/10/11 17:00

ilseF schreef:
Karlien schreef:Ik ga toch ook wel een keertje knuffelen geloof ik ... :verliefd1:
Enneuh, een teefje is ook leuk hoor Ilse!! :D


ooohhh....nog zo'n gelukspoeperd :D :D
weet ik...teefje zijn net zo leuk waarschijnlijk, maar ik ben toch meer van de reutjes 8) ....en als ik heel verstandig ben, wacht ik gewoon tot februari...komt met werk, sociale verplichtingen en zo beter uit...maar mijn hart roept!!! zucht... :?
karlien, komen jouw honden ook van de florettyhof?


Ilse, ik dacht ook altijd dat ik meer van de reuen was en dan ook nog het liefst blond.
Maar ik ben een jaar gastgezin geweest voor een zwart teefje van een geleidehondenschool en ik ben om hoor, voor mij doet de buitenkant en 't geslacht er niet meer toe, dat zwarte sprietje had mij in haar zak.

ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 627
Lid geworden op: 19/09/11 12:58
Locatie: geldrop

Ongelezen berichtdoor ilseF » 18/10/11 20:47

@Monika,
ja, dat is natuurlijk ook zo...als het karakter goed is, maakt het niet veel uit of het een reutje of teefje is...maar ik vind dat 'gedoe' met loops zijn ook zoiets :oops: ....en ken natuurlijk alleen nog maar een reutje van Sam he...en asl ik dan toch mag kiezen, danmaar voor de bekende weg 8) .
Wat goed van je, gastgezin zijn voor een hulphond! Het lijkt me zò moeilijk om na een jaar weer afscheid te nemen! En ik heb dan ook zoiets van: je steekt er zoveel energie en werk in en na een jaar is pupje weer weg....(sorry als dat egoistisch klinkt, zo bedoel ik het niet :oops: )
groetjes, Ilse en een lik van Qajo

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 18/10/11 20:58

Ik weet ook niet of ik het zou kunnen om gastgezin te zijn als ik Bowie niet zou hebben.
Dan blijf je echt in een leeg huis (zonder je hondendingen om te doen) achter.

ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 627
Lid geworden op: 19/09/11 12:58
Locatie: geldrop

Ongelezen berichtdoor ilseF » 19/10/11 15:44

Bowie schreef:Ik weet ook niet of ik het zou kunnen om gastgezin te zijn als ik Bowie niet zou hebben.
Dan blijf je echt in een leeg huis (zonder je hondendingen om te doen) achter.


ja, dat lijkt me dus echt tien keer niks.... :oops:
maar dan vind ik het des te moediger om dat te doen terwijl je Bowie hebt, kost je extra tijd en moeite neem ik aan. Vindt Bowie het leuk, zo'n jong dingetje in huis?
groetjes, Ilse en een lik van Qajo

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 19/10/11 16:56

't Ligt eraan hoe druk een pupperd is, Bowie is meestal van het negeren van wat 'ie niet leuk vindt.
Met Jonna vond hij het al snel leuk toen zij doorkreeg hoe hij het liefst speelt (liggend op de grond met een klein speeltje, van de 1 in de bek bij de ander in de bek).
We gaan zien hoe het met een volgende pupperd gaat, nog heel even geduld. :wink:

ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 627
Lid geworden op: 19/09/11 12:58
Locatie: geldrop

Ongelezen berichtdoor ilseF » 19/10/11 21:24

oooww..dus er komt er weer eentje? spannend! Hou je me op de hoogte? ik ben heel benieuwd hoe dat allemaal gaat.
groetjes, Ilse en een lik van Qajo

Dunya
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 14
Lid geworden op: 11/07/10 20:24
Locatie: Wanssum

Ongelezen berichtdoor Dunya » 29/11/11 17:48

Hoi Ilse,

Onze boef komt ook van de Florettyhof en mijn ervaringen zijn prima. De omgeving waarin de labjes worden gefokt is oke en Ellen gaat hier ook goed mee om. Ik had de tip van mijn dierenarts nadat we onze Dunya hebben moeten laten inslapen, hij had goede ervaringen met deze fokker en neemt de "regels" in acht.

Sam gaat hier nog met enige regelmaat naar toe als ik het druk heb met mijn werk en de laatste keer zat ze uit protest in de auto te blaffen toen ze zag dat de andere honden het veld op mochten.....voor mij een teken dat ze het erg naar haar zin heeft daar.

Sam is nu bijna 14 maanden en afgelopen weekend hadden we haar een jaar. Ze is een dochter van Diva en ze is echt een lieverd (met ook heerlijke streken, want tijdens het schrijven van dit stukje haalt ze iets uit wat niet mag en zit ze nu te flemen bij mij, haar poot ligt nu op mijn knie :wink: ). Verder hoort ze niet de grootste labjes, maar met haar 26 kg ben ik heel tevreden. Ellen probeert wel "groter" te fokken, de papa van Sam was namelijk een grote reu!

Wat mij betreft maak je dus een goede keuze over de fokker! Nu de keuze reu/teefje en de naam zoals ik hierboven heb kunnen lezen.

Groetjes Michelle

ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 627
Lid geworden op: 19/09/11 12:58
Locatie: geldrop

Ongelezen berichtdoor ilseF » 29/11/11 20:54

He michelle,
leuk om te lezen!
we gaan toch meer voor een reutje...maar komen er alleen teefjes dan denk ikniet dat we nòg langer wachten en dan wordt t toch een teefje... :D
Over twee weken krijgt lana een echo en weten we of ze goed gedekt is...en dan begint pas echt t grote wachten....
groetjes, Ilse en een lik van Qajo


Terug naar “Fokkers”