ow my god!

Post hier ervaringen met fokkers.
Gebruikersavatar
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2880
Lid geworden op: 28/10/06 15:05
Locatie: Hengelo Ov

Ongelezen berichtdoor ElisabethErnstDave » 04/07/12 00:24

Basenmel schreef:Ik dacht dat het bij mensen THUIS was, geen fokkerij maar gewoon een (oeps) nestje. Er stond niet bij Fokkerij Van Dijk van Langbroek... Was het maar waar!

Kijk er staat GEEN Van Dijk......


http://link.marktplaats.nl/573626229


Nee klopt maar de prijs daar had een belletje moeten gaan rinkelen :confused: goh hoe kan dat :( Toen wij op zoek gingen naar een labrador kwamen we er al snel achter dat voor een goed nagedacht en gecontroleerd nestje al gauw meer betaald werd voor een pup onze meisjes kosten 6 jaar geleden al 750 euro per stuk.
Afbeelding
Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 04/07/12 00:25

Basenmel schreef:Roos, ik wist niet eens dat het een fokker was! Ik reageerde alleen maar op een advertentie en toen ik daar aankwam schrok ik ook maar de hokken waren schoon, ze wist precies wie de moeder en de vader was, ik mocht na mijn vraag of ik de nesten mocht zien. Mijn zoon werd erbij geroepen nadat er net een kalfje geboren was. Ik heb zelfs die mevrouw vol gewerpt met vragen over de moeders, hoevaak ze hun laat dekken en dergelijke. Zij kwam als antwoord dat ze 1x per jaar een nest krijgen en dat het erg ligt aan de hond zelf. Ze letten op gezondheid en dergelijke. De koeien en andere dieren daar komen heel gezond over, ook de pups die daar verblijven.. Dus tja, beetje jammer dat je mij zo aanspreekt Roos.
Als ik dit van te VOREN wist had ik het zeker niet gedaan en was ik verder gaan zoeken!



Dit is niet lelijk bedoeld van mijn kant tegenover jou maar in deze maatschappij kun je iemand niet meer op zijn/haar mooie blauwe ogen geloven.
Daar is in alle media al jarenlang meer dan genoeg aandacht voor geweest, zeker vwb pups.
Ik wordt er iig regelmatig mee geconfronteerd, ik kijk al haast geen tv en toch zie ik het daar voorbij komen.
Tja en als je dan bij iemand komt en daar van de situatie schrikt, dan snap ik eigenlijk niet zo goed waarom je toch een pupje mee neemt.
Je hebt het in jouw post ook over nesten, moeders en hokken, ging er dan echt geen belletje rinkelen dat dit wellicht niet zo'n serieuze en goede fokker was als zij zelf deed voorkomen?
En ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom het jammer is dat ik jou zo aanspreek, ik geef alleen mijn mening met de nodige motivatie, ik zie daar het probleem niet van.
Als je alleen meepraters wilt kun je iets beter niet op een forum zetten, iedereen is vrij om zijn mening te geven namelijk.

Maar dat daar gelaten, het gaat nu om dat kleine meisje.
Ik hoop echt dat je heel snel met haar naar de da gaat, lijkt mij geen overbodige luxe.
En verders hoop ik dat alles haar goed zal gaan in haar leven en zij niet met de eventuele gevolgen van een fokbeleid als dit hoeft te leven.

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor marron » 04/07/12 00:34

Herman 70 schreef:
nicole schreef:Vooropgesteld dat de fokker in deze in eerse instantie verantwoordelijk is, neemt niet weg dat mensen die zonder ook maar enige research een pup aanschaffen bij, zo nu blijkt een broodfokker, niet alle verantwoordelijkheid op de fokker kunnen afschuiven!


Dat is natuurlijk onzin.
Als je moedwillig voorgelogen wordt dan ligt de verantwoordelijkheid toch echt bij degene die aan het liegen is.

Herman hierin kan ik met je meegaan, als het om een eerste pup gaat zijn mensen vaak ontwetend en het kan een oerwoud zijn waarin je terecht komt, maar aan de andere kant heb ik ook vaak pupkopers voor wie het ook hun eerste hondje is en die zijn zeer zeker heel goed ingelezen hoor, daar neem ik echt mijn petje voor af!
Wat deze pup aangaat morgen gelijk mee naar de DA ik denk aan een wormenbesmetting en aan ontstoken oogjes, dat is goed te behandelen mits je er op tijd bij bent hoor. En ik kan me voorstellen dat je je puppie graag wilt houden, dit is een wijze les voor je, die je miss aan andere mensen door kunt vertellen zodat die het anders aanpakken, achter elk slecht zit weer wat goeds denk ik dan maar he :) Heel veel geluk en succes met je pupke, en ga zsm naar de dierenarts aub! :)
Laatst gewijzigd door marron op 04/07/12 00:36, 1 keer totaal gewijzigd.
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

Basenmel

Ongelezen berichtdoor Basenmel » 04/07/12 00:35

Het gaat mij nu om kleine Sky, ik voel me idd al behoorlijk schuldig erover.

