ow my god!

Post hier ervaringen met fokkers.
Basenmel

ow my god!

Ongelezen berichtdoor Basenmel » 03/07/12 21:53

Wat is dit erg! Ik ben door iemand van hier gecontacteert dat zij hun hond bij dezelfde fokker hebben gekocht in Langbroek.
Van Dijk schijnt een vieze broodfokker te zijn met ongezonde pups....

Gister heb ik onze Sky gehaald. Ze kwam natuurlijk aardig en goed over.
heb een paspoort met enting en ontworming gehad en een papiertje met daarop over de garantie van de pup.
zo staat erin dat als ik naar DA zou gaan binnen 2 dagen voor een check dat wij zo ons geld terug krijgen. Ook op HD problemen hebben wij garantie, een nieuwe pup.

Wat moet ik nu???????????????????
We zijn gek op het beestje en willen graag haar baasje blijven!!!!!
Wat me wel opvalt is dat ze sinds vanmiddag niks meer eet en alleen maar moe is en trilt als ze bij ons op schoot zit. Dat deed ze al toen we haar mee namen hoor net als dat ze een grote buik heeft en best mager is? Sinds gisteravond om de 3 a 4 uur brokken gegeven waarvan ze stuk alerter werd. Ook heeft prut bij dr ooghoekjes, de oogjes zelf zijn wel helder.
Ze was wel actief vandaag en veel opgepakt, misschien dat ze moet bijkomen?????

Please,, wat kunnen we doen?! Naar DA gaan of toch de pup pakken en terug naar die gekken en geld trug vragen?

Pfffffff :cry:

lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 474
Lid geworden op: 31/08/07 11:27
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor lablove » 03/07/12 22:03

Hoe is haar ontlasting? Ik was er al bang voor toen ik broodpap las.Ik weet dat het hard klinkt en emotioneel is het niet mogelijk maar eigenlijk zou je haar terug moeten brengen en naar een goede fokker moeten zoeken...Maar wie weet wat er dan met haar gebeurd. Veel sterkte met de keuze die je gaat maken.
Groetjes Miranda (cosy cottage)

ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 627
Lid geworden op: 19/09/11 12:58
Locatie: geldrop

Ongelezen berichtdoor ilseF » 03/07/12 22:09

ik kan je niet helpen met je beslissing...maar wens je echt onzettend veel sterkte...ik heb ook een labje van een broodfokker gehad, een ontzettend lieve hond, maar vanaf dag 1 met veel gezondheidsproblemen en na bijna 6 jaar hebben we hem moeten laten inslapen....ik zeg zeker niet dat dit met jou labje ook gaat gebeuren, maar wees er op voorbereid dat t wel goed mogelijk is dat je voor aardig wat medische kosten komt te staan...
heel veel sterkte!!
groetjes, Ilse en een lik van Qajo

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 03/07/12 22:14

Tuurlijk moet je naar een DA een jullie verantwoording nemen. Het arme dier is al ziek uit het nest gekomen...... :( Terug brengen naar de 'fokker' is de makkelijkste weg. Wat denk je dat zij doen ? Laat hem maar eens goed nakijken en zorg ervoor dat hij goede en juiste medicatie krijgt.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

Basenmel

Ongelezen berichtdoor Basenmel » 03/07/12 22:17

Sky dr ontlasting is juist goed. Niet dun en ook niet hard.
Als zij wakker is, is zij alert, is ze moe dan moet ze echt slapen.

Gelukkig is een goede vriend van ons dierenarts en heeft het een eigen praktijk. Hij heeft kosteloos de hondjes van mijn ouders gesterriliseerd.

PFFF, ik voel me ZO DOM!!!

En wat hun doen? Denk iets heel barbaars!! Dus NEE ga liever tot me laatste cent naar de DA en ga voor haar zijn zodat zij alsnog een fijn leven heeft!!

lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 474
Lid geworden op: 31/08/07 11:27
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor lablove » 03/07/12 22:35

Basenmel schreef:Sky dr ontlasting is juist goed. Niet dun en ook niet hard.
Als zij wakker is, is zij alert, is ze moe dan moet ze echt slapen.

Gelukkig is een goede vriend van ons dierenarts en heeft het een eigen praktijk. Hij heeft kosteloos de hondjes van mijn ouders gesterriliseerd.

PFFF, ik voel me ZO DOM!!!

En wat hun doen? Denk iets heel barbaars!! Dus NEE ga liever tot me laatste cent naar de DA en ga voor haar zijn zodat zij alsnog een fijn leven heeft!!


Maar zou zeker "de fokker" contacten
Groetjes Miranda (cosy cottage)

Basenmel

Ongelezen berichtdoor Basenmel » 03/07/12 22:53

Ooo dat zal ik zeker doen! Wat zijn ze goed in je misleiden zeg bah!

Sky drinkt nog steeds wel iets. Ze is wat moe maar ze is wel erg druk geweest. Ze heeft net ook netjes naar de tuin gelopen en een plasje gedaan. Moet zeggen... ze is sneller zindelijk dan onze andere beestjes hihi

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 03/07/12 23:13

Dit is wat mij een klein zoektochtje met google opleverde.
Zo makkelijk te vinden, jammer dat je dit niet hebt gedaan voordat je je meisje hebt aangeschaft.
Ik zou direct met haar naar de da, vergeet het niet over de wormenkuur te hebben he, want daar klinkt het echt naar.
Triest verhaal weer....

