ow my god!

Post hier ervaringen met fokkers.
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 827
Lid geworden op: 27/03/12 15:36
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor MheenLab » 04/07/12 23:25

Krijg van zulke ervaringen (van wie of bij wie dan ook) altijd een tweeledig gevoel. Aan de ene kant zou je het wel uit willen schreeuwen hoe slecht dat broodfok verhaal wel niet is met een bellerend vingertje.

En kan het ook wel weer begrijpen waarom mensen tot zo'n aankoop over gaan, ook al is het links of rechtsom niet goed te praten natuurlijk.

Aan de andere kant heb ik het altijd te doen met de spreekwoordelijke gebeten hond(jes), die er op zich niets aan kunnen doen dat ze in zo'n verotte situatie terrecht zijn gekomen ...

Gebruikersavatar
Boris Amber Damey
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 705
Lid geworden op: 20/08/05 18:22

Ongelezen berichtdoor Boris Amber Damey » 04/07/12 23:30

Sorry hoor, maar voor 275 euro denken een rasechte labradorpup te kopen?

Komop zeg, je bent 27!!
Afbeelding
De wind van gister helpt je niet vooruit
De wind van morgen blijft misschien wel uit
Je moet zeilen op de wind van vandaag

Basenmel

Ongelezen berichtdoor Basenmel » 04/07/12 23:41

Ja tuurlijk trap nog verder de grond in!! Is al erg genoeg!
275 euro is idd te weinig dat weet ik nu wel!!

Pff jeetje

Gebruikersavatar
speurneus carola
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31/01/03 20:48
Locatie: veldhoven

Ongelezen berichtdoor speurneus carola » 04/07/12 23:45

Boris Amber Damey schreef:Sorry hoor, maar voor 275 euro denken een rasechte labradorpup te kopen?

Komop zeg, je bent 27!!


zo kan ie wel weer he, ze hebben daar heus niet staan juigen om de pup terug te brengen en dan ook nog met kinderen. sta daar eens bij stil. dan zijn dit soort opmerkinge ff niet op zijn plaats!!!

alsof iedereen zo'n vetpot heeft en de huidige prijzen van zo'n superlab willen/kunnen betalen. fokkers kunnen ook zakken met hun prijzen, zeker gezien de financiele situatie in heel het land, maar nee hoor, prijzen stijgen weer totdat een beetje lab pup voor iedereen die geen dubbele baan heeft onbetaalbaar is.
al me kinders uitgevlogen

Gebruikersavatar
Boris Amber Damey
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 705
Lid geworden op: 20/08/05 18:22

Ongelezen berichtdoor Boris Amber Damey » 04/07/12 23:46

Sorry maar dat wist je ook toen je (impulsief ???) MP af ging struinen.
Het was jouw bewuste keuze dáár een raszuivere :confused: :cry: pup te kopen i.p.v. bij een fokker waar moederhond een fijn leven heeft.

De moeder van die pup is het ware slachtoffer, maar daar kijkt men voor het gemak niet naar. Nee het gaat om de portemonnee...
Afbeelding

De wind van gister helpt je niet vooruit
De wind van morgen blijft misschien wel uit
Je moet zeilen op de wind van vandaag

Gebruikersavatar
Boris Amber Damey
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 705
Lid geworden op: 20/08/05 18:22

Ongelezen berichtdoor Boris Amber Damey » 04/07/12 23:48

speurneus carola schreef:alsof iedereen zo'n vetpot heeft en de huidige prijzen van zo'n superlab willen/kunnen betalen. fokkers kunnen ook zakken met hun prijzen, zeker gezien de financiele situatie in heel het land, maar nee hoor, prijzen stijgen weer totdat een beetje lab pup voor iedereen die geen dubbele baan heeft onbetaalbaar is.

Klopt helemaal!!!
Die broodfokker grijpt ook alleen zijn kans maar waar.
Hij kent de prijzen
Afbeelding

De wind van gister helpt je niet vooruit
De wind van morgen blijft misschien wel uit
Je moet zeilen op de wind van vandaag

Gebruikersavatar
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 380
Lid geworden op: 21/02/12 13:54
Locatie: zoetermeer

Ongelezen berichtdoor nicole » 04/07/12 23:51

speurneus carola schreef:
Boris Amber Damey schreef:Sorry hoor, maar voor 275 euro denken een rasechte labradorpup te kopen?