Dat ze naar DA moet is allang mijn idee al.
Morgen afspraak maken.

Het lijkt wel beter te gaan met Sky, ze is net even mee gelopen en ze werd weer lekker speels. Alleen eten niet... En dat baart me wel zorgen helaas. Dat zij wormen zou hebben,, ja dat denk ik dus ook en zal zo ie zo haar ontwormen morgen. Al hoewel in haar ontlasting van middag niks zat.

Voor de rest doet ze het echt prima, ze heeft de commando Zit en Volg al onder de knie. Ook met corrigeren gaat het goed.

Ik zit nu te denken he, zal ze geen wormen kunnen krijgen van rauw vlees? Sinds zij vanmorgen stukje rauw vlees heeft gehad heeft ze niks meer gegeten en dat was 5 uur.

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor marron » 04/07/12 00:44

Oke ik ga nu even heel eerlijk tegen je zijn :) ze eet niet omdat haar buikje waarschijnlijk vol zit met spoelwormen, daarom is ze ook wat mager en heeft ze een opgeblazen buik, een pup bij mij geboren word op 2 en 4 en 6 weken ontwormd, neem van me aan dat jullie sky dat niet heeft gehad, geloof me als dat er al uit is ze opknapt, laat ook naar haar oogjes kijken aub!, Deze pup heeft goede medicatie nodig en wel morgen al, anders zit je overmorgen met een doodzieke pupperd, aanpakken dit probleem aub :)
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

Herman 70
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 307
Lid geworden op: 22/07/10 21:53

Ongelezen berichtdoor Herman 70 » 04/07/12 00:44

@Marron,
Je hebt helemaal gelijk met je opmerking dat het een oerwoud kan zijn.

@ Roos en Nicole
Ik ben toevallig het type dat inderdaad internet afstruint en allerlei info opzoekt. Ik hou niet van onverwachte nare verrassingen.
En als je op een forum als deze zit dan ben je ook wel bekend met het gebruik van internet.
Maar heel veel mensen zijn dat niet en die hebben dan niet alle info die hier voor handen is.
En om dan gelijk maar met opgeheven vingers te gaan zwaaien en zeggen dat het hun eigen schuld is vind ik nogal cru.

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor marron » 04/07/12 00:52

Herman 70 schreef:@Marron,
Je hebt helemaal gelijk met je opmerking dat het een oerwoud kan zijn.

@ Roos en Nicole
Ik ben toevallig het type dat inderdaad internet afstruint en allerlei info opzoekt. Ik hou niet van onverwachte nare verrassingen.
En als je op een forum als deze zit dan ben je ook wel bekend met het gebruik van internet.
Maar heel veel mensen zijn dat niet en die hebben dan niet alle info die hier voor handen is.
En om dan gelijk maar met opgeheven vingers te gaan zwaaien en zeggen dat het hun eigen schuld is vind ik nogal cru.

Helaas wel, en dat vind ik jammer want zo komen de goede fokkers soms ook in een kwaad daglicht te staan, terwijl je er zoveel moeite voor doet en over centen praat ik niet, mijn man zegt altijd je hebt een hele dure hobby :D en dat is het ook hoor :D maar ik vind het altijd zielig als mensen in het oerwoud verdwalen en dan een pupperd kopen op goed vertrouwenn terwijl dat vertrouwen gewoon beschaamd word, ik vind dat niet netjes, zijn mijn praktijken niet in ieder geval blegh!
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 04/07/12 01:00

Herman 70 schreef:
nicole schreef:Vooropgesteld dat de fokker in deze in eerse instantie verantwoordelijk is, neemt niet weg dat mensen die zonder ook maar enige research een pup aanschaffen bij, zo nu blijkt een broodfokker, niet alle verantwoordelijkheid op de fokker kunnen afschuiven!


Dat is natuurlijk onzin.
Als je moedwillig voorgelogen wordt dan ligt de verantwoordelijkheid toch echt bij degene die aan het liegen is.