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=82174

http://www.labradorforum.nl/viewtopic.p ... 0f014254de

http://broodfokker.hyves.nl/forum/42014 ... n_verhaal/

Basenmel

Ongelezen berichtdoor Basenmel » 03/07/12 23:26

Roos, ik wist niet eens dat het een fokker was! Ik reageerde alleen maar op een advertentie en toen ik daar aankwam schrok ik ook maar de hokken waren schoon, ze wist precies wie de moeder en de vader was, ik mocht na mijn vraag of ik de nesten mocht zien. Mijn zoon werd erbij geroepen nadat er net een kalfje geboren was. Ik heb zelfs die mevrouw vol gewerpt met vragen over de moeders, hoevaak ze hun laat dekken en dergelijke. Zij kwam als antwoord dat ze 1x per jaar een nest krijgen en dat het erg ligt aan de hond zelf. Ze letten op gezondheid en dergelijke. De koeien en andere dieren daar komen heel gezond over, ook de pups die daar verblijven.. Dus tja, beetje jammer dat je mij zo aanspreekt Roos.
Als ik dit van te VOREN wist had ik het zeker niet gedaan en was ik verder gaan zoeken!

Gebruikersavatar
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 380
Lid geworden op: 21/02/12 13:54
Locatie: zoetermeer

Ongelezen berichtdoor nicole » 03/07/12 23:42

Basenmel schreef:Roos, ik wist niet eens dat het een fokker was! Ik reageerde alleen maar op een advertentie en toen ik daar aankwam schrok ik ook maar de hokken waren schoon, ze wist precies wie de moeder en de vader was, ik mocht na mijn vraag of ik de nesten mocht zien. Mijn zoon werd erbij geroepen nadat er net een kalfje geboren was. Ik heb zelfs die mevrouw vol gewerpt met vragen over de moeders, hoevaak ze hun laat dekken en dergelijke. Zij kwam als antwoord dat ze 1x per jaar een nest krijgen en dat het erg ligt aan de hond zelf. Ze letten op gezondheid en dergelijke. De koeien en andere dieren daar komen heel gezond over, ook de pups die daar verblijven.. Dus tja, beetje jammer dat je mij zo aanspreekt Roos.
Als ik dit van te VOREN wist had ik het zeker niet gedaan en was ik verder gaan zoeken!


dit HAD je van te voren kunnen weten!
Sorry, maar ik vind dat Roos gelijk heeft....
Ik verbaas me er elke keer weer over dat mensen een dag later erachter komen hoe ongezond de pup is en dan boos zijn op de fokker, want die heeft de mensen misleid....

Het is kiezen uit twee kwaden: enerzijds kan je de pup terugbrengen, maar je kunt je afvragen wat er dan van het arme diertje terecht komt. Anderzijds kun je de pup houden en dan ben je een van de velen die de broodfok in stand houdt.
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile

Herman 70
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 307
Lid geworden op: 22/07/10 21:53

Ongelezen berichtdoor Herman 70 » 03/07/12 23:53

nicole schreef:Ik verbaas me er elke keer weer over dat mensen een dag later erachter komen hoe ongezond de pup is en dan boos zijn op de fokker, want die heeft de mensen misleid....


En die boosheid is terecht want de fokker heeft die mensen ook inderdaad misleid.
En niet iedereen gaat standaard van het slechte van mensen uit.

Basenmel

Ongelezen berichtdoor Basenmel » 03/07/12 23:58

Ik dacht dat het bij mensen THUIS was, geen fokkerij maar gewoon een (oeps) nestje. Er stond niet bij Fokkerij Van Dijk van Langbroek... Was het maar waar!

Kijk er staat GEEN Van Dijk......


http://link.marktplaats.nl/573626229

Gebruikersavatar
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 380
Lid geworden op: 21/02/12 13:54
Locatie: zoetermeer

Ongelezen berichtdoor nicole » 04/07/12 00:05

Herman 70 schreef:
nicole schreef:Ik verbaas me er elke keer weer over dat mensen een dag later erachter komen hoe ongezond de pup is en dan boos zijn op de fokker, want die heeft de mensen misleid....


En die boosheid is terecht want de fokker heeft die mensen ook inderdaad misleid.
En niet iedereen gaat standaard van het slechte van mensen uit.


Tuurlijk, daar heb je een punt, jammer dat die pups daar niets aan hebben.....
Een hond schaf je niet aan via marktplaats! Vooropgesteld dat de fokker in deze in eerse instantie verantwoordelijk is, neemt niet weg dat mensen die zonder ook maar enige research een pup aanschaffen bij, zo nu blijkt een broodfokker, niet alle verantwoordelijkheid op de fokker kunnen afschuiven!
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile

Gebruikersavatar
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 380
Lid geworden op: 21/02/12 13:54
Locatie: zoetermeer

Ongelezen berichtdoor nicole » 04/07/12 00:07

Basenmel schreef:Ik dacht dat het bij mensen THUIS was, geen fokkerij maar gewoon een (oeps) nestje. Er stond niet bij Fokkerij Van Dijk van Langbroek... Was het maar waar!

Kijk er staat GEEN Van Dijk......


http://link.marktplaats.nl/573626229


nee, klopt, er staat geen van dijk. Er staat Donckshoeve. En als je dat googled in combinatie met hun woonplaats Langbroek, kom je aan een ellendelange lijst over broodfokker van Dijk die onder meerdere namen handelt..........
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile

Herman 70
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 307
Lid geworden op: 22/07/10 21:53

Ongelezen berichtdoor Herman 70 » 04/07/12 00:18

nicole schreef:Vooropgesteld dat de fokker in deze in eerse instantie verantwoordelijk is, neemt niet weg dat mensen die zonder ook maar enige research een pup aanschaffen bij, zo nu blijkt een broodfokker, niet alle verantwoordelijkheid op de fokker kunnen afschuiven!


Dat is natuurlijk onzin.
Als je moedwillig voorgelogen wordt dan ligt de verantwoordelijkheid toch echt bij degene die aan het liegen is.


Terug naar “Fokkers”