Komop zeg, je bent 27!!


zo kan ie wel weer he, ze hebben daar heus niet staan juigen om de pup terug te brengen en dan ook nog met kinderen. sta daar eens bij stil. dan zijn dit soort opmerkinge ff niet op zijn plaats!!!

alsof iedereen zo'n vetpot heeft en de huidige prijzen van zo'n superlab willen/kunnen betalen. fokkers kunnen ook zakken met hun prijzen, zeker gezien de financiele situatie in heel het land, maar nee hoor, prijzen stijgen weer totdat een beetje lab pup voor iedereen die geen dubbele baan heeft onbetaalbaar is.


is dat niet de wereld op z'n kop........??? Dus omdat de fokkers te hoge prijzen rekenen, hoeft er niet van toekomstige pupeigenaren verwacht te worden dat ze kritischer zijn bij het aanschaffen van een broodpup......?
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile

lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 474
Lid geworden op: 31/08/07 11:27
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor lablove » 04/07/12 23:52

Ach wat een drama zeg. Ik wens je veel sterkte en mocht je ergens hulp mee willen pb gerust.

Groet,

Miranda
Groetjes Miranda (cosy cottage)

Gebruikersavatar
speurneus carola
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31/01/03 20:48
Locatie: veldhoven

Ongelezen berichtdoor speurneus carola » 04/07/12 23:54

gezien de prijzen is het niet vreemd dat dat gebeurt nee.

maar als iemand dat niet doet is dat dan een reden om iemand op deze manier dan aan te vallen??????
al me kinders uitgevlogen

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 04/07/12 23:57

Ik wens je veel sterkte... wat een ellendige ervaring :(
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor marron » 05/07/12 00:01

ach wat in en intriest is dit niet alleen voor de topicopener maar ook voor het pupke sky, wie weet wat daar nu mee gebeurd :( Ik haat zulke dingen want ze doen me echt vreselijk verdriet.
Wat de prijzen betreft voor een goede pup, je kan sparen je kan een verzekering afsluiten, dat hoort ook bij een weloverwogen beslissing om een hond te nemen, maar ook geduld is heel belangerijk, vaak willen mensen te snel en dan krijg je deze droevige dingen soms, weloverwogen betekent alles meenemen voordat je een pup aanschaft, niet alleen de tijd aandacht en het voeren, maar ook waar wat wie en kan ik het betalen om mijn hondje goed te onderhouden.
Ik wil de topicopener heel veel sterkte wensen, en ik hoop dat het met pupke sky toch nog goed afloopt???
Laat dit een pijnlijke dat wel maar ook wijze les zijn.
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

Basenmel

Ongelezen berichtdoor Basenmel » 05/07/12 00:06

Zo dan, toe maar, alsof het niet genoeg is!!

Wat wil je hier nou mee bereiken? Mij de grond in trappen met een flinke rot gevoel??
Noem je mij kinderachtig? Sorry hoor maar met zo'n uitspraak vind ik jou juist kinder achtig!

Ik heb 3 kinderen waarvan 2 speciaal (zoon heeft autisme en dochter ontwikkelings achterstand) en dan noem je mij ff hoe dom,achtelijk ben???

Is al erg genoeg dit, lijkt je niet????

Ach wat maakt het uit, jij hoeft morgen niet tegen je kinderen te zeggen dat het lieve kleine meisje niet meer komt en misschien wel dood gaat!!

Mijn geduld is momenteel 0,0 en kan nu dit even niet verdragen... Ben je boos, prima maar laat mij even aub met rust!

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor marron » 05/07/12 00:12

Basenmel schreef:Zo dan, toe maar, alsof het niet genoeg is!!

Wat wil je hier nou mee bereiken? Mij de grond in trappen met een flinke rot gevoel??
Noem je mij kinderachtig? Sorry hoor maar met zo'n uitspraak vind ik jou juist kinder achtig!

Ik heb 3 kinderen waarvan 2 speciaal (zoon heeft autisme en dochter ontwikkelings achterstand) en dan noem je mij ff hoe dom,achtelijk ben???

Is al erg genoeg dit, lijkt je niet????

Ach wat maakt het uit, jij hoeft morgen niet tegen je kinderen te zeggen dat het lieve kleine meisje niet meer komt en misschien wel dood gaat!!

Mijn geduld is momenteel 0,0 en kan nu dit even niet verdragen... Ben je boos, prima maar laat mij even aub met rust!

eh heb je het tegen mij?
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 05/07/12 00:13

Dat zij misschien dood gaat zou ik niet vertellen tegen mijn kinderen, onnodig om hen daar mee te belasten.
Geef er maar een wat luchtiger draai aan, lijkt mij verstandig, sterkte ermee!

lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 474
Lid geworden op: 31/08/07 11:27
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor lablove » 05/07/12 00:15

Roos schreef:Dat zij misschien dood gaat zou ik niet vertellen tegen mijn kinderen, onnodig om hen daar mee te belasten.
Geef er maar een wat luchtiger draai aan, lijkt mij verstandig, sterkte ermee!


Nee zou ik ook niet zeggen hoor.
Groetjes Miranda (cosy cottage)


Terug naar “Fokkers”