Zo zou het inderdaad horen te gaan, maar we weten denk ik allemaal wel dat het in het echte leven niet zo gaat, denk je ook niet?
En opgeheven vingertje, kom op zeg...
De TS schrok toen zij daar aan kwam, zag meerdere hokken, vaders, moeders en nesten?
Ik vraag mij echt af onder welke steen je geleefd hebt als zo'n situatie geen belletje af laat gaan hoor :confused:

De TS was trouwens al lid voor zij de pup heeft gehaald dus tot zover is zij zeker wel met het gebruik van internet bekend.
Verder kan iedereen hier meelezen zonder lid te zijn behalve in de KC, dus info genoeg voor handen....

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor marron » 04/07/12 01:08

Roos schreef:
Herman 70 schreef:
nicole schreef:Vooropgesteld dat de fokker in deze in eerse instantie verantwoordelijk is, neemt niet weg dat mensen die zonder ook maar enige research een pup aanschaffen bij, zo nu blijkt een broodfokker, niet alle verantwoordelijkheid op de fokker kunnen afschuiven!


Dat is natuurlijk onzin.
Als je moedwillig voorgelogen wordt dan ligt de verantwoordelijkheid toch echt bij degene die aan het liegen is.


Zo zou het inderdaad horen te gaan, maar we weten denk ik allemaal wel dat het in het echte leven niet zo gaat, denk je ook niet?
En opgeheven vingertje, kom op zeg...
De TS schrok toen zij daar aan kwam, zag meerdere hokken, vaders, moeders en nesten?
Ik vraag mij echt af onder welke steen je geleefd hebt als zo'n situatie geen belletje af laat gaan hoor :confused:

je vraagt je af onder welke steen?
Nou er zijn mensen op deze wereld die niet alles of zeg maar gerust bijna niets van honden afweten, dat zijn dus de beginnende hondeliefhebbers, die weten niets van fora;s als deze af, die pluizen wel wat rond, maar de eerste verwijzing is toch altijd marktplaats als je labjes intoetst, en dan denk je als beginnende honde eigenaar kijk dat ziet er wel goed uit, en je word gepaaid en je gaat voor de bijl hoor als je die pups ziet. We hebben namelijk niet allemaal deskundigen in onze omgeving, was dat maar waar :) vandaar ook mijn opmerking uit iets slecht kan ook weer wat goed komen, deze mensen hebben het helaas op een harde manier moeten leren, ik hoop dat ze andere mensen gaan waarschuwen, en ik hoop dat het met hun pupperdje goed gaat komen. En meer kun je in deze situatie niet wensen!
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 04/07/12 01:25

Je hoeft ook niet veel van honden af te weten Anita, af en toe eens een krant lezen of tv kijken is ook voldoende om te weten wat je beter niet moet doen met de aanschaf van een hondje.
Tot Dewi haar gezondheidsproblemen ben ik nooit met een hondenforum oid in aanraking geweest, maar bij mij zou deze situatie echt voldoende zijn geweest om een paar belletjes te laten rinkelen.
Maar daar lees je voor het gemak maar overheen geloof ik?

Verder vind ik het allemaal best, ik hoop dat Sky weer helemaal in orde komt, iets waar ik mij vandaag duidelijk wel voor in heb gezet dacht ik zo.

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor marron » 04/07/12 01:34

Dat heb je zeker, maar helaas Roos niet iedereen is hetzelfde he, sommige mensen doen het en andere weer niet.
Het blijft een moeilijk fenomeen waar je je vinger niet op kunt leggen, alleen maar begaan zijn en hulp bieden, en hopen dat het goed komt dat is wat je kan doen.
En verder echt geloof me :) de mensen hebben de beste bedoelingen, helaas pakt het vaak verkeerd uit door onwetendheid, maar daar hebben ze toch dan weer uiteindelijk dit forum voor, en dan schrikken ze, en dan moet je lekker helpen ook al druist het in tegen alles waar je voor staat pffffffffffff :D :D ik wil ze ook weleens door elkaar rammelen hoor :oops: maar ja de pup is er en wat doe je dan, je gaat helpen voor de pup en de baasjes :)
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 827
Lid geworden op: 27/03/12 15:36
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor MheenLab » 04/07/12 06:36

Of ze het nou wel of niet van te voren had kunnen weten, is naar mijn inziens nu wel een beetje te laat voor. Het hondje is er nu eenmaal en dient gewoon alle zorg van de wereld te krijgen :)

Het broodfok verhaal is in diverse media al eens ter sprake gekomen met verborgen camera's en al, en ook uitvoerig besproken op diverse fora's .. Maar wees eens eerlijk wie kan de verleiding weerstaan in het aanschouw van een nest jonge pups ?

Is er trouwens niet een labrador-knok-ploeg zodat we eens bij die vent langs kunnen gaan ?! :twisted:

chrissy
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1524
Lid geworden op: 18/08/07 22:19
Locatie: Rotterdam

Ongelezen berichtdoor chrissy » 04/07/12 07:44

Hier wordt ik zo verdrietig van dat deze fokker nog steeds bezig is :cry: Ook ik ben daar eens geweest zo´n 6 jaar gelezen toen ik nog weinig van stambomen wist namelijk altijd stamboomloze honden gehad maar super gezond dus een stamboom vond ik toen niet belangrijk .
Bij mij uit de buurt had iemand daar een mooie hond vandaan dus ik ging daar ook een kijkje nemen maar bij mij gingen gelijk belletjes rinkelen de pups waren heel bang lagen heel onzeker in een hoekje er kwam er ééntje naar me toe en ik zag gelijk dat zijn pootje niet goed was ,zo te zien gebroken geweest en verkeerd vastgegroeid ,zegt die vent maar hij heeft er geen last van hoor ,je mag hem hebben voor 100 euro :evil: jah nu heeft hij er geen last van ,maar wat denk je in de toekomst :? M´n hart draaide om van dit leed vond dit heel moeilijk want wat gaat er met dit hondje gebeuren als hij deze niet verkoopt ,het is dat m´n man erbij was en me gauw meenam als ik alleen was geweest was ik niet zo sterk geweest. Maar idd zolang mensen bij deze fokker kopen blijft hij doorgaan.
Ik hoop dat deze pup niks ernstigs heeft ,voor jou is deze informatie jammer genoeg telaat veel sterkte !!

Gebruikersavatar
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 380
Lid geworden op: 21/02/12 13:54
Locatie: zoetermeer

Ongelezen berichtdoor nicole » 04/07/12 07:47

Herman 70 schreef:@Marron,
Je hebt helemaal gelijk met je opmerking dat het een oerwoud kan zijn.

@ Roos en Nicole
Ik ben toevallig het type dat inderdaad internet afstruint en allerlei info opzoekt. Ik hou niet van onverwachte nare verrassingen.
En als je op een forum als deze zit dan ben je ook wel bekend met het gebruik van internet.
Maar heel veel mensen zijn dat niet en die hebben dan niet alle info die hier voor handen is.
En om dan gelijk maar met opgeheven vingers te gaan zwaaien en zeggen dat het hun eigen schuld is vind ik nogal cru.


ik stoor me soms ook aan die beschuldigende vingers, zeker waar! Maar als je internet goed genoeg kent om via marktplaats een pup uit te kiezen, dan had je ook 1 minuut verder kunnen kijken........
Want echt geloof me, die tijd had ik er ook voor nodig na het lezen van dit berichtje.
Juist dankzij mensen die maar even een pup gaan halen, wordt de broodfok in stand gehouden. En dan kunnen we nu natuurlijk wel met z'n allen gaan mopperen op de fokker! UITERAARD! Dat deze mensen een halt moet geroepen moge duidelijk zijn! Vandaar ook al die waarschuwingsberichten, waar blijkbaar nog steeds ontzettend veel mensen geen oog voor hebben.
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile

Gebruikersavatar
speurneus carola
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31/01/03 20:48
Locatie: veldhoven

Ongelezen berichtdoor speurneus carola » 04/07/12 08:01

eerst zorg voor je hondje, vang wat ontlasting op en neem dat vandaag nog mee naar de da, die kan kijken of ze veel last heeft van parasieten, vertel er bij om welke fokker/regio het gaat, miss heerst daar iets. neem ook het entschema door met je da. miss is het beter om de eerste enting over te doen omdat het niet zeker is of die gegeven is of niet, maar dat kan je da beter beoordelen of dat nodig is of niet.

WACHT niet met naar de da gaan, misschien is al doodziek en is er straks nix maar aan te doen dan afwachten.

verder zou ik stoppen met het geven van niet hondenvoer eten, ga niet de fout in door ze over te verwennen, straks heb je een hond dat alleen maar lekker klaargemaakt eten wil eten wat jij ook eet zeg maar en het speciale hondenvoer niet wil (niet gewend is) kipfilet etc. alleen geven in geval van nood en niet ipv.

pedigree brokken zijn vrij smakeloos en er is al verteld dat er weinig in zit wat een pup/hond nodig heeft, dus vervang dat door wat beters, dat zal al een slok schelen want dat smaakt ook beter
al me kinders uitgevlogen


Terug naar “Fokkers”